bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BEZ jiskry
17.10.2018 v 17:28
Nouze...Ve zkratce. Jawka neháže jiskru ani na svíčce, ani mezi kontakty přerušovače v zapalování. Konrakty přerušovače jemným brusným kamínkem očištěny, zarovnány. Použitím funkční svíčky také nic. Baterka nabitá v pořádku. Dále co se indukční cívky týče, proměřoval jsem primární vinutí na všech třech odzkoušených cívkách 1,9 (funkčnost 0,5-2 ohmů) a sekundární vinutí u všech lehce přes 6 (funkčnost 8-19 k ohmů?). Jednu cívku jsem tam dával z kejvky kterou jsem nakonec nakopl, druhou cívku úplně novou z pionýra, takže indučky by měli být ok.. Procházel jsem spínačku zda-li není nějaké zaoxidování a kontroloval správnost zapojení drátů a dle mě ok. Už fakt nevím co..

1 reakcí na tento příspěvek BEZ jiskry

17.10.2018 v 17:46 | Nahoru | #1
Co kondik ?

(reakce na) BEZ jiskry

17.10.2018 v 18:03 | Nahoru | #2
baks> ten když je špatný, tak mezi kontakty dochází k většímu jiskření pokud se nepletu

BEZ jiskry

17.10.2018 v 19:21 | Nahoru | #3
Blbě jsem četl

1 reakcí na tento příspěvek BEZ jiskry

17.10.2018 v 19:33 | Nahoru | #4
Fajfka a kontakt na vysokonapěťový kabel?

BEZ jiskry

17.10.2018 v 19:47 | Nahoru | #5
Život bez jiskry nemá cenu.
Jsem tady správně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BEZ jiskry

17.10.2018 v 19:47 | Nahoru | #6
Susu550> fajka i VN kabel ok. - proměřoval jsem na to sekundár i přes fajku

1 reakcí na tento příspěvek BEZ jiskry

17.10.2018 v 20:23 | Nahoru | #7
Baterka správně zapojená? + na kostře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BEZ jiskry

17.10.2018 v 21:56 | Nahoru | #8
Duxik> nemá vliv na funkci tohoto obvodu.

kontroloval bych:
1) není- li kontakt kladívka trvale sepnutý na kostru (chybějící izolace, proražený kondík, prodřený kabel, ojetý jezdec)
2) jde napětí kam má? Když je kladívko rozepnuté, musí být na něm živé napětí. Zjistí se klidně jen 5W žárovkou s drátem, jestli tam je nebo není. Pokusně lze natáhnout čistě drát z baterky na 15 cívky. Tyhle motorky potřebují k nastartování 3 dráty : baterka-kostra, baterka-15 cívky, 1 cívky-kladívko
3) kondík lze vyloučit jeho odpojením, měl by jiskřit kontakt a malá jiskra by se měla konat.
4) vyměňovat díly z té co se podařilo nastartovat. Svíce, fajfka, VN kabel, indukčka, kondík.

(reakce na) BEZ jiskry

17.10.2018 v 22:26 | Nahoru | #9
Jany11> Cívka z pionýra je myslím jen na 4 V .

1 reakcí na tento příspěvek BEZ jiskry

17.10.2018 v 23:09 | Nahoru | #10
Cívka z fichtla je tuším na 8 V. A k dotazu - mžourá aspoň parkovačka a zadní lampa anebo troubí klakson? Prostě jestli jinak motorka elektricky funguje. On by mohl být problém v ukostření nebo v pojistce či v pojistkovém pouzdru. Když zamačkneš klíček do spínačky, svítí kontrolka dobíjení? Nebo máš ještě tu s ampérmetrem na nádrži?

(reakce na) BEZ jiskry

17.10.2018 v 23:42 | Nahoru | #11
Bimbam> nic nesvítí, nic netroubí, spínačku mám v masce, od pojistky jsem proměřoval až po konec drátu k baterce, zda-li vodí a také ok. ,nemůže to být něco s rotorem - statorem? Je pravda, že ta motorka asi 2 roky nejela. Fakt už nevím co

BEZ jiskry

18.10.2018 v 08:40 | Nahoru | #12
Jednoducha kontrola: Odpoj dynamo a regulator, odpoj baterku od obvodu motorky. Pak vem kus kable a. zpoj jen civku s prerusovacem a baterkou. Od jednoho polu baterky na civku, od druheho pres prerusovac na civku. Zkontroluj odtrh a predstih a musi davat jiskru. Takhle zapojeny i blafne a pojede!

1 reakcí na tento příspěvek BEZ jiskry

18.10.2018 v 09:31 | Nahoru | #13
Když je to elektricky mrtvý celý, tož prohlídni kabel od pojistky ke spínačce, pojistku a její kontakty, pojistkový pouzdro a taky kabel od baterky na kostru a očisti to u kostry. Problém je že tam nejde nic do celý motorky, tož to ani nejde nastartovat. Může zlobit ukostření a může zlobit druhá strana od pojistky dál. Koukni na dynamo jestli má napsaný kostra + nebo kostra -, kejvačky mívaly ještě kostru +. Mně takhle jednou zazlobil nalomenej drátek asi tři centimetry za pojistkou směrem ke spínačce. Normálně jsem doma nastartovat, jel do práce, po deseti kilákách jsem zastavil u krámu kde jsem si kupoval sváču a přijdu z krámu a zaboha nešla našlápnout. Kouknu líp na kontrolky - elektrický mrtvo. Klakson nic. Jdu pod sedlo k pojistce, kouknu,pojistka dobrá no tak jsem zase zapnul klíček a hemžím drátama a najednou elektrika jo a pak zase ne podle toho jak jsem drátkem hnul. Tož jsem to na místě provizorně propojil a pak doma opravil a od té doby to nezlobí. Ono jak motorka dýl stojí, oxidace mezi kontakty drátů, zvlášť je-li očko na drátu měděný nebo hliníkový udělaj pomalu neprůchodný spojení i když to zvenku vypadá že šroubky a matky drát dobře drží a je to třeba prostě třeba u ukostření rozebrat, očistit a zase poskládat.

(reakce na) BEZ jiskry

18.10.2018 v 10:58 | Nahoru | #14
Bimbam> proto jsem mu psal at nejdriv rozchodi samotny zapalko - prace na 15 minut a potom hledej Smudlo, hledej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BEZ jiskry

18.10.2018 v 18:06 | Nahoru | #15
maspe> Takže zkoušel jsem zapojit pouze mezi sebou baterku, indučku a rozpínací kontakt. Baterie + pol na kostru (jest tak psáno na štítku dynama), baterie - pol na 15 indučku a z 1 indučky na kladívko..Ať jsem prokopával sebevíce, svíčka bez kopnutí a mezi kontakty také ani maličká jiskra, tak teď už opravdu nevím vůbec co A jak jsem už psal, fajku, VN kabel, cívku, svíčku..to vše jsem měnil z té která chytila. Nemůže to být něco v tom statoru, rotoru? Že by to magnetizovalo málo nebo něco s uhlíky? Hádám, opravdu už nevím..

(reakce na) BEZ jiskry

18.10.2018 v 19:27 | Nahoru | #16
Jany11> na pohyblivé části kladívka nesmí být kostra.Pokud to máš zapojené vše jak má být, tak po zapnutí klíčku a po sešlápnutí brzdy musí svítit zadní brzdové světlo.Pokud né je závada mezi baterkou a přepínačem zapalování konkrétně kontakt 30.Musíš to brát postupně jinak nic nenajdeš.Ještě k tomu pólování dynama.Je to v podstatě jedno kam to zapojíš jenom při nastartování a mírně vyšších otáčkách podržíš regulační relé aby se to nabudilo.

BEZ jiskry

18.10.2018 v 20:19 | Nahoru | #17

Tady k této fotce, A) je před odpojením a B) je po zapojení "3 drátů (cívka 1 - kladívo, cívka 15 - baterka - a kostra - baterka +).
Nechápu proč je tam ta čokoládka a drátky které jsem z ní odpojil pro tuhle zkoušku, nebyly zapojeny právě v těch 61, 51 atd.. jestli je nefunkční, netuším..
Ale když jsem dělal tuhle zkoušku a ani po té žádná jiskra, na poslední fotce B) jsem zaznačil jeden vývod zevnitř statoru, který při této zkoušce nebyl připojen k ničemu, takže jestli třeba tohle nebyl důvod proč jsem to při této zkoušce nenastartoval..?

2 reakcí na tento příspěvek BEZ jiskry

18.10.2018 v 23:37 | Nahoru | #18
To je nějaký divný, já měl za to , že kondík má být zapojen na kladívko (není tu smajlík co se drbe ve fousech). Z těch fotek to tak ale vůbec nevypadá.

Naposledy editováno 18.10.2018 23:38:34

(reakce na) BEZ jiskry

19.10.2018 v 06:51 | Nahoru | #19
Bimbam> Kondik MUSI byt zapojenej na kladivko!!!! HOWGH
Pro autora vlakna: Mas to SPATNE zapojeny!!!! Jdi na Jawamanii, najdi si knihu Dockal, Serizovani, opravy a udrzba motocyklu Jawa a stahni si ji! To by mela byt Tva Bible a jiste tam najdes i postup jak na Tvuj problem.

Naposledy editováno 19.10.2018 06:54:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BEZ jiskry

19.10.2018 v 09:14 | Nahoru | #20
Bimbam> Však černý drát kondíku je spojený se zeleným z kladívka

(reakce na) BEZ jiskry

19.10.2018 v 09:36 | Nahoru | #21
Jany11> zapoj to LIDSKY BEZ VSECH ZBYTECNOSTI: kostra, baterka, prerusovac, kondik, civka, a novy kable k tem komponentum a pochopitelne VN kabel, fajfka a NOVA svicka. NIC VIC!
Zazraky jsou JEN v pohadkach. Kdyz to takhle zapojis a jsou ty soucastky O.K., tak pri protoceni MUSI hodit jiskru
Jeste doplnim: VN kabel s medenym jadrem a ne ten smejd s cenym

Naposledy editováno 19.10.2018 09:47:20

BEZ jiskry

19.10.2018 v 11:04 | Nahoru | #22
Jany - tož ten drát z kondíku dej přímo na kladívko bez toho zbytečného mezispoje. Ono na fotce to tak dobře patrný není jako třeba ve skutečnosti na vlastním preparátu. A nedotýká se to spojení drátů někde kostry (pláště dynama a podobně) ?

BEZ jiskry

19.10.2018 v 11:13 | Nahoru | #23
Problém bude v ve špatné kostře baterie-motor, nebo ti kladívko nerozepne, buď má malý odtrh nebo je trvale ukostřeno. Ten nový hnědý kabel který ti vede od cívky odpoj od kladívka, spoj s kondenzátorem a škrtni s ním někde o kostru, jakmile ho odendáš od kostry měla by svíčka hodit jiskru. Vývod zevnitř statoru je buzení dynama na nastartování nemá vliv. Jeden konec buzení je zapojenej na 61 spolu s uhlíkem a druhej konec vede k relátku na M.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116066 Dnes v 06:03 Jirka4137
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist