bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Repas vidlice
15.10.2018 v 13:38
Zdravím, poraďte jak rozebrat vidlici na XLR125. Povolil jsem spodní šroub, kluzák sjede dolu, ale pokaždé se zasekne a za boha ho nedostanu z trubky. Tak jsem ještě vyhodil prachovku a pojistný drátek na guferu a doufal, že gufero povolí ale nic. Pak jsem použil trochu síly - kladivo přes dřevěný špalík - nic. Horkovzuška zase nic. Nechápu. Díky za rady
https://www.partsdep...1998/XLR125R/371093/

1 reakcí na tento příspěvek Repas vidlice

15.10.2018 v 15:55 | Nahoru | #1
Je tam nalisované, musíš zabrat.

Repas vidlice

15.10.2018 v 18:15 | Nahoru | #2
Nevím jak zabrat. Visí to na tom guferu? Spíš mám pocit že na něčem jiném, protože kluzák se kousne a nejde s ním ani otočit.

Repas vidlice

15.10.2018 v 22:59 | Nahoru | #3
Tes spodní šroub si jen povolil nebo vyšrouboval?Jen povolit mestačí.

Repas vidlice

16.10.2018 v 08:14 | Nahoru | #4
Jasně že vyšrouboval, špatně jsem to napsal :)
Připadá mi, že je na konci trubky nějaká kuželová plocha protože se to prostě kousne a drží na posledních cca 5cm.

Repas vidlice

16.10.2018 v 09:44 | Nahoru | #5
Je možné, že máš provedení bez spodního pouzdra, na obrázku to vypadá jako s rozšířeným spodním koncem trubky, ale mělo by to být větší nanejvýš o pár tisícin. Pak je možné, že se tomu moc nechce. Ale když to šlo dovnitř, musí to jít ven. Namontuj pružinu, ta ti pomůže. Obrázek z manuálu:

A video z Filipín, gufero se demontuje a montuje na rozpůlené vidlici (borec to plní olejem blbě, musíš plnit vidlici bez pružiny na hladinu dle manuálu)

Repas vidlice

16.10.2018 v 10:25 | Nahoru | #6
Já musím mít pořád něco speciálního. Zkoušel jsem to vymlátit 1kg kladivem a fakt docela rány - smrkové prkýnko to nepřežilo... Co hůř ujelo mi kladivo a dal ránu do trubky!! Ale tečka je naštěstí pod úrovní gufera tak to snad nepoteče. Infarktový stavy... Takže jestli tam není nějaké finta, musí to na lis. Pořád nějakej vejmrd kurva!!

(reakce na) Repas vidlice

18.10.2018 v 13:05 | Nahoru | #7
Dělám to tak - po vyndání pojistky gufera prostor vyčistím, nastříkám třeba WD 40. Pružiny mám vyndané, motorka stojí na centrálním stojanu. Chytnu za kluzák, vyjedu s ním nahoru a obouruč s ním bouchnu - sjedu prudce dolů. Po pár nárazech gufero povolí a je to rozebraný. I u motorky, kterou nikdo nerozebíral 30 let.

Repas vidlice

18.10.2018 v 17:50 | Nahoru | #8
Až na to wd40 jsem dělal to samé + horkovzduška. Nic. Pak jsem to na doporučení kolegy z práce odvezl borcovi co jezdil motokros a ten to dal jednomu mechanikovi - bez úspěchu. Prý to někdy prostě nejde a musí pracně vydlabat gufero. Pak to odvezl k druhému mechanikovi. Ten to taky nahřál a bouchnul = vidle je rozpůlená. Takže buď musím víc topit a nebo bouchat :)

1 reakcí na tento příspěvek Repas vidlice

18.10.2018 v 17:51 | Nahoru | #9
Jo a nevíte někdo kolik ml oleje tam patří? Díky

(reakce na) Repas vidlice

19.10.2018 v 08:15 | Nahoru | #10

vodkar píše: Jo a nevíte někdo kolik ml oleje tam patří? Díky


Ty nevidíš na tom obrázku z manuálu číslo 185ccm? Do každé trubky.
A jak to vypadá uvnitř, když už jsi to konečně rozpůlil? Na čem to drželo?

Naposledy editováno 19.10.2018 08:17:12

1 reakcí na tento příspěvek Repas vidlice

19.10.2018 v 21:50 | Nahoru | #11
Čtu tam model XR 03 a After 03. Mám XLR 125 r.v. 99. V manuálu XLR 200, který je údajně shodný se 125, se píše 391 cc, ale i tak si nejsem jistý jestli je to stejná vidle. A mechanik mi řekl ať si dám bacha už pár ml dělá hodně...
Vypadá to tak, že futra jsou ko a už jely kov na kov, ale zdá se, že plochy kluzák/trubka jsou naštěstí ok (za minutu dvanáct).
Drží to futro pod gurefem. Teď mám problém dostat tam nové - musíš dát prvně trubku s vnitřním futrem a pak teprve do kluzáku nalisovat vnější futro, gufero a prachovku. Jedno už jsem zkurvil, takže si musím vyrobit přípravek a snad už se zadaří.

(reakce na) Repas vidlice

19.10.2018 v 22:20 | Nahoru | #12
vodkar> Tak to promiň, špatně jsem to četl já. Mrknul jsem do toho staršího manuálu a jestli ti sedí průměr, zdvih a konstrukční provedení, tak se tím asi můžeš řídit. Budeš potřebovat 1 litr tlumičového oleje SAE 10. Při narážení gufera tam nejdřív samostatně naklepni horní futro 4 a podložku 3 na doraz a pak teprve gufero. Jestli má vidlice průměr 37mm, tak já si pomáhám 40mm plastovou odpadní trubkou HT-PP.



Naposledy editováno 19.10.2018 22:21:55

Repas vidlice

21.10.2018 v 20:49 | Nahoru | #13
Kohlstein: V poho... Vidle je složená a má krásný chod ale co z toho když stejně teče... Seru na to práce, čas a prachy v p!či...

1 reakcí na tento příspěvek Repas vidlice

21.10.2018 v 20:54 | Nahoru | #14
Ještě mě napadá přebroušení trubky se asi nedělá co? Nová stojí jen lidových 6 litrů...

(reakce na) Repas vidlice

22.10.2018 v 08:05 | Nahoru | #15
vodkar> Začal se ti někde odlupovat chrom a prořízl ti břit na guferu?

Repas vidlice

22.10.2018 v 13:34 | Nahoru | #16
Ne ne nikde se nic neloupe jsou tam jen podélné rýhy ale tak jemný, že se musíš soustředit abys je viděl. Prstem/nehtem je nemáš šanci cítit. Ani vyfotit nejdou. Nenapadlo by mě, že to tudy může protýkat. Původní gufero má (od oka) břity ok.

Repas vidlice

22.10.2018 v 13:42 | Nahoru | #17

Po pár zapumpování.....

Naposledy editováno 22.10.2018 13:43:06

Repas vidlice

22.10.2018 v 19:12 | Nahoru | #18
To vůbec nevypadá, že by to těsnilo. Zkontroluj průměry trubek a gufer, jestli to není o milimetr rozdílné.

Repas vidlice

22.10.2018 v 19:18 | Nahoru | #19
Ted sem dělal vidlice na hornetu. Predpokladam že si použil nová gufera. Dal si je tam správně? nedals je obráceně? jinak koupit znovu gufera, rozdělat to, nová gufera nasunout pres namazanou vidli (pokud jsou na ni nejake nedokonalosti, tak se jich zkusit zbavit (přeleštit) nebo nasouvat nove gufero přes nějaky igelit.

Repas vidlice

22.10.2018 v 20:24 | Nahoru | #20
Kohlstein: Jde tam nasunout celkem ztuha (těsně), takže velikost je určitě správná.

Spajwer: Jasně všechno nové. No gufero je na jedné straně zúžené a okraj má náběh, tak jsem předpokládal, že tahle strana jde dolů. Nedokonalosti jsou v místě kde jsou brejle, ale nic velkého.
Ale když nad tím přemýšlím, slzí to po celém obvodu, takže to asi nebude nějakým škrábancem - to by teklo v jednom místě.

Repas vidlice

22.10.2018 v 20:31 | Nahoru | #21

Repas vidlice

23.10.2018 v 08:44 | Nahoru | #22
1. Dáváš to tam asi obráceně, musíš rozšířeným průměrem do kluzáku, nápis jde po namontování vidět. Jestli jsi klepal do těsnicího břitu, tak je po něm.

2. podle katalogu máš mít rozměr 35x48x11. Opravdu to zkontroluj a přeměř trubku. Například Kawa mívá průměr 36mm.

Repas vidlice

2.11.2018 v 19:05 | Nahoru | #23
Presne davas to tam asi obracene.

Repas vidlice

2.11.2018 v 19:14 | Nahoru | #24
nejspis obracene :D druhej error co casto clovek napoprve udela je ze trubka ma nakonci ostrou hranu (zmensenej prumer na "futro" ma ostry hrany) kterej znici brit, je potreba to nandavat pres pripravek nebo potravinarskou folii...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda XLR 125 - nehaže jiskru Honda XLR 125 vojech 24 19.1.2024 v 11:29 Melich76
Výměna řídící jednotky Honda XLR 125 KuKy_ 3 17.4.2022 v 16:26 cccp
Motorka na řádění v terénu Honda XLR 125 Ferdator 2 21.2.2022 v 11:41 Ferdator
Pneumatiky do lesa / na pole Honda XLR 125 Bagheera 9 24.8.2021 v 09:27 Kohlstein
Nefunguje přední světlo po umytí mo... Honda XLR 125 filiprotter 6 13.8.2021 v 11:20 kerut


TOPlist