Téma: Dávkování eleje u KTM TPI
13.10.2018 v 05:57
Čau bahnáci chtěl bych se zeptan zda někdo nevíte jestli jde nějak upravit u KTM EXC TPI dávkováni oleje aby dávkovalo o malinko více. Protože přímo výrobce udával u karburatorových modelů míchání 1:60 nejspíš takhle bude nastaveno z výroby i TPI. Přijde mi to málo standartně sem míchal 1:50.

1 reakcí na tento příspěvek Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 08:09 | Nahoru | #1
pořád zůstává možnost přilít štamprli oleje přímo do benzínu....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 08:47 | Nahoru | #2

Dolph-cz píše: pořád zůstává možnost přilít štamprli oleje přímo do benzínu....

...to si vcelku moc nepomůže, vstřiky jsou až v přepouštěcích kanálech, takže přimázneš pouze píst a nikoliv ložiska kliky+ojku...
K dotazu, jedna z výhod odděleného mazání je průběžná změna množství vstřikovaného oleje, řídící jednotkou, dle skutečného zatížení motoru, tuším že KTM udává, že teoretický poměr oleje se pohybuje od 1:30 až 1:150, navíc celý motor maže čistý olej, ne olej rozpuštěný v benzínu. Spíš dobře zvaž, jaký olej používáš, hlavně TOP-závodní 2T oleje nejsou pro čerpadlo vhodné. Hlídej si "praskající" olejovou nádobku a občas se zavzdušňující olejové vedení....

edit.: a docela bych se obával, že přidání i min.množství oleje do benzínu, se nebude líbit benzínovým "mikrofiltrům" před vstřikovači...

Naposledy editováno 13.10.2018 09:00:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 09:22 | Nahoru | #3
PETARDAK> jasné,beru to tak,že nejvíce namáhané místo je právě píst.na ložisko stačí kapka oleje na půl hodiny....

(reakce na) Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 12:25 | Nahoru | #4

Dolph-cz píše: PETARDAK> jasné,beru to tak,že nejvíce namáhané místo je právě píst.na ložisko stačí kapka oleje na půl hodiny....


Do vysoce namáháného ojničního ložiska valí olej pod tlakem, takže tam problém nevznikne. Přimazat benzín olejem např. 1:200 nemůže být na škodu a přimlouvám se za použití Vervy a k tomu ještě panáčka VIFu. Natural je kolikrát hrozné svinstvo, na rozdíl od Vervy nemá žádné mazivostní přísady. VIF udrží celé to vstřikování i s filtrama v čistotě bez úsad a navíc maže.
Při představě, že se v místě přepouštěcích kanálů píst oplachuje neodpařeným Naturalem, mi naskakuje husí kůže.

Naposledy editováno 13.10.2018 12:29:00

Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 13:54 | Nahoru | #5
tak ono představa je jedna věc a výsledky v praxi věc druhá,ale každopádně s tebou souhlasím,mně se to taky nelíbí.

a i kdyby to měli vymyšlené kdoví jak parádně,vždy se to může pokazit a porucha mazání má pro motor vždy fatální následky spojené s moooc drahou opravou.

otázka je,jestli to ktm dělá z důvodu pokroku a nebo nutnosti plnění nesmyslných požadavků ze strany EU.

1 reakcí na tento příspěvek Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 17:10 | Nahoru | #6
Dolph: tak me prijde docela elegantní reseni mazat olejem a ne směsi oleje a benzinu - to je uz z principu docela hovadina :) kdyz se benzin pouziva na odmastovani :D

To ze kdyz se to rozbije, motor se zadre - no to tak bejva , u 4taktu umi selhal olej cerpadlo atd ...

Na mazání tam maj mapu - ted jsem to nesledoval, ale rekl bych ze zatim do ni nikdo krom fabriky neumi lézt, ale to prijde.

(reakce na) Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 19:09 | Nahoru | #7
assassin> jo,4takt má taky nucené mazání,ale má kontrolku tlaku,takže máš alespoň nějakou šanci hlídat funkčnost.v ideálním případě i budík s tlakem oleje.

směsí oleje s benzínem se maže už možná 100 let a funguje to,pokud to vyloženě neposere uživatel,tak naprosto spolehlivě.zato o zadřených motorech v důsledku poruchy automatického mazání by jsme se tady mohli bavit opravdu dlouho.

nejsem odpůrce pokroku,ale jestli je to správný směr-to si nejsem jistý.povíme si za 10let kolik výrobců na to přešlo a na kolik je to spolehlivé.

1 reakcí na tento příspěvek Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 19:14 | Nahoru | #8
Dolph: no funguje to - vzdyt se ten dvoutakt zadrel snad kazdej.

Kontrolka u 4t - na me kdyz blikla uz bylo pozde - u auta mozna, ale u motorky to jde rychle.

Me se to tpi libi, doladej to a bude fajn.

(reakce na) Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 19:25 | Nahoru | #9
assassin> no uvidíme.

osobně vidím největší problém se změnou viskozity,vyjedeš v mrazu,olej hustý-ŘJ to samozřejmě bude vědět-teda pokud se teplotní čidlo v hodnotě 2 stovek nesekne třeba o zanedbatelných 10°C ,ale i tak tohle spočítat tak,aby to dávkovalo v podstatě naprosto přesně,protože pokud se to splete jen o 10%,tak už je to na zadření....,no nevím.

a co třeba,když výrobce udělá o chlup hustší olej?zas je průser.
pokud se nepletu,tak ten systém mazání nemá žádný zpětný systém kontroly,prostě si tam něco dávkuje podle nějakého programu,ale víc neví.

Dávkování eleje u KTM TPI

13.10.2018 v 21:28 | Nahoru | #10
Ja osobně zatím jen slyšel že davat olej do benzinu nemají rady vstřikovače a mohou se pokazit, a jak psal petardak neřešilo by to spodek motoru (klika, ojnice)

Dávkování eleje u KTM TPI

14.10.2018 v 07:29 | Nahoru | #11
U karburatorovejch 2T to bylo jasny - i s oilmasterem jsme davali 1:50 olej do benzinu [sichr je sichr rekla jeptiska a navlikla na kabanos prezervativ]. Moderni vstrikove 2T motory jsou z tohodle hlediska bohuzel passe, olej vatrikovou soustavu nici a navic stejne prisada oleje do benzinu neresi nejvic namahane dily - kliku, ojnicky. A tak nezbyva nez verit vyrobci ze to ma poresene a uzkostlive hlidat kvalitu vyrobcem schvaleneho oleje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm EXC přívěra 2016 KTM EXC 300 Chabl 1 9.11.2018 v 22:19 Chabl
Enduro v okolí Rané KTM EXC 300 Vesi350 9 8.11.2018 v 18:36 Vesi350
protéká mi voda z chladičů do motor... KTM EXC 300 Daniel-exc 4 11.10.2018 v 09:24 Daniel-exc
Ktm exc 300 98 KTM EXC 300 Dawca1 1 10.10.2018 v 22:47 foxdive
Kde sehnat samostatně chladící hadi... KTM EXC 300 Daniel-exc 4 11.9.2018 v 10:55 foxdive

TOPlist