bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce
9.10.2018 v 11:20
Ahoj, dnes se mě stala nepříjemná věc, vjel jsem do zatáčky, ne nějak ostře spíše kochačka, najednou se motorka začala vlnit a stala se skoro neovladatelnou, šel jsem zlehka na brzdy a pomalu zastavil, naštěstí nikdo proti mě nejel tak sem měl dost místa... hodil jsem pak motorku na stojan a zjistili že mam úplně prázdnou přední pneu, prošel jsem si ji zda uvidím díru nebo nějaké poškození ale na nic sem nenarazil. Vydal jsem se tedy na benzínku pro sprej, naštěstí po pár metrech mě zastavil pán v autě který mě hodil jak na benzinku tak zpátky (za to ještě jednou dík, víc takových lidí) Napustil jsem tam sprej a pneu se nafoukla, v tu chvíli kolem jel Polák taky na GS a měl i kompresor tak sem to nahustili na normální tlak. Pneu zatím neuchází a zdá se vše v pořádku, docela mě to ale vydělilo, nemá někdo podobnou zkušenost a neví proč se to stalo? Tlak v pneu jsem před jízdou nekontroloval, nicméně až do té jedné zatáčky se chovala motorka normálně. Pneu má tak 40% nevím tedy zda ji mam hned zahodit nebo ještě nechat.

1 reakcí na tento příspěvek Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 11:23 | Nahoru | #1
Minimálne by som ju nechal v pneuservise vyzut, ocistit a obut/vyvazit znovu. Len tak pre istotu. Nabuduce uz tolko miesta mozno nebude

(reakce na) Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 11:26 | Nahoru | #2

PumaBiker píše: Minimálne by som ju nechal v pneuservise vyzut, ocistit a obut/vyvazit znovu. Len tak pre istotu. Nabuduce uz tolko miesta mozno nebude



Sundat v pneuservisu,trochu přefouknout a hodit pod vodu,jestli někde neutíká. Zkontrolovat ventilek,zkontrolovat ráfek. Pneumatiku zkontrolovat jak zevnitř,tak zvenku.
Jak píše PumaBiker....příště už tolik místa k zastavení mít nemusíš

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 11:27 | Nahoru | #3
j souhlas jezdit se mě takhle nechce ale fakt na té gumě není vidět ani omlácené hrany o šutry, asi to vyřešim prostě novejma gumama + ventilky. jen mě zajímalo za jakých okolností tohle nastává..

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 11:30 | Nahoru | #4
Takhle z voleje mě napadá jen,že byla podhuštěná a jak jsi to v zatáčce zatížil k jedné straně,tak to uteklo. Na autě mě jednou praskl ventilek,ale to chvíli trvalo,než to ušlo.

Naposledy editováno 09.10.2018 11:30:52

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 11:49 | Nahoru | #5
Teda já zírám na co jsou tady lidi schopný se ptát,to je jak v pomocný ,tak to schoď,nech to zkontrolovat v pneuservisu a máš jistotu,že to je v pořádku.

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 11:52 | Nahoru | #6
Jak píšeš, že pneu zatím neuchází, tak to bych přisuzoval účinku toho spreje a rychlému dofouknutí od kolegy na GS.

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 12:48 | Nahoru | #7
moj nazor je ze si mal maku gumu uz pred jazdou a deformaciou v zakrute ti zbehla patka gumy z rafu. Ako casto kontrolujes tlak v pneu?
...ale pre istotu by som dal novy ventil.

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 12:54 | Nahoru | #8
asi to tak bude... tlak sem kontroloval před 3 měsíci v tom případě začnu teď pravidelně kontrolovat zda neuchází i nová... Náhodou neví někdo, jak moc velký vliv může mít okolní teplota? Bylo kolem 6 stupňů ráno, je jasné že nižší teplotou se nahuštění zmenšuje, jen neumím odhadnout o kolik...

Naposledy editováno 09.10.2018 12:54:49

1 reakcí na tento příspěvek Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 13:24 | Nahoru | #9
Kontrola tlaku v pneu před 3 měsíci? to je hodně zanedbané

1 reakcí na tento příspěvek Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 20:07 | Nahoru | #10
to je na sto pro ventilkem , mě se to stalo kdysi taky taky , mastim si to tak kilíčkem ? možna víc , vidim zatačku jdu na brzdy dobrzdim tak na čtyricet ? a chci to naklopit do zatačky a ono nic , prostě to nešlo , no nakonec sem zatačku nějak projel , visel sem na tom jak opice a lamal jí tam přes dvoumetrovou trubku aby zatočila , za zatačkou sem zastavil vyklepanej jak startka a koukam přední kolo prazdný , no nic asi sem píchnul naštěstí pumpa s kompresorem na dohled , dotlačit to tam byla desetimunutova věc , nafouk sem to a že pneuservis je prý dva km ,ok ,dojedu tam tlak byl ok co sem nafouk na pumpě , tak kolo dolu přefouknout a pod vodu stim , panové ani bublina , hodinu sem tam zustal a to co se tam nafouklo to tam bylo , fakt zahada , no nic nasadil sem kolo a jedu opatrně dom , rano vstanu guma furt ok , tak si říkam že asi gut a buhví proč to tak uteklo , fajn jedu a na tom samym místě co předchozí den opět kilíčko a opět před zatačkou po dobržděný opět ten samý opičak co lame mašinu do zatačky přes dvoumetrovou trubku , opět pumpa opět kompresor a opět pneuservis a opět tlak ok a pod vodou opět ani bublinka , to už si ze mě chlapi dělali prdel jestli si znich nestřílim , přišel majitel a když sem mu řek že se mě to stalo vždy po jízdě kilem měl jasno vzal za ventilek OHNUL HO NA STRANU ,ten začal syčet jak vzteklej had a kolo bylo během minuty prazdný , věděl vo co gou a říkal že se to občas stavá , hlavně když někdo vozí takový ty ozdobný píčovinky na ventilkach (mul případ to nebyl ,ja měl kovovej zahnutej 90 stupnu ) , že při městský rychlosti je to ok a při vyšších rychlostech to odstřediva síla ohne a ventilek občas praskne ale tak že to praskne v rafku a těsní to , pokud ho neohnete na stranu , takže skus ho ohnout

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 20:25 | Nahoru | #11
n tvdenia na 100% byvaju na 99% nepravdive.
...teplota ovplyvnuje tlak v pneumatike zasadne.

1 reakcí na tento příspěvek Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 20:57 | Nahoru | #12
Proto už nedávám gumový ventilky na moto, nejvíc mě bavěj lidí co si tam dají místo klasický čepičky 10.gramovou lebku nebo jinou píčovinu a divěj se, že ventilek praskne pod zátěží nebo stářím. Ten ventil puchří a jak to spousta lidí myje agresivní chemií tak to gumovýmu ventilku na životnosti taky nepřidá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

9.10.2018 v 21:24 | Nahoru | #13
dewwil> asi budu za blbce, přesto se zeptám, jaký dáváš ventilky ? Přezouvám v ofiko servisu, s novou gumou nový ventilek, ale jaký ventilek, to jsem nikdy neřešil. S ventilkem jsem neměl nikdy problém, čepičky mám jednoduché plastové, tu kovovou klasickou, (druhá strana na povolení) vozím sebou v motohadrech. Dík

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

10.10.2018 v 02:00 | Nahoru | #14
podhustena tubelles pneu motorka neni auto pri deformacii vypusti vzduch okolo rafku, pneumatiky a brzdy kontrolujem pred kazdou jazdou skor ako sa pohnem to su na motorke najdolezitejsie veci

1 reakcí na tento příspěvek Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

10.10.2018 v 06:54 | Nahoru | #15
To se ti stalo v prvni zatacce? Podle me, kdyby si to mel tak podhusteny, ze by se to bylo schopny deformaci vyfouknout, tak to poznas na jizdnich vlastnostech uz v prvni zatacce. Teda pokud na te motorce nesedis poprve.

(reakce na) Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

10.10.2018 v 12:53 | Nahoru | #16
Koudy01> pravě to je na tom divné, ujel sem zhruba 10 km a celou dobu se jelo normálně, zvláštní je že to nebyla nejostřejší zatáčka kteoru sem ten den projížděl.

zkusím tedy ten ventilek ohnout.

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

10.10.2018 v 20:16 | Nahoru | #17
skontrolovať ventil, najskôr to bude on. mne to onoho času urobilo EN500 na zadnej gume, výsledok bol zlámaná ruka a rebro a urvané riadidlo...

Môže to byť aj poškodený ráf, ale tomu dávam 0,01%

Skutočne skús ventilkom zavexlovať, ale poriadne. Nie len potlačiť trochu do strán, ale poriadne zavexlovať. Ono tie sily na neho pôsobiace nie sú zanedbateľné, za určitých podmienok a ako sa vyššie spomína, hovadiny ma ňom povešané mu absokútne na pohode nepridajú.
(pre zaujímavoť, pri rýchlosti nad 100kmh na neho pôsobí sila niečo cez pol kila, ale okolo 200kmh vyše niekoľko kíl. kamaráti, čo jazdia drag s autami ma poučili, že nad 200kmh je obyčajný gumový ventil, odstredivou silou vychýlený úplne na bok- pri aute)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

10.10.2018 v 22:48 | Nahoru | #18

GL1 píše: dewwil> asi budu za blbce, přesto se zeptám, jaký dáváš ventilky ? Přezouvám v ofiko servisu, s novou gumou nový ventilek, ale jaký ventilek, to jsem nikdy neřešil. S ventilkem jsem neměl nikdy problém, čepičky mám jednoduché plastové, tu kovovou klasickou, (druhá strana na povolení) vozím sebou v motohadrech. Dík

Dávám ALU ventilky zahnutý o 90° , šroubují se zespoda a jsou věčný. Vývod napravo, takže dáš na policajta a z boku bez problémů nafoukneš a ani se nezasereš o kola nebo řetěz když tam lovíš rovnej ventilek. dělaj se v různých barvách

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

11.10.2018 v 08:01 | Nahoru | #19
Zřejmě ti foukl ventilek. Kdysi se mi to stalo na třiapuli ve 130 pod kopcem nešlo zatočit a už vůbec ne brzdit, ale kupodivu jsem to nějak zvládl i s kamošem baťohem. Pak se mi to stalo na starém blejdu. Od té doby jak koupim novou moto, kontroluji a měním conejdříve ventilky a vždy jezdím s čepičkou :D

(reakce na) Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

11.10.2018 v 11:23 | Nahoru | #20
dewwil> to znam a mam na několika moto, skvělá věc přesně jak píšeš, při výměně tam půjdou

(reakce na) Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

12.10.2018 v 14:52 | Nahoru | #21
zdenysrx6> Taky už jsem ho měl takto zlomený ale na zadním kole. Naštěstí jsem to zjistil, když jsem čistil ráfek a dotkl se ventilku. Jinak v klidu vůbec neucházel.

(reakce na) Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

12.10.2018 v 16:01 | Nahoru | #22

Mara8993 píše: Kontrola tlaku v pneu před 3 měsíci? to je hodně zanedbané



Si představ, že tlak nekontroluji snad nikdy, teda pokud za to nebereš ohlednutí se jak moc velkou bačkoru to kolo dělá… Maximálně když se začne moc vlnit na benzince dofouknu.

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

12.10.2018 v 23:36 | Nahoru | #23
Prostě rozbít si tlamu, kvůli ušetřeným dvoum kilům ušetřeným při přezutí za pořádný ventilky mi příjde jako dobrá úchylárna Vždy při přezutí na nový gumy trvejte aspoň na nových pryžových ventilkách. Držkuje se tu o pneu s Dot starších 5.let jaký to jsou puky co nedržel a puchřej, ale ventilky si tam necháte klidně i 15 let a jsou taky z gumy

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

13.10.2018 v 20:16 | Nahoru | #24
Dík dewwil , zas som sa niečo naučil, tie ventilky do 90 stupňov objednám, paráda, ani som nevedel, že také niečo existuje. Ináč s tou prázdnou gumou sa mi to stalo už dva krát , našťastie na zadnom , ale ja som vyštartoval z domu na prázdnej raz po zime, raz na cudzej motke, teraz je moja.

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

14.10.2018 v 12:03 | Nahoru | #25
Mne tam davaji pri prezuti novy ventilky automaticky.

Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

14.10.2018 v 21:24 | Nahoru | #26
Mi se to taky uz stalo. Ventilkem to nebylo. A slyšel jsem o více případech.Vzdy se jednalo o pneu Heidenau a Mitas. Osobní zkušenost s oběma značkama.

1 reakcí na tento příspěvek Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

14.10.2018 v 21:26 | Nahoru | #27
A taky spoustu kecu, ze jsem neco udělal špatně.. Zajímavé je ze na stejném rafku mi to jiné značky pneu nedělají.

(reakce na) Uniknutí tlaku z přední pneu v zatáčce

15.10.2018 v 17:28 | Nahoru | #28
tom.es> to je zajímavá info :D Heidenau tam zrovna ted mam (k60 scout)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
odborná oprava koncového prevodu BMW R 1100 GS, BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventur... Destroyer 27 10.12.2023 v 13:00 Tomassino
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
Po startu jdou hodiny od 0 BMW R 1150 GS lubiks 11 6.11.2023 v 19:35 lubiks
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.


TOPlist