Téma: Převodovka u 954rr
7.10.2018 v 12:52
Zdravím všechny.
Mám takový problém u CBR 954 RR. Při řazení všech rychlostí mi kvalty krásně cvakají - kromě čtverky ze trojky. Absolutně necítím že ji tam řadím. Myslím si že to zapříčinila včerejší projížďka, kdy jsem nejspíš (nemůžu to tvrdit s jistotou) zavadil nohou o šajtru a připadalo mi jako by motorka na moment vyřadila a vzápětí tam s děsivou ránou kvalt skočil opět zpátky. Nevíte někdo co by to mohlo být?
A ještě doplňující otázečka. Mohli by jste mi doporučit dobrý servis v Olomouci? Potřeboval bych seřídit ventily (trošku šijí) a mám naběháno 55tkm (popř. jaká může být přibližná cena)
Díky
Mám takový problém u CBR 954 RR. Při řazení všech rychlostí mi kvalty krásně cvakají - kromě čtverky ze trojky. Absolutně necítím že ji tam řadím. Myslím si že to zapříčinila včerejší projížďka, kdy jsem nejspíš (nemůžu to tvrdit s jistotou) zavadil nohou o šajtru a připadalo mi jako by motorka na moment vyřadila a vzápětí tam s děsivou ránou kvalt skočil opět zpátky. Nevíte někdo co by to mohlo být?
A ještě doplňující otázečka. Mohli by jste mi doporučit dobrý servis v Olomouci? Potřeboval bych seřídit ventily (trošku šijí) a mám naběháno 55tkm (popř. jaká může být přibližná cena)
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Převodovka u 954rr
Na Firebladech je jedno ze čtverkových kol choulostivá záležitost.
Obrázky jsou z diskuse o jiné motorce, ale je to Fireblade - https://www.motorka...mp;pgr=0#goto9508102
Může být, že se to kolo úplně rozpadne na segmenty nebo se ty ozuby ulámou. Tady jsou jenom omydlené, takže tam nedrží kvalt.
Naposledy editováno 07.10.2018 13:50:43
Obrázky jsou z diskuse o jiné motorce, ale je to Fireblade - https://www.motorka...mp;pgr=0#goto9508102
Může být, že se to kolo úplně rozpadne na segmenty nebo se ty ozuby ulámou. Tady jsou jenom omydlené, takže tam nedrží kvalt.
Naposledy editováno 07.10.2018 13:50:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka u 954rr
Beranidlo> Takže výměna čtverkových kol? Co to může vyjít?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka u 954rr
Sofer píše: Beranidlo> Takže výměna čtverkových kol? Co to může vyjít?
Rozpůlit motor, vyměnit dvě kola a vidličku (3x 100 euro? v dílech)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka u 954rr
Beranidlo píše: Rozpůlit motor, vyměnit dvě kola a vidličku (3x 100 euro? v dílech)
k tomu sada tesneni baj woko 3ka, kdyz uz tam bude tak vono ty loziska ..by to mozna taky chtelo vymenit, .+tak 20 za praci a je to doma
Mrkni sem na ebay , jak podobná převodovka z 929 vypadá. Na výstupní hřídeli jsou taková kola čtyři, ale to čtverkové trpí nejvíc, řadí se často a občas se to tam podaří kopnout všelijak (teď už to víš i sám, no).
Na obrázku je čtverkové kolo třetí zleva a k tomu se v tomto případě mění i druhé zleva, přesuvné (pětka).
Naposledy editováno 07.10.2018 14:17:02
Na obrázku je čtverkové kolo třetí zleva a k tomu se v tomto případě mění i druhé zleva, přesuvné (pětka).
Naposledy editováno 07.10.2018 14:17:02
1 reakcí na tento příspěvek Převodovka u 954rr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka u 954rr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka u 954rr
SVSkritek> to je zajimavy, takhle vystiplej zub
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka u 954rr
gugo> No pri te sile materialu se tomu ani moc nedivim . Stalo se mi to po prudsim rozjezdu, pri jizde to zaclo na trojku cvakat. Jeste jsem delal pred mechanikem chytryho, ze se mi asi vylomil zub. A kdyz jsem rozpulili motor, tak na nas fakt vypadl. Ale poskladali jsme to tehdy asi za 13t. Dve kola po 3t, olej, tesneni atd. Motor jsem si vyndal, zandal sam.
Naposledy editováno 07.10.2018 18:59:22
Naposledy editováno 07.10.2018 18:59:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka u 954rr
SVSkritek> docela klika ze ten jeden zub co sel do haje nenadelal vic paseky.
gugo píše: SVSkritek> docela klika ze ten jeden zub co sel do haje nenadelal vic paseky.
No se stalo predtim, tohle byla uz druha oprava. Tehdy se zavarovala dira v karteru a davala se cela prevodovka z jine motorky. Vydrzelo to asi 20t km. Ted uz mam zase najeto 80t, tak jsem zvedav, jestli to dotahnu na kilo.
Naposledy editováno 07.10.2018 19:28:49
2 reakcí na tento příspěvek Převodovka u 954rr
Vy mi dáváte hoši.... Nechce někdo koupit super 954 RR? Ne já doufám že to u mě nebude tak vážný, jen prostě neslyšim když tam tu čtverku dám.... Nedělá to typické cvaknutí....
Sofer> Tak koupil bych, podle me je to do dnes v mnoha ohledech neprekonana motorka. Sportovni motorka na kterou das i kufr a pod sedlo das lepici sadu, naradi, lekranu, penezenku a pul litru piti . Dneska to mas bud radikalni sporty, kam das akorat kapesnik az budes brecet, ze to vse boli. Nebo ruzne osklive nahace, pripadne cestaky o velikosti a vaze autobusu.
U tebe to bude asi lepsi, ale tohle kolo bych dal rovnou novy, i kdyby to bylo necim jinym (vidlicka, kulisa). To byla moje chyba ze jsem ho pri te prvni oprave nedal uplne nove.
Naposledy editováno 07.10.2018 21:54:50
U tebe to bude asi lepsi, ale tohle kolo bych dal rovnou novy, i kdyby to bylo necim jinym (vidlicka, kulisa). To byla moje chyba ze jsem ho pri te prvni oprave nedal uplne nove.
Naposledy editováno 07.10.2018 21:54:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka u 954rr
Sofer píše: Vy mi dáváte hoši.... Nechce někdo koupit super 954 RR? Ne já doufám že to u mě nebude tak vážný, jen prostě neslyšim když tam tu čtverku dám.... Nedělá to typické cvaknutí....
Tak to je jiná, myslel jsem, že už to to čtyřku neřadí vůbec. V tom případě tipuju, že se ti tím rázem strhly hrany na bočních ozubech a teď to půjde nějakou dobu snadno až do okamžiku, než ti ten kvalt začne vypadávat. Kdyby se ti chtělo kontrolovat samotný řadicí mechanismus, musíš sundat spojku. Nějaké obrázky jsou zde: http://929and954.bl...y-pro-shift-kit.html
Naposledy editováno 07.10.2018 23:02:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Převodovka u 954rr
Beranidlo> Nějakou dobu lehce To nezní moc povzbudivě Každopádně dneska jsem jel do práce, že to ještě zkusím a nevím proč, ale příjde mi, že ty kvalty necvakají žádný kromě jedničky a dvojky, to je asi blbost, abych měl ohoblované všechny hrany na všech kolech ne?
Sofer> Co mám na svojí SC33, tak když si vzpomenu, ještě před nastartováním zařadím kvalt a utrhnu slepenou spojku. Jinak to chce při řazení jedničky neotálet a vrazit ji tam s mírným rozmachem. Ostatní už tam lupnu bezbolestně. Ale je to vždycky o způsobu řazení. Noha musí být rychlá tak akorát a ruka na spojce jde zároveň s nohou a plynem. Spojka nevypne úplně, ale jen krátce proklouzne, plyn asi nezavřu úplně.
Naposledy editováno 08.10.2018 17:33:15
Naposledy editováno 08.10.2018 17:33:15
zrejme tu riešiš niečo čo nie je treba.
to, že zle zaradíš a nedosadne ti kvalt, sa stáva. Žeby sa pri tom jednom raze ohoblovali bočné zuby až tak, žeby to bolo treba hneď opravovať, sa nestáva.
Takže jazdi a zbadáš. Keď nie sú nejaké pazvuky, motorka radí rýchlosti, rýchlosti nevypadávajú, tak nerieš.
To, či sú bočné zuby ohoblované naozaj veľmi, zbadáš tak, že na danej rýchlosti dáš tomu veľkú záťaž - napr. do kopca riadne pridaj v spektre otáčok, kde je vysoký výkon (toto bude na fireblade a štvrtom prevode asi na zabitie )
Ak ti vyskočí rýchlosť, tak je problém.
Moja skúsenosť - zle sa mi radila trojka, štvorka, niekedy mi vypadla. Keď som sa pohýnal štýlom drag race, niekedy sa mi nechcela dať dvojka zaradiť, alebo mi vypadla dvojka do neutrálu (veľké otáčky, veľká záťaž).
Keď cestou hore donovalmi mi po cca 10minútach jazdy na štvorke + predbiehanie áut do kopca, rýchlosť vypadla, rovno som sa otočil do servisu. Výsledok, ohoblované zuby, môžeš si to pozrieť v mojom denníku. Bolo to možno za 1000E, ale neviem presne, lebo sa riešili zároveň aj iné veci na motore.
Naposledy editováno 08.10.2018 10:02:40
to, že zle zaradíš a nedosadne ti kvalt, sa stáva. Žeby sa pri tom jednom raze ohoblovali bočné zuby až tak, žeby to bolo treba hneď opravovať, sa nestáva.
Takže jazdi a zbadáš. Keď nie sú nejaké pazvuky, motorka radí rýchlosti, rýchlosti nevypadávajú, tak nerieš.
To, či sú bočné zuby ohoblované naozaj veľmi, zbadáš tak, že na danej rýchlosti dáš tomu veľkú záťaž - napr. do kopca riadne pridaj v spektre otáčok, kde je vysoký výkon (toto bude na fireblade a štvrtom prevode asi na zabitie )
Ak ti vyskočí rýchlosť, tak je problém.
Moja skúsenosť - zle sa mi radila trojka, štvorka, niekedy mi vypadla. Keď som sa pohýnal štýlom drag race, niekedy sa mi nechcela dať dvojka zaradiť, alebo mi vypadla dvojka do neutrálu (veľké otáčky, veľká záťaž).
Keď cestou hore donovalmi mi po cca 10minútach jazdy na štvorke + predbiehanie áut do kopca, rýchlosť vypadla, rovno som sa otočil do servisu. Výsledok, ohoblované zuby, môžeš si to pozrieť v mojom denníku. Bolo to možno za 1000E, ale neviem presne, lebo sa riešili zároveň aj iné veci na motore.
Naposledy editováno 08.10.2018 10:02:40
pravděpodobně ti vyskakuje kvalt do falešného neutrálu a potom se zase zpátky zařadí... je špatné boční ozubení kol v převodovce... umím zrepasovat ozubené kola a přeskládávají se axiální vůle.. dělám hlavně zx9r u kterých je to časté... cena cca 20 i s materiálem... většina servisů koupí nové kola to je v materiálu 4k když děláš 3 i 4 tak 8k plus práce.. a axiální vůle nechají stejné udělá ti to za 30tis. km znova a ty zase přijedeš s prachama... a další věc že to nikdo z nich neumí opravit ty kola a předělat axiální vůle....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CBR 954rr 2003 jede na dva valce Honda CBR 954RR Fireblade | Rob7802 | 24 | 16.8.2023 v 10:15 Rob7802 |
Plná moc [1, 2] Honda CBR 954RR Fireblade, Honda CBR 929RR Fireblade | karloss200 | 58 | 10.4.2023 v 16:41 Gahan37 |
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... | Trollface001 | 25 | 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA |
Jakou motorku Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 954RR Fi... | PůlPlyn | 2 | 9.6.2022 v 11:53 PůlPlyn |
Naco si dat pozor Honda CBR 954RR Fireblade | KaBrnak88 | 8 | 8.5.2022 v 19:57 lecomondo |