bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa - vynechává zapalování v zátěži
Ahoj Jawaři. Po dlouhý době zakládám téma, protože už si nevím rady.
Mojí 639 čas od času za jízdy vynechá jeden válec. Mám klasiku kladívka. Vynechání a náhlá ztráta výkonu je prakticky vždy na čtyřku nad cca 3000ot/min. Na trojku se to dá vytočit klidně až k 5000ot/min. To samý dvojka. To vynechání je většinou jen na okamžik, ale jakmile se to začne dít, tak to nepřestane a opakuje se to třeba každých pár vteřin. Pokud zpomalím a jedu chvílí na trojku (třeba 60km/h ve vesnici), tak na výjezdu to zase krásně roztáhnu na kilo na čtyřku a bez problémů jedu až do okamžiku, kdy to zase začne cukat. Při jízdě do kopce nebo proti větru se to jenom horší, to se pak vyskytuje i na trojku. Nevím, který válec to dělá, volnoběh je bez problému. Startuje na poprvé.
Myslel jsem třeba, že nestíhá dotékat benzín, ale tím to není. Bude to elektrika. Ale dal jsem všechno nové od cívky k motoru, nové kondíky. Kladívka jsou OK, předstih OK. Svazek elektriky se měnil komplet před 5 lety. Přijde mi, že se nějaký komponent bude při dlouhotrvající záteži přehřívat.
Díky za názory a rady.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 16:04 | Nahoru | #31
Fizzer - když to dělá se všema kondíkama, je nepravděpodobný že by všechny byly trop. Jak jsem koukal na to vídělo, nejvíc to jiskřilo v dolních vyšších otáčkách a nejvíc než to úplně chcíplo. Z hlavy nevím jestli ten tvůj stroj má zkratovací obvod na chcípnutí anebo dekompresor. Ale to jiskření při těch nižších otáčkách by mohlo být ne úplně dobrou polohou zapalovací cívky vůči rotoru magneta anebo velkým předstihem. Ale to jenom uvažuju a teoretizuju, takovejhle motor jsem v rukách zatím neměl tak ho moc neznám.

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 16:19 | Nahoru | #32
Bimbam> má zkratovač. Tu polohu cívky proti rotoru jsem právě laboroval, a měla by bejt "úplně přesně akorát", tudíž předstih jsem pak ladil odtrhem... Na to jak je to jednoduchý, je to nějaký kurva složitý Přepálenej předstih bych poznal, to už se mi párkrát povedlo, a to nešla za jízdy odspoda. Tady jde krásně už v podstatě od volnoběhu, pak v určitejch otáčkách to tarokuje, a jak je to přeleze tak jde zas jak brus.

3 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 17:59 | Nahoru | #33
Předstih ladit odtrhem - no, ne že by to nešlo, ale není to přesný. Je lepčí udělat odtrh, pak nastavit předstih podle polohy pístu - ony tyhle starý strojky se předstihem dost lišily typ od typu i když vypadaly velmi podobně no a pak znovu udělat odtrh v horní úvrati pístu a myslím že to tarokování by mohlo dát pokoj.Něco se tam v těch určitejch blbnoucích otáčkách dohaduje. Ony vačky jsou svým způsobem taky ošemetný zlobidla, protože nejvyšší bod zdvihu kladívka vačkou vůbec není v bodě horní úvratě. Ono si toho hodně lidí nevšimne. Proto podotýkám že štelovat odtrh v horní úvrati pístu. Takhle mě potrápila jedna třinda 634, kde jsem zaboha nemohl nastavit správnej předstih, protože kdysi někdo na tom motoru převrtal díry na dolní destičce a mně teda trvalo než jsem si toho všimnul. Když jsem pak všechno dával dohromady přemejšlel jsem proč to někdo takhle udělal no a zkoušením mi přišlo zjistit, že nastavoval odtrh v nejvyšším bodě vačky - ten je ale kus za horní úvratí no a protože pak nemohl naštelovat předstih s tím jak to bylo originál, prostě převrtal dolní desku (a ten motor samozřejmě tarokoval a kravil, ke mně se dostal jako hrouda hlíny vytažená z kouta prastaré kůlny kde ležel snad dvacet roků ). Ale abych se ještě vrátil k tomu tvému stroji, zkus to naladit za běhu jemným pošoupáváním předstihu a zkoušej různý otáčky. Někdy prostě pomůže nastavení předstihu podle ucha - ale odtrh musí bejt správně velikostně a v horní úvrati.- některý ty starší stroje mají už své vyběhané koleje v karterech a příručkové hodnoty z doby výroby nemusí úplně správně fungovat.

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 18:41 | Nahoru | #34
Bimbam> Fizzer to sice tím videem prozradil, ale možná tě to úplně netrklo. On totiž nebojuje proti bateriovému zapalování, ale proti magnetu. A jeho magneto je jakési začarované.
To Fizzer: A nebylo by jednodušší to předělat na bateriové zapalování, bez dobíjení? Dneska seženeš Li-ion s obrovskou kapacitou za pár korun.

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 18:53 | Nahoru | #35
Bimbam> Jenomže tady se předstih mění natáčením kotvy zapalka, čili se tím rozhodí ten magnetický odtrh (poloha cívky vůči rotoru)

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

5.10.2018 v 23:38 | Nahoru | #36

Bimbam píše: Předstih ladit odtrhem - no, ne že by to nešlo, ale není to přesný. Je lepčí udělat odtrh, pak nastavit předstih podle polohy pístu - ony tyhle starý strojky se předstihem dost lišily typ od typu i když vypadaly velmi podobně no a pak znovu udělat odtrh v horní úvrati pístu a myslím že to tarokování by mohlo dát pokoj.Něco se tam v těch určitejch blbnoucích otáčkách dohaduje. Ony vačky jsou svým způsobem taky ošemetný zlobidla, protože nejvyšší bod zdvihu kladívka vačkou vůbec není v bodě horní úvratě. Ono si toho hodně lidí nevšimne. Proto podotýkám že štelovat odtrh v horní úvrati pístu. Takhle mě potrápila jedna třinda 634, kde jsem zaboha nemohl nastavit správnej předstih, protože kdysi někdo na tom motoru převrtal díry na dolní destičce a mně teda trvalo než jsem si toho všimnul. Když jsem pak všechno dával dohromady přemejšlel jsem proč to někdo takhle udělal no a zkoušením mi přišlo zjistit, že nastavoval odtrh v nejvyšším bodě vačky - ten je ale kus za horní úvratí no a protože pak nemohl naštelovat předstih s tím jak to bylo originál, prostě převrtal dolní desku (a ten motor samozřejmě tarokoval a kravil, ke mně se dostal jako hrouda hlíny vytažená z kouta prastaré kůlny kde ležel snad dvacet roků ). Ale abych se ještě vrátil k tomu tvému stroji, zkus to naladit za běhu jemným pošoupáváním předstihu a zkoušej různý otáčky. Někdy prostě pomůže nastavení předstihu podle ucha - ale odtrh musí bejt správně velikostně a v horní úvrati.- některý ty starší stroje mají už své vyběhané koleje v karterech a příručkové hodnoty z doby výroby nemusí úplně správně fungovat.



NO právě co píšou v té příručce, to je hotový nesmysl.... tak jsme měl vačku která měla za horní úvratí ještě jeden vrchol. Přebrousil jsem vačku v ruce na brusce tak, aby měla jeden vrchol a takový, aby měl náběh do horní úvrati. V ní jsme nastavil 0,4 zdvih a destičkou jsem nastavil otáčením 3mm předstih. Stejně tak jsem dělal druhou 638. Obě jezdí moc pěkně.

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

7.10.2018 v 22:22 | Nahoru | #37
Kdysi jsem měl stejný problém na ČZ 175-477. Byla to svíčka.

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

8.10.2018 v 23:22 | Nahoru | #38
Tak jsem se k tomu dostal teprv teď. Kladívka a jejich izolant je v pořádku. Ještě budu muset přesně nastavit odtrh, protože ten nebyl úplně OK...čekám na měrky. Zkontroloval jsem hladinu, ta je přiblížně těch 10mm. Ale benzín teče trochu pomaleji. Asi necelých 0,2l/min. Může to být problém? Ventil v nádrži jsem měl na jaře venku a vypadal v pohodě....

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

9.10.2018 v 08:16 | Nahoru | #39
tak to rozjeď až to začne kuckat, v ten moment vyřad, vypni zapalování a vypni benzín. Pak se podivej do plovákovky a uvidíš že v ní nebude benzín. 0,2 l za minutu je málo.

Naposledy editováno 09.10.2018 08:16:40

Jawa - vynechává zapalování v zátěži

9.10.2018 v 11:05 | Nahoru | #40
Známý měl teď stejný problém na 639. Moto normálně jezdila, ale když dal plný knedlík tak začala vynechávat. Nakonec to byl přicpaný přívodní kanálek benzinu k jehlovému ventilu. On ten kanálek je dvakrát lomený usazuje se v něm bordel a jde blbě prošťouchnout. Musel se oddělat plovák, vyndat jehlový ventil a pak ten špunt šel vyfouknout kompresorem.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa - vynechává zapalování v zátěži

18.10.2018 v 11:47 | Nahoru | #41
Bude to definitivně tím benzínem. Začíná to totiž vynechávatm když je v nádrži benzínu málo. Když je uplně plná, jede to dobře. Rozebral jsem ventil. Síto je OK, ta černá gumička se třemi otvory je taky dobrá. Asi koupím celej novej....

(reakce na) Jawa - vynechává zapalování v zátěži

19.10.2018 v 08:22 | Nahoru | #42

prochi20 píše: Bude to definitivně tím benzínem. Začíná to totiž vynechávatm když je v nádrži benzínu málo. Když je uplně plná, jede to dobře. Rozebral jsem ventil. Síto je OK, ta černá gumička se třemi otvory je taky dobrá. Asi koupím celej novej....


Gumičku koupíš samotnou za pár korun. Stáhni z ventilu to sítko a zkus zašťárat do kanálků a do té trubičky, která trčí z ventilu. Tam tě možná čeká nějaké překvapení.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy
Brzdy Jawa 350 639. - 638?? [1, 2] Jawa 350/639 Kete 32 17.5.2023 v 12:16 Johny_R
karburátor Jikov - co tam patří A n... Jawa 350/639, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/633, Ja... Dolin 5 25.12.2022 v 18:34 Zdenalbenal
Jawa 350/639 - nastavenie hladiny p... Jawa 350/639 Geofrey 0 28.8.2022 v 22:28 Geofrey
Aretacni kolik Jawa 350/639 nejde v... Jawa 250/559, Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/6... naked11 16 23.8.2022 v 12:07 Mimísek


TOPlist