globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro
Ahoj,

přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.

Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky

Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.

Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.

Chtěl bych za ni dát max 200k

Nějaké doporučení?

Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

2.10.2018 v 19:43 | Nahoru | #1
Karaya1> Hele nebylo nic speciálního z velké části to byl spotřební materiál ale ve výsledku to byla docela raketa a domnívám se, že to vyšlo dráž než obdobná údržba u mého japonce. Mimo to nejlepší by teď bylo vyměnit i tlumiče cca 40.

Někomu to přijde uplně OK a já mu to neberu, ale mě to nevyhovuje.

v průběhu cca 3 tisíc km
olej v motoru
olej v převodovce
olej v kardanu
brzdová a spojková kapalina
brzdové destičky
svíčky
vzduchový a olejový filtr
celkem asi 10.000kč
baterie cca 2400 kč
pravý vyhřívaný grip (3300kč)
unašeč zadního kola (svolávačka)
příruba palivové pumpy(svolávačka)
palivové čerpadlo (svolávačka)
pasek do nádrže ukazatel paliva 4700kč
ukazatele tlaku v pneumatikách (ukazatele originál 7000kč/čína cca 1700kč) + přezutí cca 900kč

a taky mě sere, že žere olej a že je to normání

Naposledy editováno 02.10.2018 19:47:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

2.10.2018 v 21:06 | Nahoru | #2
Firecracker> ukazatele tlaku nepotřebuješ, pásek do nádrže také ne A ten zbytek se přece dělá na každé motorce, když je potřeba po nějakém nájezdu. Pokud to nechceš dělat, tak si kup novou a po roce ji prodej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

3.10.2018 v 10:03 | Nahoru | #3

Firecracker píše: Karaya1> Hele nebylo nic speciálního z velké části to byl spotřební materiál ale ve výsledku to byla docela raketa a domnívám se, že to vyšlo dráž než obdobná údržba u mého japonce. Mimo to nejlepší by teď bylo vyměnit i tlumiče cca 40.

Někomu to přijde uplně OK a já mu to neberu, ale mě to nevyhovuje.

v průběhu cca 3 tisíc km
olej v motoru
olej v převodovce
olej v kardanu
brzdová a spojková kapalina
brzdové destičky
svíčky
vzduchový a olejový filtr
celkem asi 10.000kč
baterie cca 2400 kč
pravý vyhřívaný grip (3300kč)
unašeč zadního kola (svolávačka)
příruba palivové pumpy(svolávačka)
palivové čerpadlo (svolávačka)
pasek do nádrže ukazatel paliva 4700kč
ukazatele tlaku v pneumatikách (ukazatele originál 7000kč/čína cca 1700kč) + přezutí cca 900kč

a taky mě sere, že žere olej a že je to normání



Ja mam pocit ze jsi jak zenska, nevis co chces a nedas pokoj dokud to nedostanes.

Na jednu stranu pises ze ti vadi ze s mastodontem typu GS to neni v terenu zaden med -coz je pravda, ale ze bys taky obcas rad jel rychleji po silnici. A vyleze ti z toho malej stromek ? Takova chciplotina, ktera neni ani do terenu ani na silnici ?
Jinak IMHO ta brambora ma specifictejsi servis nez KTM nebo cokoliv jinyho. A volej zere az nelidsky. Me by natom spis vadilo ze se to krouti jak bajadera. kdyz tomu pridas. Si myslim ze jedina tvoje spasa by byla kdyby ti sedla nova Afrika, ale musis pockat nez pujde cenove dolu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09


TOPlist