globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro
Ahoj,

přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.

Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky

Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.

Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.

Chtěl bych za ni dát max 200k

Nějaké doporučení?


Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27

(reakce na) Jaké cenduro

19.10.2018 v 19:27 | Nahoru | #91
lopata75> XL 600 LM - nostalige a moje mládí

Jaké cenduro

19.10.2018 v 19:36 | Nahoru | #92
já ji miluju, tu mám na drapákách na težší poježdění,ale trochu mi jí bylo líto, před pěti lety vypadala jak nová ze showroomu...Ale zase zážitků moc... Rumunsko, Bosna,Čechy... je sqělá, nebere olej, když jsem jel z Rumunska spotřeba 3,8

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro

19.10.2018 v 19:39 | Nahoru | #93
Příprava, minuly víkend...



Naposledy editováno 19.10.2018 19:39:56

(reakce na) Jaké cenduro

19.10.2018 v 20:18 | Nahoru | #94

lopata75 píše: Příprava, minuly víkend...


Tak to už je jiný odvar....klobouk dolů

Jaké cenduro

19.10.2018 v 21:13 | Nahoru | #95
Kamarad pracoval pro jednoho dovozce a měl ji dát do kupy, než šla na krám. No a protože si na ni tehdy nikdo jiný z party netroufnul vzít ji do terénu (v té době krátce po převratu jsme měli Simsony, Fichtly a Jawky), zbyla na mě, abych ji nějaký čas potrápil. Oproti Simsonu hrozné kladivo Nakonec to dopadlo tak, že si ji kámoš rovnou koupil a pár let s námi jezdila na výlety jak do lesa za humna, tak i dál třeba do Jugošky.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro

19.10.2018 v 21:47 | Nahoru | #96
Ten červený motor je origo?

(reakce na) Jaké cenduro

19.10.2018 v 22:40 | Nahoru | #97

Anti píše: Ten červený motor je origo?


Ano, verze LM mely cerveny motor = dva karburatory, vetsi prumer svodu, starter i nakopavacka, byl to ze vsech modelu XL 600 nejsilnejsi motor. Vic kW mel 650 Dominator, ale jen ve spicce. V nizkych a strednich, stejne jako v realci na plyn, byla verze LM nejlepsi. Mel bych psat i RM, ta se od LM lisila dvema kulatymi svetlomety.

Jaké cenduro

20.10.2018 v 08:24 | Nahoru | #98
Tady je dost o XLkach poutavý čtení na delší zimní večery... Krásný fotky dole pod textem...

http://www.jezdime.eu/?cesty-afrika

Naposledy editováno 20.10.2018 08:25:50

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro

20.10.2018 v 20:57 | Nahoru | #99
Dovolím si obnovit téma vlákna, protože řeším obdobný problém. Prodal jsem svůj maxi cruiser Intruder 1800, protože jsem na něm skoro nejezdil (vytáhnout to hovado z garáže byl pomalu svátek a na nějaké popojíždění kolem komína to zrovna moc není). Takže jsem se rozhodl přesedlat na něco univerzálnějšího a poprvé v životě si koupit funglovku. Mám 85 kg a 180 cm a rád bych jezdil tak 80 % silnici a 20 % offroad (polňačky, šotolina).
Za poslední 3 měsíce jsem přečetl snad všechny diskuzní fóra a recenze k velkým cestovním endurům. A vyšlo mi z toho následující:
BMW1200GSA - u nové se nevejdu do rozpočtu +/- 400-450 tisíc Kč vč. DPH, jinak kašlu na to, že ji má každý (nemá, koukněte na silnice ), na motorce chci jezdit a něco poznávat a ne se s někým porovnávat nebo dokonce odsuzovat
Yamaha XT1200 Super Tenere - podle recenzí nepříliš vhodná na použití mimo silnici a popravdě ve mě nebudí žádné emoce (což vyžaduji, mám s tím dobré zkušenosti)
Suzuki V-Strom 1000XT - podle recenzí nepříliš vhodná na použití mimo silnici a popravdě ve mě nebudí žádné emoce (což vyžaduji, mám s tím dobré zkušenosti)
Honda Africa Adventure Sports - podle recenzí asi nejvíce splňuje nároky na plánovaných 80% on a 20 % off, navíc se mi líbí možnost DCT (měl jsem možnost vyzkoušet a přijde mi to stejný, jako mít automat v autě - pohodlnější, větší možnost soustředit se na jízdu a ne na řazení), ale na fórech jsou kopy článků o (ne)spolehlivosti nových Afrik (nekvalitní origo padáky, rezavějící díly, mizerné uchycení plotny na top-case ...)
Triumph Explorer 1200 - podle recenzí nepříliš vhodná na použití mimo silnici, ale jinak se mi líbí moc (tady je těch emocí dost )
italské motorky neřeším (cena, spolehlivost)
Na základě výše uvedeného se rozhoduji mezi Afrikou a Triumphem. Měl jste někdo možnost vyzkoušet je, porovnat a něco s nimi i odjezdit, aby to porovnání bylo založeno na skutečném uživatelském zážitku a ne článku v Motohouse? Díky předem za radu.

Edit: Ještě jsem zapomněl KTM. U 1190 jsem narazil na dost témat k jejich spolehlivosti, u 1290 mám obavy z obrovského výkonu motoru, který nepotřebuji a netoužím po něm. Asi to bude mašina spíš pro sportovněji laděné jezdce.

Naposledy editováno 20.10.2018 21:45:45

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

20.10.2018 v 21:24 | Nahoru | #100

George_78 píše: Dovolím si obnovit téma vlákna, protože řeším obdobný problém. Prodal jsem svůj maxi cruiser Intruder 1800, protože jsem na něm skoro nejezdil (vytáhnout to hovado z garáže byl pomalu svátek a na nějaké popojíždění kolem komína to zrovna moc není). Takže jsem se rozhodl přesedlat na něco univerzálnějšího a poprvé v životě si koupit funglovku. Mám 85 kg a 180 cm a rád bych jezdil tak 80 % silnici a 20 % offroad (polňačky, šotolina).
Za poslední 3 měsíce jsem přečetl snad všechny diskuzní fóra a recenze k velkým cestovním endurům. A vyšlo mi z toho následující:
BMW1200GSA - u nové se nevejdu do rozpočtu +/- 400-450 tisíc Kč vč. DPH, jinak kašlu na to, že ji má každý (nemá, koukněte na silnice ), na motorce chci jezdit a něco poznávat a ne se s někým porovnávat nebo dokonce odsuzovat
Yamaha XT1200 Super Tenere - podle recenzí nepříliš vhodná na použití mimo silnici a popravdě ve mě nebudí žádné emoce (což vyžaduji, mám s tím dobré zkušenosti)
Suzuki V-Strom 1000XT - podle recenzí nepříliš vhodná na použití mimo silnici a popravdě ve mě nebudí žádné emoce (což vyžaduji, mám s tím dobré zkušenosti)
Honda Africa Adventure Sports - podle recenzí asi nejvíce splňuje nároky na plánovaných 80% on a 20 % off, navíc se mi líbí možnost DCT (měl jsem možnost vyzkoušet a přijde mi to stejný, jako mít automat v autě - pohodlnější, větší možnost soustředit se na jízdu a ne na řazení), ale na fórech jsou kopy článků o (ne)spolehlivosti nových Afrik (nekvalitní origo padáky, rezavějící díly, mizerné uchycení plotny na top-case ...)
Triumph Explorer 1200 - podle recenzí nepříliš vhodná na použití mimo silnici, ale jinak se mi líbí moc (tady je těch emocí dost )
italské motorky neřeším (cena, spolehlivost)
Na základě výše uvedeného se rozhoduji mezi Afrikou a Triumphem. Měl jste někdo možnost vyzkoušet je, porovnat a něco s nimi i odjezdit, aby to porovnání bylo založeno na skutečném uživatelském zážitku a ne článku v Motohouse? Díky předem za radu.


Navzdory tomu, že mě většina motorkářské veřejnosti ZDE téměř ukamenovala za moje DCT v Africe , píši... Na Triumphu jsem nejel... Máme AT Adv. v DCT s mou paní dvě. Koupený 10.8. letos, najeto 8500Km. S přibývajícími kilometry přibývá ježdění mimo asfalt a mohu jen konstatovat, že pokud DCT pochopíš a přizpůsobíš k tomu jízdu, neznám nic lepšího. Je to skoro to samé jako s řazením ,jen spojku supluje zadní brzda,. Dají se s tím jezdit uplný nesmysly, podvozek je geniální, pobere neskutečně moc. V tomhle smyslu vidím AT jednoznačně lepší. Má skvělou odezvu od kol, a nejvyšší zdvihy v segmentu podobné třídy. Ačkoliv jsi psal 20% mimo asfalt, s Afrou ti to nedá a budeš jezdit mimo kdykoliv to půjde. Prostě to ta mašina chce.. Takže toliko můj náhled.
PS: přezouváme na Pirelli Scorpion Rally, moju ženu ježdění po nezpevněnejch cestách doslova dostalo.. teď už se jenom bojim, až s tim flákne..
Napiš jak jsi vybral, držíme palce! Milan , Lenka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

20.10.2018 v 21:42 | Nahoru | #101
69šakal> Jojo, ale jak jsem psal, DCT jsem měl možnost si vyzkoušet a jsem pro. Pokud se rozhodnu pro Afriku, jedině s DCT, považuji to za jednu z jejích výhod (není třeba mě přesvědčovat, netrpím předsudky a respektuji technologický vývoj ).
A jak jsi vyřešil ty origo padáky? Když jsem trochu zatlačil rukou, tak jsem je dostal až na plast. Moc nevěřím, že když to někde položím (asi spíš v menší rychlosti), tak to něco pobere.
Navíc tam úplně chybí spodní padák chránící motor a tu super drahou DCT převodovku. To jsi dokupoval?
A co ten origo šusplech? Vydrží to něco nebo také vyměnit za druhovýrobu?
Díky předem za rady.

(reakce na) Jaké cenduro

20.10.2018 v 21:55 | Nahoru | #102

George_78 píše: 69šakal> Jojo, ale jak jsem psal, DCT jsem měl možnost si vyzkoušet a jsem pro. Pokud se rozhodnu pro Afriku, jedině s DCT, považuji to za jednu z jejích výhod (není třeba mě přesvědčovat, netrpím předsudky a respektuji technologický vývoj ).
A jak jsi vyřešil ty origo padáky? Když jsem trochu zatlačil rukou, tak jsem je dostal až na plast. Moc nevěřím, že když to někde položím (asi spíš v menší rychlosti), tak to něco pobere.
Navíc tam úplně chybí spodní padák chránící motor a tu super drahou DCT převodovku. To jsi dokupoval?
A co ten origo šusplech? Vydrží to něco nebo také vyměnit za druhovýrobu?
Díky předem za rady.

,

Origo padák vydrží podobně jako Turatech,- osobně vyzkoušeno na betonu,,... spodní padáky pochopitelně řešíme a dokoupíme a co se týče šusplechu, je uplně v pohodě, dostal spoustu ran od šutrů a dobrý.. Ještě vylepšit Blastery, ty stojej za hovno..Už jsme urvali páčku..

2 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro

21.10.2018 v 07:55 | Nahoru | #103
Jestli se rozhodujes mezi Afrikou a velkým Tigerem tak Vem Afriku, DCT komentovat nebudu
Edit :bastery

Naposledy editováno 21.10.2018 07:55:58

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 08:31 | Nahoru | #104
foxdive> Ahoj, díky za názor a doporučení. Zajímalo by mě ale na základě čeho doporučuješ Afriku? Abychom si rozuměli, nezpochybňuji tvoje doporučení, jen se ptám na důvody. Díky předem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 08:40 | Nahoru | #105
George_78> Jeho důvody jsou čistě subjektivní a nemusí se slučovat s tvými

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 09:49 | Nahoru | #106

George_78 píše: foxdive> Ahoj, díky za názor a doporučení. Zajímalo by mě ale na základě čeho doporučuješ Afriku? Abychom si rozuměli, nezpochybňuji tvoje doporučení, jen se ptám na důvody. Díky předem.

tak pokud chceš jezdit 20procent terén tak Afrika je jednoznačná, Tiger těžký, trivalec v terénu nic moc, vysoké těžiště

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 10:15 | Nahoru | #107

foxdive píše: ....................... DCT komentovat nebudu
Edit :bastery



vidíš, že to jde..

(reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 10:56 | Nahoru | #108
Anti> No subjektivních je snad drtivá většina názorů na tomto fóru, ne? Od toho je to taky fórum. Aby se tu diskutovalo a vyměňovali jsme si svoje subjektivní názory. A samozřejmě je i respektovali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 11:00 | Nahoru | #109
foxdive> Díky za ujasnění. Souhlasím, přesně to jsou moje obavy. Že to je stroj skoro výhradně na silnice. Nejen kvůli vyšší váze a výše položenému těžišti, ale i délkou převodů (hodně se řadí), vyšší točivosti motoru (pro dosažení výkonu je třeba motor točit), nižšími zdvihy, sportovněji posazenými řidítky více dopředu. Každopádně děkuji za názor a doporučení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 12:04 | Nahoru | #110

69šakal píše: vidíš, že to jde..

neser

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 12:06 | Nahoru | #111

George_78 píše: foxdive> Díky za ujasnění. Souhlasím, přesně to jsou moje obavy. Že to je stroj skoro výhradně na silnice. Nejen kvůli vyšší váze a výše položenému těžišti, ale i délkou převodů (hodně se řadí), vyšší točivosti motoru (pro dosažení výkonu je třeba motor točit), nižšími zdvihy, sportovněji posazenými řidítky více dopředu. Každopádně děkuji za názor a doporučení.

chce si to zkusit, co sedí tobě nesedí mě a opačně, Tiger bude zase lepší na cestě díky motoru, ta hmotnost se ztratí ale pořád je to oproti Africe těžká potvora, Afrika nebo 1090R, si to někde vyzkoušej třeba

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 13:14 | Nahoru | #112

69šakal píše: Navzdory tomu, že mě většina motorkářské veřejnosti ZDE téměř ukamenovala za moje DCT v Africe , píši... Na Triumphu jsem nejel... Máme AT Adv. v DCT s mou paní dvě. Koupený 10.8. letos, najeto 8500Km. S přibývajícími kilometry přibývá ježdění mimo asfalt a mohu jen konstatovat, že pokud DCT pochopíš a přizpůsobíš k tomu jízdu, neznám nic lepšího. Je to skoro to samé jako s řazením ,jen spojku supluje zadní brzda,. Dají se s tím jezdit uplný nesmysly, podvozek je geniální, pobere neskutečně moc. V tomhle smyslu vidím AT jednoznačně lepší. Má skvělou odezvu od kol, a nejvyšší zdvihy v segmentu podobné třídy. Ačkoliv jsi psal 20% mimo asfalt, s Afrou ti to nedá a budeš jezdit mimo kdykoliv to půjde. Prostě to ta mašina chce.. Takže toliko můj náhled.
PS: přezouváme na Pirelli Scorpion Rally, moju ženu ježdění po nezpevněnejch cestách doslova dostalo.. teď už se jenom bojim, až s tim flákne..
Napiš jak jsi vybral, držíme palce! Milan , Lenka


No píšeš o ježdění s DCT mimo asfal zajímavě, celkem rád bych si to osobně vyzkoušel než si udělám vlastní názor. Takže kdybys měl čas o tom víkendu za 14 dní a měl chuť se stavit na motocestovatelský akci v Kravíně ve Starý Huti u Dobříše, tak bych ti nabídnul výměnu motorek na krátký mimoasfaltový svezení.
A nebo ti můžu nabídnout poježdění kolem Liberce, mám tu najeto několik tisíc kilometrů tras mimo asfalt (a to opravdu nepřeháním)
Čau, Tom

(reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 14:12 | Nahoru | #113

foxdive píše: neser



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 14:14 | Nahoru | #114

TomElefant750 píše: No píšeš o ježdění s DCT mimo asfal zajímavě, celkem rád bych si to osobně vyzkoušel než si udělám vlastní názor. Takže kdybys měl čas o tom víkendu za 14 dní a měl chuť se stavit na motocestovatelský akci v Kravíně ve Starý Huti u Dobříše, tak bych ti nabídnul výměnu motorek na krátký mimoasfaltový svezení.
A nebo ti můžu nabídnout poježdění kolem Liberce, mám tu najeto několik tisíc kilometrů tras mimo asfalt (a to opravdu nepřeháním)
Čau, Tom



Zajímavá nabídka! Stará huť není daleko, takže proč ne?! Budeme mít přezuto,takže když to nebude vyloženě bahno, rád se přidám! Naše ježdění mimo asfalt je zatím v kolébce, nicméně pár set KM už jsme překousali..

Naposledy editováno 21.10.2018 14:17:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 14:20 | Nahoru | #115
69šakal> Ok, do PM ti posílám tel. číslo, ať se najdem pokud to klapne. Budu tam od pátečního večera do nedělního cca poledne. Ideální doba na svezení by bylo sobotní ráno či dopoledne.
Čau, Tom
edit - svezení mimo bahno nebude problém, je tam okolo hejno polních a lesních cest

Naposledy editováno 21.10.2018 14:24:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 15:04 | Nahoru | #116
foxdive> Díky a souhlasím. AT už jsem zkoušel, KTM mám v plánu. Podle fotky v nicku soudím, že máš KTM. Měl jsi možnost srovnání s AT a mohl bys mi napsat svoje hodnocení, proč je (nebo může být) podle tebe KTM 1090 lepší než AT? Zajímaly by mě argumenty od někoho, kdo s tím má reálné zkušenosti, ne od čtenářů časopisů. Díky předem.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 16:46 | Nahoru | #117
TomElefant750> Koukam, ze se to Stehlikovi rozrostlo i o predvadecku AJPu Chceme se tam s rodinkou na chvili zastavit na zdvorilostni pozdrav v sobotu odpoledne, tak to abych do auta prihodil i helmu. Nebo rovnou dve, at se projede i Klarka

(reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 16:55 | Nahoru | #118
vilemx> Rád vás uvidím, svezení pochopitelně nabídnu
Jinak bych fakt rád vyzkoušel ten automat u nový Afry, mám k tomu skeptickej postoj ale nechci odsuzovat něco co jsem nevyzkoušel.
Takže třeba automat u japonsko-německý 7,5tuny už odsuzovat můžu
Čau, Tom

Naposledy editováno 21.10.2018 16:56:10

(reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 18:38 | Nahoru | #119

vilemx píše: TomElefant750> Koukam, ze se to Stehlikovi rozrostlo i o predvadecku AJPu Chceme se tam s rodinkou na chvili zastavit na zdvorilostni pozdrav v sobotu odpoledne, tak to abych do auta prihodil i helmu. Nebo rovnou dve, at se projede i Klarka



Tak Viléme! vypadá to, že se za čtrnáct dní uvidíme! Chystáme se s paní
přijet v sobotu nejlépe dopoledne a večer zase domů. Těšíme se!

Naposledy editováno 21.10.2018 18:39:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

21.10.2018 v 19:06 | Nahoru | #120

George_78 píše: foxdive> Díky a souhlasím. AT už jsem zkoušel, KTM mám v plánu. Podle fotky v nicku soudím, že máš KTM. Měl jsi možnost srovnání s AT a mohl bys mi napsat svoje hodnocení, proč je (nebo může být) podle tebe KTM 1090 lepší než AT? Zajímaly by mě argumenty od někoho, kdo s tím má reálné zkušenosti, ne od čtenářů časopisů. Díky předem.

jezdím 1190 adventure ale ne R, ve mě proudí oranžová krev já bych byl moc zaujatý asi, lepší nic napsat, Ktm je prostě jiná, divoká, nutí tě dělat kraviny a chceš víc a víc, pokud chceš DCT tak ti stejně vyjde jenom Honda nikdo jiný to nedělá
Vidím že si od bucovic, dnes sem tama letěl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 Včera v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak


TOPlist