paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro
Ahoj,

přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.

Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky

Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.

Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.

Chtěl bych za ni dát max 200k

Nějaké doporučení?

Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27

11.10.2018 v 21:12 | Nahoru | #61
Co třeba ktm 1090 nebo 1050,ta se dnes už nechá sehnat za docela rozumně penize.
Co se týče náročnosti na údržbu to to vůbec neres,zijeme v době kdy chce každý vydělat a spolehlive stroje už prakticky neexistujou. To se netýká jen motorek ale prakticky všeho od el.spotrebicu po auta. Skoro 2 roky jsem vybíral cestovní enduro a jedno vím jiste,sere se vsechno.vsichni výrobci mají své problemy,jedine co můžeš udělat zjistit si jaké a hlídat si věci o kterých výš že tam je slabina určitého stroje. Myslím že když více zalovis,na každou novější motorku najdeš problemy.

13.10.2018 v 20:49 | Nahoru | #62

13.10.2018 v 23:12 | Nahoru | #63
Řešíš typické problémy, které má téměř každý vysoký jezdec nad 190 cm. Nakonec dojdeš k tomu že prostě potřebuješ dvě motorky. Jednu na normální cestování a jednu na vyblbnuti. Mám 197cm, jezdím GSA 2010 a nerozumím tomu co píšeš o tom, že se na ní nedá jezdit rychle po dálnici. Běžná dálniční rychlost je 150-180 a řekl bych že dost komfortní. Ale pravda, je to nuda, nemám dálnice rád a vyhýbám se jim. Jízda po okreskach je naprosto to nejlepší pro mě, co jsem vyzkoušel (opět myšleno vzhledem k mé výšce). Off je pro mě utrpení vzhledem k váze stroje, ale polňačka a šotolina je naprostá pohoda.
Malý servis po 10tkm, velký po 20tkm. Poslední malý servis v 70.000km mě teď stál 2000Kč (olej, filtr, kardan, diagnostika, kalibrace ESA..) jen musíš vědět ke komu jezdit na servis.
Mám navíc zvednuté sedlo asi o 4cm, tak že je kolem 96cm, zvednutý představec řídítek a větrný štítek na plégu aby těch 150-180 na dálnici bylo na pohodu. Každé jiné cenduro je mi malé. Je to moje druhé GSA v životě a řešil jsem vždy to samé jako ty a vždy skončil u BMW. Jinak na novou Afriku se ti nevejdou nohy pod nádrž, Mirek Lisý mi půjčil tu svou novou a je to prostě malý. Málo která motorka má sedlo nad 90cm, na každé mám zalomené nohy a bolavá kolena. Netvrdím že je to super stroj, taky pokukuji a rád se projedu na jiným, ale je to nejlepší univerzál pro mých 197cm i pro mojí babu, která si za mnou za jízdy hoví a je tam schopna málem i usnout

Naposledy editováno 13.10.2018 23:15:27

14.10.2018 v 06:22 | Nahoru | #64

69šakal píše: A Transalpa jsi zkoušel? Kámoši na něm najezdili nesmysly ve dvou a to on má 115 kg a ona tak 75 . S plným zatížením a s kuframa kklíďo na Ukrajinu. A to měli 650

tak to ho obdivuju já bych to nedal

14.10.2018 v 21:32 | Nahoru | #65

foxdive píše: tak to ho obdivuju já bych to nedal

No jo, oni jsou trochu jiný,,.. takový pankáči.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

15.10.2018 v 07:57 | Nahoru | #66
vztekloun2> Díky za obsáhlý příspěvek. Já těch motorek víc mám, ale právě jsem doufal, že bych prodal GSA, KLR uložil k ledu a koupil něco univerzálního na čem se do do nějakého drobného terenu a není to očistec, na čem se dá přiměřeně pohodlně cestovat ve dvou i v klidu jezdit v jednom na silnici a ono asi nic takového není.

Co se týče té rychlosti jsem holt rozmazlený z Blackbirda kde jedu 180 trochu přidám a je tam 220 navíc je ta motorka v té rychlosti perfektně stabilní, pevná nic se nikde neklepe netancuje, vezmu za plyn a ta motorka letí a GSA když vezmu za plyn tak to začne rozvážně zrychlovat, pro jistotu jsem GSA nechal změřit na brzdě je tam dokonce o pár koníku víc než uvádí výrobce, ale nějak mě ten motor nezaujal nemám pocit, že by se ten motor rád vytáčel. Mám tam všechny možné doplňky od zvýšeného plexi až po ty řidítka, jezdí se na tom pohodlně (mám i jiná sedla) a v jednom ta dynamika ještě docela jde ale v jednom je to celkem nezajímavý a jde taky o očekávání od velké motorky očekávám, že pojede, když sedím na strom 650 tak žádná velká očekávání nemám a on přesto jede docela slušně(v jednom). Navíc když na GSA jedu 160-180 tak motor docela dost točí a nemám ten pocit pevnosti a stability jako na Blackbirdovi, což je samozřejmě jasné jsou to zcela rozdílné motorky, ale proto píšu že to moc nejede. Polňačka a šotolina je v pohodě pokud jedeš nenaložený v jednom a pomalu, pokud jedeš naložený nebo ve dvou a nebo rychleji tak je to na pikaču protože škrtám centrálním stojanem.

15.10.2018 v 08:34 | Nahoru | #67
A jestli jsi na tom gsa škrtal, tak to možná chtělo přitvrdit podvozek.

15.10.2018 v 11:30 | Nahoru | #68

Naposledy editováno 15.10.2018 11:39:13

15.10.2018 v 11:43 | Nahoru | #69

karf píše: Firecracker> Jestli chceš jezdit ve dvou 200, tak to bude chtít spíš něco jako multistradu, supedukegt nebo 1290adv a nebo bmw s1000xr. No a nebo budeš muset trochu slevit, jezdit pomaleji a pak můžeš jezdit polňačky naložený a bez škrtání.
A jestli jsi na tom gsa škrtal, tak to možná chtělo přitvrdit podvozek.

Jo to máš pravdu ... asi ve všem cos napsal ... spíš vyměnit(což je minimálně 40)

Naposledy editováno 15.10.2018 11:46:07

15.10.2018 v 11:45 | Nahoru | #70

vilemx píše: Firecracker> Jestli chceš jezdit mezi dvěma kily a dvě stě dvaceti, aby jízda odpovídala 1100XX, a přitom mít zachovanou možnost jezdit i mimo asfalt, tak ti do té rovnice chybí odpovídající výrobek gumárenského průmyslu

tak jsem to nemyslel .. třeba KTM 1290SA bude ten požadavek na dynamiku splnovala, ale zase mě moc nevyhovuje zbytek té motorky proto jsem slevil z těch vysokých rychlostí a dynamiky ale v tu chvíli zase chci aby ta motorka nevažila bez jakýchkoliv doplňků 262 kilo a byla schopnější v terénu

15.10.2018 v 12:54 | Nahoru | #71

Naposledy editováno 15.10.2018 12:56:03

15.10.2018 v 13:05 | Nahoru | #72

Tech píše: Ty jsi teda náročný zákazník. Nejlehčí z těžkých stím že na to jde jezdit ve dvou, případně v terénu bude asi F 800/850GS. Pak Afrika, KTM 1090. Nic lepšího s tvými požadavky podle mě není. Strom 650 je fajn, ale do terénu moc vhodný není, i když záleží co pro tebe znamená terén.

Jo jsem jo máš pravdu k tomuhle seznamu jsem nakonec dospěl taky. u Stromu bych musel vyměnit kosti a přidat nástavce na vidle abych se dostal vejš, pořádný kryt motoru a asi i vyměnit tlumiče a to je už dohromady docela drahá sranda a stále to bude malá motorka, myslím malá pro mě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

15.10.2018 v 14:58 | Nahoru | #73
Proto já osobně nevidím důvod hnát se někam nad 100 koní nebo řešit špičkové brzdy u motorky, se kterou to myslím vážně v terénu a mám tam tedy stále špunty. Úplně mi stačí náhle řešit s něčím jako TKC80 prudké brzdy ze 120 km/h. Mít tam 220, tak to si fakt nechci ani představit.

Po dlouhé době, kdy jsem jezdil jen na špuntech, jsem věděl, že budu další sezónu jezdit jen po silnici (denní dojíždění). Nazul jsem tedy silniční vzorek. Po dvou týdnech šel dolů, a to když jsem dostal chuť zkátit si cestu po polňačce

Naposledy editováno 15.10.2018 15:03:08

15.10.2018 v 20:50 | Nahoru | #74
vilemx> přesně tak, kašlat na pilu na silnici, na drapákách je větší a bezpečnější sranda.

16.10.2018 v 07:36 | Nahoru | #75
Tiger 800 do terénu není dobrý, to už lépe funguje 800GS. Ale mnohem lépe fungují KTM. Zkusit kouknout do DE, jestli by se tam už nenašla nějaká 1090 R

16.10.2018 v 08:29 | Nahoru | #76
Osobně buď si kup zmíněného Stroma a nebo to neřeš. Hledáš co neexistuje a upřímně jezdit na cestovním enduru 180 je kravina. Nedají to gumy v plné náloži a nedají to ani ty stroje v rozumném komfortu pro jezdce. Špunty přehřeješ a půjdou do pr.ele, silniční gumy zase nedají skoro nic v terénu. Já to vyřešil více motorkami, protože mi došlo, že nejde všechno dohromady.

16.10.2018 v 12:01 | Nahoru | #77

vilemx píše: Firecracker> Chápu, na druhou stranu je fakt těžké dilema, jestli mít motorku obutou i na trávu či blátíčko nebo raději obout na pilu na silnici a horší povrch holt nějak nouzově prokolouzat. Obojí dohromady prostě smysluplně nejde, protože špuntové gumy jsou KO po pár desítkách či stovkách km ostré asf. jízdy. a přezouvat nebo prohazovat kola každý týden asi nemá dlouhodobě smysl.

Protože do nějakého terenu musím jet tak 30-50km po silnici tak mám na KLR takové gumy 50/50 a hlubokému bahnu a ostré jízdě v trávě se vyhýbám a když je sucho tak stačí i silniční pneu

17.10.2018 v 15:36 | Nahoru | #78
Nečtu celé vlákno, ale velká a levná na pořízení i provoz je TDM 900 od yamy. Menší 18´´ kolo, kusů v nabídce hodně, nastrojit gumy se dají...

17.10.2018 v 21:09 | Nahoru | #79
Firecracker> Já jezdím kombinaci E09 zadek C21 předek a jsem spokojen. Samozřejmě ten předek plave, přední brzdu se snažím skoro nepoužívat na silnici, ale 30km se na tom nechá vpohodě dojet. Už to takhle nasazuju třetí zimu jednu sadu. Odpadem mají tak 3000km, ale vypadá to, že ten přední drapák přežije 09tku.

Podle mého ideální kombínace, jsem toho názoru, že smyk zadního kola se řeší lépe než předního.

18.10.2018 v 06:33 | Nahoru | #80
Tech> Problém nastane v okamžiku kdy bude potřeba opravdu zastavit.Všichni ví jak je účinná zadní brzda...

18.10.2018 v 07:58 | Nahoru | #81
Anti> nemyslím že by to nešlo, jen se snažím ji nepoužívat abych zbytečně neničil špunty.

2 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro

19.10.2018 v 16:15 | Nahoru | #82
Jsme byli pojezdové trochu náročnější off a nechápal jsem co projel borec na GS 1150, je to vic o jezdci... Já sem tam vezmu AT taky do terénu, nenašel jsem ještě vyloženou slabinu- na asfaltu si zablbnem jak na silniční moto a v terénu se jen usmívám... Když má někdo 190cm + což já zdaleka ne, musí to být v offu legrace. Já zastavím v dolíku a hned ležím...

19.10.2018 v 16:29 | Nahoru | #83
lopata75> k foto - a přitom to stačilo objet lesem

19.10.2018 v 17:14 | Nahoru | #84

vilemx píše: lopata75> k foto - a přitom to stačilo objet lesem

No co by tady potom vložil. mne na té fotce hlavně zaujaly ty offrouďácké kufry.

Naposledy editováno 19.10.2018 17:14:40

19.10.2018 v 17:43 | Nahoru | #85
lopata75> super kufry na krosení v lese

19.10.2018 v 17:44 | Nahoru | #86
Objet to nešlo, nešlo se ani otočit, lesníci to tam tak zdemolovali, že voda tekla tou cestou a v nejnižšm místě prostě bažina...To mám kufry ze staré XL do offu, vyzkoušený že když padnou, deformují se a po zvednutí zas jak dřív... A zároveň montážní sada i jako padáky... Jinak s originál kufry jezdím jen s manželkou výlety a dovolené...

19.10.2018 v 17:46 | Nahoru | #87
ty kufry jsou na hříbky a borůvky...

19.10.2018 v 17:58 | Nahoru | #88
Ty kufry narozdíl od plecháču vůbec nepřekáží. Kámoš si s ALU vždycky načechrá lýtka... Tohle jsem jel s ženskou projet nějaký trasy pro koně a v kufrech si vezu třeba další hadry, nepromok apod. ale hlavně už jsem s nimi přijel z výletu a nechal jsem je tam a jak jsem psal, používám jako padáky... 😁

19.10.2018 v 18:11 | Nahoru | #89

lopata75 píše: Ty kufry narozdíl od plecháču vůbec nepřekáží... 😁

Me by tam stvaly dost, stejne jako ta brasnicka v miste stehen. Ale kdyz ti to vyhovuje, proc ne

Naposledy editováno 19.10.2018 18:11:52

19.10.2018 v 18:45 | Nahoru | #90
Tohle byla první zkouška tech kufrů, co mne přesvedčila... A lepší než nadělat trsátka z originálů a hlavně nedosahují tak nízko.Stejně by ležely někde v rohu v garáži. Jinak o brašničce v úrovni nohou vubec nevím a pokud nechci mít bundu nacpanou, tak perfektní věc... a je to uzoučký... Jo, vyhovuje mi to tak. Bosna 2017. Letos jsem si říkal, že s AT budu muset opatrněji a bude to menší zážitek. To jsem se spletl. Co projedu na XL zvládá v offu AT taky...Nejdřív jsem si moc užil asfalt ve vnitrozemí Rakouska a první trasy Bosny jsem nechápal, jak se parádně jede a zážitek nebyl rozhodně menší, užíval jsem si ty šotoliny a výjezdy moc...

Naposledy editováno 19.10.2018 19:20:10
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09