globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jaké cenduro
Ahoj,

přemýšlím nad výběrem "nového" cestovního endura. Mám KLR 600 kde mě nevyhovuje určitá nekultivovanost motoru hlavně na silnici a to že optimální cestovní rychlost je 90 tachometrových a hlavně že ve dvou se na tu motorku pohodlně na delší cestu prostě nevlezem (mám cca 203cm 115kg) a přítelkyně taky není úplně drobek. Koupil jsem teda BMW R 1200GS Adventure(2010) odjel jsem s ním Rumunsko ve dvou a není to špatná motorka, ale nějak mě to na ní nebaví, do terénu je moc těžká a nehodí se tam a dle mého názoru je poměrně drahá na provoz. Na dálnici ji zase chybí výkon, respektive se ve vysokých rychlostech 160-170+ se necítí dobře. Myslel jsem že správnou volbou bude nějaké jiné velké cestovní enduro zkoušel jsem KTM 1290 SA, Triumph Tiger explorer 1200, Multistradu a nové BMW LC 1200 Adv. a zjistil jsem že s žádným z těchto velkých cestovních endur není žádný med jezdit v terenu, né že by to nešlo, ale nedává to smysl. Přítelkyně si navíc teď udělal řidičák a jezdí na CB500F takže žádnými velkými rychlostmi stejně nejezdíme.

Hledám vlastně takovou nějakou univerzálni motorku která bude schopná na silnici a po nějakých drobných úpravách zvládne i poměrně špatné cesty, úmyslně nehovořím o terenu protože na motokrosové trati s ní jezdit nebudu, ale rád bych projel +- všude bez ohledu na kvalitu silnice/pešiny/cesty/stezky

Vyzkoušel jsem Suzuki Strom DL 650 a přišlo mě že je s ním největší zábava těch 130 dá na dálnici v pohodě a na cestování mimo dálnici těch 50kw zcela postačuje. V terenu je lehký s nízkým těžištěm a po nějakých úpravách(zvýšení světlé výšky, zvýšení řidítek) si myslím, že bude i celkem schopný.
Rozhodně bych chtěl něco co bude nenáročné na údržbu a bude spolehlivé, z elektronických vychytávek mě stačí ABS.

Trochu jsem pošilhával (a vyzkoušel) i po nové Africe, ale přijde mě drahá a těžká, docela se mě líbí taky Tiger 800, ale tam bych měl největší obavy ze spolehlivosti.

Chtěl bych za ni dát max 200k

Nějaké doporučení?


Naposledy editováno 02.10.2018 14:09:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

3.10.2018 v 10:26 | Nahoru | #31

gugo píše: Ja mam pocit ze jsi jak zenska, nevis co chces a nedas pokoj dokud to nedostanes.

Na jednu stranu pises ze ti vadi ze s mastodontem typu GS to neni v terenu zaden med -coz je pravda, ale ze bys taky obcas rad jel rychleji po silnici. A vyleze ti z toho malej stromek ? Takova chciplotina, ktera neni ani do terenu ani na silnici ?
Jinak IMHO ta brambora ma specifictejsi servis nez KTM nebo cokoliv jinyho. A volej zere az nelidsky. Me by natom spis vadilo ze se to krouti jak bajadera. kdyz tomu pridas. Si myslim ze jedina tvoje spasa by byla kdyby ti sedla nova Afrika, ale musis pockat nez pujde cenove dolu.



Chápu, že to tak může znít, ale spíš jsem s tím myslel, že s jsem si myslel, že půjde s GS jezdit rychleji na silnici a podle mě to tak úplně není (technicky vzato to jde, ale taky to není žádný med, respektive nemám pocit, že by ten motor moc oceňoval vysoké otáčky), další věc pak je že při delším cestování směrem na východ ten výkon stejně člověk nevyužije.

Malého Stromka jsem měl na testovací jízdu a tam kde jsem se 100kw Triumpehm měl 200km/h a s KTM 240km/h jsem měl se Stromkem 175km/h ve výsledku myslím, že to celkem stačí a dovolím si tvrdit, že pokud se bavíme o nějakých lesních cestách, polňačkách, pěších stezkách atd. tak dle mého se to na Stromku jelo lépe než na všech těch těžkých krávách. Samozřejmě počítám s tím, že pokud by to byl strom že bych si ho musel nechat zvýšit a asi i vyměnit pružinu.

Na Africe jsem v tenhle čas minulý rok a vůbec to nebylo špatné, ale už je to dlouho ... Vlastně teď přemýšlím nad malým Stromem, Tigerem 800 a právě Afrikou mám jednu takovou trasu kde je dálnice, okresky, pole, louky i les kterou jsem projel právě se všema zmiňovanejma motorkama právě kromě Afriky.

Jediné co mě na malém Stromu úplně nevyhovuje je jeho velikost je na mě relativně malý a musím mít dost ohnutá kolena to je jedinný důvod proč přemýšlím nad Afrikou nebo tím Tigerem.



Naposledy editováno 03.10.2018 10:28:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

3.10.2018 v 10:27 | Nahoru | #32

kubacech píše: Nesplňuje ty požadavky (až na cenu) KTM 450 Rally?



To bych si už rovnou mohl pořídit Husquarnu 701, ale nesplňuje to tu nenáročnou údržbu, vysokou spolehlivost a možnost přiměřeně pohodlně cestovat ve dvou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

3.10.2018 v 10:34 | Nahoru | #33

Firecracker píše: To bych si už rovnou mohl pořídit Husquarnu 701, ale nesplňuje to tu nenáročnou údržbu, vysokou spolehlivost a možnost přiměřeně pohodlně cestovat ve dvou.



I tak ta údržba nebude tak náročná jako na BMW. Schvílně se zkust na BMW třeba dostat ke spojce a měnit lamely
A nepsal si, že žěna už jezdí na své? Pohodlné to asi bude, když na tom jezdci zvládají ujet takové štreky jaké na tom jezdí.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro

3.10.2018 v 10:40 | Nahoru | #34
To co si vypsal je servis kopletní na 10 leté bramboře. Ono se nemá co posrat už pomalu co si udělal. Kdyby tě to čekalo tak neřeknu, ale lepší neseženeš. Kdyby si jí prodával tak dej vědět, možná by kámoš měl zájem.
K tomu výběru, jestli vezmeš 21 kolo, tak ta bude vždycky nahoře nestabilní a porovnávat cestovní enduro s blackem je taky kravina. Zrovna black je ukázková mašina na silnici s cestovním potenciálem a motorem jak hovado. Pohodlí na bramboře je, ale že by byla nějak extra nejistá mi nepřijde.
Edit: Jo a jezdím na 1150, tak mi 1200 přijde poctatně lehčí a obratnější.

Naposledy editováno 03.10.2018 10:43:34

(reakce na) Jaké cenduro

3.10.2018 v 11:07 | Nahoru | #35

kubacech píše: I tak ta údržba nebude tak náročná jako na BMW. Schvílně se zkust na BMW třeba dostat ke spojce a měnit lamely
A nepsal si, že žěna už jezdí na své? Pohodlné to asi bude, když na tom jezdci zvládají ujet takové štreky jaké na tom jezdí.



Psal psal, je to složitější, výlety kolem komína pojede na své, pokud bychom ale jeli někam dál, tak pravděpodobně pojede jako spolujezdec

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro

3.10.2018 v 11:38 | Nahoru | #36
No...to co chceš neexistuje, jak už tu padlo. Nějak jsem tady neviděl zmíněnou Yamaha XT 1200 Z Super Ténéré, ta se dá sehnat i za tu cenu, co píšeš a mimo silnice taky ujede dost.

Nicméně na malém Stromu, ve dvou a naložený na dovolenou? Cestovat se sice dá i na 125ccm, ale...
e-tomu F800GS od BMW se podle mě bráníš zbytečně
eII-nad 150kg to už je víceméně všechno jedno-už to je prostě těžké

Naposledy editováno 03.10.2018 11:40:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

3.10.2018 v 11:43 | Nahoru | #37
fockewulf> s tím malým výkonem se toho nebojím přeci jen strom má těch 50kw a pro pohodové cestování mimo dálnici to úplně stačí, jak jsem psal když jsme jeli to Rumunsko stejně se rychleji ani jet nedalo a na západ mám na cestování Blackbirda. Jediné co mě u té motorky nevyhovuje je její fyzická velikost, obávám, se že nám bude malá.

Tenere je stejně jako litrovej strom, 12 tigr, 12BMW, multistráda, KTM1290 proste už moc těžká, ten rozdíl váhy v terenu mezi těmihle mastodonty a malým stromem je opravdu velký.

Naposledy editováno 03.10.2018 11:45:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

3.10.2018 v 11:45 | Nahoru | #38
Firecracker> pak moc nechápu co řešíš, očividně ses pro stroma nadchnul, proč ne, ale už jsi na něm jel, tak přece víš, jak se na to vlezeš, ne? o_O

(reakce na) Jaké cenduro

3.10.2018 v 11:47 | Nahoru | #39
fockewulf> na krátkou projížďku mě asi vyhovoval nejvíc, ale na delší cesty si nejsem uplně jistý z hlediska ergonomie. Možná mě nakonec nejvíc vyhovoval Tigr ale tam se trochu bojím spolehlivosti. u Afriky bych se spolehlivosti nebál, ale nechci se dostat do stejné situace jako s BMW že ji nebudu chtít vytáhnout do lesa protože je moc těžká a drahá

Naposledy editováno 03.10.2018 11:51:02

Jaké cenduro

3.10.2018 v 12:19 | Nahoru | #40
Bavis se o lese a chceš malého stroma? První by sis měl ujasnit co vlastně chceš u budeš jezdit
Pokud jako fakt lesy atp rak jedině gs 800 Tiger 800 není moc na takové pasáže

Jaké cenduro

3.10.2018 v 13:09 | Nahoru | #41
Resim podobnej problem a reseni nemam

Jaké cenduro

3.10.2018 v 13:32 | Nahoru | #42
Pokud jezdíš sám a nepotřebuješ lítat po dálnici tak ktm 690 nebo 701 je jediné řešení

Jaké cenduro

3.10.2018 v 13:51 | Nahoru | #43
Tak jestli chceš slyšet žes vybral dobře tak si stromka klidně kup ...vyzkoušíš a uvidíš, jezdí to, ve dvou se na tom dá jet, i do terénu to někteří jedinci tahají...takže ano dá se, ale v ničem to nebude excelovat
na to co píšeš bych se spíš díval po 800GS

ale jak Ti všichni přede mnou dobře napsali hledáš něco co neexistuje .... a nejblíž tomuhle ideálu má i přes své neduhy LC8 - na silnici slušný výkon, jede i ve dvou, v terénu solidní podvozek .... akorát jako u všech větších strojů musíš v terénu řešit hmotnost (a to je LC8 ještě relativně lehčí mezi srovnatelnými stroji)

jenže lehčí stroj pak zase znamená horší komfort na silnici ev. menší rozměry (nedá se ve dvou) - šel sjem z LC8 na 690 a o co je lehčí v terénu o to víc je horší na silnici

Jaké cenduro

3.10.2018 v 14:21 | Nahoru | #44
BMW R 100 GS

Jaké cenduro

3.10.2018 v 15:37 | Nahoru | #45
No to tu Africu určitě vyzkoušej, mohla by ti vyhovovat. A můžeš i v DCT,ač za hodinu se to nenaučíš.Ale funguje to super...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

3.10.2018 v 19:49 | Nahoru | #46

Firecracker píše: gugo> jasně netvrdím že je to mizernej šmejd, ale chci něco opravdu nenáročného na údržbu to BMW co mám taky není šmejd je po prvním majiteli pravidelně servisováno atd. ale oproti výrazně starším japoncům je jeho údržba rozhodně finančně náročnější a má různé zvláštnosti vím že to už nechci.

super stabilní znamená že se na té motorce necítím v té rychlosti stejně dobře jako třeba na Blackbirdu, chápu, že se to nedá srovnávat, ale není to pro mě komfortní.



za ááá - porovnáváš-li servisní náklady a náročnost údržby proti japoncům, pak si kup japonce, páč evropský motorky vyžadují víc než jednou za 10 tkm přibrzdit u servisu
za bééé ano, silniční cestovně sportovní křižník je něco jiného než enduro s vyššíma zdvihama (tím pádem i vyšším těžištěm), měkčíma tlumičema, kompromisníma gumama a většima kolama s drátama

Jaké cenduro

3.10.2018 v 20:36 | Nahoru | #47
Buď kup Afru, sehnat se dá kolem 250.000,- Kč, Holt budeš chvíli bez peněz... anebo kup starou Afriku a budeš mít motorku která projede všude, nestojí moc, je spolehlivá a vždycky ji dobře prodáš. Na tvym místě bych se ale sžil se svou motorkou a počkal..

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cenduro

4.10.2018 v 06:26 | Nahoru | #48
Husqvarna 701 Enduro

Já mám pocit že lidi co vychvalujou Tigera 800 s ním asi nebyli nikdy v těžším terénu, nebo nejezdili na ničem jiným. Co já mám za zkušenost z offu tezsiho než nějaká trapná polní cesta, tak bych to snad nechtěl ani zadarmo. Motor je v offu tragickej a podvozek dvojnásob. Jednička dlouhá jak schody do nebe, rejd to nemá a ovladatelnost je jak letící cihla. A to nemluvím o geniálním systému upnutí kufrů, které při častém vymletí děr není problém ztratit.

Naposledy editováno 04.10.2018 06:27:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

4.10.2018 v 06:32 | Nahoru | #49
seikos> pro dva je 701 docela nevhodný stroj...

Jaké cenduro

4.10.2018 v 06:59 | Nahoru | #50
Řešil jsem letos to samé a není pravda, že to co hledá neexistuje. Má to napsané hned v prvním příspěvku.

Jaké cenduro

4.10.2018 v 07:29 | Nahoru | #51
já myslím, že by měl mít dvě motorky. To by bylo řešení.

(reakce na) Jaké cenduro

4.10.2018 v 07:31 | Nahoru | #52

_zdenda_ píše: seikos> pro dva je 701 docela nevhodný stroj...



A jaký dvoukolý stroj je při enduro jízdě vhodný pro 2? To budou trpět i na velké KTM

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

4.10.2018 v 07:35 | Nahoru | #53

georgeCZ píše: To co si vypsal je servis kopletní na 10 leté bramboře. Ono se nemá co posrat už pomalu co si udělal. Kdyby tě to čekalo tak neřeknu, ale lepší neseženeš. .



Ojoj. Tak uz to zacalo I tady

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cenduro

4.10.2018 v 12:59 | Nahoru | #54

mariano píše: za ááá - porovnáváš-li servisní náklady a náročnost údržby proti japoncům, pak si kup japonce, páč evropský motorky vyžadují víc než jednou za 10 tkm přibrzdit u servisu
za bééé ano, silniční cestovně sportovní křižník je něco jiného než enduro s vyššíma zdvihama (tím pádem i vyšším těžištěm), měkčíma tlumičema, kompromisníma gumama a většima kolama s drátama



zrovna ten strom pokud se nepletu ma vymenu oleje po 7 tkm stejne jako stara kacena. Pravda s mnohem leposim pristupem.

(reakce na) Jaké cenduro

5.10.2018 v 07:32 | Nahoru | #55

KubaLC8 píše: Ojoj. Tak uz to zacalo I tady


Nesmíš si to tolik brát, já jsem s bawem docela spokojenej, což se nedá říct o yamaze

Jaké cenduro

5.10.2018 v 12:07 | Nahoru | #56
já to vyřešil dvěma motorkama,na polňačku UK a RU jsem koupil KTM Lc 4 za pár peněz,je lehká,umí padat tak že se nic nestane,jako enduro super. A na lítání po Evropě Afriku, v terénu to je vysoké a těžké jak sviňa 240 kg,to zvládne ukočírovat jen opravdu zkušený jezdec a nesmí mu být líto padat s mašinou za 350 tyček,pokud je teda nová.Při prvním pádu z toho budou lítat plasty jak trsátka.

(reakce na) Jaké cenduro

5.10.2018 v 23:56 | Nahoru | #57
myslím že ta výměna je po 12xxx a né po 7xxx jak píšeš

Jaké cenduro

8.10.2018 v 18:12 | Nahoru | #58
Nový strom ma o olej 12 tisíc a filtr 24 tisíc.

(reakce na) Jaké cenduro

11.10.2018 v 09:41 | Nahoru | #59
[quote=Firecracker]Chápu, že to tak může znít, ale spíš jsem s tím myslel, že s jsem si myslel, že půjde s GS jezdit rychleji na silnici a podle mě to tak úplně není (technicky vzato to jde, ale taky to není žádný med, respektive nemám pocit, že by ten motor moc oceňoval vysoké otáčky), další věc pak je že při delším cestování směrem na východ ten výkon stejně člověk nevyužije.

Malého Stromka jsem měl na testovací jízdu a tam kde jsem se 100kw Triumpehm měl 200km/h a s KTM 240km/h jsem měl se Stromkem 175km/h ve výsledku myslím, že to celkem stačí a dovolím si tvrdit, že pokud se bavíme o nějakých lesních cestách, polňačkách, pěších stezkách atd. tak dle mého se to na Stromku jelo lépe než na všech těch těžkých krávách. Samozřejmě počítám s tím, že pokud by to byl strom že bych si ho musel nechat zvýšit a asi i vyměnit pružinu.

Na Africe jsem v tenhle čas minulý rok a vůbec to nebylo špatné, ale už je to dlouho ... Vlastně teď přemýšlím nad malým Stromem, Tigerem 800 a právě Afrikou mám jednu takovou trasu kde je dálnice, okresky, pole, louky i les kterou jsem projel právě se všema zmiňovanejma motorkama právě kromě Afriky.

Jediné co mě na malém Stromu úplně nevyhovuje je jeho velikost je na mě relativně malý a musím mít dost ohnutá kolena to je jedinný důvod proč přemýšlím nad Afrikou nebo tím Tigerem.

Ohledně toho V-Stromu - mám jednoho malýho v garáži (r. 2015) - má najeto 44000 - poctivých, servisovaný, bez havárie, relativně dost doplňků k němu
... A nikdy jsem neměl sebemenší problém. NIkdy mne nenechal ve štychu. Při svých 197 cm jsem dal vyšší řídítka, maličko snížil stupačky. A v pohodě. Teď je na prodej, protože je čas jít dál :) Kdybys chtěl - třeba se domluvíme :)
https://www.motorkar...trom-xt-1357372.html
rozhodně si nemyslím, že by kolena byla nějak příliš ohnutá.. ano - mohlo by to být lepší, ale to by motorka musela mít sedlo v metru... :D

(reakce na) Jaké cenduro

11.10.2018 v 09:48 | Nahoru | #60

gugo píše: zrovna ten strom pokud se nepletu ma vymenu oleje po 7 tkm stejne jako stara kacena. Pravda s mnohem leposim pristupem.



Jo abych nezapomněl - kdysi v diskuzi "automat nebo manuál" jsi po mě chtěl abych se ozval, až budu mít najeto 50 000 a přežiju..
tak píšu - v součtu na 125 skútru a V-Stromu mám těch 50 000 km. Žiju. A je mi jasné, co jsi tenkrát myslel tím, přestat koukat na testy a jezdit.. :) (Y) ale současně musím říct, že právě to čtení a ptaní se mi pomohlo ke Stromkovi, na kterém jsem se mohl naučit jezdit. Absolvovat kurzy s Lisákem, enduro výcvik... Takže to jen pro info - slíbil jsem že se ozvu - tak se ozývám :D
Jinak jsem se strašně bavil, když jsem četl celé ty diskuze znovu. - Je to komické, když si vzpomenu, jak jsem zvažoval automat.. :D...Teď jsem se byl svézt na Africe v automatu- ne že bych to chtěl, ale neměli manuál... :) a opět jsem se přesvědčil, že automat na motorce fakt nechci.. :D asi jsem "vyrostl".. :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 34 26.3.2024 v 10:06 kokosman
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin Yurii 11 7.3.2024 v 21:52 T4C0
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin Davidrak 7 1.3.2024 v 19:50 Davidrak
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin Drak-09 2 27.2.2024 v 19:50 Drak-09

TOPlist