bmw_r1300gs_cartec

Téma: Hodiny jizdy na motorce
25.9.2018 v 22:18
Dobrý den,

poptávám hodiny jízdy na motorce. V autoškole nenabízejí termíny dříve než 1 za týden, a když už nabídnout termín tak jen jeden, a mě se to kryje s prací. Takže je skoro pravidlem, že jízdu mám jednou za 2 týdny Takhle ten řidičák letos nestihnu. K tomu potřebuji nějaké hodiny navíc, jelikož jsem před tím nikdy nejezdila na moto sama. Dělám teď papíry na velkou a jsem s jízdami už v půlce výcviku.

Pokud by se tu někdo našel, kdo učí, nebo i dal nějaké doporučení, kde můžu připlatit par hodin na motorku, bez závazku platit celý výcvik, budu ráda.
Děkuji předem za odpověď

1.10.2018 v 15:13 | Nahoru | #91

Lasicka6 píše: Nerada naříkám a nadávám, a proto reálně vidím problém nejen v autoškole ale i na mé straně. Já prostě nejsem tolik flexibilní abych mohla jezdit ráno, dopoledne, přes den, protože obvykle musím byt v práci. Tím pádem jsem nabídnuté termíny také odmítala a frekvence jezdění je ca 1 za 2 týdny.. Což je žalostné pro mě..
Dělám autoškoly Ondřeje Horazného. Dělala jsem tam řidičák na auto, a byla spokojená. Ale v Praze dle mě je to běžný problém, protože je nával a těch instruktoru a motorek není tolik.

To znám důvěrně. Já bych se tak neobviňoval. Některé autoškoly nechtějí seriózně odhadnout svou kapacitu. Viděl jsem na internetu serióznější, které mají sezónní strop pro počet přijatých žáků. Mluvím zejména o výcviku na moto, který je nyní objektivně daleko náročnější než auto. To, že nemůžeš v Praze uprostřed dne, by měla místní autoškola také zohlednit (třeba tím posouzením kapacit). Přeci jen tu nepracuje moc lidí v továrnách na třísměnných provoz. Já se v autoškole vysloveně ptal, jestli to se mnou zvládnou během jednoho léta, když můžu jen brzo ráno nebo později večer a nemám zkušenosti. Slibovali a nezvládli

1.10.2018 v 15:29 | Nahoru | #92

Lasicka6 píše: No a jak to tu tak pročítám, začnu motorku už hledat teď, obcházet a vybírat. Podle obrázku a parametru se nedá vybírat, musím vidět, sedět Díky za rozumnou radu

Ne. Musíš se na tom svézt. Věř, že bez toho nepoznáš vůbec nic.
Dnes už většina prodejen motorek nabízí testovací jízdy: Objednáš se, složíš kauci (obvyhle 10% kupní ceny motorky), ukážeš občanku a řidičák a po krátké instruktáži můžeš jezdit. 1 - 3 hodiny, jet můžeš, kam je libo, zkusit si město, dálnici, cokoli. Pak jenom dotankuješ benzin, motorku vrátíš a po její kontrole dostaneš zpátky kauci.

1.10.2018 v 20:20 | Nahoru | #93

Lasicka6 píše: No, par krát jsem už motorku položila a mám kvůli tomu z padání hrůzu. Zda se , že u mě to ovlivnilo i psychickou pohodu na motorce, už si tolik nevěřím a je to znát při řízení.
Takže díky za návrh, ale tenhle padák nebude můj šálek kávy
Nabídni dál ..

Nemám asi moc co... Všechny moje mašiny vykazují zcela zjevnou nechuť k začátečníkům...

1.10.2018 v 20:32 | Nahoru | #94
WildOne> ne, nemusí, protože s nulovými zkušenostmi pozná uplně kulové. Je sice hezké, že jí někdo půjčí motorku, ale prostě chybí těch prvních 10tis km, kdy z projížďky něco pozná. Měl jsem to uplně stejně, neměl jsem ani tucha, že držím strnule řídítka, spoustu negativ jsem přisuzoval motorce, přitom byla chyba ve mě. Rozhodně bylo pro mě důležité zezačátku, jak se na to leze, jak se to chová mezi nohama na místě a jak se s tím manévruje. Klidně bych dal na rozumné rady z fora a šel do prověřených strojů pro začátečníky nebo co posoudí holky. Jako podobné názory, že "litrové varadero je do začátku v poho, když se to rozjede nejde váha cítit", jsou podle mě uplně na hlavu.

1 reakcí na tento příspěvek Hodiny jizdy na motorce

2.10.2018 v 07:57 | Nahoru | #95
Rozhodně souhlasím s Crestikem, než něco najedeš, poznáš úplný kulový. Vyzkoušej si posez, jak se na to vejdeš, jak se ti to bude stavět na stojan, jak se ti to bude tlačit, ale z nedostatku zkušeností fakt nepoznáš z jízdních vlastností vůbec nic. Vem sebou někoho kdo jezdí, aby to projel on.
A s těma termínama na ježdění, to je těžký. I instruktoři v autoškole chtěji bejt doma v rozumnej čas u rodin. Je třeba najít takovýho, co jezdí až po práci, jako já Do tří sem v práci a pak jezdím autoškolu odpoledne a večer jako vedlejšák. Mám jasně daný hodiny a dny kdy jezdím a jen málo se to upravuje. Třeba, když dcera onemocní, nejedu s ní na plavání, je s manželkou a druhou dcerou doma, můžu mimořádně jezdit. A naopak. Žák má v podstatě jasno kdy bude moci jezdit a podle toho se rozhoduje jestli půjde ke mě, kde bude relativně rychle hotový, protože si držím jen omezený počet žáků, nebo k majiteli autoškoly, který jezdí celý den, ale právě proto je dost vytížený, nebo někam úplně jinam. Horší je to, že skoro každá autoškola ti naslibuje jak se o tebe postará, jak se přizpůsobí naslibuje hory doly a pak skutek utek. Ale takovej už je holt svět. Tvoje svatý právo je autoškolu změnit. Nestává se to zas tak často, ale děje se to běžně.

2.10.2018 v 12:19 | Nahoru | #96
Gal> No něco pozná přece. Třeba jestli tu motorku (vzhledem k její váze) vůbec fyzicky zvládne řídit, jestli s ní dokáže zatočit, nebo jestli ten posez, který se zdá příjemný při stání, bude stejně tak příjemný i za jízdy.

2.10.2018 v 20:05 | Nahoru | #97
Lasicka6> jasný, klidně se přijeď podívat, tento týden jí chci nafotit a dát na bazar, tak se můžeš podívat

3.10.2018 v 07:22 | Nahoru | #98
WildOne> Což o to, to je jasný, ale to se všechno vztahuje k ní a ne k motorce. Psal jsem to s tím, že ona nepozná jestli ta motorka jako taková je v pořádku co se týče jízdních vlastností, chodu motoru a tak. Jestli styl a typ motorky sedí k ní, to už je na ní. Ale co se týká posezu konkrétně, tak každej začátečník sedí na motorce špatně, je strnulej, vzpírá se do řídítek a nedokáže moc posoudit jestli to je strojem, nebo nezkušeností. Co si budeme povídat, žádná motorka se nevyrábí proto, aby se na ní sedělo nepohodlně a člověk s normální velikostí se na ní vždy složí a nějak si vyhoví. Jen se to musí naučit. Ty když sedneš na cizí motorku, jakýhokoli stylu, tak budeš dejme tomu dvacet kiláků hledat polohu, kde to pro tebe bude pohodlný. Po padesáti kilákách přijedeš, upravíš si úhel řídítek, nastavíš měkčí zadek a objednáš lépe tvarované sedlo. Jenže jí to bude trvat tisíc kiláků než pozná, že se na tom nemusí tak kroutit, že když pokrčí víc ruce a bude víc na vítr, že se s tím nebude tolik dřít a bude se míň bát do zatáček a tak. To jsou jen příklady co řeším občas s bývalými žáky po tom co udělají řidičák a zavolají, že jedou pro motorku, jestli bych mohl s nima jí zkouknout a pak po vyjížďce, kdy u kafe na nějaký zahrádce krafeme o tom co pořád dělají špatně, co si mají hlídat a tak.
Věř mi, že ona na tom začátku pozná opravdu jen to, jestli tu motorku fyzicky zvládne nebo ne a jestli jí v posezu něco opravdu hodně vadí. Až najede prvních deset tisíc, tak už pozná co chce od motorky a půjde si za tím, ale do tý doby je to pokus omyl.

3.10.2018 v 09:33 | Nahoru | #99
Gal>

5 reakcí na tento příspěvek Hodiny jizdy na motorce

4.10.2018 v 14:05 | Nahoru | #100
Ahoj všem, tak se podělím svým zážitkem z hodiny jízdy mimo svoji autoškolu v autoškole, kterou jste mi tady doporučovali.

Měla to byt seznamovací hodiny, kde instruktor se podívá na to co už umím a pak se domluvíme co s tím dál.

Ukázal mi a dokázal, že prd umím a že autoškola kam jsem před tím chodila mě nic nenaučila..

Také mě upozornil na špatné hadry, prý že je mám velké a k tomu blbé boty Je fakt, že boty nemám speciálně na motorku..

No, dostala jsem co pro to a sebevědomí mi kleslo pod kritickou mez.. Domluvili jsme se, že tedy zkusíme ještě jednu jízdu na malé motorce a pak si rozhodnu, zda tam chci pokračovat. Nejdivnější na tom bylo to, že pan instruktor, který je zároveň i majitelem autoškoly za tyto dvě setkání nechce žádné peníze. Prý mu nejde o to aby ze mě tahal peníze, ale že mi chce pomoci.. No, co si o tom myslíte??
Já zůstala celkem konsternovaná a nejistá..

Takže budu doufat, že papíry udělám na jaře abych mohla už jezdit další sezónu..

Nevíte náhodou, jezdí se někde i v zimě, myslím tím spíše cvičiště? Přece bych ráda to potrénovala i v zimě, když bude suché počasí ..

4.10.2018 v 14:18 | Nahoru | #101
Lasicka6> Neboj, to půjde Ukaž se v čem to jezdíš, že ti to vyčetl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hodiny jizdy na motorce

4.10.2018 v 14:20 | Nahoru | #102

kubacech píše: Lasicka6> Neboj, to půjde Ukaž se v čem to jezdíš, že ti to vyčetl.

4.10.2018 v 14:22 | Nahoru | #103

Lasicka6 píše: Jako , že se mám nafotit v hadrech a zveřejnit to tady? No, po ty sode od toho chlapa z autoškoly už si netroufám

Nic se neboj, horší už to být nemůže a dozvíš se třeba i jiný názor

Naposledy editováno 04.10.2018 14:22:48

4.10.2018 v 14:33 | Nahoru | #104

Lasicka6 píše: Zjistila jsem, že získaný strach kvůli par položení motorky mě blokuje a s motorkou zacházím nejistě. A to jsem dostala malou 125 .. Sice je lehčí a tím pádem jsem byla ji schopná v klidu udržet při ztrátě rovnováhy, ale stejně koukám spatně, neumím udržet rovnováhu v pomalé rychlosti a v zatáčce (kruh).

Prostě furt musíš pracovat s plynem i se spojkou no ... zápěstí se nezastaví.

4.10.2018 v 15:02 | Nahoru | #105

To se muzes nafotit i bez hadrů

Chce to si zacit trochu verit a nebat se toho. To pujde neboj.

4.10.2018 v 15:58 | Nahoru | #106
Lasicka6> Jestli jsi byla u Bedricha (Streerillegal), tak to je rozumnej chlap, muzes mu verit. Ja u nej delala papiry.

4.10.2018 v 17:41 | Nahoru | #107

WildOne píše: Prostě furt musíš pracovat s plynem i se spojkou no ... zápěstí se nezastaví.

Na jednu stranu ano, tohle je hrozně důležité.

Na druhou, konkrétně obavanou osmičku konkrétně na 125dvace učím u nás jezdit na dvojku na volnoběh, je to ideální rychlost a žák se soustředí jen na svůj pohled a na riditka.
Už to okoukala i konkurence

4.10.2018 v 18:04 | Nahoru | #108
Lasicka6> Pokud máš problémy i s rovnováhou, co potrénovat věci jako osmičky a pomalý zatáčky na kole? Já vím, zní to směšně, ale jsem přesvědčenej že by to dost pomohlo, já dělal papíry na moto ještě před 89´ a pak jsem na motorce skoro dvacet let nejezdil a i tak jsem neměl problémy začínat na 750 cenduru díky tomu že jsem měl dost najeto na kole i v terénu (a zkušenosti z provozu z asi milionu km v autě). Navíc je to levná a snadná možnost jak potrénovat, plac najdeš všude a pokud kolo nemáš tak na tohle ti stačí plečka za pětikilo. A když se přes zimu naučíš na kole osmičky a zatáčky i na sněhu, tak to na jaře na moto na asfaltu bude hračka
Čau, Tom

4.10.2018 v 20:04 | Nahoru | #109
Lasicka6> Co se týče toho hodnocení jiného instruktora, u mě to bylo taky tak. Problém je prostě v tom, že je potřeba figury na plácku trénovat, dokud je člověk nemá zažité. Pokud k tomu nemá nějaké předchozí zkušenosti nebo skrytý talent, tak to prostě trvá. S četností jízd jedna dvouhodinovka za 14 a víc dní nepřináší žádný pokrok, takže člověk autoškole jen platí a platí. Hodinu z té dvouhodinovky spíš jen vzpomíná na to, co už se učil minule. Nastávají ty pády a pak psychické bloky a strach Možná bych zvážil změnu autoškoly, pokud máš možnost dojíždět jinam a už jsi nenainvestovala moře peněz. Lepší na jaře znovu a s lepšími podmínkami. Já bych si za peníze, co jsem vrazil do nekonečné autoškoly, už možná pořídil motorku z druhé ruky

4.10.2018 v 20:15 | Nahoru | #110
Ono je to hodně i o tom, jak kdo umí vysvětlit, naučit, jak se věnuje..
My máme placek kde jezdí několik autoškol, tak ty rozdíly vidím v přímém přenosu.

A jak psal Tom, ta rovnováha v malých rychlostech je problém u většiny.
Všech komu to nejde se ptám, zda jezdí na kole a každý mi řekne že ne..

Takže i to kolo by určitě pomohlo

1 reakcí na tento příspěvek Hodiny jizdy na motorce

4.10.2018 v 22:25 | Nahoru | #111
pomalé rychlosti se dají pro zkoušky ošidit přibržďováním zadní brzdou, nemusíš tolik spojkovat. A na rozdíl od přední brzdy ti to nepotápí motorku.

Že nechce peníze může být tím, že když budeš spokojená, budeš ho chválit. Spokojený zákazník je ta nejlepší reklama, mě to tak funguje čtvrt století. Možná to čte i tady.

Fotka hadrů by mě také zajímala. Podle mě důležité je, jak se v nich cítíš ty. Pokud Ti nikde nepřekáží, aby Tě to rozptylovalo při jízdě, tak je ukradené, jak působí navenek. A motoboty bych neřešil už vůbec, hlavně ať se Ti v těch, co máš na nohou, dobře ovládá motorka, i kdyby to byly baleťácké piškoty Na plácku nebudeš lítat třista z místa

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hodiny jizdy na motorce

5.10.2018 v 00:05 | Nahoru | #112
Lad22> ale když si nechá pod motorkou nohu, tak v těch piskotech nebude mít takovou ochranu
A kotníky + zápěstí se hojí blbě, moc malých kustek a většinou už to není nikdy ono...

5.10.2018 v 01:05 | Nahoru | #113
dva_hrnce> ono kolikrat u zacatecnika staci leknutim odslapnout a uz ty kotniky praskaj

5.10.2018 v 15:28 | Nahoru | #114
dva_hrnce> jasně, piškoty byla nadsázka, ale pokud má pevné boty v kotníku, jen to nejsou origo motorkářské, tak v tom nevidím problém. Sám nejraději jezdím v pevných pracákách, motoboty mě nevyhovují. Přestože některé ty pracáky jsou i dražší, než levné motoboty. Osobně mi to posouvání hranice "bez čeho motorka ani nenastartuje" přijde občas přehnané. Za mého pokročilého dětství jsme lítali v brýlích, bez helmy a v keckách. Nikomu to tenkrát nepřišlo divné.

5.10.2018 v 15:35 | Nahoru | #115
Já bych teda holčině doporučil na motobotách nešetřit a koupit je klidně hned. Jednak proto, aby si na ně od počátku zvykala (kdo se naučil jezdit v keckách a pak obuje motoboty, může mít problém např. s řazením, protože ten cit v noze je někde jinde) a pak taky proto, že právě teď je bude na své začátečnické pády nejvíc potřebovat.
Ovšem aby byly z hlediska ochrany k něčemu, nebudou za tisícovku, ani za dvě.

5.10.2018 v 17:30 | Nahoru | #116
Lad22> Tak jasně, byla jiná doba, taky jsem začínal v kulichu a pak nám tatove dali aspoň kokosy na řemínek

Ale dneska je jiná doba, jinej provoz, jiný rychlosti..
Do autoškoly teoreticky stačí "něco", ale pak jde stejně do provozu (a netrvá to dlouho, za 2 -3 týdny můžeš mít hotovo) a pak je dobrý mít výbavu.
Takže za mě koupit hned, holt to motorkareni dneska není jak v sedmdesatejch a něco to stojí, to by si měl každý uvědomit...

A o tom zvyku je to taky, ona se ta výbava přes tu autoskolu pěkně sedne, povolí a pak jede žák do provozu už v pohodě a klidu..

5.10.2018 v 18:23 | Nahoru | #117
Doba se mění především v tom, že dřív byla motorka primárně dopravní prostředek. Dnes se z toho stalo "módní" trávení volného času. Takže hafo lidí nevyjede, když je moc zima, když je moc horko, když nemají dostatečně reprezentativní hadry, když mají škrábanec na nádrži, když mají moc zahmizenou značkovou kombinézu... Takoví mi přijde, že nejvíc mají řeči, když někdo vyjede ve vaťáku a kanadách, protože jede do sousední vsi na nákup.

6.10.2018 v 08:39 | Nahoru | #118
Jo vidím docela často jak se někdo “vysype” do motorky a oblečení “dokoupi postupně “ , většina si neuvědomí že pořizovací náklady na kvalitní nové oblečení je drahé, z bazaru na poprvé bere málokdo ....to se radši jede do BC pro super hadry

6.10.2018 v 13:25 | Nahoru | #119
1) pořídit si pořádnou výbavu na začátek i do autoškoly stojí za to. Pokud to myslíš vážně a budeš jezdit vyplatí se to. Až budeš mít svoji mašinu tak na ni polezeš v keckách?? To už nikoho v zádech mít nebudeš, aby ti radil.... Nejde o reprezentaci nebo značku, ale o Tvé bezpečí. Samozřejmě, že když to pošleš pod náklaďák tak ti nepomůžou žádný hadry, ale můžeš omezit škody jak to jen jde, když to někde položíš. Konec konců bude to Tvoje volba v čem pak budeš jezdit a příp. čí kůže se bude hoblovat o asfalt.
2) co se týká bot tak jsem taky začal v jiných a po první hodině jsem mazal si sehnat boty na moto. Musím říct že to byl rozdíl a už jsem si na ně tak zvyknul...
3) motoškolu jsem dělal letos, za 3 týdny.A to jsem seděl na fichtlovi naposledy před 30 lety. Chce se tomu věnovat a když budeš jezdit á 14 dní tak to hodně zapomeneš, hůř se to dostává do krve, ne teda že by to teda nešlo. ALE máš konec sezony a je otázka do kdy budou zkoušet komisaři, protože máš 1/2 roku od první zkoušky na dokončení, jinak musíš dělat znova celou motoškolu
4) pro nižší holku je stresem zastavování a stabilizace motorky na místě, dost často baletí na špičkách a je nestabilní. Dobrý je se naučit vysednout zadkem na jednu stranu a normálně se postavit stabilně na celé chodidlo. První si to zkusit na místě, jak moc můžeš naklopit směrem k té noze, aby si byla stabilní. Pak, když budeš na křižovatce, se nauč dávat na zem nohu na straně, kam budeš zatáčet, bude se ti líp rozjíždět
5) pohled, říká se to pořád do kolečka. Kam se koukám tam jedu. člověk na to nedává důraz, prostě to plyne tak kolem... Ale pro řízení je to jedna z nejdůležitějších věcí!! Až budeš mít pocit, že Ti to nechce zatočit tam kam chceš, tak koukej tu hlavu i s těma kukadlama pořádně otočit a uvidíš že to funguje. O tom jsou ty 8, že musíš koukat na ten kužel, okolo kterýho zatáčíš

Hodně štěstí a neztrácej nervy, udělali jiní, uděláš taky pokud opravdu chceš a budeš na sobě pracovat...

24.10.2019 v 15:41 | Nahoru | #120
Lasicka6>
Potřebovala bych si vyzkoušet se projet mimo autoškolu. Tam není čas na to v čem bych se potřebovala ujistit a co pochopit, ale na západě Čech. Potřebovala bych se projet alespoň na staré motorce, vyzkoušet si snižování rychlosti a řazení. Mohl by mi někdo pomoct?