Tento článek přidávám jako případnou inspiraci - nechci tady nijak rozumovat....Z výfuku u mojí Bety RR 250 začal být cítit "ošklivý" smrad














po spálenině a z výfuku i dost kouřilo (yooooo, vím, že je to 2T:))))....hlavně např. po přejezdu po poli, kde se motorka více vytočila....už to nebyla krásná vůně spalujícího se oleje (používám Motul 800 1:50). Rozhodl jsme se pro výměnu vaty ve výfuku...na youtube moc videí pro inspiraci není a co jsem se ptal v okolí, tak vatu ještě nikdo neměnil. Objednal jsem "provázkovou" vatu od Brumly....váha 500g (350,- Kč). Beta (alespoň ta moje) má koncovku výfuku na 4 šrouby a nemusí se nic roznýtovat. Po odšroubování jsem vytáhl vnitřní tlumič (dírkovaná trubka) okolo které byla omotána vata....ta byla po 166 mth silně nasátá olejem, hlavně ze začátku koncovky a zapáchala (stejný smrad jako jsem poslední dobou z výfuku po jízdě cítil). Tlumič jsem očistil a stejně tak i vnitřní obal koncovky výfuku. Na tlumič jsem omotal novou vatu - vata docela neforemná, ale na 4 místech jsem ji přelepil papírovou páskou (tak jak jsem našel na videu na youtube:)) a vsadil zpět do koncovky. Byly na to potřeba 4 ruce (alespoň u mě - lepší borec to určitě zvládne bez pomoci). Spotřeboval jsem celé balení tj. 500g vaty, který jsem rovnoměrně omotal po celém tlumiči. Po nastartování má motorka stejný zvuk jako předtím resp. žádnou výraznou změnu jsem nezaregistroval, ale již jde krásná vůně, jako u nové moto.
Celá výměna zabrala cca hodinu. Netvrdím, že je tohle přesný postup toho, jak se má vata ve výfuku měnit...(nikdy předtím jsem to nedělal).
Naposledy editováno 25.09.2018 20:11:18