globalmoto_duben_nolan





Téma: Frézování silnic- proč Proboha proč
 
19.9.2018 v 10:18
Jistě jste už taky párkrát poznali jaká je sranda v zatáčce přejet přez takového toho černého hada, co zbyde po frézování silnice. Zrovna koukám z okna na trotli jak frézují silnici u nás na ulici a ptám se proboha proč? Letos je to asi štvrtá nebo pátá silnice v mém okolí kterou takhle dokurvili. Povrch nebyl popraskaný ani nijak poškozený tak mi prosím někdo vysvětlete proč a na základě čeho to dělají. Silnice v bídném stavu nechat a krásný asfalt opravovat. Cítím se jak v banánistánu.

Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 10:27 | Nahoru | #1
firma má poblíž větší zakázku a aby se vybavení nemuselo neefektivně převáže za dalším výdělkem, úředník vymyslí něco poblíž. Před pár měsíci byla vyfrézovaná dálnice Mnichovo Hradiště- Mladá Boleslav. Asfalt byl přitom dobrej, ale co už. Rozkaz zněl jasně. Ted je to horší a samá boule, jak je to odfláknuty. Počítám že příští rok dají opačný směr. Na tohle se pár let nesáhne, protože je třeba, aby vypršela záruční lhůta. Tyhle zakázky jsou vesměs na objednávku a zkorumpovanej úředník rád vyhoví.

1 reakcí na tento příspěvek Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 10:36 | Nahoru | #2
Taky mi to hlava nebere, silnic kde byl povrch naprosto v pohode a ted uz se tam pul roku frezuje je habadej.

(reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 10:38 | Nahoru | #3
Creck> a tady v okolí se stává koloritem, že vykopou ještě objížďku té první opravy

1 reakcí na tento příspěvek Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 10:38 | Nahoru | #4
Takže banánistán
Tušil jsem, že to tak nějak bude, ale říkal jsem si, že se třeba pletu, že strejda co náhodně jezdí mašinkou a pokládá hadíky má sofistikovaně změřený kde to má jak opravit, aby silnice nepraskla později a já tomu jenom nerozumím... Jižní čechy mívali supr silničky, tak je asi nutné je cíleně kurvit aby ostatní kraje nezáviděli.

(reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 11:02 | Nahoru | #5
Jde i o to, že odbor dopravy dostane určitou částku na opravy silnic a tu potřebuje utratit za každou cenu, jinak by příští rok dostal méně a byl by špatně hodnocený za "nečerpání". Takže čím víc oprav a prošustrovaných peněz, tím vyšší vykázaná aktivita a tím větší šance, že příští rok dostane odbor víc peněz.

Takhle to dopadá, když hospodaří stát místo soukromníků.

2 reakcí na tento příspěvek Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 11:21 | Nahoru | #6
No jo, jenže tak maj aspoň opravit to, co je v dezolátním stavu a ne rejpat dobrou silnici. Těch cest co opravu potřebovaly nejmíň před pár lety a furt jsou horší a horší je v každým okrese nějmíň sto kilometrů. Jenže o nich úředník asi neví nebo co.

(reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 11:34 | Nahoru | #7
Bimbam>
Úředník vykazuje aktivitu tam kde je vidět. Je jedno jestli je ta aktivita ku prospěchu nebo naprosto zbytečná až škodlivá. Proto je nutné nejdřív dokurvit hlavní tahy.
Důvod proč chodí úředníci do zaměstnání kde jsou placení za aktivitu zatímco jiní do práce kde jsou placení za výsledek a vytvořenou hodnotu.

Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 11:46 | Nahoru | #8
co neutratis, o to min pristi rok dostanes

(reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 11:54 | Nahoru | #9
Bimbam> to jsou vetsinou uzky zatackovity useky..tam se frezuje spatne a metry litaj pomalu...lepsi je sirokej rovnej usek-tam to hezky naskakuje

Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 12:19 | Nahoru | #10
Vetsinou jde o Evropske fondy. Letosni rok dotacim preje a naopak je dobre, kdyz je mesta, kraje, ministerstva, umi vyuzit.
Sranda je, ze se tomu oficialne nesmi rikat rekonstrukce, ale modernizace, viz. D1, ta se take opravuje z dotaci, ale tam je to pochopitelne potreba.

1 reakcí na tento příspěvek Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 12:24 | Nahoru | #11
Běžné v celé Evropě.

1 reakcí na tento příspěvek Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 12:30 | Nahoru | #12
Proč? Třeba že asfalt má nějakou svoji životnost a je lepší výmolům předcházet než je opravovat?
Nebo že oprava poškozené silnice bude technologicky, finančně, časově (předprojekční průzkumy, projekce, povolení) náročněnší než vyměnit obrusnou vrstvu?

Já nechápu to, proč se se hned vytahuje "banánistán" a podobné výroky, když se něčemu jen nerozumí.

(reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 12:46 | Nahoru | #13
reeva> Já nemluvým o výměne asfaltu, já mluvým o dělání takových těch černých pruhů, které podle mého laického pozorování pokládají zcela náhodně...
Co se týče ale broušení a výměny asfaltu tak to je taky komedie, viz trasa Suchdol nad Lužnicí-Halámky-Hranice AU... Ten asfalt byl úplně v pořádku, tak ho opravili že byl hrbolatější a celkově horší povrch po opravě.
Jsem připraven být poučen, ať nehaním dále výrokama typu banánistán atd... Jakou má asfalt životnost, a proč je potřeba dloubat do nenarušeného povrchu?

Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 13:17 | Nahoru | #14
Nejsem silničář, nejsem kompetentní poučovat o údržbě silnic. Ale jestli tě to vážně zajímá, tak odpovědi nalezneš například zde
http://www.vzdelavan...zba%20a%20oprava.pdf

1 reakcí na tento příspěvek Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 14:24 | Nahoru | #15
Docela zajímavý dokument, bohužel jsem nezjistil jak se odborně říka těm čeným pruhům, ani jak často je preventivně na silnici něco musí dělat. Je tam popis chyb, způsob jejich odstranění a dále tam popisujou taky méření pro vyhodnocení stavu silnice. Asfalt který zde opravovali dneska, čímž mě motivovali k tomuto popisku sem dávali snad před rokem, žádné měření jsem zde nezaznamenal (ale připouštím, nedržím zde stráž 24/7). Prostě se tady objevily pánové v oranžovém a vesele si to začali tady opravovat, čímž se nadále přikláním k odůvodnění útraty veřejných peněz jenom aby bylo nebo záujmům firem = banánistán...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 19:59 | Nahoru | #16

FJRPEPA píše: Běžné v celé Evropě.


Ve Švýcarsku to taky tak kurví?

Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 20:09 | Nahoru | #17
Taky jsem se s tím setkal, pěknou silnici odfrézovat a nahradit novou, nekvalitní (hrbolatá po 1 měsíci) a s hadem uprostřed. Myslel jsem si, že se ten střed časem zajezdí a bude pokoj, ale už je to rok, stále tam je a klouže to na něm jak na ledu.
Oproti tomu spoustu silnic, které jsou úplně na maděru, je na nich velký provoz a neřeší se už XX let...

(reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 21:07 | Nahoru | #18
Tommy_Maci> Docela zajímavý dokument, bohužel jsem nezjistil jak se odborně říka těm čeným pruhům...

Měla by to být "zálivka" , roztopený asfalt se naleje do spár hlavně do míst, kde byly spoje do kterých by se mohla dostat voda a v zimě zmrznout a asfalt roztrhnout... Edit : hlavně mezi jízdní pruhy...
Tolik teorie a trocha praxe, která teorii hezky vyvrací, nebo posouvá do míst kam ani slunce nesvítí...
Třinec:
https://mapy.cz/zakl....457&pitch=0.157

Naposledy editováno 19.09.2018 21:08:58

Frézování silnic- proč Proboha proč

19.9.2018 v 22:45 | Nahoru | #19
u nás v létě odfrézovali naprosto zdravou silnici, čímž zhoršili její stav, protože po frézování je to jedna podélná kolej vedle druhé. S autem to nevadí, ale na motorce nic moc. Nejlepší je, že začali frézovat od křižovatky, kde se kolmo napojuje silnice, která je hotový tankodrom. Nedá se po ní jet ani autem normální rychlostí, aby člověk neměl strach o nápravy. To nezbývá, než si ťukat na čelo, kdo vybírá místa oprav.

2 reakcí na tento příspěvek Frézování silnic- proč Proboha proč

20.9.2018 v 00:02 | Nahoru | #20
To, že se frézují parádní silnice, když se na ně pak položí nový pořádný asfalt ještě beru.. Na Karlovarsku se teď rozmohl trend mikrokoberců, kdy na starou (většinou dobrou) silnici udělají spojovací postřik a na to plošně položí 1-2cm asfaltovej mikrokoberec, kterej než se vyjezdí je jenom směť kamenů (neplést si s opravou - Turbem) a je to tedy pěknej opruz. Jednak po opravě je to takové hrubé... nedá se na tom min měsíc vůbec jezdit, protože sou všude kameny... a dnes jsem poprvé jel po tom spojovacím postřiku během provádění a výborná zkušenost.. Při 2km dlouhém úseku se mi na obě gumy nalepilo takové množství kamenů, že následná jízda na 10km pěkném asfaltu v zatáčkách, byla stylem skůtristy co jede na nákup., nevyvážená kola díky tomu, neschopnost se naklonit protože se to vlnilo jak had.... Ani po zastavení a ručním očištění to prostě nešlo dolů...dlouho trvalo než jsem to z toho postupným zvyšováním velmi nestabilního náklonu sundal..nás chtějí normálně zabít..

(reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

20.9.2018 v 00:06 | Nahoru | #21

Serge píše: .nás chtějí normálně zabít..


Tak teď jsi to vystihl naprosto přesně

(reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

20.9.2018 v 06:31 | Nahoru | #22

maco píše: Ve Švýcarsku to taky tak kurví?



Ano je to zcela běžná oprava prasklin v povrchu silnice.

Frézování silnic- proč Proboha proč

20.9.2018 v 21:19 | Nahoru | #23
Mám za poslední měsíce už několik silnic, kde jsem jel (i s kamerou, záznam jsem si uložil), byly zcela v pořádku a pár týdnů na to se na ně vrhli, vyfrézovali, zničili. Už jsem z toho fakt na prášky, podvádělo se vždycky, ale toto už se dohání do obludných rozměrů. Rozflákanost silnic vyšší než když předtím, už i já jezdím více na enduru a to jsem se 10 let držel silničky a místo oprav se rozkopává těch pár dobrých silnic, totální pocit bezmoci .

Frézování silnic- proč Proboha proč

20.9.2018 v 21:32 | Nahoru | #24
No naštěstí tady u nás (sever od Brna) jsou silnice dokurvený tak, že už je ani neopravují, takže cajk Jen sem tam naserou ten jemnej štěrk do zatáček, asi aby jsme se nenudili

(reakce na) Frézování silnic- proč Proboha proč

20.9.2018 v 22:33 | Nahoru | #25

Serge píše: To, že se frézují parádní silnice, když se na ně pak položí nový pořádný asfalt ještě beru.. Na Karlovarsku se teď rozmohl trend mikrokoberců, kdy na starou (většinou dobrou) silnici udělají spojovací postřik a na to plošně položí 1-2cm asfaltovej mikrokoberec, kterej než se vyjezdí je jenom směť kamenů (neplést si s opravou - Turbem) a je to tedy pěknej opruz. Jednak po opravě je to takové hrubé... nedá se na tom min měsíc vůbec jezdit, protože sou všude kameny... a dnes jsem poprvé jel po tom spojovacím postřiku během provádění a výborná zkušenost.. Při 2km dlouhém úseku se mi na obě gumy nalepilo takové množství kamenů, že následná jízda na 10km pěkném asfaltu v zatáčkách, byla stylem skůtristy co jede na nákup., nevyvážená kola díky tomu, neschopnost se naklonit protože se to vlnilo jak had.... Ani po zastavení a ručním očištění to prostě nešlo dolů...dlouho trvalo než jsem to z toho postupným zvyšováním velmi nestabilního náklonu sundal..nás chtějí normálně zabít..


Toto dělají i v sousedním Rakousku,jenom s tím rozdílem,že několik dnů po této "opravě" tam jezdí zametací vůz a kamínky zamete .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist