bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Duální brzda Honda XL 1000V Varadero
17.9.2018 v 19:08
Zdarec borky a borci co jezdíte na tomto stroji. Měl bych jeden technický dotaz. Jak funguje duál vím,ale při výměně předních kotoučů + desek jsem přišel na věc která mě nějak vrtá hlavou. Když jsem rozhýbával pístky brzdového třmenu na levé straně,dva krajní (větší) chodí lehce ale prostřední se ani nehne a je stále zasunut. Bylo mi vysvětleno že prostřední pístek se vysune až při brzdění za jízdy díky duálu a páčkou jej nevysunu. A že se nějakým způsobem přepouští tlak kapaliny právě na tento pístek. Na pravé straně jsem pístky nerozhýbával,jen je zatlačil kvůli montáži desek.Takže nevím jestli je to i na této straně stejné. Může mi někdo potvrdit či vyvrátit informaci co jsem dostal.
Díky Jarda

Naposledy editováno 17.09.2018 19:10:47

1 reakcí na tento příspěvek Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

17.9.2018 v 20:08 | Nahoru | #1
Informaci potvrzuji, velky pistek se vysune pri brzdeni nozni brzdou, a to jen za jizdy, resp. zmacknuti master pistu

Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

17.9.2018 v 20:38 | Nahoru | #2
Jo, bude to tak, kdysi jsem se rozhodoval mezi VFR 750 (poslední karburátorovkou) a VFR 800 Fi. Studoval jsem všechno, mimo jiné i duální brzdy, u Varana to bude asi stejné ) někde jsem našel detailní popis co který brzdič dělá při použití přední/zadní, postup při výměně b.kapailiny, docela masakr ( pro mě )

(reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

17.9.2018 v 22:12 | Nahoru | #3
gerrik> Píšeš:
"velký pístek"ale mě přijde že ten středni má průměr menší než ty dva krajní

Naposledy editováno 17.09.2018 22:15:29

1 reakcí na tento příspěvek Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

17.9.2018 v 22:41 | Nahoru | #4
Jestli si to dobre pamatuji, tak prostredni pistky na prednich brzdicich tlakuje kapalina vedouci ze zadni pumpy skrz zpozdovaci ventil. Brzdy to ma stejne jako VFR

(reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

18.9.2018 v 12:07 | Nahoru | #5
vilemx> Takže když sundám levý nebo pravý přední třmen, šlapnu na zadní brzdu měly by se prostřední pístky vysouvat?

1 reakcí na tento příspěvek Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

18.9.2018 v 12:20 | Nahoru | #6
Ano, ale myslím, že až s určitým zpožděním a s redukovaným tlakem.

(reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

18.9.2018 v 13:17 | Nahoru | #7
vilemx> Díky moc za odpověď. Podle schématu to už docela chápu. Šlo mi o to abych zase nějak nepos...l. nový kotouč. Po nedělní projizďce se levý zahřívá víc jak pravý, ale dávám to za vinu novým deskám které si ještě řádně nesedlay. Nebo může být problém ještě někde jinde?

Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

18.9.2018 v 20:38 | Nahoru | #8
když brzdíš předkem, přibržduje i zadek, a naopak, ale určitě ( no alespoň podle selského rozumu ) by měli oba přední kotouče brzdit (zahřívat se) stejně. Může to být deskama jak píšeš, ale jen pro první 10tky km

Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

18.9.2018 v 21:10 | Nahoru | #9
moze byt na pravom pridrety piestik dualnej brzdy ale ani auto nema vsetky kotuce rovnako zohriate niektore brzdi viac niektore menej ono je to vidiet aj stk na valcoch ze kazda strana brzdi inak

1 reakcí na tento příspěvek Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

18.9.2018 v 21:24 | Nahoru | #10
Když brzdíš zadní brzdou, tak brzdí 2 pístky vzadu a jeden vpředu, Když brzdíš přední tak dva v předu a jeden vzadu, používá se tlak pístu umístěného na levém třmenu, takže při stání to zase neprubneš. Pokud se ti hřejí kotouče, zkontroluj jestli nemáš moc kapaliny a netlačí to zpátky, předpokládám že jsi něco odsál a zároveň vystředění kola.

(reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

18.9.2018 v 21:35 | Nahoru | #11
Hijena73> předpokládám že jsi něco odsál a zároveň vystředění kola To jako při montáži nových kotoučů a desek se musí odsát kapalina??? To slyším poprve
a jak to myslíš vystředit kolo? To víš jsem kuk z dědiny vokna na hnůj dveře do lesa... Mě se musí vyvětlit vše polopaticky

1 reakcí na tento příspěvek Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

18.9.2018 v 23:04 | Nahoru | #12
hele v dobrým , jako kluk z dědiny bys měl používat zdravý selský rozum, když dáš nové kotouče (=širší), a nové desky(=tlustší), tak je jasné, že budou pístky víc zatlačené a tím se i zvedne "hladina" brzdovky, to je jasný, kurva ne Naopak, vystředit kolo by mě jako kluka z hor nenapadlo Teď vážně, asi bych vyměnil i kapalinu, když už děláš komplet brzdy. Ať se daří

(reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

19.9.2018 v 06:53 | Nahoru | #13
GL1> Že se zvedne hladina kapaliny mě napadlo. To je prostě učivo fyziky základní školy. Mě ale chodí pístky úplně lehce. Myslím tím že je prstem zatlačim bez jakéhokoliv odporu. Měnit kapalinu na mašině která má najeto necelých 50t se mi zdá zbytečné. Spíš by mě zajímalo to vystředění kola. To mě fakt hlava nebere.

Naposledy editováno 19.09.2018 06:55:39

1 reakcí na tento příspěvek Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

19.9.2018 v 11:00 | Nahoru | #14
jawasy> A jak je ta mašina stará?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

19.9.2018 v 12:21 | Nahoru | #15
Romans512> r.v. 2009 říjen

(reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

19.9.2018 v 22:28 | Nahoru | #16

jawasy píše: Romans512> r.v. 2009 říjen



To bych neřešil nájezd 50tkm, ale stáří kapaliny. Tak nějak rozumně, někde snad psali, že brzdovku po 2 letech, no nedramatizoval bych to ( osobně měním cca 4 roky bez ohledu na km ), ale po 9ti letech bych určitě vyměnil. Finančně skoro nic, časově na klasice předek/zadek pár minut. U duálu o dost víc.

Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

20.9.2018 v 14:57 | Nahoru | #17
Přesně tak. 9 let už je na brzdovku moc, kilometry nekilometry.

Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

20.9.2018 v 20:51 | Nahoru | #18
o kapalině u víc psát nebudu ale montáž

2. Utáhněte šroub osy předepsaným
utahovacím momentem:
59 Nm
3. Utáhněte svěrací šrouby osy na pravé straně
vidlice předepsaným utahovacím momentem:
22 Nm
4. Nasa te pravý a levý brzdový třmen na vidlici.
Našroubujte úchytné šrouby brzdového
třmenu a utáhněte je utahovacím momentem:
31 Nm
Abyste se vyhnuli poškození brzdových
destiček během montáže brzdových třmenů,
zasuňte oba kotouče mezi destičky.
5. Dočasně lehce utáhněte svěrací šrouby na
levém teleskopu.
6. Stlačte přední brzdu a několikrát zapumpujte
přední vidlicí.
7. Změřte vůli mezi povrchy brzdového
kotouče a držákem brzdového třmenu
plochou měrkou 0,7 mm
8. Dotáhněte předepsaným momentem

obecně platí, že když namontuješ osu a umístíš rysku na hranu, na 99% to trefíš

1 reakcí na tento příspěvek Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

21.9.2018 v 07:52 | Nahoru | #19
resil jsme nefunkcni dual na VFR... spatny ventil. Po vymene ventilu uz se to zaclo chovat jako dual,ale porad to nepracovalo tak jak by melo. Nezbylo mi nic jinyho nez rozpojit vsechny trubky a hadice a zjistil jsem, ze jsou ucpany. Brzdovka se zmenila v jakousi hustou kasi, kterou jsme mel problem dostat ven. Nakonec se povedlo a motorka brzdi jak nikdy driv.
Je az usmevne jak kazdej resi kdy vymenit olej aby mu nahodou nezvodnatel kdyz to par mesicu pres zimu stoji , ale na tlumice a brzdovku kazdej sere :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

21.9.2018 v 14:30 | Nahoru | #20
Zajímalo by mě jak dlouho jsi tam měl tu původní brzdovku. V manuálu se píše výměna každých 18t km. No to se mi zdá přehnaně brzy, asi pro jistotu. Už toho moc nenajezdim, tak dám na tvou zkušenost a vyměním ji taky. Díky!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

21.9.2018 v 18:58 | Nahoru | #21

jawasy píše: Zajímalo by mě jak dlouho jsi tam měl tu původní brzdovku. V manuálu se píše výměna každých 18t km. No to se mi zdá přehnaně brzy, asi pro jistotu. Už toho moc nenajezdim, tak dám na tvou zkušenost a vyměním ji taky. Díky!



nevim jestli je to reakce na me, ale motorka nebyla moje..byla kamarada. Ten ji vlastnil tak 5 let. Pak motorku prodal a za 3 roky si ji koupil zpatky.
V tech peti letech co ji vlastnil ji mel v servise kde brzdovku meli davat novou... I novy majitel rikal,ze brzdovku nechaval za jeho vlastnictvi menit v servise...no tak se asi nestalo. Osobne si troufam tvrdit, ze ta brzdovka nebyla vymenena nikdy.

(reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

21.9.2018 v 20:03 | Nahoru | #22
cuir> jo byl to dotaz na tebe. Jak jsem psal, dám to do servisu ke kamošovi a bude klid. Zase jsem o něco chytřejší a neumřu úplně blbej

(reakce na) Duální brzda Honda XL 1000V Varadero

21.9.2018 v 21:15 | Nahoru | #23
cuir> Tenhle problém s brzdovkou vidím že někdo pomíchal DOT4 s DOT5, tohle se fakt nesnese. Zatím jsem neměl zkušenost že stará brzdovka by tak ucpala trubky nebo hadice, někdy jsem dělal brzdy na autě s 15 let starou brzdovkou a kromě vyrezlejch válečků vše v pohodě, ale dotyčný jezdil kolem komína
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Je 50000 tkm pro varadero moc? [1, 2] Honda XL 1000V Varadero, Honda FJS 600 Silver Wing Rocco10000 38 24.3.2024 v 18:29 karlos-transalp
Seřízení klapek sání Honda XL 1000V Varadero mkl33 6 15.3.2024 v 23:48 Fiko
Nefunkční tachometr Honda XL 1000V Varadero kanar1970 8 7.3.2024 v 06:04 vilemx
LED Žárovky H4 Honda XL 1000V Varadero JadaH 13 2.3.2024 v 07:15 mibor
Honda Varadero XL 1000 V rv2003 v n... Honda XL 1000V Varadero mkl33 15 11.2.2024 v 21:32 Zdeník204


TOPlist