globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení Baterky
Zdravým všechny nemá někdo nápad jak zapojit na fichtla baterku aby jí cívky dobíjely

Zapojení Baterky

16.9.2018 v 21:08 | Nahoru | #1
aky mas nato dovod?

Zapojení Baterky

16.9.2018 v 22:44 | Nahoru | #2
sorry ale cívky na fíkovi maj problém utahnout žarovky a ještě reglec a baterku?

Naposledy editováno 17.09.2018 11:58:42

Zapojení Baterky

17.9.2018 v 17:31 | Nahoru | #3
To nejde je tam strídavý proud. Proto je tam bzučák a ne klakson a bylo by to složité.

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky

17.9.2018 v 23:41 | Nahoru | #4
Na fichtlovi jsem nikdy baterku nepotřeboval.
Mno, asi nova doba.
Obecně do tohoto, s tvými zkusenostmi a znalostmi, co funguje se raději nevrtej.
Ve fichtlovi je cosik jako dynamo, běhá tam ss proud, ale veškerá regulace je zabezpecena jarovkami, ani gram vykonu navic kterej by snad mohl ten, tvuj odvazne a nerozvazne pribastleny, aku dobíjet.

Zapojení Baterky

18.9.2018 v 06:56 | Nahoru | #5

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky

18.9.2018 v 07:04 | Nahoru | #6

Julip píše: Na fichtlovi jsem nikdy baterku nepotřeboval.
Mno, asi nova doba.
Obecně do tohoto, s tvými zkusenostmi a znalostmi, co funguje se raději nevrtej.
Ve fichtlovi je cosik jako dynamo, běhá tam ss proud, ale veškerá regulace je zabezpecena jarovkami, ani gram vykonu navic kterej by snad mohl ten, tvuj odvazne a nerozvazne pribastleny, aku dobíjet.



Cosik jako dynamo a stejnosmerny proud? Nevim jestli bych psal neco o znalostech...

Zapojení Baterky

18.9.2018 v 07:20 | Nahoru | #7
Na youtube je kanal trustJawa a typek na fikovi tusim baterku ma a i nejakou elektroniku na dobijeni. Vyhodou je treba to, ze svetlo sviti jako svetlo, ze si muzes dobijet telefon, dat si tam brzdovy svetlo atd. Sou i dalsi borci, kteri na pionyrech jezdi po svete a nejak s toho tahaji stavu na dobijeni mobilu, navigaci, kamer atd...takze urcite to jde.

Nejakej navod na zapojeni napr. tady : http://www.jawa-50.cz/clanek/uprava-tuning-brzdove-svetlo-spinac-zapojeni-elektroinstalace.html

Naposledy editováno 18.09.2018 07:26:43

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky

Skvělá odpověď, děkuji! 18.9.2018 v 07:35 | Nahoru | #8
Proc vymyslet vymyslene? Rozbij prasatko, vyber mince a jdi na stranky VAPE. Kup 12V zapalko, silnejsi 12V/60W stator. Potom zajdi do Mrchotechny, pridej na hromadku 12v/4,5Ah baterku, par metru kable a od Cinana nejakej levnej 12V regler.
Pak se zavri na den do garaze s nejakym kamaradem kterej rozumi aspon trochu elektrice, vsechno pozapojuj, odzkosej a holky pred zakladkou budou odhazovat podprdy a kalhotky az te na takovym Fikovi uvidej!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky

18.9.2018 v 07:52 | Nahoru | #9
sered> jak ty holky zjistí, že má větší dynamo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky

18.9.2018 v 08:15 | Nahoru | #10

prackarr píše: sered> jak ty holky zjistí, že má větší dynamo?



No to si bude muset sundat kalhoty

(reakce na) Zapojení Baterky

18.9.2018 v 08:26 | Nahoru | #11
535xv> a k tomu právě potřebuje tu baterku na fíka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky

18.9.2018 v 18:35 | Nahoru | #12

assassin píše: Cosik jako dynamo a stejnosmerny proud? Nevim jestli bych psal neco o znalostech...


Dynamo dava stejnosmerny proud jaksi z principu funkce, ""usmernuje" to komutátor a uhlíky ( nedilna součást dynama). Alternátor dava střídavý, viz Temelin.( proto jsou u altiku diody, u Jawy a veteránů dohledas pouze elmagmech regler).
Velice si vážím tvého názoru, kde jsem udelal chybu?

Zapojení Baterky

18.9.2018 v 21:00 | Nahoru | #13
Jenže fichtl nemá dynamo ani uhlíky, má magneto a z každýho "pólu" (čil vlastně z každý cívky) vyvedenej drát - zapalování, přední světlo , zadní světlo s bzučákem.

(reakce na) Zapojení Baterky

18.9.2018 v 21:28 | Nahoru | #14

Julip píše: Dynamo dava stejnosmerny proud jaksi z principu funkce, ""usmernuje" to komutátor a uhlíky ( nedilna součást dynama). Alternátor dava střídavý, viz Temelin.( proto jsou u altiku diody, u Jawy a veteránů dohledas pouze elmagmech regler).
Velice si vážím tvého názoru, kde jsem udelal chybu?


A tys viděl někdy u fichtla komutátor a uhlíky? Fichtl má magneto s permanentními magnety a tři sběrné cívky, nic víc. A samozřejmě to generuje střídavinu.

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky

19.9.2018 v 08:23 | Nahoru | #15
Ovšem padlo tu slovo "dynamo"... Ať už je na fichtlu co chce... A to pokud vím dává stejnosměr, nemyslíte?
Takže onen podotek, že pokud je tam cosi jako "dynamo " co dává střídavej, může někomu zamotat hlavu... Tedy i já se podivoval, bez znalosti reality dobíjení u Fichtla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení Baterky

19.9.2018 v 08:55 | Nahoru | #16
t_freedom> Měl si jako kluk na kole dynamo?
(pozor, je to chyták)

Naposledy editováno 19.09.2018 08:56:16

(reakce na) Zapojení Baterky

19.9.2018 v 09:03 | Nahoru | #17
PetrL3> a bylo na kole dynamo a nebo se tomu jen "dynamo" říkalo...?...

Hele elektrice moc nerozumím, ale nějak mám zažitý, že dynamo s komutátorem dělá stejnosměr a altík střídavej

Naposledy editováno 19.09.2018 09:09:37

Zapojení Baterky

19.9.2018 v 09:24 | Nahoru | #18
Jo, to máš zažitý správně. Myslím že škodou 1000MB dynama v autech skončila. Dynam je (podle buzení a tak) více druhů, sám bych to z hlavy nedal tak, abych to vysvětlil (naštěstí se dá vše oživit díky informacám na netu).

Naposledy editováno 19.09.2018 09:25:59

(reakce na) Zapojení Baterky

19.9.2018 v 09:29 | Nahoru | #19

Julip píše: Dynamo dava stejnosmerny proud jaksi z principu funkce, ""usmernuje" to komutátor a uhlíky ( nedilna součást dynama). Alternátor dava střídavý, viz Temelin.( proto jsou u altiku diody, u Jawy a veteránů dohledas pouze elmagmech regler).
Velice si vážím tvého názoru, kde jsem udelal chybu?

chybu jsi udelal tehdy, kdyz jsi se k tomuto tematu vubec zacal vyjadrovat. Fichtl ma magneto, coz rozhodne neni 'cosik jako dynamo'. A dava to pochopitelne stridavy proud.

Pro JAWISTU: toho proudu dava kurevsky malo, takze nejake uvahy o usmernovani a skladovani v akumulatoru jsou celkem bezpredmetne. Neteoretizuji, zkousel jsem to pred mnoha lety. Inspirace zde .

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky

19.9.2018 v 11:44 | Nahoru | #20
Takže zaprvé
Magneto je alternátor s permanentními magnety, alternátor vytváří střídavý proud
Na fechtlovy jsou na rotoru permanentní magnety a na staroru jen tři cívky(dvě světelné a jedna zapalovací)
máš 20W verzi s 1x15W cívka na přední světlo a bzučák a 1x5W cívku na zadní světlo
a máš 30W verzi s 2x15W cívkami spojenými do serie
obě tyto verze mají jak stator tak rotor nezaměnitelný(nelze provozovat 20w rotor s 30w statorem a obráceně- pokud máš 20W verzi a chceš 30W světelný cívky musíš vyměnit jak stator tak rotor)
buď si tam dej Vape a nebo 30W stator s rotorem

že to zvládá zásobovat sotva světla? tak tam dej LEdky, minimálně do zadního světla, do předního když dáš tak taky nic nezkazíš, akorád mohl by se objevit nějakej aktivní policajt tak sebou radší voz i původní přední žárovku, ať to můžeš nějak ukecat
jo a bzučák nahradit nějakým lepším klaksonem(můžeš ho zapojit rovnou na baterku aby to bylo zákonně v cajku - měl by troubit i bez klíčku nenastartovanej)

(reakce na) Zapojení Baterky

19.9.2018 v 12:24 | Nahoru | #21
Pruzkumnik> Jen doplnim, ze u 20W a 30W jsou jeste i odlisne rozmisteny civky. Ale to ma vliv na jiskru. Ne na svetla.

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení Baterky

19.9.2018 v 17:24 | Nahoru | #22
Koudy01> dovolím si nesouhlasit
jinak rozestavěné jsou právě cívky světelné
tak aby obě dávaly ve stejnou chvíli maximální a správně orientovanou půlvlnu
jednoduše řečeno
kdyby v jeden okamžik byl na jedný cívce "15W" a na druhý jen "7W" popřípadě ještě hůř "-3W" tak by to nemělo tu správnou šťávu
musí být prostě na obou cívkách stejný pól magnetu(sever- jih)

(reakce na) Zapojení Baterky

19.9.2018 v 19:03 | Nahoru | #23
Pruzkumnik> Je to mozny, ale funguje to i naopak. A sice - kdyz das na 20W zapalku (kde jsou svetelny civky zvlast) zapalovaci civku tam, kam kde je na 30W zapalku, nebude to mit tu spravnou jiskru. A asi naopak- kdyz das na 30W zapalku zapalovaci civku tam jak na 20W zapalku, nebude to mit tu spravnou jiskru a navic podle toho co pises, to ani nebude svitit Nebo ne?

Zapojení Baterky

26.9.2018 v 12:04 | Nahoru | #24
no pokud je jinde i zapalovací cívka tak jo máš pravdu, mělo by to vliv i na zapalování
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist