bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..


Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 19:09 | Nahoru | #121
…a pro ty co se bojí DCT nebo nechtějí skůtr, ale zároveň mají problémy se spojkou doporučuji zkusit nějakou motorku s rekluse spojkou

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 19:41 | Nahoru | #122

T.E.CH píše: To že to je funkčně podobný, to je snad jasný. Proč bych si to měl plést s hydroměničem ???

Mám doma oboje a řadit ručně je u DSG pakárna,v zásadě to nechceš používat. Je to uživatelsky nepříjemné, pravda mám kombinaci DSG s dieselem. Ale jezdil jsem i benzín, tam je to lehce lepší, ale stejně to "nechceš" používat, nefunguje to tak uživatelsky dobře jako u motorky, taky tam není tolik módů.... Těžko se to vysvětluje, chce se to svézt, s tím že to umíš a máš to najeté, víš jak se to chová. DCT u motorky dokaže být hodně zábavné, tvrdím že zábavnější než řadit nohou. Jen cvakáš čudlikem buď nahoru a nebo dolů a můžeš přeředit jak nahoru tak dolů i v naklonu v zatáčce, není s tím problém.To řazení je opravdu strašně rychlé a za mne i zabavné.Výhodou je, aspoň já to tak používám, že nemusím hlídat řazení "nahoru", tam ji nechám ve sportovním módu (t.j až skoro do omezovače) přeřadit nahoru na automat.

Je jasné, že princip řazení je stejný.... jen uživatelský je to imho uplně jiné. To že vy by jste uznali, že to může dobře fungovat a být zábavné nepředpokládám.......



No hezky pěkně jsi to napsal! Dlouho jsem hledal slova, jak to napsat a ty jsi to shrnul velmi dobře! Ano DCT dokáže být neskutečně zábavné alu musíš přijít na to jak ho ,,uživatelsky " použít. Když ho pochopíš a poznáš jak reaguje na tvůj styl jízdy ( reaguje na používání plynu a pár vteřin si ho pamatuje) užiješ si mazec!

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 19:46 | Nahoru | #123

Vlnič píše: T.E.CH> měl jsem možnost se svézt na crosstourerovi i africe s DCT, jako zkušenost to nebylo špatný a mile mě překvapilo jak to funguje. Jen u afriky - režim sport 1 až sport 3 + další dva tuším a nedokázal jsem si najít ten pravý, nakonec jsem to vracel lehce rozlazen, protože za dobu co jsem ji měl půjčenou jsem nenašel režim, který bych si uložil a tu motorku tak chtěl mít. A pokaždý když jsem to vypnul a opětovně nastartoval, tak ta poslední navolená verze byla v hajzlu. (ale to zřejmě byla moje chyba).
Za mě, chápu, že k tomu přejde plno lidí, ale já si takhle motorku nepředstavuju. Chápu, že ten kdo to má si to hájí a šíří názor, že to je SUPER, ale nepřesvědčí mě - jo je to zajímavá alternativa, tečka. ... spousta lidí si prostě stále ráda vrkne ten meziplyn, prostě proto, že to je na motorce to, proč na ní jezdí.
A mimoto jsem pár dní na to měl půjčené 1050 Adv se 70kw - velmi příjemný (a zábavný) motocykl

a k volbě mezi CRF 1000 a 1290 ADV, dodávám že víťězem je 1090 s kolama 19/17 tedy ne R verze, pokud by někdo namítal, tak ať bere to R



Nechcitě přesvědčovat ale DCT jsem skutečně pochopil a hlavně využil až asi po 10ti dnech..jeto opravdu něco jiného. A co se týče meziplynu, je lepší než jsem čekal. Prostě podřazuješ pádlem v otáčkách a podle toho ti vrkne. Podobně jak v drahejch rychlejch autech.....je to návykový! Ale jak říkám. Až když to člověk pochopí..

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 19:48 | Nahoru | #124

Eso_Rimmer píše: nekdy se clovek nestaci divit nekterym jedincum... je usmevne cist, jak je KTM prekonovana, ze staci bohate 100k Afriky a pod. ani jedna z nich neni spatna masina, nekteri tady by si meli uvedomit, ze lidi maji ruzne priority a pod. proc by nemel vykon AT stacit? jasne, ze staci. ale nekdo proste preferuje vic koni pod prdeli. a jen proto je KTM zbytecna? a jen proto, ze ma AT daleko mensi vykon, tak je to lina hujda? blbost... trosku repsektu k nazorum druhych a nemit porad presvedcovaci manyry by neuskodilo.


Dobře ty! Díky za objektivní připomínku.

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 19:59 | Nahoru | #125

foxdive píše: to ti věřím, pocitově jiná dimenze, varan je autobus



Přesně jak ji napsal..autobus
PS: Foxi,nic ve zlým kámo ale taky jsem z tebe měl chvíli pocit, že prudíš,,na to ty lidi logicky reagujou. Já to schytal s DCT od tebe dost Ale co, poslední příspěvky už byly v poho

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 20:21 | Nahoru | #126
Nejsu prudic, ani nechci jen prostě říkám jak to mám já u sebe akorát možná trochu hrubě no
Víš jak každy to má jinak a každý si koupí to co chce a vyhovuje mu, jinak by s tím přece nejezdil.byl jsem teď přes víkend na Lipne tak sem ti chtěl napsat ať se stavíš ale bylo to všecko nějak rychle

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 20:27 | Nahoru | #127

_zdenda_ píše: …a pro ty co se bojí DCT nebo nechtějí skůtr, ale zároveň mají problémy se spojkou doporučuji zkusit nějakou motorku s rekluse spojkou

ty brdo měl jsem tu čest, ono asi si zvykneš na všecko ale mě to prostě nesedlo, hlavně je to takový nefér vůči ostatním co jezdi v partě párkrát sem si zacouval ve výjezdu s pěknou drzkou hodně lidí od nás to mělo a po nějaké době to dávali pryč

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 20:32 | Nahoru | #128

foxdive píše: Nejsu prudic, ani nechci jen prostě říkám jak to mám já u sebe akorát možná trochu hrubě no
Víš jak každy to má jinak a každý si koupí to co chce a vyhovuje mu, jinak by s tím přece nejezdil.byl jsem teď přes víkend na Lipne tak sem ti chtěl napsat ať se stavíš ale bylo to všecko nějak rychle


Tak snad příště

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 20:38 | Nahoru | #129
Pak ještě dodatek k DSG v autě ......DSG nemá vlastnost, že můžeš řadit ty a zároveň to řadí samo, když dosáhneš určitých otáček, nebo omezovače, nahoru t.j vyšší rychlost. Tam si podřadíš ručně dejme tomu ze 4 na 3 , přidáš plyn a musíš čtyřku dát ručně, jinak jedeš v omezovači....to u DCT ne. Tam podřadíš ručně, dáš plnej plyn a DCT nahoře dle zvoleného režimu vždy zařadí vyšší rychlost sama.Takže to nemusíš hlídat, když jedeš "kudlu" nebo chceš rychle akcelerovat.

Když dáš manuál, tak řadíš nahoru i dolů sám dle potřeby, stejně jako nohou s dodatkem, že pokud by jsi to hodně podtočil, tak si podřadí sama, aby motor "nechcípl" a ty ses nevyválel.

Jinak řazení opravdu rychlé a padá to tam jak Němcido krytu. To nohou nedáš ani omylem. A jak se tady někdo ptal, není problém řadit, musí se to ale umět i v náklonu v zatáčce.

Je jasné, že když si to někdo půjčí a motorka není jeho, bojí se, neumí s tím, tak to odsoudí. Ani mu to nemám za zlé.....

Pak ještě pokud jedeš jenom na automat, tak pokud před zatáčkou zabrzdíš abys snížil rychlost, tak to funguje tak, takže logicky se motorka lehce zhoupne,( holt AT je měkká¨) po zhoupnutí a snížení rychlosti motorka sama logicky podřadí a zhoupne se podruhé. To mě moc nevyhovovalo, krom normalní svižné kochací jízdy. Jde si na to ale zvyknout a není to problém, prostě je to tak. Já jsem to "vypiloval" tak, že už jsem schopen odhadnout co za rychlost budu do zatáčky potřebovat, takže dejme tomu jedu kilo dvacet a blížím po rovině do zatáčky mám tam 4, cvaknu za tři, hned za dvě, odbrzdím vše motorem, vůbec nebrzdím a na dvojku projedu zatáčku, pak zas plnej knedlík a ona zase sama řadí nahoru. Jinými slovy, tu spravnpu rychlost si tam vrznu s "předstihem" sám. Pokud to neodhadnu a třeba jedu zatáčku na trojku a už to je pocitově podtočené, ač určitě by to šlo projet i na tu trojku, tak cvaknu na dvojku, dokončím s lehkým plynem zatačku a pak zas plnej. Funguje to fakt perfektně, jen se to člověk musí naučit. Někdy si zařadí i sama v zatáčce, ale fakt to vůbec nic neudělá. Většinou to jsou hooodně utažené zatáčky na jedničku, tak tam vrznme dvojku. Strach že to něco udělá fakt mít nemusítě , ačkoli i já byl zprvu překvapen, jak brzo tam tu dvojku dává.

Naposledy editováno 17.09.2018 20:44:47

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 20:42 | Nahoru | #130

foxdive píše: Nejsu prudic, ani nechci jen prostě říkám jak to mám já u sebe akorát možná trochu hrubě no
Víš jak každy to má jinak a každý si koupí to co chce a vyhovuje mu, jinak by s tím přece nejezdil.byl jsem teď přes víkend na Lipne tak sem ti chtěl napsat ať se stavíš ale bylo to všecko nějak rychle



No tam jezdím hooodně často. Jižní čechy jsou na ježdění ......super. Máme tam spousty okruhů. Pak ještě je to dobré tam, jak trénuje Sršeň.

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 20:45 | Nahoru | #131

T.E.CH píše: Pak ještě dodatek k DSG v autě nemá vlastnost, že můžeš řadit a zároveň to řadí, když dosáhneš určitých otáček, nebo omezovače nahoru vyšší rychlost. Tam si podřadíš ručně dejme tomu ze 4 na 3 , přidáš plyn a musíš čtyřku dát ručně, jinak jedeš v omezovači....to u DCT ne. Tam podřadíš ručně, dáš plnej plyn a DCT nahoře dle zvoleného režimu vždy zařadí vyšší rychlost sama.Takže to nemusíš hlídat, když jedeš "kudlu" nebvo chceš rychle akcelerovat.

Když dáš manuál, tak řadíš nahoru i dolů sám dle potřeby, stejně jako nohou s dodatkem, že pokud by jsi to hodně podtočil, tak si podřadí sama, aby motor "nechcípl" a ty ses nevyválel.

Jinak řazení opravdu rychlé a padá to tam jak Němcido krytu. To nohou nedáš ani omylem. A jak se tady někdo ptal, není problém řadit, musí se to ale umět i v náklonu v zatáčce.

Je jasné, že když si to někdo půjčí a motorka není jeho, bojí se, neumí s tím, tak to odsoudí. Ani mu to nemám za zlé.....

Pak ještě pokud jedeš jenom na automat, tak pokud před zatáčkou zabrzdíš abys snížil rychlost, tak to funguje tak, takže logicky se motorka lehce zhoupne,( holt AT je měkká¨) po zhoupnutí a snížení rychlosti motorka sama logicky podřadí a zhoupne se podruhé. To mě moc nevyhovovalo, krom normalní svižné kochací jízdy. Jde si na to ale zvyknout a není to problém, prostě je to tak. Já jsem to "vypiloval" tak, že už jsem schopen odhadnout co za rychlost budu do zatáčky potřebovat, takže dejme tomu jedu kilo dvacet a blížím po rovině do zatáčky mám tam 4, cvaknu za tři, hned za dvě, odbrzdím vše motorem, vůbec nebrzdím a na dvojku projedu zatáčku, pak zas plnej knedlík a ona zase sama řadí nahoru. Jinými slovy, tu spravnpu rychlost si tam vrznu s "předstihem" sám. Pokud to neodhadnu a třeba jedu zatáčku na trojku a už to je pocitově podtočené, ač určitě by to šlo projet i na tu trojku, tak cvaknu na dvojku, dokončím s lehkým plynem zatačku a pak zas plnej. Funguje to fakt perfektně, jen se to člověk musí naučit. Někdy si zařadí i sama v zatáčce, ale fakt to vůbec nic neudělá. Většinou to jsou hooodně utažené zatáčky na jedničku, tak tam vrznme dvojku. Strach že to něco udělá fakt mít nemusítě , ačkoli i já byl zprvu překvapen, jak brzo tam tu dvojku dává.



Jen pro doplnění,..páč nemáš spojku, je dobrý si sichrovat průjezd zadní brzdou. při průjezdu neubíráš (kvůli těžiští) a přidusíš jí lehce brzdou, - to když jseš dlouhej..

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 20:55 | Nahoru | #132
Tak tohle na AT nedělám, ač dělával jsem to při cukatůře při odbočovaní na křižovatkách, že jsem brzdil zaroveň lehce přidával plyn, aby to neposkakovalo. Ale to byla řadicí motorka, Hornet ...

Ono u AT je docela "dlouhá" zadní brzda. Používám už raději dvoje botky, dle toho kam jedu, V těch "těžkých" bohužel nemám cit. Ale zkusím, třeba to bude fungovat.......ač musíš tam mít tu správnou rychlost, aby nepodřadila.

Ono to co píšeš je i takové "placebo" že to máš více pod kontrolou. Abych pravdu řekl, tak já zadní skoro vůbec nepoužívám a to třeba u Hornetu jsem ji pro změnu na takové lehké dobržďovaní používal docela dost, jenže tam když jsi brzdil zdaní, brzdil i jeden pístek na přední.

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 21:08 | Nahoru | #133

T.E.CH píše: Tak tohle na AT nedělám, ač dělával jsem to při cukatůře při odbočovaní na křižovatkách, že jsem brzdil zaroveň lehce přidával plyn, aby to neposkakovalo. Ale to byla řadicí motorka, Hornet ...

Ono u AT je docela "dlouhá" zadní brzda. Používám už raději dvoje botky, dle toho kam jedu, V těch "těžkých" bohužel nemám cit. Ale zkusím, třeba to bude fungovat.......ač musíš tam mít tu správnou rychlost, aby nepodřadila.

Ono to co píšeš je i takové "placebo" že to máš více pod kontrolou. Abych pravdu řekl, tak já zadní skoro vůbec nepoužívám a to třeba u Hornetu jsem ji pro změnu na takové lehké dobržďovaní používal docela dost, jenže tam když jsi brzdil zdaní, brzdil i jeden pístek na přední.


Ono to není z mojí hlavy ... Každopádně si dovolím víc, protože ta kontrola v náklonu je dokonalá. Hlavně jsem to učil mojí paní páč ona jezdí taky na AT advíku, tak aby to měla na jistotu...

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 21:10 | Nahoru | #134
Tak věřím že to nacvičit jde.....a že to funguje.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 21:19 | Nahoru | #135

T.E.CH píše: Tak věřím že to nacvičit jde.....a že to funguje.


Před zatáčkou brzdíš oběma,pak zůstaneš lehce na zadní, přidáš jí do zatáčky víc ne bys jindy dal a při průjezdu jí uvolňuješ podle optimálního průjezdu. Jsi pak opravdu mnohem rychlejší, protože neřešíš to co každý známe - že jsi ,, dlouhej"..
Jo a utahováky za dva. Alespoň u mě

Naposledy editováno 17.09.2018 21:24:44

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 21:20 | Nahoru | #136

69šakal píše: Před zatáčkou brzdíš oběma,pak zůstaneš lehce na zadní, přidáš jí do zatáčky víc ne bys jindy dal a při průjezdu jí uvolňuješ podle optimálního průjezdu. Jsi pak opravdu mnohem rychlejší, protože neřešíš to co každý známe - že jsi ,, dlouhej"..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 21:27 | Nahoru | #137

69šakal píše: Před zatáčkou brzdíš oběma,pak zůstaneš lehce na zadní, přidáš jí do zatáčky víc ne bys jindy dal a při průjezdu jí uvolňuješ podle optimálního průjezdu. Jsi pak opravdu mnohem rychlejší, protože neřešíš to co každý známe - že jsi ,, dlouhej"..



Jo tomu rozumím, já hodně brzdím ale motorem. Jako před zatáčkou....mám na mysli AT. No vyzkouším.....na druhé jsem to občas dělal.
Taky je to ale potřeba říci kolegovi co jede za tebou.....

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 21:31 | Nahoru | #138

T.E.CH píše: Jo tomu rozumím, já hodně brzdím ale motorem. Jako před zatáčkou....mám na mysli AT. No vyzkouším.....na druhé jsem to občas dělal.
Taky je to ale potřeba říci kolegovi co jede za tebou.....


V neposlední řadě tento způsob jízdy zaručuje bezproblémové byť nechtěné manévry v náklonu

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 21:42 | Nahoru | #139

T.E.CH píše: Jo tomu rozumím, já hodně brzdím ale motorem. Jako před zatáčkou....mám na mysli AT. No vyzkouším.....na druhé jsem to občas dělal.
Taky je to ale potřeba říci kolegovi co jede za tebou.....


Když dojedeš až do Plzně, tak dej vědět

Africa nebo KTM

17.9.2018 v 21:45 | Nahoru | #140
Hmmm, Plzeň moc nejezdím. Ale okolí Lipna .....rádius velký určitě jo.

3 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 22:18 | Nahoru | #141
Na Afře DCT jsem pár km najel. Podle mě je to fajn věc na asfalt. V terénu je to jedno velký trápení, protože najednou nejde použít značná část technik, který člověku doslova vštěpovali od naprostejch enduro začátků. Jasně, kdo to má dobře v pazouře, dokáže zajet i na vratech od stodoly a dokáže zajet i na tomhle. Ale nikdo mi nevymluví, že jízda v terénu s klasickou spojkou je zároveň jednodušší i bezpečnější. V mojich očích tak DCT degraduje Afriku na čistě silniční stroj.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 22:20 | Nahoru | #142
[quote=T.E.CH]Pak ještě dodatek k DSG v autě ......DSG nemá vlastnost, že můžeš řadit ty a zároveň to řadí samo, když dosáhneš určitých otáček, nebo omezovače, nahoru t.j vyšší rychlost. Tam si podřadíš ručně dejme tomu ze 4 na 3 , přidáš plyn a musíš čtyřku dát ručně, jinak jedeš v omezovači....to u DCT ne. Tam podřadíš ručně, dáš plnej plyn a DCT nahoře dle zvoleného režimu vždy zařadí vyšší rychlost sama.Takže to nemusíš hlídat, když jedeš "kudlu" nebo chceš rychle akcelerovat.

To dělá i dsg ale musíš řadit padlem ne pákou, jedeš příklad na 4 v D módu, padlem dáš 3 pokud dosáhnes červeného tak odradi na 4,pokud ne tak drží 3nějakou dobu v akci -pozna když zvolnis a pak přepne zase do D, ale nevím jak ty první dsg, já mám auto 12tku ty starší do 08 uměli třeba lounch control, to novsi už to nemá

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 22:28 | Nahoru | #143

JohnnyS08 píše: Na Afře DCT jsem pár km najel. Podle mě je to fajn věc na asfalt. V terénu je to jedno velký trápení, protože najednou nejde použít značná část technik, který člověku doslova vštěpovali od naprostejch enduro začátků. Jasně, kdo to má dobře v pazouře, dokáže zajet i na vratech od stodoly a dokáže zajet i na tomhle. Ale nikdo mi nevymluví, že jízda v terénu s klasickou spojkou je zároveň jednodušší i bezpečnější. V mojich očích tak DCT degraduje Afriku na čistě silniční stroj.


Ještě nomohu zcela posoudit ale rozum mi říká, že v tomhle máš pravdu. Na normální ofík je v pohodě, to už vím, trialový sekce jsou už právě o těch návicích. Jak už jsem psal, úplná změna techniky jízdy a spojku suplovat zadní brzdou. Já vim, je to jiný ale nový věci si žádají nový řešení Ale se spojkou bych si dovolil víc. Alespoň teď

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 22:33 | Nahoru | #144
JohnnyS08> Tohle sem vubec nepis. Tady jsi ve vlakne, kde se resi prave zejmena cesty. Nikoliv tezsi teren, kam miri (nejen) tva kritika DCT
A pritom staci domontovat elektronickou packu spojky a do programu manualniho rezimu dopsat par radku.

Naposledy editováno 17.09.2018 22:37:15

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 22:47 | Nahoru | #145

vilemx píše: JohnnyS08> Tohle sem vubec nepis. Tady jsi ve vlakne, kde se resi prave zejmena cesty. Nikoliv tezsi teren, kam miri (nejen) tva kritika DCT
A pritom staci domontovat elektronickou packu spojky a do programu manualniho rezimu dopsat par radku.


A to jsi mi připadal tak sympatickej,,,,
...

Naposledy editováno 17.09.2018 22:49:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 22:50 | Nahoru | #146
vilemx> To se na Afru dělá, elektronická páčka spojky? To jako že mačkám páčku na řidítkách, ale není tam mechanická nebo hydraulická vazba na spojku? A je v takový páčce vůbec nějakej cit? Čím je generovanej protilak na páčce? Každopádně, o tomhle jsem nevěděl...

Naposledy editováno 17.09.2018 22:50:59

(reakce na) Africa nebo KTM

17.9.2018 v 23:10 | Nahoru | #147
JohnnyS08> Prave ze packa spojky se nedela. Honda nabizi za priplatek jen elektronickou nozni packu razeni, ktera funguje stejne jako tlacitka razeni na riditkach.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

17.9.2018 v 23:11 | Nahoru | #148
69šakal> co máš na mysli pod pojmem "normální ofík". Pokud nějaký polňačky/šotoliny, tak mě osobně chybí spojka i tam. Nejhorší jsou brzdný drifty - tam je to vymáčknutí spojky podle mě nezastupitelný. Na afře jsem to zkoušel, nebyla moje a nechtěl jsem jí rozložit, tak jsem toho po pár nepodařenejch pokusech nechal. Nikdy se mi nepovedlo dosat do takovýho smyku, jak bych si představoval. Možná, že s přádným cvikem bych tomu přišel na kloub, nevím... Akcelerační smyky jsou to samý - dávkovat to jen motorem mi přijde takový moc tvrdý - asi by si na to šlo zvyknout, ale líznutí spojky funguje lépe. Ale abych jen nehaněl, na silnici podle mě DCT funguje moc hezky.

(reakce na) Africa nebo KTM

18.9.2018 v 00:21 | Nahoru | #149

JohnnyS08 píše: Na Afře DCT jsem pár km najel. Podle mě je to fajn věc na asfalt. V terénu je to jedno velký trápení, protože najednou nejde použít značná část technik, který člověku doslova vštěpovali od naprostejch enduro začátků. Jasně, kdo to má dobře v pazouře, dokáže zajet i na vratech od stodoly a dokáže zajet i na tomhle. Ale nikdo mi nevymluví, že jízda v terénu s klasickou spojkou je zároveň jednodušší i bezpečnější. V mojich očích tak DCT degraduje Afriku na čistě silniční stroj.





Když si odmyslíš částečnou zaujatost toho testu, něco pravdy na tom taky bude. V mnoha ohledech to může jízdě v offu naopak pomoct (snad až na ten smyk zadního kola - to asi s DCT nejde, nevím. Je to vlastně jak rekluse. Určitě je blbost že se z toho stává čistě silniční stroj.

(reakce na) Africa nebo KTM

18.9.2018 v 06:31 | Nahoru | #150

foxdive píše: To dělá i dsg ale musíš řadit padlem ne pákou, jedeš příklad na 4 v D módu, padlem dáš 3 pokud dosáhnes červeného tak odradi na 4,pokud ne tak drží 3nějakou dobu v akci -pozna když zvolnis a pak přepne zase do D, ale nevím jak ty první dsg, já mám auto 12tku ty starší do 08 uměli třeba lounch control, to novsi už to nemá


Ono to asi myslel tak, že když by dsg normálně odřadila na vyšší kvalit ve 2500 otáčkách, to neudělá, pokud podřadím pádlem. Musím pak buď počkat cca 20 vteřin, než se zase přepne do D modu a nebo podržet + pádlo, aby se D aktivoval.

JohnnyS08 píše: 69šakal> co máš na mysli pod pojmem "normální ofík". Pokud nějaký polňačky/šotoliny, tak mě osobně chybí spojka i tam. Nejhorší jsou brzdný drifty - tam je to vymáčknutí spojky podle mě nezastupitelný. Na afře jsem to zkoušel, nebyla moje a nechtěl jsem jí rozložit, tak jsem toho po pár nepodařenejch pokusech nechal. Nikdy se mi nepovedlo dosat do takovýho smyku, jak bych si představoval. Možná, že s přádným cvikem bych tomu přišel na kloub, nevím... Akcelerační smyky jsou to samý - dávkovat to jen motorem mi přijde takový moc tvrdý - asi by si na to šlo zvyknout, ale líznutí spojky funguje lépe. Ale abych jen nehaněl, na silnici podle mě DCT funguje moc hezky.


Skoro bych i řekl, že když vypneš abs a zašlápneš zadní brzdu, tak to samo spojku rozpojí, aby nechcípnul motor...? Nebo ne?

Naposledy editováno 18.09.2018 06:33:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist