globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Africa nebo KTM
Přátelé jedné stopy! Můj kámoš se konečně rozhodl prodat XJR a koupit cenduro. Rozhoduje se mezi Ktm 1290 a Afrikou adv.sports. Nešlo by lehce zrecenzovat jmenované stroje? Díky!
Nemyslím, že by měl hodně zkušeností s cendurama ale vyježděnej je, to jo..

Naposledy editováno 24.09.2018 18:10:02
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 42
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2018 v 18:10 | Nahoru | #1
Jestli se rozhoduje mezi těmito dvěma tak není důvod váhat a koupit 1290 jestli nejel ani na jedné ať se sveze a sám pochopí

Africa nebo KTM

13.9.2018 v 19:24 | Nahoru | #2
Taky jsem se mezi těmito stroji rozhodoval a půjčil jsem si 1290 na zkušební dvouhodinovou jízdu, motor je fakt nukleární reaktor, neskutečná síla, zvedá se to samo na zadek i na čtyřku. Zvuk motoru ale hroznej, ten mi vyloženě vadil. Co mi taky vadilo, že jsem se tak nějak pocitově s motorkou mnohem víc pral v zatáčkách, ale těžko říct, jestli to byla její vina (vyšší těžiště), nebo vina moje, protože jsem jelito. Podvozek mi přišel ve všech režimech hodně tvrdej, což je na ostrou jízdu pro někoho dobrý, ale jen na koberci, mě osobně nejvíc vyhovoval režim comfort, který žehlí české silnice nádherně a jen se pohupuješ.
Když jsem si pak druhý den půjčil Africu, o které jsem ani nikdy neuvažoval, že bych si ji koupil (vždycky jsem váhal spíš mezi GS a KTM), tak mi vyrazilo dech, jak lehce se proti KTM pokládá do zatáček, připadal jsem si na ni mnohem jistější do těch stejných zatáček, kde jsem měl s KTM pocit, že se tam nevejdu, tak s Afrikou jsem měl při stejné rychlosti mnohem větší pocit jistoty. Celkově mi ten podvozek přišel prostě mnohem lepší, i když nemá žádné elektronické nastavení, prostě to je z výroby odladěný perfektně, tak proč to dál ladit. Ale berte to jen jako můj subjektivní pocit, nejsem žádnej odborník, ale spíš začátečník.

Přecházel jsem z naháče, na kterém jsem jezdil rychle aby mě to bavilo a měl jsem strach, že se na tom někde zabiju, tak jsem chtěl spíš něco "pomalejšího", na čem by se daly jet velké vzdálenosti a na tom KTM by mi to zase nedalo a tahal bych zato jako blázen , páč to prostě jede jak hovado! Ubrzdit potom tak rozjetou a tak těžkou motorku chce taky trochu zkušeností navíc, které spíš nemám. Jinými slovy, Afrika má výkonu dostatek, při jízdě nikdy nemáš pocit, že je slabá (jasně power wheelie jako s KTM si na ní neužiješ). Sice to papírově vypadá jako nic proti KTM, ale zkuste se svézt a uvidíte sami, že na úsměv na tváři to stačí.
Co mě taky u Afriky nadchlo je ochrana proti větru, do 100kmh nemusím mít ani plexi na očích a v oblasti obličeje je bezvetří (nahoře do helmy už ale trochu mlátí turbulence), to mi taky přišlo lepší než u KTM. No a ten zvuk u nové Afriky je nádhera proti KTM, vím, že to je pro někoho třeba zanedbatelné, ale já nechci utrácet nesmysly za laďáky, se kterýma mě pak až pojedu někde v Německu pošlou domu.

Nakonec jsem teda vzal Africa Twin Adventure Sports a jsem naprosto spokojenej.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2018 v 19:40 | Nahoru | #3
Nejhorší je smrt z vydeseni afra určitě není špatná s tím zvukem u ktm souhlasím
S tou ochranou proti větru nevím no, mám 184cm a do 180 jezdím s plexi hore a pohoda, ktm je strašně rychlá ani se nenadas a letís přes 2kila, na cenduro fakt mazec, pak najizdis do zatáček když se nedívas na tacho strašně rychle a někdo se s tím pak může prat

Naposledy editováno 13.09.2018 19:45:28

(reakce na) Africa nebo KTM

13.9.2018 v 20:47 | Nahoru | #4
foxdive> To co píšeš je podle mne pravda. Pokud je někdo míň vyježděnej, třeba jako já, (70.000 km ) , mohl by mít s KTM potíže. Africa je v tomhle ohledu jistota.

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2018 v 20:59 | Nahoru | #5
Kamoš koupil advíka od KTM a do roka 7 závad. Včetně mikropraskliny na karteru. Ted to prodává a koupil GS. Druhej kamoš má taky advika a4 závady. Možná náhoda, ale já bych to nechtěl. Naprosto nevyužitelný výkon na cestovní motorce...

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2018 v 21:15 | Nahoru | #6
jsem hondista takže jsem to měl jednoduchý - chtěl jsem pouze afriku - o KTM (design, u některých modelů kvalita) jsem vůbec neuvažoval .. tak mam Adventure sports .. od dubna doteď najeto nejspokojenějších 21tis km .. a na nedostatek výkonu si fakt neztěžuju vždyť trvale 160-170 je dostatečná rychlost na zabití - naopak vítám že nemám přes 150 koní protože to svádí k blbnutí a jednou zlomená páteř už stačila .. apropo jsem se lehce honil s jednou KTM 1290 .. tak na rovinkách mně vždy dojel a předjel přičemž jsem slyšel ten zvuk motoru co opravdu není výstavní, ale síla v točkách tam byla o tom žádná (i pěknej smrad teda) no v zatáčkách sem si ho pak zase povodil - možná mně jen škádlil nebo nechtěl brousit stupačky .. nicméně jsme jeli svižně a on ten výkon vlastně ani vůbec na českých silnicích pořádně nevužil ..

u afriky mi chybí jen tempomat na delší jízdy když se jede kolem 1000km za den .. pravá ruka by po celodenní jízdě obcas potřebovala uvolnit ..

Naposledy editováno 13.09.2018 21:22:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

13.9.2018 v 21:22 | Nahoru | #7
dydzej> Víš co mi dělá moje motorka? Když jedu a mám dojezd méně, jak 40km, už to cuká a nechce jet, prostě málo benzínu. Máš to taky tak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

13.9.2018 v 21:31 | Nahoru | #8

prackarr píše: dydzej> Víš co mi dělá moje motorka? Když jedu a mám dojezd méně, jak 40km, už to cuká a nechce jet, prostě málo benzínu. Máš to taky tak?



ja mam rekord 27km do nuly a taky uz to cukalo cca 10km .. to je normalni chce to málo klopit .. jak se to v zatáčkách přelejvá tak si čerpadlo přicucne vzduch ..
ale díky 25litrový nádrži tohle neřešim a vervu100 (protože neni všude obzvlášť v menších městech chybí) ) tankuju raději dřív než později

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

13.9.2018 v 21:36 | Nahoru | #9
dydzej> já taky. jen jsem to chtěl vyzkoušet. Vzal jsem si do kufru 2l PETku vervy a jel, "co to dá". 38km a začala cukat. Najel jsem cca do 27, nalil tu petku a klesalo to dále, u 10km se udělaly na displayi 3 pomlčky a nic. Natankoval jsem 25,9 l po hrdlo. Už to zkoušet nebudu, a u cca 80ti natankuji.
Víš, tobě se řekne, neklop to, ale to prostě nejde...
Každopádně když jsem natankoval do tenere plnou (22) bylo to kurevsky cítit, že máš plnou. Na Africe plnou tak necítím. Takže budu jezdit stylem plná- prázdná plná.
Dneska najeto 1058km a měnil se olej a filtr. Olej jsem dal Motul 10w40 300V racing. Zlepšilo se řazení a jakoby "se zklidnila" převodovka.

(reakce na) Africa nebo KTM

13.9.2018 v 21:43 | Nahoru | #10

dydzej píše:
u afriky mi chybí jen tempomat na delší jízdy když se jede kolem 1000km za den .. pravá ruka by po celodenní jízdě obcas potřebovala uvolnit ..


Tohle aspoň trochu pomůže, už bez toho nejezdím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

13.9.2018 v 21:46 | Nahoru | #11
prackarr> jedu předpisových 10w30 ale každých 6000km .. pár kaček za novej olej a pocitová jistota nesmrtelnosti motoru ..

(reakce na) Africa nebo KTM

13.9.2018 v 21:56 | Nahoru | #12
dydzej> kolik km, to nevím, mám najeto za měsíc 1100km. Ale budu dávat tu 300v 10w40. https://www.oleje-p...dMUcCORoCCfwQAvD_BwE

Naposledy editováno 13.09.2018 21:57:17

Africa nebo KTM

13.9.2018 v 22:38 | Nahoru | #13
rst1467. Naprostý souhlas, dobře napsaný a taky mne dostala projížďka. Já tomu pocitu lehkosti, říkám pocit horského kola... Vodí se opravdu super,ano!!! 👍

1 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

13.9.2018 v 23:21 | Nahoru | #14
Možná nerozumím číslům, ale mě ta 1290 R vychází lehčí A s výškou těžiště bych operoval taky velmi obezřetně

Kamarád, kamarád kamaráda, ...Máňa ......Já mám 3tí KTM Adventure, dohromady najeto přes 40 a bez závad, jen spotřebák.
Už 1190 jede jak prase a to ji do toho kecá elektronika - je ale udělaná tak perfektně že to necejtíš jako omezování. A má to samozřejmě v základu tlumič řízení (u Hondy nevím nenašel jsem)
Tvrdší podvozek - no jen to tlumí a zbytečně se to nekroutí a funguje.
Afrika jako jediná vývojem doběhla 990 a tak to bude skvělá motorka. Navíc měli 10 let poznatků, tak se to projevilo, že tu sportovní surovost 990 usměrnili a je uživatelsky příjemnější A Honda je dělaná pro většinovou populaci, což bývá pro všední použití fajn.
Až se sveze na KTM tak mu u Hondy bude chybět krouťák.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

13.9.2018 v 23:37 | Nahoru | #15
vaypor> kamarád kamaráda? Kamarád, s kterým jezdím 10 let do Rumunska, sem nechodí, ale mohu ti na něj dát telefon. On ti poreferuje, jak mu to ten rok šlapalo. Loni jel do Maroka a tejden před odjezdem zjistil, že mu teče karter. Tak rychle koupil GS, aby mohl jet. Dneska si GS nechává a tu KTM posílá do pr.... Mě je to jedno, každý at si koupí, co chce. Já bych 1290ku nechtěl ne proto, co on zažil, ale právě proto, že je to zbytečně silná motorka na cestování. To si zrovna mohu koupit SS.

(reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 06:20 | Nahoru | #16

prackarr píše: vaypor> kamarád kamaráda? Kamarád, s kterým jezdím 10 let do Rumunska, sem nechodí, ale mohu ti na něj dát telefon. On ti poreferuje, jak mu to ten rok šlapalo. Loni jel do Maroka a tejden před odjezdem zjistil, že mu teče karter. Tak rychle koupil GS, aby mohl jet. Dneska si GS nechává a tu KTM posílá do pr.... Mě je to jedno, každý at si koupí, co chce. Já bych 1290ku nechtěl ne proto, co on zažil, ale právě proto, že je to zbytečně silná motorka na cestování. To si zrovna mohu koupit SS.

s tím výkonem nemáš pravdu, pokud se chceš dobře povozit tak ten výkon, podvozek ti to umožní, pokud jedeš plně naložený tak ten výkon tě zase podrží -ta motorka jede pořád stejně, a v dnešní době šíleného provozu a chaosu je ten výkon k nezaplacení, v terénu hodis mapu na 100 PS afra je dobrá ale v ničem výjimečná, výkon na cestu stačí ale je to prostě nic moc,,kdybych byl konzerva tak ju třeba taky mám, ale já potřebuju emoce na moto a ten výkon je k nezaplacení a to jezdím 1190 slabou
A jasné všechno se kazí, všecko má mouchy i ta tvoje afra bohužel

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 08:10 | Nahoru | #17
kamarád by si měl obě vyzkoušet a rozhodnout se, co mu víc vyhovuje...
a vy ostatní, uvědomte si, že srovnáváte nesrovnatelné, nová AT je ve srovnání s KTM 1290 obyčejnou malorážkou

doufám že to neskončí moudry o sterilní Hondě a nasraném dvouválci, která má sice zvuk jako vysavač,. ale má srdce
tak kluci do toho

Naposledy editováno 14.09.2018 08:22:21

2 reakcí na tento příspěvek Africa nebo KTM

14.9.2018 v 08:15 | Nahoru | #18
na čem to jezdíte,že máte pořád výkonu až až?

já mám ktm 1190,vážím lehce nad 100kg...,v jednom to ještě celkem jede,ve dvou už to žádná velká hitparáda není a když na to pověsím kufry narvané až po okraj,tak si musím vykrouti zápěstí,aby to něco předjelo.

(reakce na) Africa nebo KTM

Skvělá odpověď, děkuji! 14.9.2018 v 08:17 | Nahoru | #19
CRF1000> mě je to u prdele. Já jen tvrdím, že pokud si někdo kupuje cestovní endueo, nepotřebuje tam motor se 150HP. Nic víc. Je to kokotina. Doma bych to prostě nechtěl. Ani ryba, ani rak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

14.9.2018 v 08:18 | Nahoru | #20

Dolph-cz píše: na čem to jezdíte,že máte pořád výkonu až až?

já mám ktm 1190,vážím lehce nad 100kg...,v jednom to ještě celkem jede,ve dvou už to žádná velká hitparáda není a když na to pověsím kufry narvané až po okraj,tak si musím vykrouti zápěstí,aby to něco předjelo.

nehoň si triko. Cestuje se i na 400 ccm a jde to.
Ale uznávám, že já jezdím zásadně sám a netahám s sebou každou píčovinu.

Africa nebo KTM

14.9.2018 v 08:26 | Nahoru | #21
Jezdil jsem před AT Kawu GTR 1400 , docela to jelo, teď si 95 koníků naprosto dostatečně užívám. Tempo 140- 160 když chci jet svižně a s rezervou a jinak klidně jedu 120, úplně stačí. Víc mne ted chytly zapadlé silničky 3.trid nebo i nezpevněné lesní, polní cestičky, záhumenky apod. Těším se na každou jízdu jak malej kluk. Nikdy jsem nebyl hondista, spíš naopak. Teď je mi to jedno, musím mít z jízdy rohlík na tváři... Věřím, že bych se pěkně svezl i na KTM , ale všechny mít nemůžu

Naposledy editováno 14.09.2018 08:26:56

(reakce na) Africa nebo KTM

14.9.2018 v 08:58 | Nahoru | #22

prackarr píše: nehoň si triko. Cestuje se i na 400 ccm a jde to.
Ale uznávám, že já jezdím zásadně sám a netahám s sebou každou píčovinu.

tak to víš že se cestuje i na 400,ale musíš jet sám nebo se stejnou kubaturou, jinak je to otrava, znám borce co jezdi tenere 660 a když jedou ve dvou ještě s bagazi tak je to tragédie a něco s tím předjet je docela hazard v hustém provozu, ale záleží kde a kam jedeš

(reakce na) Africa nebo KTM

14.9.2018 v 09:02 | Nahoru | #23

Dolph-cz píše: na čem to jezdíte,že máte pořád výkonu až až?

já mám ktm 1190,vážím lehce nad 100kg...,v jednom to ještě celkem jede,ve dvou už to žádná velká hitparáda není a když na to pověsím kufry narvané až po okraj,tak si musím vykrouti zápěstí,aby to něco předjelo.

a neprotaci se ti grip?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

14.9.2018 v 10:39 | Nahoru | #24

foxdive píše: Jestli se rozhoduje mezi těmito dvěma tak není důvod váhat a koupit 1290 jestli nejel ani na jedné ať se sveze a sám pochopí

Tak nevím jestli si tímto příspěvkem trefil hřebíček na hlavičku.

dydzej píše: ja mam rekord 27km do nuly a taky uz to cukalo cca 10km .. to je normalni chce to málo klopit .. jak se to v zatáčkách přelejvá tak si čerpadlo přicucne vzduch ..
ale díky 25litrový nádrži tohle neřešim a vervu100 (protože neni všude obzvlášť v menších městech chybí) ) tankuju raději dřív než později



Nevím jestli si pochopil koncept jízdy na motocyklu. Benzín se v zatáčkách při klopení nikam nepřelévá, to jen v autě.

Naposledy editováno 14.09.2018 10:43:11

Africa nebo KTM

14.9.2018 v 10:44 | Nahoru | #25
Je to furt dokola.Když vybírám mezi dvěma modely,sednu na každou z nich a budu vědět která vyhovuje víc.Dávat na recenze virtuálních diskutujícívch je k ničemu.Mohou nasměrovat ale každý má jiné požadavky a potřeby.Takový Dolph by potřebovat alespoň 300 kobyl,ale jsou lidé co se spokojí s desetinou..

(reakce na) Africa nebo KTM

14.9.2018 v 11:31 | Nahoru | #26
Tech> nevím co tím myslíš ale budiž ty motorky sou od sebe hodně daleko, motorem, podvozkem technikou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

14.9.2018 v 15:09 | Nahoru | #27
Tech> kam že se přelévá v autě benzín?

k tématu, projeď obě a zjistiš že hondu nechceš bez uražky

Naposledy editováno 14.09.2018 15:11:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Africa nebo KTM

14.9.2018 v 15:24 | Nahoru | #28

ariba píše: k tématu, projeď obě a zjistiš že hondu nechceš bez uražky


A jéje, další s myšlením na úrovni, která bohužel nedovoluje pochopit, že ne každý preferuje špičkové výkony a rychlost... bez urážky

Naposledy editováno 14.09.2018 15:25:37

Africa nebo KTM

14.9.2018 v 15:38 | Nahoru | #29
Spíš mu není nad 50 bez urážky

(reakce na) Africa nebo KTM

14.9.2018 v 15:42 | Nahoru | #30
vilemx> nezlobím se na Tebe.... to chce čas...

Naposledy editováno 14.09.2018 15:45:54
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 42
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přeměřování tachometrů [1, 2, 3] KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... KubaLC8 63 6.4.2024 v 16:37 pepe100
Výška jezdce pro KTM 1290 SAR KTM 1290 Super Adventure R Drak-09 3 5.4.2024 v 08:11 slabak2
CRF1000 kódy poruchy - diagnostika Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports Mayk 4 1.4.2024 v 10:30 Mayk
Maroko - květen 2024 Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports tomas_brno 20 30.1.2024 v 19:36 tomas_brno
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist