Téma: prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny
7.9.2018 v 07:52
Zdravim Vsetkych.
Chcel by som sa poradit, co by mohlo sposobovat prehrievanie az na 100 stupnov.
Najskor som si myslel, ze je to velkymi horucavami, ale dnes rano, ked bolo 12 stupnov, motorka kurila zase. Pokial som v pohybe, teplota sa drzi medzi 80-90 stupnami. Akonahle zastavim na krizovatk, alebo na semaforoch, alebo potrtebujem na mieste s motorkou manipulovat pri parkovani tak sa teplota zase rapidne zacne splhat hore... chladenie ventilatorom funguje a snazi sa chladit.
Moze to byt thermostat? Upchate potrubie chladenia? zla chladiaca kvapalina?

Dakujem vopred za rady.

2 reakcí na tento příspěvek prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 08:06 | Nahoru | #1
hledáš závadu v něčem, co funguje úplně normálně...

(reakce na) prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 08:22 | Nahoru | #2
fockewulf>

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 09:20 | Nahoru | #3
scorpius1111 , poslal som ti správu , mal som podobný problém , ono sa to síce zdá ako normálny režim , ale nemusí to tak byť .

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 09:22 | Nahoru | #4
Pre pokoj vduši vypusti chladiacu, demontuj chladič, prepláchni ho zvnútra citrónkou, zvoku vymy mušky, prach, blato, asfalt (a čo ja viem čo).
Následne zmontuj, narieď kvapalinu, odporúčam na -25`C (viem, že manuál píše niečo iné, je na tebe, ako nariediš, ale pod -18`C by som nešiel ani náhodou) použi kvalitnú, novú, ružovú nemrznúcu.
Pokiaľ vetrák pracuje korektne, nešahať.

Ďalej termostat vybrať, odskúšať. Kastról s vodou, doň termostat CELÝ zaliať vodou, priviesť do varu. +- pri 85`C sa má začať otvárať postupne po +-95`C. Pri vare musí byť otvorený, sleduj, či sa otvára plynule a či sa neskrúca záklopka. Ak nie, vymeniť.

Po tejto procedúre to bude lepšie o nejaké 2`C, ale budeš mať pokoj na duši, novú nemrznúcu, ktorá sa aj tak raz za pár rokov meniť má.

Veľa zdaru!

Edit- Ej! zabudol som!
Mysli na odvzdušnenie, skontroluj si po kratšej jazde hladinu kvapaliny. Pri rozoberaní všetkého okolo skontroluj aj hadice, či nie sú staré, prezreté, či niekde nepresakujú, alebo či pásky držia dobre.
Ak toto všetko nepomôže, ostávajú zvrhlosti, ako vodná pumpa, zanesený motor kameňom, alebo nedaj Boh prasklá hlava, či blok, ale to pochybujem silno

Naposledy editováno 07.09.2018 09:27:38

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 09:52 | Nahoru | #5
coolant není voda a nevaří při 100 stupních. Tuším že vaří až při 120. Pokud máš občas na teploměru 100 tak je to v pohodě a raději koukej po babách, dokud ještě nosí sukně, než na teploměr

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 10:27 | Nahoru | #6
třeba je teploměr a nekouká po holkách. "jen pro odlehčení tématu"

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 10:53 | Nahoru | #7
Spíš má Aprilia debilně udělaný budík na všech, co jsem dohledal na webu začíná červené pole až od 105C, pokud je to tedy "až 100C" jak píše autor, tak nárůst teploty do 10C není nic drastického.

Jinak samozřejmě můžeš udělat to, co jawakain

(reakce na) prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 13:04 | Nahoru | #8
fockewulf>

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 13:10 | Nahoru | #9
Vsetkym vam dakujem za rady... SUPER! Dam vediet, kde bola chyba, ak sa mi podari ju odhalit.
Ako som hovoril s "brazelom" - podla toho, co to "robi" to vyzera na slaby prietok kvapaliny chladiacim systemom...
@fockewulf: diky za vycerpavajucu radu

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 15:33 | Nahoru | #10
Tolerance budíku+ čidla včetně konektorů+ oka(u analog. rucicka provedeni). 10% procent dá při 90st. 9st. Nerval bych si žíly,jestli nejsou jine příznaky neresil bych.
Samozřejmě vizuální kontrola voštin chladiče, popř. pruplach soustavy docela určitě neuskodi.

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

7.9.2018 v 16:16 | Nahoru | #11
Napríklad moja hovadskosť robí preplach vodného systému automaticky, plus brzdy, oleje, rozvody. Auto, či motorka, jak je to od ruky, prejde to mojou "očistou".

Uznajme, málokto aj v aute raz za tri roky vymení nemrznúcu, nie tobôž v moto, tak sa nedivme. No a brzdy, aby som neostal prekvapkaný a oleje a rozvody sú samozrejmosť, ako si utrieť prdel po sraní.

Proste urob moto očistu, možno niečo objavíš, oprav. Aj tak to celé bude stáť do 500kaček a máš istotu, že to máš vymenené a skontrolované.

Ak je blbý prietok, môže to byť vodným kameňom a zdrcnutou kapalinou, ale zas sme u toho čistenia...

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

8.9.2018 v 09:39 | Nahoru | #12
ono i zdemolovana vrtulka na pumpe dela peknej borcus ! Vim ze je to otravna prace, ale pri Jawakainovej ociste systemu chlazeni bych pumpu URCITE zkontroloval taky

Naposledy editováno 08.09.2018 09:40:41

prehirevanie - vysoka teplota chladiacej kvapaliny

29.11.2018 v 12:43 | Nahoru | #13
Ahoj kolegovia... sice troche neskor, ale predsa sa vraciam k (vyriesenemu) problemu.
vycistil, vymenil, funguje..... pricinu som identifikoval. chladiacej kvapaliny bolo o 2 deci menej ako bolo predpisane.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia Pegaso rv98 po opravě volno... Aprilia Pegaso 650 peta.seda 2 11.2.2019 v 10:56 MichalGS
střílí do karburátoru Aprilia Pegaso 650 Jikonek 3 10.2.2019 v 18:31 hruso25
karburátor mikuni bst33 Aprilia Pegaso 650 jarinfíra 11 7.1.2019 v 16:29 jarinfíra
Jakou Yamaha XTZ 750 SuperTenere, Kawasaki KLE 500, Honda ... Zub47 25 4.1.2019 v 03:21 Zub47
Hydraulické stavění předpětí pružiny Aprilia Pegaso 650 countryf 1 2.1.2019 v 21:39 Maxipes_Fík

TOPlist