bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce
Předchozí
1 2 3
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

22.9.2018 v 15:04 | Nahoru | #61
Beranidlo> To ti nepřišloo škoda kvůli kerutovi a téhle diskusi rozříznout motorku?

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

22.9.2018 v 19:34 | Nahoru | #62

Beranidlo píše: VFR400 má stejné olejové hospodářství s VFR750F, z manuálu 750 jsem vzal schema. Olejové čerpadlo má dvě sekce. Paralelně s motorem je větev do chladiče oleje (který kerut nahradil výměníkem voda/olej ).



..bohuzel jsi ale, jako obvykle, vygooglil spatne schema, protoze japonske verze NC30 zadny olejovy chladic nemaji a nikdy nemely, v HRC verzi tez neni, a mam takovy pocit (100% ti to nepovim) ze ani NC35 jej nema.. A ne neni to zadna dodatecna uprava, ony nemaji ani provrtane nalitky na bloku a umerne tomu zapojene cerpadlo

hele, beranidlo, uprime mezi nama,... tys nekde na tom VUT studoval, ucis(chran priropda studenty..), nebo jenom chodis kolem, delas chytryho a procitas DP o ladeni 4T svodu (vetsinou bohuzel presne v brnenskem duchu "prani otcem myslenky" resp. "hovno jsme tam namerili, ale my uz to nejak odprezentujem" )

Naposledy editováno 22.09.2018 20:01:17

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

22.9.2018 v 19:43 | Nahoru | #63

Beranidlo píše: RC 30 alias VFR750R vychází z efka, se spoustou změn.


...a e-R-ka (RC30, RC45, NC30 a NC35) vychazeji ze snahy hondy postavit special na vytrvalostni zavody, (jediny co tam nekde z neceho vychazi, jje ze ctyrkila vychazi ze sedmsetpadesatek..), s e-F-ky maji spolecnej akorat obsah.. jinak uplne jinej ram, uplne motor.. zejmena maji jmenovane stroje bigbangovou 360° kliku a jiny casovani, sedmsetpade ma pak polovinu hlavy z titanu( v ostre HRC verzi snad i ojnice, proto taky dnes nestoji padesat ale minimalne pet set tisic ) atd..

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

22.9.2018 v 23:05 | Nahoru | #64

vilemx píše: Beranidlo> To ti nepřišloo škoda kvůli kerutovi a téhle diskusi rozříznout motorku?


Jemná práce s flexou na dvě odpoledne. Ale musíš fakt pečlivě, aby jsi nepřefiknul píst, nebo dokonce ventil!

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

22.9.2018 v 23:18 | Nahoru | #65
NC / VFR400R, Honda Service Manual, February 1990, schema s chladičem oleje a dvojité čerpadlo

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

23.9.2018 v 00:14 | Nahoru | #66
Beranidlo> tyvole poucovat nekoho o tom co ma doma v garazi z obrazku najitejch z internetu, to uz fakt hranici s dusevni poruchou
jinak pro debily (a brnaky) Ti rad zopakuju ze chladic oleje meli ze vsech vyrobenejch NC30 jen M-kovy verze dovazeny do evropy, cti si tu vetu porad dokola a treba ji pochopis

Thermo bob, neboli bipass termostatu

23.9.2018 v 15:06 | Nahoru | #67
Pokud má některá NC30 výměník pod olejovým filtrem, ať už je to v serii nebo montované dodatečně, vždy je to zapojené na odbočky v blízkosti čerpadla, paralelně k bloku motoru. Je to zcela normální řešení pro normální lidi.

Thermo bob, neboli bipass termostatu

23.9.2018 v 17:51 | Nahoru | #68
no kdyz uz sis dal tu praci nastudovat ahkaru a greybike tak tady mas primo vlakno kde se rozdilnost UK verzi resi, vcetne toho chladice ;) jinak docela zajimavej web o tunningu NC30 je G-force ale to uz je trosku silenost jak technicky tak zejmena financne.. tak si chvilku hezky cti, a nezlob ..nebo zlob ale nekde jinde

1 reakcí na tento příspěvek Thermo bob, neboli bipass termostatu

Skvělá odpověď, děkuji! 27.10.2018 v 10:21 | Nahoru | #69
Ahoj Dacann, teploměr oleje v pohodě pořídíš. Běžně se dostanu na nějakých 80°C. Když ve vedrech dlouho stojíš s nastartovaným motorem, tak i více. U mě se snad ručička teploměru přes 90°C nepřehoupla. C verze má od termostatu vyvedenou tenkou hadičku vedoucí až k pumpě, kdežto R verze ne. Někde jsem četl, že se jedná o předehřev karburátoru, ale kdo ví. Na té tenké hadičce je napojená malá "expanzní nadobka?" a pak takové větší tělísko umístěné rovnou pod karburatorem.
Při normální jízdě se mi ani ventilátor nesepne a kolikrát jsem si myslel, že nefunguje . Naopak v komplikovaném terénu, kdy půl času člověk čeká na kolegy a polovinu času se drápe do všelijakých výjezdů, to jede ventilátor snad nonstop a to i chvilku potom, co vypnu motor.
Jinak já osobně účinnost chlazení jako problém nevidím. Problém jsem viděl u vzduchem chlazené číny, která při jízdě do prudkých a táhlých horských kopců postupně ztrácela na výkonu zřejmě kvůli přehřátí.

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

21.11.2018 v 20:42 | Nahoru | #70
Lifer> jojo, je to předehřev karburátoru, je okolo něj taženo palivo volnoběhu, ale rozdíly, když je zapojeno a když odpojeno jsem na chodu motoru nezpozoroval. To "větší tělísko" je termostat, nevím ovšem při kolika *C ZAVÍRÁ.

Thermo bob, neboli bipass termostatu

24.7.2019 v 09:43 | Nahoru | #71
Zdravím, abych udělal nejakou aktualizaci tohoto vlákna, tak jsem se do origo. hadic nesral, zvolil jsem ohleduplnější řešení a to dávat před levý chladič bublinkovou fólii, dělám to vždy než s motorkou někam vyjedu (úplně studený motor) a pokud jezdím po silnici, tak fólii ani nesundávám. Mám ověřeno že se olej v motoru zahřeje o 25% rychleji jak bez fólie (olej měřen na 80°C čidlem na trubce přívodu oleje do hlavy) Jakmile jezdím terén, tak hned fólii sundávám, toliko k tzv. experimentu, díky za ohlas a rozvětvenou diskuzi..
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 KubAiS 11 16.5.2023 v 20:13 Julip2


TOPlist