bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki GS500E a vyšší nadmořská výška
4.9.2018 v 22:54
Zdravím,

chci se zeptat, jestli se někdo setkal s problémem u Suzuki GS 500E ve vyšších nadmořských výškách (Dolomity, Alpy)? Vím, že nadmořská výška má vliv na karburátor, ale zajímá mě, jak moc citelně to poznáte na svých strojích, pokud vůbec...

U mé moto se to projevovalo kromě jiného zvuku zejména nižším výkonem, kdy někdy ani s plným plynem nechtěla zrychlovat, a do kopců to většinou bylo na 1,2, max. 3, aby vůbec jela..Další problém nastával u rozjezdů, kdy moto občas cukala a nechtěla vůbec jet, to samé při jízdách v koloně (na rovině), kdy začínala škubat a při zastavení na neutrál bylo potřeba občas přidávat plynem, aby se srovnaly otáčky (měla tendenci se "dusit")...Dalším problémem byly studené starty, kdy na sytič moc nereagovala - bylo nutné při startování nechat sytič tak ke 3/4, ne naplno, ale současně alespoň chvíli držet plyn, jinak hned chcípla...

Při přejezdu zpět do nižší nadmořské výšky už pak opět jela a jezdí zcela normálně...

Moto měla letos měněný vzduchový i olejový filtr + olej, vyčištěné a seřízené karbece.

Dle konzultace s mechanikem po návratu není tohle ani u karbece normální, a děje se "něco špatně" s celou motorkou...tak by mě jen zajímal názor někoho se stejným strojem, a také info, jak to v těchto "výškách" jezdí jiným s karbecema...

Děkuji moc.

Suzuki GS500E a vyšší nadmořská výška

5.9.2018 v 07:43 | Nahoru | #1
a akych vyskach si to jazdil? na takom Col de izzeran (2700mnm) ten chybajuci kyslik uz moze byt dost poznat

Suzuki GS500E a vyšší nadmořská výška

5.9.2018 v 08:04 | Nahoru | #2
Příčinou je podle mě příliš bohatá směs na volnoběh - v pilotním okruhu.
Při normálním a správném seřízení by měl karburátor dávat stechiometrickou směs, poměr vzduch/benzín asi 14,5:1 , v rozsahu od 1/4 do 3/4 zatížení. Při plném plynu, pro nejvyšší výkon, by měl obohatit směs o 10-20%. Na volnoběh je opět žádoucí obohacení 20%, aby byl chod motoru pravidelný.
S vyšší nadmořskou výškou je potřeba zmenšit trysky. V nadmořské výšce 2000m je tlak vzduchu asi 80% tlaku u moře a motor nasává míň vzduchu. Takže je potřeba seřídit bohatost, ubrat benzínu, ve volnoběžném okruhu. Pokud jsi měl bohatší, ale stále ještě fungující směs u nás, tak na Alpy už to bylo příliš. BST je rovnotlaký karburátor a změna nadmořské výšky se téměř neprojeví u ostatních prvků, které jsou pod šoupátkem - jehla, hlavní tryska, emulzní trubice.
Tobě se navíc sešlo víc věcí. Na příliš bohatou směs má motor menší tepelnou účinnost a klesá výkon, takže musíš víc držet v otáčkách. S tím souvisí větší vývin tepla. Vzduchem chlazený motor se při pomalé jízdě do kopce přehříval, klesala jeho volumetrická účinnost (horký motor nasává menší množství směsi), s následkem dalšího poklesu výkonu. I při dobrém chlazení a směsi by byl výkon v 2000m jenom 80% toho, na co jsi zvyklý doma. Ve finále jsi jel kopce na tři metráky těžké dvěstěpadesátce s mizernou reakcí na přidání plynu.

Suzuki GS500E a vyšší nadmořská výška

5.9.2018 v 08:12 | Nahoru | #3
GG 26xx neco? a je to na mym karbecu dost poznat

Suzuki GS500E a vyšší nadmořská výška

5.9.2018 v 11:49 | Nahoru | #4
Při pročítání tvého příspěvku si vzpomenu na Pavla Suchého, který na Jawě 350/634 projel mimo jiné i Andy a ocitl se se svým strojem hodně přes 4000m n. m. V jedné z diskuzí napsal k tomu toto:

Do polohy jehly jsem sahal každé 2000 metrů. Ve výškách nad 3000 metrů by to chtělo bývalo i měnit hlavní trysku, ale k té je přístup u tohohle motoru dost mizerný (karb 638+ je na tom líp), takže jsem prostě nemohl nahoře využívat plný plyn.

Takže na tom asi něco bude .

Naposledy editováno 05.09.2018 11:50:05

Suzuki GS500E a vyšší nadmořská výška

6.9.2018 v 12:16 | Nahoru | #5
Keď som mal karburátorového Bandita 600, tak nepamätám na nejaké straty výkonu. Vždy človek zastavil tak na 10-15 minút tak pohoda aj pri štartovaní. Ale na Mangarte, keď som stál asi 2 hodiny, tak nechcel štartovať. 5 minút trápenia a potom naskočila.

Suzuki GS500E a vyšší nadmořská výška

6.9.2018 v 12:48 | Nahoru | #6
Toto isté sa dialo aj na mojej moto , podotýkam , nie karburátorovej (nemá lambda sondu) .

Suzuki GS500E a vyšší nadmořská výška

6.9.2018 v 12:57 | Nahoru | #7
Stalo se mi to jednou v Alpách na tenerce. Okolo 2tisic n. Mořem. V jedné zatáčce se už motor prostě nezberchal a nechal mě v tom, takže docela slušná krizovka do protisměru. Takže určitě se to projevuje.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou kopit motorku Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 21 Včera v 23:36 chesterfield
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 18 10.4.2024 v 15:59 DrDNA01
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist