cca po dvaceti letech jsem znovu letos osedlal motorku. Půjčil jsem si od kamaráda Chopper Suzuki Savage 650. Najezdil jsem cca 4000 km, 60% do práce kam to mám 30 km a 40% s přítelkyní o víkendu. Tento styl motorky mi říkal něco v mládí, ale přiznám se, že teď to bylo dost utrpení na záda a zadek. Sedlo na této motorce spíše není než je. Také zatáčky jsou dost limitující (pomalé).
Teď jsem se rozhodl, že si přes zimu pořídím svoji motorku a docela pokukuji po cestovním silničním enduru.
Chtěl bych se všech zeptat co by jste doporučili, jaký stroj.
Požadavky:
Cena max. 150 000,-
- rok výroby cca od 2005, co ještě chvilku vydrží
- V rozumné počasí ježdění do práce v čase ráno na šestou a domů ve tři , mám to 30 km ( můžu po dálnici nebo po okresní 2.)
- O víkendu s přítelkyní na delší výlet. Trochu pohodlí a opření.
- Třeba zajet i na delší dovolenou ve dvou s bagáží
- Obsah motoru, aby dostačoval pro dva
- Spotřebu až tak neřeším
- Pohodlná pro jízdu, ale i do zatáček
- Pro denní ježdění
Výška mé postavy cca 178 cm, váha 95 kg.
Nějakou představu mám, ale nechci vás zatím ovlivňovat.
Vím, že těch témat je tu asi hodně, ale zkuste něco poradit. Díky všem Jirka
Naposledy editováno 04.09.2018 16:12:23
Obecně:
- obsah 1000 cm2 - a více (na osmikile ti bude dřív nebo později chybět výkon)
- 178 cm není závratná výška, ale hodně záleží i na postavě (délce nohou). Na druhou stranu se 95 kily zvládneš i těžší motorku, což cendura jsou - takže na motorku zkušebně sednout !!!
A jaký model? To už je o preferencích každého soudruha, každý bude chválit to svoje a výběr (v rozpočtu) je dost pestrý. Zde jen namátkou motorky co trošku znám:
- Honda Varadero - těžký křižník, ale neuvěřitelně pohodlný, ochrana před větrem snad nejlepší ze všech, motor příjemný, terén moc nerad (váha) - hledáš-li pohodlí - jasná volba - tvoje výška bude tak tak, ale sedlo je u nádrže úzké - dá se zvládnout. Bohužel se už nevyrábí a ceny jsou dost vysoko (oproti jiným).
- Suzuky V-Strom 1000 - někdy trochu opomíjená motorka (trochu rozpočtovka), menší světlá výška (odtud přezdívka břichoplaz), motor dole trochu ucukaný, vlastnosti v terénu asi jako Varan Ale tím negativa končí, s touhle motorkou nelze udělat chybu. Výška bude v pohodě, za rozpočet seženeš hodně mladou motorku - nejlepší poměr cena/výkon.
- Kawasaki Versys 1000 - Sametový čtyřválec, schopnosti jako Stromek, možná ještě trochu více na silnici. Modely od roku 2012 budou na hranici rozpočtu - zajímavá volba díky tomu téměř silničnímu čtyřválci.
- BMW R1200 GS - Vysoká motorka, v rozpočtu jen modely prvních roků výroby, v terénu z uvedených bezkonkurenčně nejlepší. Na druhou stranu je to trochu "jiná" motorka - chování boxera je prostě zvláštní (někdo říká, že gumové), telever, o tom ani nemluvě. Navíc dražší servis. Nemáš-li ambice cestovat mimo Evropu nebo pokud nejsi milovník značky, tak se ji vyhni (R1150 GS ani nezmiňuji).
- Yamaha XT 1200 - Super Tenere - Bude asi na hranici rozpočtu, ale určitě zajímavá volba. Věřím, že motorka bude vynikat velkými nájezdy kilometrů, a která, i při svém objemu motoru, v terénu úplně nezklame, cestovní pohodlný nezáludný stroj. Akorát budou při jízdě trochu chybět emoce Hledáš-li nezáludný universální stroj s dlouhou životností motoru na fakt dlouhé cesty tak ji vyzkoušej.
Triumphy a Multistrády neznám, Crousstourera trochu ignoruji, Afrika bude asi zatím mimo rozpočet.
Naposledy editováno 04.09.2018 10:33:01
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o doporučení motorky
Takze asi neco slabsiho a nizsiho.
Jaky stroj?
2 reakcí na tento příspěvek Prosím o doporučení motorky
Po pravde, kdyz jsem si dnes sednul na Dl1000 Strom, tak jsem si pripadal jak v SUV. Kazdodeni jezdeni do prace pres Jested v Liberci .... Strom 1000 byl na to opravdu asi velkej.
Tak kterou?????
Mám cca 178cm a kratší nohy a byl mi v pohodě.Je nízkej a ovladatelnej.
Tisícovka vypadá stejně, ale NENÍ!
Bonusem je slušný užitečný zatížení ( třeba Transalp je na tom podstatně hůř).
Naposledy editováno 04.09.2018 16:42:01
Pokud oželíš luxus pohodlí na delších trasách a dáváš přednost obratnosti při dojíždění, potom se koukni na modely jako například Yamaha 700 Tracer - to je zajímavý kompromis, starší bude cenově bude na hranici limitu.
Tiger taky není špatný nápad.
sotra píše: Jo strom 650 je peknej, ale musim najit v okoli motorku abych si sedl. Budu jezdit i po meste a rad bych dosahl v klidu na podlahu nohama .
Po pravde, kdyz jsem si dnes sednul na Dl1000 Strom, tak jsem si pripadal jak v SUV. Kazdodeni jezdeni do prace pres Jested v Liberci .... Strom 1000 byl na to opravdu asi velkej.
Tak kterou?????
Každodenní ježdění přes Ještěd ? Není lepší motorka
(Je to taky věc sedla)
Naposledy editováno 05.09.2018 10:49:07
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o doporučení motorky
Tak se dál ptej šmudlo , těch témat je tu milion .
Bez toho ,aby jsi si na to sednul, jsou tyhle rady k hovnu.Není to jen o víšce,či váze . Jde o pocit. Přeju hezkou zábavu.
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o doporučení motorky
Jinak samozřejmě nová Honda Africa je super volba, poslední ročníky Moto Guzzi Stelvio, BMW GS 1200, Aprilia 1200 Rally, KTM 1090, KTM 1290, Ducati Multistrada.... Jsou To super motorky, ale mimo Tvůj cenový rámec.
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o doporučení motorky
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o doporučení motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o doporučení motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o doporučení motorky
tomasd. píše: alpel> V čem by mělo být NC lepší Strom, že by o něm měl uvažovat poté, co vybral Stroma?
Kdybych si měl vybrat z těchto dvou, tak za sebe NC. Motorky jsou podobné, parametry poměrně vyrovnané, ale
NC je o padesát tisíc levnější
NC má o sto kubíků větší objem, takže při stejných otáčkách motoru na tom musí být líp
hmotnost je stejná, ale NC má 17" přední kolo, což přispívá k ovladatelnosti v pomalých zatáčkách a líp brzdí
NC má asi o litr menší spotřebu
NC bude ovladatelnější při jízdě ve dvou, nemusíš motor tak točit, aby zvládl větší váhu
Strom má sice díky vyšším otáčkám větší výkon, ale pro přemisťování a výlety oceníš spíše chování mezi 3000 a 6000 otáčkami
NC je jednodušší na údržbu, řadový vs. vidlicový dvouválec. S tím spojená větší předpokládaná životnost.
NC nepotřebuje top case. Na cestu do práce dáš aktovku do schránky mezi kolena, když zaparkuješ vyměníš za přilbu. Na výlet ve dvou schránka stačí, matka nemusí na místo spolujezdce šplhat jak opice přes top case.
NC existuje ve verzi DCT, což přináší spoustu pohodlí, zvlášť při jízdě ve dvou
Naposledy editováno 06.09.2018 15:53:27
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o doporučení motorky
Co ten stromek? Jaky rocnik? Kolem 100 000 idealni. Nerad bych poslouchal mladou, ze mam drazsi motorku nez auto.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
palivová směs karburátor Suzuki LS 650 Savage | Zvukostroj | 6 | 8.11.2023 v 10:48 Zvukostroj |
Výměna kontrolky neutrálu Suzuki LS 650 Savage | Pegas21 | 3 | 26.7.2023 v 13:15 Slávek-TDM |
Laďáček Suzuki LS 650 Savage | Bupo | 2 | 21.11.2022 v 10:30 ldoktor |
Suzuki ls650, nefunkční blinkry Suzuki LS 650 Savage | Majsik | 1 | 29.7.2021 v 10:04 grooll |
předělat z karburátoru na stříkačku... [1, 2, 3, 4] Suzuki LS 650 Savage | Štemb | 114 | 22.12.2020 v 18:17 assassin |