bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 350 a co s ní dál
Zdar všem příznivcům strarejch krásnejch mašin.
Téměř po 20ti letech jsem vytáhl tuhle Jawu 350/354 rv 1961 z garáže a teď vyvstává hlavní otázka: Co s ní dál aby se na ní dalo legálně vyrazit do světa.
Velkej techničák psanej na mě sice mám, ale SPZ propadly v depozitu (kvůli mojí blbosti).
1. Přepsatelný papíry jsem po půl roce nesehnal.
2. Postavit ji na veteránský značky nebude asi snadný, kvůli barvě do který ji hodil původní majitel někdy před 30ti lety. Jinak je 99% dílů origo. (Benevolentnost veteránskejch testací a komisařů neznám)
Takže co dál??
Je to kráska i přes její “nedokonalosti” a rád bych ji oživil.
Napadá někoho nějaká spásná myšlenka?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2018 v 15:01 | Nahoru | #1
já bych to zelený přestříkal na šedivo, modrý vyleštil a budeš z toho mít jawu zvanou "Normandie" a pak bych u Véček neviděl problém...
Ale nejprve bych oslovil nějakej klub, zda by to neotestovali tak jak to je.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál

1.9.2018 v 15:02 | Nahoru | #2

(reakce na) Jawa 350 a co s ní dál

1.9.2018 v 15:29 | Nahoru | #3
To ale není vůbec blbej nápad s tou Normandií ikdyž jsem o tomhle provedeni doteď neslyšel. Ale podle googlu to vypada dost podobně. Nevíš náhodou kde mrknout na nějaký přesný specifika toho typu?
Do vet. klubu mám namířený příští týden pro jistotu.
Moc díky za nápad!!!

(reakce na) Jawa 350 a co s ní dál

1.9.2018 v 17:05 | Nahoru | #4

kuba350 píše:



Souhlasím akorát tohle není žádná normandie a nechápů proč tomu tak lidé říkají je to lidovka a protože mám mín chromu byla levnější a jak to vím?Řekl mi to můj otec který si ji jako mladík kupoval novou v ČR v Jednotě!

Naposledy editováno 01.09.2018 17:05:52

Jawa 350 a co s ní dál

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2018 v 17:09 | Nahoru | #5
JESTE minimalne sedlo - ma tam byt banjo. Jinak s V-znackama by to mohlo dopadnout . Nesmis narazit na hnidopicha, kterej zkouma jestli osmicky matky jsou na ctrnactku a ne trinactku klic!

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál

Skvělá odpověď, děkuji! 1.9.2018 v 17:36 | Nahoru | #6
až na světlo a sedlo z panelky je to velmi slušný stav. Nepůjde ta barva sundat? Naloži plechy do acetonu a ty staré syntetiky většinou pustí. Pokud původní barva neni přebroušená, hledej na netu motorestaurování, borec tam má kuchařky i na patinování. Potom bych to předvedl tam, kde budeš žádat o testaci HV a konzultoval jak dále. O testacích toho tady bylo už spousty, tak hledej raději sám, protože jinak to bude zase onanie těch, co o ní mudrovali po 5 pivech. Určitě jsi slyšel o renovátorech z Brna a okolí, šplíchnou ti to do top stavu za pár desítek tisíc a ještě si vyslechneš ty jejich moudra, komentovat to víc je asi zbytečné.

prohledej fórum na jawamanii každou chvíli se to tam řešilo, hlavně se na to neptej znova, protože někteří líní lulani se ptají dokola na věci které už byly x krát a nemají to tam rádi , nebo si prolez veteranforum.cz.

Naposledy editováno 01.09.2018 19:52:25

(reakce na) Jawa 350 a co s ní dál

2.9.2018 v 01:50 | Nahoru | #7
bakalus>

Moc diky za rady.
Vazim si toho.

A jak rikas, mouder slysim denne spousty . A o zadny extra nesmyslny a s puvodnim stavem neslucitelny renovovani za desitky tisic s vylestenym motorem a vysokym leskem vsude kam se podivas nestojim.
Jde mi o dusi tohohle stroje a vzpominky na nej, tak jak byl pro myho otce, me a (doufam) tak jak bude i pro myho syna. To je odkaz Jawy (i ČZ) podle me.
Ikdyz ta barva neni original, tak ma taky vic nez 30 let, tak by mela byt taky brana jako veteran no ne?
Jinak spravny svetlo i sedlo uz hledam a od doby co mam tuhle krasku jsou pro mne 13 a 14 klic totez

Bude to jeste mozna boj podivat se na silnici z tohohle stroje.

Kazdopadne diky.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál

2.9.2018 v 10:18 | Nahoru | #8
neviděl bych ten boj tak dramaticky, světel a sedel je všude plno stačí se podívat na burzu a netrval bych ani na patinových originálech. A co ta barva? Má to linkování? Je otázka jak to budou brát testující, ale nevidím to dobře podle podmínek testace HV, viděl jsem na V i tuctové Jawy a čezety s ošumtělým lakem a chromem nicméně v origo stavu. Já většinou náročně renovuji totální vraky a jen jednou jsem koupil 353 v super stavu paradoxně i s spz, která by testací prošla jak nůž máslem bez investicí času a peněz. Já taky nemusím gulelesk na moterech co zavedli mladí renovátoři jako standard a jakési lakování v dobovém pololesku a to vše za tučný příplatek. Za své renovace do stavu "jako nový" se nestydím.

Jak jsem psal zjisti jak vypadá původní barva a třeba se dá zachránit.

(reakce na) Jawa 350 a co s ní dál

2.9.2018 v 12:07 | Nahoru | #9
bakalus>
Nejaky zbytky linkovani se tam najdou.
Lak vypada docela celistve takze by to brouseny byt nemuselo. A na spodku ramu kde jsou mensi odreniny vykukuje cervena barva. Takze asi prijde na radu ten aceton...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál

2.9.2018 v 12:58 | Nahoru | #10
tak ať se daří chce to hlavně trpělivost, já jsem k očistě mojí patinovky s úspěchem použil i tzv. brusné (hliníkové) rouno. Pokud budeš něco konzultoval tak do zpráv.

(reakce na) Jawa 350 a co s ní dál

2.9.2018 v 13:21 | Nahoru | #11
bakalus>
Vsak zima bude dlouha, tak casu na to bude dost.
A diky!

Jawa 350 a co s ní dál

2.9.2018 v 19:12 | Nahoru | #12
Nevíte někdo, proč se mi nezobrazují foky, které vkládate do fóra? Dik

Jawa 350 a co s ní dál

2.9.2018 v 19:38 | Nahoru | #13
buď v klidu, mě to v tabletu už nejde taky, musím na fotky do mobilu, nejsem odborník třeba nám to někdo napíše

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál

3.9.2018 v 09:25 | Nahoru | #14
Xrab - než začneš brousit a sundávat ten ( pro mě hezkej bledě modrozelenej lak - mám tuhle barvu rád ) tak se optej v nějakým tom veteránklubu jestli by to neprošlo i v tomhle stavu. Je to pěkná kombinace. No ale pokud máš přepsatelný papíry a nemuselo by se s lakem čarovat, tak já bych šel asi cestou těch papírů a normálních značek. Škoda že ti propadly tvoje původní značky depozitem - to nejde už nějak obnovit, znovuoživit? Ptám se, problematice depozitů nerozumím, vždycky jsem se jim tak nějak podvědomě bránil a nějak jsem tomu nedůvěřoval, raději jsem zaplatil pár korun za pojistku než se zlobit s depozitem i když mi kamarádi doporučovali strčit značky do depozitu po udělání evidenčky a pak v klidu a bez spěchu dávat třindu do pořádku a až bude teplo tak ji dodělat a dojet na technickou. Takhle jsem to honil v zimě a mrazu (naštěstí mě drahá polovička nechala montit v letní kuchyni kde jsou kamna ).

(reakce na) Jawa 350 a co s ní dál

3.9.2018 v 10:36 | Nahoru | #15
Bimbam> snad to brousit nebude, ale šetrně stahovat , na úřadě mi taky teď depozit nabízí a kašlu na něj

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál

3.9.2018 v 11:28 | Nahoru | #16
Každej nastrkal tp do depozitu protože nechtěl zaplatit 200kč pojistku za rok, pak jim to propadlo a teď by zaplatili cokoliv aby papíry získali zpátky , takovejch témat hromada dobře každému kdo se na to vykašlal

(reakce na) Jawa 350 a co s ní dál

3.9.2018 v 12:47 | Nahoru | #17
ziky> souhlas a MD si uměle omladilo a vyčistilo registr. U slováků je to tak, že platnou stk musí mít všechno, až na to přijdou tak budou zase omlazovat podle průměru stáří v podělané eu.

Jawa 350 a co s ní dál

3.9.2018 v 15:15 | Nahoru | #18
vůbec bych se nebál klubové atestace, já chápu to vyjádření federace že motorka je živým organismem po svém...po tolika letech musí být ten živý organismus léčen a opravován a pokud někdo opravil lak, půjde jen o to, nakolik je takto motocykl historicky původní...

Jawa 350 a co s ní dál

3.9.2018 v 15:23 | Nahoru | #19
Veteránský čísla nemají žádný problém a pokud propadlo číslo v depozitu, tak je motorka již vyřazená z evidence

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 350 a co s ní dál

4.9.2018 v 03:18 | Nahoru | #20
O tom, že se někdy vyplatí vzít hadr a ředidlo bych mohl vyprávět. Má Sportka byla úplně celá přepatlaná štětkou a odnesl to i páv. Měla to být klasická procedura. Opískovat, nalakovat a mít kulervoucí Jawku kterých je dnes po srazech většina. Nicméně na radu kolegy z práce, který na pavu zavětřil obrys linek, jsem v tom místě zkusil hadrou s ředidlem začít šmrdlat. Šlo to hodně špatně. Ale jakmile se objevilo prvních pár mm zlaté linky a původní barva nenapadená šmirglem, začala moje trnitá cesta. Byl jsem neskutečně rád za každý cm původní barvy. Suma sumárum jsem spotřeboval 10L nitro ředidla a nespočet hadrů. Trvalo to mraky hodin a prsty si taky užily svoje. Nakonec je ale dobře, že jí chlápek před lety přepatlal. Pěkně tu původní barvu zakonzervoval.
Škoda jen, že zničil nádrž. Tu jsem musel sehnat jinou. Chtěl jsem původní barvu, ale mít nové chromy na bocích. To mi mohla splnit jen šroubovaná nádrž. I když na 250 nepatří. Pořád sháním klasickou nádrž co tam má být, ale stále se mi to nedaří. Aby měla A1 chrom i původní lak je dneska celkem problém.

(reakce na) Jawa 350 a co s ní dál

4.9.2018 v 19:17 | Nahoru | #21
Bimbam>
Taky se mi tahle kombinace barev libi a navic takovyhdle asi moc neni. Mejlka na parkovisti je vyloucena .
Tazdopadne co se toho depozitu tyce: Co bylo v depozitu dyl nez tri roky a majitel tento stav do 31.12.2015 osobne nepotvrdil, tak je vozidlo definitivne vyrazeno.
Tak jedina moznost jak se vratit na silnici jsou veteransky znacky.
Tudiz jsem dnes jako prvni krok kontaktoval vet. klub a ted cekam na jejich vyjadreni jestli jestli takto, uz spousty let barevne jina motorka, ma vubec sanci.
Na dopravnim inspektoratu jsem si vyzadal potvrzeni ze bylo vozidlo definitivne vyrazeno ( i presto ze to urednice na monitoru svyho komplu jasne vidi, tak to vytisteni a orazitkovani bude 3 dny trvat. A to za pouhych 50 korun ).
Jeste napisu jak to cely dopadlo...

(reakce na) Jawa 350 a co s ní dál

4.9.2018 v 19:19 | Nahoru | #22
Ondrero>
Moc krasna prace!!!

Jawa 350 a co s ní dál

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2018 v 09:36 | Nahoru | #23
Zásadní věci.
- Pokud je motorka nerenovovaná a práce na ní prováděné jsou z uživatelského důvodu a staršího data (píšeš lak 30 let) správně by ti jí měli otestovat jak je. Změny provedené během normálního občanského užívání (dobové) jsou důkazem a výpovědní hodnotou konkrétního stroje a tyto změny včetně neoriginálních doplňků a vyměněných dílů mají na stroji ZŮSTAT! Veterán má být nejen ukázkou dobové výroby, ale i motorizmu jako takového - ukázkou doby - nedostatku dílů, zaměnitelnosti dílů, domácí pomoci si při opravách... To dělá každý stroj jedinečným a je nesmyslné taková vozidla zestejňovat se stovkami jiných.
- Pokud půjdeš cestou renovace, pak bohužel motorka musí být ve stavu jak byla vyrobena, jinak neprojde. Podobně neprojde, pokud se budeš snažit přizpůsobit ji nějakým stříkáním do "Normandie", protože to už není dobová uživatelská změna, ale účelová novodobá za účelem projít testací. Ovšem pravda je, že některé testační komise doposud neví která bije...

Jawa 350 a co s ní dál

Skvělá odpověď, děkuji! 5.9.2018 v 19:04 | Nahoru | #24
A ja bych se na to vys... . Vypadá parádně, za mejch mladej let takto raněných strojů našich otců jsem viděl/jezdil/zprznil habakuk.
Pred komisi najed, za ty peníze, ať detkove ti napoví. U me slza v oku, nechat jak to je.

Jawa 350 a co s ní dál

16.4.2019 v 15:31 | Nahoru | #25

Jawa 350 a co s ní dál

16.4.2019 v 15:38 | Nahoru | #26
Takze abych dokoncil toto tema...

Pomoci skvelych lidi v Brnenskym veteran klubu se to nakonec podarilo. Dolozil jsem par prastarych fotek tyhle Jawky a po drobnych upravach jsou veteransky papiry na svete! Takzvane je dobove upravena.
Prvni vyjizdka samozrejme na velkou cenu
Takze v Brne je zas o jednu “legalni” krasku vic.
Diky vam vsem a vzhuuuru za zazitky z cest.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3868, 3869] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116066 Dnes v 06:03 Jirka4137
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... Jirk_K 3 4.3.2024 v 22:59 kokoška.
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka anton_ 6 19.2.2024 v 07:14 cmiral
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka Matmote123 24 17.1.2024 v 19:44 Frantas
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka jawari 1 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein


TOPlist