bmw_r1300gs_cartec





Téma: moje první cestovní enduro
 
27.8.2018 v 21:10
Ahoj Chlapi řidičák na motorku jsem si dělal v 18 ale od té doby jsem na tom neseděl je mi 22 let a chtěl bych začít jezdit cestovat chtěl bych něco co v pohodě zvládne jak popojížďky po městě vesnici lehčích polňačkách tak mimo město popřípadě dalnici. Nemá problem kdyby jsme jeli ve dvou a zvladne za den urazit i třeba 400-500 km chtěl bych na ní vyrazit někam dál třeba Rakousko, Chorvatsko... mé parametry na moto jsou nechci podotýkám nechci nic vetšího jak 300 ccm jsem v tomto začátečník tak se na tom nechci zabýt a hlavně aby to nebylo těžké a neovladatelné ;) Jinak zatím co jsem koukal tak muj favorit je Honda cbf 250 co na ni říkáte + náke váše nápady jaká motorka by pro mne byla vhodná ? děkuji za rady

moje první cestovní enduro

27.8.2018 v 21:18 | Nahoru | #1
Když jsem takhle po letech pauzy začínal, šel jsem do transalpa 600. Jezdí, na polňačku ok, na údržbu taky super. Cestovatel je nezdolnej. Uvezeš i choť a jedeš kolem 5L/100km. Ale není do tvé kubatury.

1 reakcí na tento příspěvek moje první cestovní enduro

27.8.2018 v 21:23 | Nahoru | #2
Do 300 ccm na tom umřeš za den 400km.

(reakce na) moje první cestovní enduro

27.8.2018 v 22:25 | Nahoru | #3
Hitak128CZ> Proč bych měl umřít znám lidi co takle cestují třeba do Chorvatska na 125

1 reakcí na tento příspěvek moje první cestovní enduro

27.8.2018 v 22:41 | Nahoru | #4
Jo cestují, ale to je spíš o tom hecnutí, jako cestovní stroj se to rozhodně považovat nedá.

(reakce na) moje první cestovní enduro

27.8.2018 v 22:48 | Nahoru | #5
Hitak128CZ> A co by jsi mi tedy poradil na cestování do 300 chci se na tom naučit a aby to nebylo těžké na manipulaci víš mám 175 Cm a vážím 65 kg tal aby jsem tu motorku i zvedl když by mi náhodou padla žádnou těžkou krávu

moje první cestovní enduro

27.8.2018 v 23:35 | Nahoru | #6
matej20> Zrovna uvažujeme o prodeji našeho BMW F650. Dovezl jsem ji vloni z Rakouska pro moju ženskou, ale je to na ní moc vysoký, i když jsme to snížili. Je to zachovalá a poslušná motorka. Letos dala Alpy bez nejmenšího problémů a v pohodě mě na Varaderu stíhala. Kdyžtak SZ nebo 728198357. Není problém kdykoliv vidět a projet.

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 00:21 | Nahoru | #7
matej20> Jen doplním: r.v. 94, 25kW, servisní knížka, letos nový obutí Metzeler- cca 1500km, snížení Hyperpro, orig. boční nosiče kufrů( kufry nemám)- pasují Givi, vyšší plexi, a další.

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 06:23 | Nahoru | #8
ten Transalp ( jak přesně a výstižně popisuje spike-cz ) je hodně dobrá volba, ještě popřemýšlej, vyšší obsah není na škodu, a TA ti rozhodně ruce neutrhne.

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 07:21 | Nahoru | #9

Jinak zatím co jsem koukal tak muj favorit je Honda cbf 250 co na ni říkáte


že jsi buď ujel nebo jsi se sekl a chtěl napsat crf 250?

máš 22, 35kW má třeba XT660Z Tenere...

Omezení výběru na 300ccm je zbytečný úlet-ona nejede ani ta Tenerka s 35kW (pořádně nejede ve dvou ani 50kW motorka)...takže ano, ujet se to dá(těch 500km), proč by nedalo, ale v dnešním provozu...však si to kup a uvidíš sám

Naposledy editováno 28.08.2018 07:24:14

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 07:39 | Nahoru | #10
Normalne mi prijde fajn kdyz chce nekdo zacinat na nizsim objemu... ale

Cestovni endura +-300ccm jsou novej a mladej trh, alespon ja nic starsiho za rozumny kacky neznam. Z novejch bych sel po Versysu 300 nebo v nejhorsim stromkovi 250, kdyz uz by to muselo bejt. Ale kupovat prvni moto novou, kdyz ji pravdepodobne omlatim, a navic v objemu kterej nevim jestli se pak bude dobre prodavat... fakt bych do toho nesel.
CBF250 neni cestovni enduro, navic na tomhle cestovat ve dvou 400-500km... Da se vselicos, ne ze ne, ale musis na to mit naturu, aby Te nestval nedostatek vykonu (uz jen na predjizdeni nebo stoupani nekde ve vetsi nadmorsky vejsce - karbec).

Nemam vubec nic proti mensim objemum, na dovoleny si vzdycky pujcuju nejaky priblizovadlo 125-300 a jsem naprosto spokojenej parchant i ve dvou, ale dlouhodobe bych to jako jedinou motorku, jeste se zamerenim na cestovani, nechtel.

Zvaz bud jestli se nevykaslat zatim na cestovni enduro a nesahnout po nejake 500ccm, kde budes mit daleko vetsi vyber, vahy a vykonu se nemusis bat, navic nakoupis za dobre penize, za rok prodas a budes uz mit o dost konkretnejsi predstavu co bys rad.
Nebo jestli to cenduro, priklanel bych se k necemu v 600/650 jak tu zaznelo - zrovna transalp je hrozne hodnej.

Naposledy editováno 28.08.2018 07:40:55

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 08:02 | Nahoru | #11
V úvodním příspěvku vidím jeden obrovský paradox. Začátečník, který se na jízdu moc necítí, bojí se rozměrově i váhově větší motorky, ale už počítá s jízdou ve dvou. Nejen, že ovládat malou motorku ve dvou je rozhodně náročnější než baj voko od půllitru výše, ale mít odvahu jako začátečník vozit bližního svého?

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 08:04 | Nahoru | #12
Ve dvou lidech na delší cesty je absolutní minimum i pro začátečníka těch 35kw, 500ccm, jinak si v dnešním provozu zakoupíš víc vstupenek do průšvihu, než si teď dovedeš představit.

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 08:12 | Nahoru | #13
Přikláním se ke kolegům výše. Než se krčit na něčem 300cbm.tak bych zauvažoval o něčem kolem 500-650cbm. A "zabýt" ,jak píšeš se můžeš i na 125cbm. To není o kubatuře,ale o hlavě.

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 10:43 | Nahoru | #14
Tož přikláním se ke kolegům a jen dodávám "svoje" zkušenosti:

Ta moje původně nechtěla jezdit vůbec, pak jen jako batůžek, pak se jí to dílem zalíbilo a dílem jsem jí "donutil" , dneska má papíry neomezené, začínala na 125 chopperu, ale v průběhu jsem jí občas někde na parkovišti nebo nefrekventované silnici půjčil něco většího (klasika 400 ccm, cestovní enduro 650 ccm...) a dokázala to vodit celkem v pohodě (jen ten větší jednovál ji ze začátku dělal problémy, protože tam to chce umět nakládat s plynem).

Nicméně proč to píšu... má njakých 162 cm na výšku a nějakých 55 kg, tedy žádná kulturistka to není a i když při vzpomínce na fous přes metrák těžkou dvácu prská, že všechno ostatní je těžký, tak to dokáže vodit a je ráda, že je ve větších kubaturách, protože na dváce mě nikdy nestíhala ani omylem a hlavně nestíhala ani provoz, protože než to dokázala "rozfofrovat" na zázračných 80 za vsí, tak jí vždy předjelo x plechovek (často dost nebezpečně)... a teď je ráda, že za vsí prostě přidá a nikdo jí moc nepředjíždí.
Jo a to taky občas jezdí mojí starou ČZ 487, tam sice nadává na 2T motor a vyřazování z kopce, ale naučila se to i stavět na stojan (s čímž má problémy i kdejaký chlap, pač je tam blbě řešenej stojan a chce to jistej grif) a naučila se to i startovat nohou.

Takže pindy typu že je to na mě těžký a nezvladatelný jsou lehce mimo (u nás jezdí i pár holek Harlejářek v podobné hmotnostní kategorii), protože vždy je to o tom, jak se k tomu člověk postaví (hmotnost) a co má v hlavě (nezabít se), každopádně pár kobylek "v zásobě" navíc se určitě vždy hodí... ale to poznáš, až někde příjde ve dvou a s bagáží kopec (zejména na dálnici, kde budeš tlačen v právém kamionem), nebo až budeš potřebovat někde mezi vesnicema předjet traktor, než příjde zatáčka.

Howgh

P. S.: A teď si představ, že třeba Duke 390 má tuším 31 kW při objemu okolo těch 300 a zmíněné dvojnásobně objemově větší BMW F 650 má nějakých 25 kW škrcených a cca 35 kW otevřených, tedy hodně podobně jako "skorotřístovka" od KTM. O objemu to tedy úplně není, spíše si něco natipuj a jdi si na to taky sednout, protože né všechno vyhovuje všem. Jinak já jsem se svezl na BMW G 310 GS a svezení je na tom pěkný, ale na dlouhé cesty a ve dvou to furt nevidím.

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 15:30 | Nahoru | #15
neviděl bych to tak černě - tříkilo není dváca a umí si podržet kilo i do kopců, po rovinkách bys měl bez problémů dosáhnout 120.

výhoda menšího výkonu je v tom, že tě naučí řadit, spojkovat a využívat pohybový energie motorky, jinak se svižně nesvezeš - a bacha, tohle se nakonec ukáže jako docela zábavný

nevýhoda je především cena, která je na úrovni objemově silnějších strojů a člověku to před nákupem vrtá v palici, jestli za svý tisícovky dostane dost ccm....

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 19:13 | Nahoru | #16
To zmíněné bmw by mělo být fajn pro začátek, je lehké.

moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 20:19 | Nahoru | #17
Gs650 dobré cestovni cenduro do bláta moc ne je těžký na předek když padne tak se zvedá dobře mám taky 65kg a posilovnu nepěstuji.Úrdžba naprosto v pohodě a rozumný intervaly ,plasty bohužel za raketu.Výkon i ve2 dostačující nejede sice 200,ale kde to tady chceš jezdit bez újmy ŘP.Když se na něm naučíš tak v zákrutách naklepneš i nabušeným supersportům ty ti daj tak po rovině .Prosti na pohodu a do lesa na výlet.

1 reakcí na tento příspěvek moje první cestovní enduro

28.8.2018 v 22:34 | Nahoru | #18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moje první cestovní enduro

29.8.2018 v 00:44 | Nahoru | #19
Mr.Dreamer> Koukal jsem na ni a je to krasna motorka ale bohuzel mimo moji cenovou relaci 😢

(reakce na) moje první cestovní enduro

29.8.2018 v 00:57 | Nahoru | #20

matej20 píše: Mr.Dreamer> Koukal jsem na ni a je to krasna motorka ale bohuzel mimo moji cenovou relaci 😢



Segment malorážných plnohodnotných cendur je dost mladý, nemyslím si, že máš v kategorii 300ccm moc jiných možností, pak jedině sáhnout po zmíněných 650, případně počkat, protože i 500 budou zatím moc drahé (tam to dělá pro změnu zatím jen Honda).

1 reakcí na tento příspěvek moje první cestovní enduro

29.8.2018 v 08:55 | Nahoru | #21
Že někdo jede do Chorvatska na malém obsahu neznamená, že je to vhodný stroj.
To je spíš z hecu.
To už je lepší na kole.
Neboj se trošku většího objemu, jak píšou přede mnou.
Musí to i trochu jet, aby jsi dokázal držet tempo ostatního provozu.
Jak se na Tebe budou furt tlačit zezadu auta a i kamióny, to není moc bezpečné.
Ovládat se to naučíš.
Za jízdy tu hmotnost skoro nepoznáš, na místě si zvykneš.
Já začínal po 20 letech od papírů na FZ6.
A na vytlačení z garáže a po zahradě mi první týden asistovala žena, protože mi to furt chtělo upadnout.
Ale pak dobrý, to přijde samo.

(reakce na) moje první cestovní enduro

29.8.2018 v 10:20 | Nahoru | #22

VladaM píše: Že někdo jede do Chorvatska na malém obsahu neznamená, že je to vhodný stroj.
To je spíš z hecu.
To už je lepší na kole.
Neboj se trošku většího objemu, jak píšou přede mnou.
Musí to i trochu jet, aby jsi dokázal držet tempo ostatního provozu.
Jak se na Tebe budou furt tlačit zezadu auta a i kamióny, to není moc bezpečné.
Ovládat se to naučíš.
Za jízdy tu hmotnost skoro nepoznáš, na místě si zvykneš.
Já začínal po 20 letech od papírů na FZ6.
A na vytlačení z garáže a po zahradě mi první týden asistovala žena, protože mi to furt chtělo upadnout.
Ale pak dobrý, to přijde samo.



Až na malý detail, 99% lidí na motorkách jezdí tak otřesně, že pomalu skřípu zubama, když to kolem mě proběhne. Začínat bez zkušeností na velkém obsahu je úžasný způsob, jak nabrat zlozvyky. Matěj na to jde správně, jen škoda, že ten Versys je pro něj mimo. Ono, jde cestovat i na motorkách jako VTR a CBF, ale není to žádná hitparáda, ta kawa je v tomto luxus, snad je začne dělat více výrobců a trochu se zaplní bazary .

1 reakcí na tento příspěvek moje první cestovní enduro

29.8.2018 v 17:00 | Nahoru | #23
Kawasaki 500 KLE.

(reakce na) moje první cestovní enduro

29.8.2018 v 18:26 | Nahoru | #24

Radek2107 píše: Kawasaki 500 KLE.



Ježiš, na tu jsem úplně zapomněl, jdu se schovat . To je pro Matěje ideální stroj .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist