1 reakcí na tento příspěvek moje první cestovní enduro
1 reakcí na tento příspěvek moje první cestovní enduro
Jinak zatím co jsem koukal tak muj favorit je Honda cbf 250 co na ni říkáte
že jsi buď ujel nebo jsi se sekl a chtěl napsat crf 250?
máš 22, 35kW má třeba XT660Z Tenere...
Omezení výběru na 300ccm je zbytečný úlet-ona nejede ani ta Tenerka s 35kW (pořádně nejede ve dvou ani 50kW motorka)...takže ano, ujet se to dá(těch 500km), proč by nedalo, ale v dnešním provozu...však si to kup a uvidíš sám
Naposledy editováno 28.08.2018 07:24:14
Cestovni endura +-300ccm jsou novej a mladej trh, alespon ja nic starsiho za rozumny kacky neznam. Z novejch bych sel po Versysu 300 nebo v nejhorsim stromkovi 250, kdyz uz by to muselo bejt. Ale kupovat prvni moto novou, kdyz ji pravdepodobne omlatim, a navic v objemu kterej nevim jestli se pak bude dobre prodavat... fakt bych do toho nesel.
CBF250 neni cestovni enduro, navic na tomhle cestovat ve dvou 400-500km... Da se vselicos, ne ze ne, ale musis na to mit naturu, aby Te nestval nedostatek vykonu (uz jen na predjizdeni nebo stoupani nekde ve vetsi nadmorsky vejsce - karbec).
Nemam vubec nic proti mensim objemum, na dovoleny si vzdycky pujcuju nejaky priblizovadlo 125-300 a jsem naprosto spokojenej parchant i ve dvou, ale dlouhodobe bych to jako jedinou motorku, jeste se zamerenim na cestovani, nechtel.
Zvaz bud jestli se nevykaslat zatim na cestovni enduro a nesahnout po nejake 500ccm, kde budes mit daleko vetsi vyber, vahy a vykonu se nemusis bat, navic nakoupis za dobre penize, za rok prodas a budes uz mit o dost konkretnejsi predstavu co bys rad.
Nebo jestli to cenduro, priklanel bych se k necemu v 600/650 jak tu zaznelo - zrovna transalp je hrozne hodnej.
Naposledy editováno 28.08.2018 07:40:55
Ta moje původně nechtěla jezdit vůbec, pak jen jako batůžek, pak se jí to dílem zalíbilo a dílem jsem jí "donutil" , dneska má papíry neomezené, začínala na 125 chopperu, ale v průběhu jsem jí občas někde na parkovišti nebo nefrekventované silnici půjčil něco většího (klasika 400 ccm, cestovní enduro 650 ccm...) a dokázala to vodit celkem v pohodě (jen ten větší jednovál ji ze začátku dělal problémy, protože tam to chce umět nakládat s plynem).
Nicméně proč to píšu... má njakých 162 cm na výšku a nějakých 55 kg, tedy žádná kulturistka to není a i když při vzpomínce na fous přes metrák těžkou dvácu prská, že všechno ostatní je těžký, tak to dokáže vodit a je ráda, že je ve větších kubaturách, protože na dváce mě nikdy nestíhala ani omylem a hlavně nestíhala ani provoz, protože než to dokázala "rozfofrovat" na zázračných 80 za vsí, tak jí vždy předjelo x plechovek (často dost nebezpečně)... a teď je ráda, že za vsí prostě přidá a nikdo jí moc nepředjíždí.
Jo a to taky občas jezdí mojí starou ČZ 487, tam sice nadává na 2T motor a vyřazování z kopce, ale naučila se to i stavět na stojan (s čímž má problémy i kdejaký chlap, pač je tam blbě řešenej stojan a chce to jistej grif) a naučila se to i startovat nohou.
Takže pindy typu že je to na mě těžký a nezvladatelný jsou lehce mimo (u nás jezdí i pár holek Harlejářek v podobné hmotnostní kategorii), protože vždy je to o tom, jak se k tomu člověk postaví (hmotnost) a co má v hlavě (nezabít se), každopádně pár kobylek "v zásobě" navíc se určitě vždy hodí... ale to poznáš, až někde příjde ve dvou a s bagáží kopec (zejména na dálnici, kde budeš tlačen v právém kamionem), nebo až budeš potřebovat někde mezi vesnicema předjet traktor, než příjde zatáčka.
Howgh
P. S.: A teď si představ, že třeba Duke 390 má tuším 31 kW při objemu okolo těch 300 a zmíněné dvojnásobně objemově větší BMW F 650 má nějakých 25 kW škrcených a cca 35 kW otevřených, tedy hodně podobně jako "skorotřístovka" od KTM. O objemu to tedy úplně není, spíše si něco natipuj a jdi si na to taky sednout, protože né všechno vyhovuje všem. Jinak já jsem se svezl na BMW G 310 GS a svezení je na tom pěkný, ale na dlouhé cesty a ve dvou to furt nevidím.
výhoda menšího výkonu je v tom, že tě naučí řadit, spojkovat a využívat pohybový energie motorky, jinak se svižně nesvezeš - a bacha, tohle se nakonec ukáže jako docela zábavný
nevýhoda je především cena, která je na úrovni objemově silnějších strojů a člověku to před nákupem vrtá v palici, jestli za svý tisícovky dostane dost ccm....
1 reakcí na tento příspěvek moje první cestovní enduro
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) moje první cestovní enduro
matej20 píše: Mr.Dreamer> Koukal jsem na ni a je to krasna motorka ale bohuzel mimo moji cenovou relaci 😢
Segment malorážných plnohodnotných cendur je dost mladý, nemyslím si, že máš v kategorii 300ccm moc jiných možností, pak jedině sáhnout po zmíněných 650, případně počkat, protože i 500 budou zatím moc drahé (tam to dělá pro změnu zatím jen Honda).
1 reakcí na tento příspěvek moje první cestovní enduro
To je spíš z hecu.
To už je lepší na kole.
Neboj se trošku většího objemu, jak píšou přede mnou.
Musí to i trochu jet, aby jsi dokázal držet tempo ostatního provozu.
Jak se na Tebe budou furt tlačit zezadu auta a i kamióny, to není moc bezpečné.
Ovládat se to naučíš.
Za jízdy tu hmotnost skoro nepoznáš, na místě si zvykneš.
Já začínal po 20 letech od papírů na FZ6.
A na vytlačení z garáže a po zahradě mi první týden asistovala žena, protože mi to furt chtělo upadnout.
Ale pak dobrý, to přijde samo.
VladaM píše: Že někdo jede do Chorvatska na malém obsahu neznamená, že je to vhodný stroj.
To je spíš z hecu.
To už je lepší na kole.
Neboj se trošku většího objemu, jak píšou přede mnou.
Musí to i trochu jet, aby jsi dokázal držet tempo ostatního provozu.
Jak se na Tebe budou furt tlačit zezadu auta a i kamióny, to není moc bezpečné.
Ovládat se to naučíš.
Za jízdy tu hmotnost skoro nepoznáš, na místě si zvykneš.
Já začínal po 20 letech od papírů na FZ6.
A na vytlačení z garáže a po zahradě mi první týden asistovala žena, protože mi to furt chtělo upadnout.
Ale pak dobrý, to přijde samo.
Až na malý detail, 99% lidí na motorkách jezdí tak otřesně, že pomalu skřípu zubama, když to kolem mě proběhne. Začínat bez zkušeností na velkém obsahu je úžasný způsob, jak nabrat zlozvyky. Matěj na to jde správně, jen škoda, že ten Versys je pro něj mimo. Ono, jde cestovat i na motorkách jako VTR a CBF, ale není to žádná hitparáda, ta kawa je v tomto luxus, snad je začne dělat více výrobců a trochu se zaplní bazary .