globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Po tom co jsem na Stromkovi dělal ventily (avšak nejsem si úplně jist souvislostí a proto se ptám) mi Strom trošku hůře táhne v nízkých otáčkách. nejsem si jistý jestli táhne lépe ve vysokých, ale netáhne v nich hůře.

Ventilové vůle byly na dolním limitu, některé trochu pod, tzn. byly natěsno. Já jsem udělal to, že jsem všechny při jednom nastavil na maximální přípustnou hodnotu. Tedy ventily se teď později otevírají a dříve zavírají.

Mohlo by to být příčinou toho, proč Strom od 3000ot. do cca 5000ot. táhne hůře, než předtím? Rozdíl není moc velký, ale cítit jde.

Už na hornetovi jsem si po seřízení ventilových vůlí (mechanik mi tak taky dával na maximální mez) všiml změny v projevu motoru, ale nějak si nevybavuju, že by jel hůře odspodu.


Naposledy editováno 24.08.2018 23:21:48

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 14:33 | Nahoru | #121
Mufiozo> bud v klidu, ten (minimalni) cas i ta desetina o kterou se volnej ventil mene otevre se krasne ztrati v celkove tlakove ztrate v sani - ten ventil saozrejme funguje jako clonka v potrubi, ale na tu celkovou tlakovou ztratu (tedy ovlivneni plneni nebo dokonce smesi) bude mit vliv celej kanal (vcetne prip.karburatoru) takze to dejme tomu procento ovlivneni primo v sedle ventilu, bude jeste korigovany tim ze ta ztrata primo v sedle ventilu bude treba 5 nebo 10% z ty celkovy ztraty... tudiz ovlivneni nebude (treba, ted placam od boku) to 1% ale v globalu treba 0,1..0,05%.. a to, jak jsem Ti psal uplne na zacatku, fakt nepoznas ani TY ani ten motor, i chyba valcovy brzdy bude v radu procent, to ma (jak tu uz nekdo velmitrefne napsal) vetsi vliv ta nadmorska vejska a vlhkost vzduchu

E: samozrejme ze i procenta se daji honit ledas jak, tohle je z HRC manualu pro VFR400 na TT.. ale za jakou cenu ? ..a to si troufam tvrdit ze ta uprava kanalu bude mit 10x vetsi vliv nez desetina na ventilovy vuli


Naposledy editováno 28.08.2018 14:37:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 16:25 | Nahoru | #122
kerut> Je myšleno prvních 0,06mm zdvihu vačky, což nastane po asi 2-3° pootočení v náběžné části, tedy 5° kliky.
Doplním to do předchozího, ať to neplete.

Naposledy editováno 28.08.2018 16:30:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 16:57 | Nahoru | #123
Beranidlo> Jo takhle,.. no schvalne jsem to crtnul v rychlosti do CADu, a mas castecne pravdu i kdyz 5° tam teda stejne nebude (me pri vacce s profilem "po tecne" vychazi 3,3° na desetinu,takze na 0,6 to bude asi 2°) ale kazdopadne ten rozdilnej nabeh kdy je otevreni ventilu teprve 1 nebo 2 desetiny (tedy nepatrny) hrat roly fakt nebude - kdyz se zintegruje celej prubeh otevreni v case bude to fakt zanedbatelny ..a oni to psali i pod tim prvnim obrazkem s prubehem otevirani ventilu (kterej uz tam koukam neni )

E: verimze s Beranidlem se (mimoradne)shodnem ale pro ilustraci pro ostatni, bez osobniho integrovaneho 3Dprojektoru v palici prikladam jeste druhy obrazek - ze jde skutecne jen o ten nabeh, uz pri 1mm zdvihu to bude mene nez stupen, a peak se samozrejme nezmeni vubec ... (samozrejme mechanizmu muze byt 3 prdele, s vahadly, bez, prubehu vacky taky milion, ale tak nejak nazorne, obrazne, obecne..)


Naposledy editováno 28.08.2018 17:07:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 17:27 | Nahoru | #124
kerut> No a v tom zmatku,jak na tebe všichni mluvili, jsi to zapomněl znásobit dvěma,náčelníku:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 17:38 | Nahoru | #125
Kratzmar1> kde zas ? vsak jsou tam polomery, vule je na obvodu, a zdvih je taky na obvodu ?? spis jsem teda cekal ze se presne TY ozves, ze je to malovany za studena ..jasny, je to fakt jen ciste ilustracni, spousta konstrukci ma vahadla=mechanickej prevod, vacky vypadaj taky ruzne, jsou i mene strmy nez tecna, nemluve o desmo rozvodech...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 17:43 | Nahoru | #126
kerut> mám za to že poručík beran mluvil 5° na klice:)

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 17:50 | Nahoru | #127
kerut> Dobrý, oceňuji snahu. Když už jsi v tom kreslení, zkus si tam pro znázornění zdvihu čmrknout zdvihátko.
Vačka s rovnou částí a ploché zdvihátko nejdou dohromady, zrychlení by bylo nekonečné. Musí být zaoblené zdvihátko nebo rolna.
Pro ploché zdvihátko si nakresli vačku jako dva radiusy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 18:01 | Nahoru | #128
Kratzmar1> aha, no tak bavime se o ventilove vuli vs profilu vacky.. kdyz Te budu chtit vzit za slovo, tak v nakreslenem (idealizovanem) pripade to bude pri 0,06mm stejne jen 4°na klice, coz ale nemeni nic na tom ze ta vule ovlivni (a to jeste jen nepatrne) leda nabeh toho otevreni, nikoliv casovani samotny.. a vzhledme k tomu ze jsou vsechna ta "konkretni cisla" prakticky vycucana z prstu a nikoliv z nejake realne konstrukce, nemluve o zmenach provozni teploty a pod. tak muzem vychazet jen obecne z principu.. a obecne z principu ventilova vule (realne meritelne, zjistitelne) ovlivni maximalne otevirani, nikoliv casovani nebo dokonce prubeh, bohatost atd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 18:18 | Nahoru | #129
kerut>

ventilova vule (realne meritelne, zjistitelne) ovlivni maximalne otevirani, nikoliv casovani nebo dokonce prubeh, bohatost atd

Pokud se bavíme o vůli v rámci servisního limitu tak souhlasím a podepisuji v plném rozsahu, ale takový jeden dva mm navíc to už dělá divy.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 18:27 | Nahoru | #130

Kratzmar1 píše: kerut> Pokud se bavíme o vůli v rámci servisního limitu tak souhlasím a podepisuji v plném rozsahu, ale takový jeden dva mm navíc to už dělá divy.



jeden dva mm ??? jo, tak o tom nepochybuju, ..pokud prejdeme na tuto rovinu pak skutecne pokladam krale a bez otaleni hlasim prohru
PS ty rozvody tohle prezijou ?

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

28.8.2018 v 20:22 | Nahoru | #131
Ja vam kluci prestal rozumet uz minulou stranku.
Jen bych dodal osobni zkusenost: maly ventilovy vule (mimo limit) pusobily problemy pri volnobehu. Projevovalo se to nepravidelnym volnobehem az zhasnutim motoru. Dvouval i čtyřvál.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 09:31 | Nahoru | #132
Beauty> já jim sice rozumím a je to tak, ale co z toho. Muffiozo su stejně nastaví minimální vůle... Sic bude riskovat že to podpálí a nebo bude kontrolovat každejch 10tkm a BrumlaRT si stejně bude myslet, že jako on tomu tady nikdo nerozumí a jestli tu někdo něco napsal, tak si to vyčetl někde rychle z knih...

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 10:28 | Nahoru | #133
Zase si jsi musel rýpnout, a mít to poslední slovo.
To co napsal Beranidlo, pod to se klidně podepíší, lépe bych to nenapsal, a je zde více lidí, kteří v této otázce mají větší přehled jak já, ale ty k nim určitě nepatříš.

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 10:57 | Nahoru | #134
Freedom> ja bych to cteni z knih zas tak nezatracoval, aspon ma to diskutovani defakto vo hovne i nejakej prinos - sebevzdelavani diskutujicich ja se priznam ze bych neargumentoval necim co me nekdo neucil, nebo co jsem necetl, samozrejme i nevidel na vlastni oci a ruce, ale pred tim uz je stejne docela dobry o ty veci uz neco vedet, ..kam a proc ty ruce strkam a co tim muzu/nemuzu zpusobit

..i kdyz ted koukam na novy prispevek, ze valka v osobni rovine je mnohdy silnejsi nez ten "pud sebevzdelavani"

jinak si teda musim trosku nasypat popel na hlavu s tema desetinama/setinama,.. vcera vecer jsem (ciste nahodou, debordelizace byla zapricinena hledanim neceho uplne jineho, alekdyz uz sem mel ty desky v ruce tak jsem v ramci tehle diskuse..) nakoukl do papiru se zapsanejma vulema, abych si osvezil pamet.. a mam na NC30 predepsany 0.12-0.18 resp 0.21-0.27..

takze ty merky po dvou stovkach to uplatneni (ciste teoreticky) jaks taks maji NICMENE !! puvodni mnou zmerene vule pred mym mirnym zasahem/preskladanim podlozek (postupne jsem premeril vule i podlozky, pozvracel zpet, na papire popremyslel nad optimalizaci, nasledne prehazel, parkrat otocil motorem a znovu vse premeril viz scan.. u miniaturni V4 nekolik hodin zabavy na smutny silvestrovsky vecer ) byli hodne rozdilny a vic nez tretina byla mimo limit (od 0.10 do 0.20, a jedna vyfukova 0.18) a to s tim ten kluk v anglii s tim jezdil zavody !!... (k tomu pridam ze i kdyz jsem hledal, tak podlozky stupnovny po setinach jsem stejne nenasel, delaji se po 0.025 )
...toz asi tak k tem setinam

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 11:05 | Nahoru | #135
To jo, ale zas existuje stroj , jako je "magnetka".... Takže, kdo chce, tak si cestu najde

Naposledy editováno 29.08.2018 11:06:42

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 11:45 | Nahoru | #136
Úprava origo podložek na potřebnou míru se lapují na lapovacím litinovém kotouči , kterým točí elektromotor. Postupným odnímáním se udělá více sad po stovce. Magnetkou jen na hrubo.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 11:56 | Nahoru | #137
.. a samozrejme neustale merit teplotu, protoze ta roztaznost je strasna svine, a pak dobre prohlidnout pod mikroskopem pardon, ale to se nedalo...

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 12:39 | Nahoru | #138
Magnetka je dostatečně jemná, aby se s ní podložka udělala na setiny. Při rozumném posuvu se není třeba bát tepelné roztažnosti, kord při výšce dílu.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 13:09 | Nahoru | #139
Musí se to nechat vyběhat pro kvalitnější povrch. Když to je lapovaný, mám zkušenost, že to je lepší pro excentr vačky.

Naposledy editováno 29.08.2018 13:11:10

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 13:17 | Nahoru | #140
Nad tou podložkou je přeci hrníčkové zdvihátko, takže drsnost povrchu nemá vliv.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 15:01 | Nahoru | #141
To ano, na mašině jsem to nedělal, ale u auta ano. Zapomněl jsem to upřesnit.😊

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 16:08 | Nahoru | #142
kerut> já taky netvrdím, že to co znám je jen praxe … ty věci, o kterých jsem psal ohledně ladění motorů v historii, byl právě Macner jehož knížku jsem ještě před třicítkou hltal jak romány od Maye. Krom toho jsem se o tohle téma zajímal od teenagerovskejch let. Takže nic proti teoretikům nemám. Sám, kromě servisu některých svých motocyklů a jen některých částí (desmo na testrastrettě si nedělám) žádnej profík nejsem.
Jen mě pruděj lidi, jež reagujou na běžný postup štelování ventilů, posměšným "že se to tu dělí na správné strojaře a na ty co to strojaři nejsou" - krom toho to celý uzavřou " že při montování mikroskopů se... bla bla bla...CO TO KURVA MÁ CO DĚLAT S NASTAVENÍM VENTILŮ NA SVČKU. To si sem někdo chodí plácat játra jakej je borec strojař ? Půlka zdatnejch servisáků by podle něj nebyla, protože do strojařiny patří i CIT. Já osobně viděl xkrát stavět ventily na měrky po 0,05mm - co měření to originál a podle toho co tam nedostaneš jak ti táhne o 0,05 nižší měrka se to běžně dělá. Tihle lidi tu pak plkaj jak je někdo arogantní, přitom si ve svým obluzení věku myslej, že můžou kohokoli označit jakkoli. Sami pak pláčou když se do nich někdo opře. To že ten chytrák má zkušenosti mu nidko nebere a že může mít větší než já, taky ne... ale ať se ve svým slovutným věku už naučí chovat a diskutovat jako rovnej s rovným a ne jak profesor s usmrkancema a házet to hlášky typu " nidko tu nic o motorech nevíte ...nebo cokoli tu napíšu, si jdeš vyhledat do brožurek …" ...bože můj, trochu sebereflexe.

Naposledy editováno 29.08.2018 16:10:23

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 17:12 | Nahoru | #143
Tak jsem šel do dílny a přešteloval vůle na minimum, mezitím jsem dal dvě piva a čtyři panáky slivky a pak jsem to šel projet, no jede to jak piča měl jsem to problém uřídit, nárust výkonu minimálně 50%

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 17:17 | Nahoru | #144

CB600 píše: Nad tou podložkou je přeci hrníčkové zdvihátko, takže drsnost povrchu nemá vliv.


Nad tou podložkou je většinou hrníčkové zdvihátko ale třeba u XJR nebo GS500E jede vačka přímo po podložce, podložku brousit jednostraně a je to...

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 17:20 | Nahoru | #145
No já mám třeba měrky 0.03, 0.05, 0.06, 0.08, 0.10, 0.12, 0.15 ........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 18:38 | Nahoru | #146

Davecherokee píše: Tak jsem šel do dílny a přešteloval vůle na minimum, mezitím jsem dal dvě piva a čtyři panáky slivky a pak jsem to šel projet, no jede to jak piča měl jsem to problém uřídit, nárust výkonu minimálně 50%


To ja jsem šel ještě dál. Vynechal ventily úplně a pořídil si cvajtakt.
Ovšem teď mam v hlavě revoluci, válec nahradím vrtulkou, a po dosažení 0,9Mach prepnu na rovnou trubku-otevřené sání, a otevreny vyfuk.
Pry se tomu říká se náporovej motor a např. u raket tomahawk to pry funguje výborně.
Akorat s gumama problém, odstředivou silou se neudrží na ráfku a skrtaji mi o blatniky.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 18:48 | Nahoru | #147
Julip> pokud ten naporak budes na 0,9macha rozjizet lopatkovym motorem, tak se tomu rika hybrid kazdopadne motorka s turbinou neni spatnej napad, ale turbohridelak bude efektivnejsi s gumama jsou problemy, adheze, sjizdi se to.. zaparcujem na antigravitacnim poly

E: koukam ze ty vejfuky od volny turbiny primo kolem nohou musej bejt pecka ..asi vyhrejvani na zimni jezdeni

Naposledy editováno 29.08.2018 18:52:52

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 18:54 | Nahoru | #148
A teď se ještě rozepište jestli ohřátí motoru na provozní teplotu ventilovou vůli zvětší nebo zmenší a jakej vliv na výkon a časování rozvodu má vytahanej rozvodovej řetěz ať mám co číst

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 18:57 | Nahoru | #149
JiriK84>jak zvetsi ?? zahrati motoru ventilovou vuli temer dorovna - na to tam ty vule proboha jsou

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 19:01 | Nahoru | #150
Jen trochu zareagují. Rýpat o stovkových strojařích si začal ty, a to každý příspěvek, a neboj se že nedovedu oplácet stejnou mincí teoretický praktiku. Nechci tu zasírat téma mimo mísu. Další věcí, co tu plantáš stále mikroskop???? Na tvou poznámku o klimatizované montáži leteckých motorů kde ani tam není a o žádné nevíš.....byla má, že existuje, v Brně třeba při výrobě mikroskopů. Což ty jsi opětovně vzal do rypáku a každou druhou poznámku jsi neopoměl si rýpnout o mikroskopu. Nikde nebečím, že si do mne někdo rýpne, ale ono rýpanec k věci je o něčem jiném, než tvé napadání. A za mém výroku k určitým lidem, že o motorech moc neví, za tím si stojím. Jsem na fóru motorkářů, tak předpokládám, že neznají motory jen povrchně, ale když napíši 12- 15 ti násobek obsahu jednoho válce, budou v obraze, že se jedná o první část tlumiče.......a já vím, že nemusím něco vysvětlovat.
Musím dopsat
Viz výše JiriK84, chceš ještě mě přesvědčit, že tu nejsou techničtí analfabeti, můžeš se stupidní poznámkou přidat.

Naposledy editováno 29.08.2018 19:07:00
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy

TOPlist