megamoto_megaparts_leden





Téma: Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Po tom co jsem na Stromkovi dělal ventily (avšak nejsem si úplně jist souvislostí a proto se ptám) mi Strom trošku hůře táhne v nízkých otáčkách. nejsem si jistý jestli táhne lépe ve vysokých, ale netáhne v nich hůře.

Ventilové vůle byly na dolním limitu, některé trochu pod, tzn. byly natěsno. Já jsem udělal to, že jsem všechny při jednom nastavil na maximální přípustnou hodnotu. Tedy ventily se teď později otevírají a dříve zavírají.

Mohlo by to být příčinou toho, proč Strom od 3000ot. do cca 5000ot. táhne hůře, než předtím? Rozdíl není moc velký, ale cítit jde.

Už na hornetovi jsem si po seřízení ventilových vůlí (mechanik mi tak taky dával na maximální mez) všiml změny v projevu motoru, ale nějak si nevybavuju, že by jel hůře odspodu.


Naposledy editováno 24.08.2018 23:21:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

26.8.2018 v 19:52 | Nahoru | #31

t_freedom píše: A v vám všem co to měříte na jednotky setin... Hlídáte si taky teplotu v dílně?


Ano, když se něco takového skládá, montáž je klimatizovaná a dílce předem generovaný na předepsanou hodnotu.
Když se vrátím k motoru, tak motor, ventil a celá hlava má stejnou hodnotu. Seřizovací hodnoty jsou při 20°C, někdy při zahřátí na 40°C.
Stačí ti to tak??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

26.8.2018 v 20:24 | Nahoru | #32

BrumlaRT píše: Ano, když se něco takového skládá, montáž je klimatizovaná a dílce předem generovaný na předepsanou hodnotu.



hele, tak ted bud uz trosku kecas, nebo jsi mnohem vetsi magor(mysleno v dobrem) nez ja temperovani dilu jsem fakt nevidel ani u leteckych motoru..
(BTW perlicka OT - nedavno na TV NOVA rikali ze ve vrtulniku utrhla lopatka "saci turbiny kompresoru" inu zajimava soucast )

jinak k te presnosti, stovky jsou fakt blbost, ja mam merky po peti stovkach (BTW mikrometrem jsem je meril, odchylka max stovku ale vetsinou presny) a na nastaveni desetin to staci.. .05 proleze .10 ne je to pod desetinu, .10 proleze .15 ne je to pres dresetinu atd..

a k tomu nastaveni vuli, extreme maly vule (prakticky spis nulovy) propaleni ventilu dejme tomu OK, ale extreme velky vule krome klepani nebudou mit vliv na nic..
to by tam muselo bejt fakt uz treba pul milimetru aby to bylo po otevreni ventilu poznat

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

26.8.2018 v 20:40 | Nahoru | #33
Při montáži elektronických mikroskopů, to se chodí i přes el.rohože proti statické elektřině.
Jinak co jsi napsal Ok. Já jen reagoval o neměřitelnosti stovek měrkama. To že tyto míry v setinách u ventilů nejsou podstatné je jasné,( tyto hodnoty vyplivne program PC) ale udělaná hodnota u všech válců stejně , je nutná.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

26.8.2018 v 21:09 | Nahoru | #34

BrumlaRT píše: Při montáži elektronických mikroskopů, to se chodí i přes el.rohože proti statické elektřině.
Jinak co jsi napsal Ok. Já jen reagoval o neměřitelnosti stovek měrkama. To že tyto míry v setinách u ventilů nejsou podstatné je jasné,( tyto hodnoty vyplivne program PC) ale udělaná hodnota u všech válců stejně , je nutná.


Tak a je to tu. Opět diskuse na motorkáři. Cz nezklamala. Začne se s tím, jak vůle ovlivní chod motoru. Pár chytráků tu začne řešit setiny mm a měření, který je u motoru a stavění vent.vůlí úplně nepodstatný a podpořit je přijde "strojař" který aplikuje poznatky z montáže mikroskopů... To je fakt zlej sen

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

26.8.2018 v 22:50 | Nahoru | #35
Freedom: hele urcite si ses jistej tim, ze setiny u nastaveni vuli jsou nepodstatný? Jakoze u vsech motoru? I u desma se to nastavuje v kroku 0,05 nebo dokonce 0,1? A neřeší se?
jako u nakejch transalpu nebo ceho - co tu nekdo pise ze staci pohnout vahadlem a litaj skoro "desetiny" ok, ale ja treba na krosce zmerim i rozdíl 0,01 a kupodivu fakt verim vyrobci a kdyz jsem misto limitu 0,17 nameril 0,18 tak nastavuju(podle 0,05 merek by to bylo jeste ok), nejak si netroufnu rict, ze na tom nesejde, kdyz se ten skoropullitrovej jednovalec točí 11tis...

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

26.8.2018 v 23:28 | Nahoru | #36
jak jako prijde strojar, strojar je tu kde kdo, hele..

jinak se omlouvam za drobno mystifikaci - merky mam po dvou stovkach ale myslel jsem to tak ze kdyz vezmu (mam) merky po peti stovkach muzu v klidu nastavit tu desetinu.. ale to bylo predpokladam pochopeno

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 00:51 | Nahoru | #37

t_freedom píše: A v vám všem co to měříte na jednotky setin... Hlídáte si taky teplotu v dílně?

ehmmm, ano, divil by ses ale hlidá se to. 21 +- 1 stupen a to i u měření, neviděl bych v tom nic divnýho

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 01:48 | Nahoru | #38
BrumlaRT> Je radost vidět tady taky někdo člověka, který tomu rozumí. Tzn. ty říkáš, že u zajetého motoru by se mělo dávat minimu až střed?

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 02:01 | Nahoru | #39
Našel jsem odpověď na mou otázku a je to jak jsem si myslel, s vůlema nastavenýma na minimum to líp táhne. Ještě že, alespoň velice zřídka, se i mezi motorkářemanajdou lidi, kteří vědí, o čem mluví. Koneckonců, kvůli tomu 1 až 2 příspěvkům od správného člověka v hromadě diskuzí se ptám.

https://www.svrider....wthread.php?t=164172

For those that say 'it's in spec, so you won't notice any difference adjusting them'....I beg to differ. Back when I was much more adventurous, I took the time to adjust the valves on several engines to the minimum clearance and then to the maximums to see what/if there was any difference in how they ran. There WAS an easily discernible difference between the two extremes.

On the SV1K, going from minimum clearance to maximum will decrease the overlap nearly 5 degrees.(or thereabouts) The valves open and close a couple/three degrees later. You CAN feel this! Going from max to min's will make it idle smoother and pull better down low in the revs. Mine picked up over 300 rpms at idle when the minimum valves (I had 3) were set to max. along with the others that were middling. Threw the synch way out too. It does make a difference.

Depending on what you want, you can tune the engine with the clearances. Want better mileage? Open them up. Maximum top end power? Close them up. Tighter clearances makes the cams act a little bigger...but can get you in trouble if you run it too hard with them too tight. In the USA, on the street, you probably can't go wrong, but in Germany or other places where unlimited WOT could be had...you might want to be conservative and leave some room for them to grow.

One of the old tricks building racing engines was to experiment with valve lash. Tighten them up and see if the power improves. If it does, you need a bigger cam. Lose power? Your cam is borderline too big so you should open the lash or put in a smaller cam.

Just trying to say if you are picky about how your bike runs, choose your clearances and make them all the same....don't accept 'anywhere in the specs is good enough'. This works the same for automobile wheel alignments...don't accept anything in the 'OK' range. Just an opinion from an old and opinionated guy.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 06:35 | Nahoru | #40
no teoreticky, ak je vôľa veľká, môže výkon zvýšiť. TEORETICKY

možné je, že vahadlo vďaka veľkej vôli po ventile utrie, ako kladivko a ventil zotrvačnosťou putuje ďalej- viac sa otvorí (paradoxne).
U Škody to za určitých okolností bolo aj cítiť.

Na druhej strane, krom benálu, Škoda 120 a Suzuka SV nemajú skoro nič spoločné, takže tak...

Všeobecne- ventilové vôle nastaviť také, aké sú predpísané. Ani veľké, ani malé nie sú to pravé orechové, pokiaľ sa k tomu nenastaví aj predstih, zmes, sanie, výfuk. To už je vyšší level ladenia motora (a stále to nie je ten najvyšší).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 06:47 | Nahoru | #41

kerut píše: hele, tak ted bud uz trosku kecas, nebo jsi mnohem vetsi magor(mysleno v dobrem) nez ja temperovani dilu jsem fakt nevidel ani u leteckych motoru..



Jsi dobrý manipulátor, tady máš to, na co jsem odpověděl. A co jsem psal o nějaké nepřesnosti, byla řeč o té jedné stovce, jestli je měřitelná, seřiditelná a pro motor důležitá. Pět stovek, těch již se seřízením motoru hne.
Příště když něco napíši, nevytahuj z kontextu jen to, co se ti hodí.

2 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 07:48 | Nahoru | #42
Mufiozo: podle tebe tomu rozumi ten kdo napíše co chces slyset :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 08:18 | Nahoru | #43
assassin> nejlepší příspěvek k tématu . Toho chytrolína již nějaký čas sleduji a nechtěl bych ho potkat i když tuším, kdo to je.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 09:26 | Nahoru | #44

assassin píše: Freedom: hele urcite si ses jistej tim, ze setiny u nastaveni vuli jsou nepodstatný? Jakoze u vsech motoru? I u desma se to nastavuje v kroku 0,05 nebo dokonce 0,1? A neřeší se?
jako u nakejch transalpu nebo ceho - co tu nekdo pise ze staci pohnout vahadlem a litaj skoro "desetiny" ok, ale ja treba na krosce zmerim i rozdíl 0,01 a kupodivu fakt verim vyrobci a kdyz jsem misto limitu 0,17 nameril 0,18 tak nastavuju(podle 0,05 merek by to bylo jeste ok), nejak si netroufnu rict, ze na tom nesejde, kdyz se ten skoropullitrovej jednovalec točí 11tis...



...hele a ty jsi si jistej žes naměřil 0,18mm , místo 0,17mmm...a nebylo to spíš 0,19mm...protože o to tu šlo. Když příjde "ten pravý strojař "a začne tu psát jak měří na jednotky setin mm při nastavení ventilů ? Někdy už mě fakt příjdeš zoufale umanutej v tom, jak se za každou cenu snažíš, ono vlastně ani ne vyvracet (protože ani ty sám nejsi schopen i na tý Housce o který píšeš schopen měřit na SETINY, na jednotky setin) ale jen tak jako vyviklávat a otáčet co napíšu. Ihned tu začneš pindat o tom , že na hraně tolerance ulítnout o setinu může být špatně. Samozřejmě ano, jenže já, když už tam měrku 0,15 protáhnu bez tahu , začnu přemýšlet a určitě k tomu nepotřebuju další listy po 0,01 abych si dovtípil, že to potřebuje hnout od minima vejš. Ale jako abych tady tvrdil, že strojař měří a nastavuje vůle s krokem 0,01mm je teoretická blbost. Stejně jako řešit průběh motoru vůlema na ventilovým rozvodu - to že se na závoďácích ty vůle často dávají až dvounásobek není daný honbou za výkonem, ale spíš tím, že ty motory lítaj úplně v jiných teplotách a studený jdou tak prvních pět minut po nastartování. Když už, tak se to u závodů řeší vačkama a daleko vytěí efekt měla laborace s délkou výfukovýho potrubí.
Ten posun výkonu bude v řádu pocitů ….něco jako brutální nárůst výkonu po aplikaci koncovky výfuku.

A s tou teplotou jsem se ptal záměrně, protože v zimě jsem si na 900kilu dělal ventily a na vejfuku byla vůle jako prase. Druhej den ve vytopený garáži najednou vše v cajku. Takže to měření na jednotky setin v případě že by teplota kolísala třeba mezi 15 a 25°C je taky z říše snů...

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 09:37 | Nahoru | #45
Asi jsem šílený lajdák a strojařské prase. Když má běžný motor mít 0,17, tak to prostě nastavím tak, že 0,20 neprotáhnu, ale 0,15 jde úplně volně. A že by mi motorka při zkušební jízdě, když ji přebírám na opravu, rvala ruce, když jsem poté naměřil třeba +0,1 nad limit, tak to jsem fakt nezpozoroval.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 09:38 | Nahoru | #46
Ventily na setiny, antistatické podložky,teplota +- 1°C, po seřízení poznám na průběhu momentu za jízdy zda jsou na horní mezi.... zřejmě www. kosmonauti. cz:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 09:42 | Nahoru | #47
assassin> Přesně tak, obzvláště pokud napíše, že experimentoval na několika motorech s rozdíly mezi maximální a minimální vůlí a dokonce i rozepíše to, že u motoru z SV1000 dá ten rozdíl mexi max a min vůlí 3° pro otevření a zavření ventilu. A následně druhý člověk, který tomu (zatímco na něj místní vidláci dorývají) zřejmě rozumí, napíše, že u zajetého motoru se nastavují minimální vůle až střed.

1. Já jsem na mašině potom, co jsem nastavil max vůle z min vůlí, jasně cítil horší chod v nížších otáčkách
2. Člověk co s tím experimentoval u podobného motoru měl ten stejný výsledek.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 09:47 | Nahoru | #48

milor píše: assassin> nejlepší příspěvek k tématu . Toho chytrolína již nějaký čas sleduji a nechtěl bych ho potkat i když tuším, kdo to je.



A k něčemu víc se nezmůžeš, než označit druhého za chytrolína, pane tajemný? Proč tady nenapíšeš svoji erudovanou odpověď, aby jsi ukázal tomu chytrolínovi, jak to doopravdy je? Asi bychom se nechtěli potkat vzájemně.

Naposledy editováno 27.08.2018 09:55:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:04 | Nahoru | #49
Mufiozo> Jediná šance jak to rozseknout je nechat si je seřídit, ale nesmíš vědět jak, ty to projedeš a napíšeš pocity,potom seřídit na druhou mez a znovu projet.Já mám zkušenost že zákazník slyší trávu růst, chce je seřídit v rámci reklamace, zkontroluji je,zjistím že jsou ok, ale řeknu že jsem je musel znovu nastavit, a pán je naprosto spokojen.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:07 | Nahoru | #50
Moje vůle a podložky před a po:

Původní vůle:

Předek (Extake, Intake), Zadek (Intake, Extake)
(0.15, 0.10) , (0.10, 0.15)

Podložky původní
(1.65, 1.75) , (1.80, 1.70)¨

Poštelováno na maximální limity, protože se vůle zřejmě pouze snižují:

(1.50, 1.65) , (1.70, 1.55)



Naposledy editováno 27.08.2018 10:17:41

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:10 | Nahoru | #51
Freedom: to jsem se fakt vazne ptal.

Me osobne prijde, ze měření/obrábění na setiny je takova dost hruba/zemědělská strojarina ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:13 | Nahoru | #52
Kratzmar1> Jj, to je přesně ten důvod, proč kašlu na servisy, naposledy jsem měl na motorce problémy s dodávkami paliva, chtěl jsem po servismanovi, aby mi mimojiné vyčistil karburátory, a samozřejmě se na to vysral, ale mě řekl, že to dělal. Fuck off s takovýma servisákama. To že si ty vůle zkusím nechat přenastavit profíkem mě už napadlo, ale bohužel těm servisáckým nevěřím. Jsou schopni se mi na to podívat, říct si že vůle jsou v normě na max limitech, mě říct že to dělali - bude si myslet že jsem blbeček co to stejně nezjistí - naúčtuje si práci a čau.

Druhou motorku CB1300 co máme doma se dávala do autorizovaného servisu, měli mimojiné měnit podle servisního itervalu idiriové svíčky. Nicméně nýmandi, zaměstnanci servisu, si asi řekli, že to je ok a naco by se s tím srali, když jsou svíčky v pohodě, takže si to jen naúčtovali a svíčky nevyměnili.

Naposledy editováno 27.08.2018 10:31:51

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:24 | Nahoru | #53

assassin píše: Freedom: to jsem se fakt vazne ptal.

Me osobne prijde, ze měření/obrábění na setiny je takova dost hruba/zemědělská strojarina ...



to už jako provokuješ? Nebo jsi pod vlivem nějakejch magiíí a čar? TY odměřuješ ventilový vůle na setiny...ne že obrábíš a brousíš podložky...ale MĚŘÍŠ ...protože někteří tu píšou že MĚŘÍ na motoru na setiny. Prosímtě ukážeš mi to třeba na desmu , jak strkáš měrky po 0,01mm pod zavírací vahadlo ?
Nikdo tu nebere nikomu že strojařina jede v mikro...ale do háje, s "filler-gauge" chceš měřit na setiny?
My dva musíme mít nějakej komunikační problém, protože cokoli napíšu, ty otočíš někam jinam a snažíš se konstaně tvrdit, že to tvdím já...

2 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:29 | Nahoru | #54
Freedom: kde pisu, ze neco tvrdíš? Ja se na neco ptal. A ano prijde mi, ze se merkama po 0,01mm měří na setiny. Stejne tak tvrdím, ze merim doma na setiny "posuvkou" kdyz zobrazuje na displeji setiny - nechapu co te na tom tak vytaci.

Mufiozo: docela zavidim tvoje rozlišovací schopnosti, kdyz poznáš rozdíl.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:30 | Nahoru | #55

Mufiozo píše: Kratzmar1> Jj, to je přesně ten důvod, proč kašlu na servisy, naposledy jsem měl na motorce problémy s dodávkami paliva, chtěl jsem po servismanovi, aby mi mimojiné vyčistil karburátory, a samozřejmě se na to vysral, ale mě řekl, že to dělal. Fuck off s takovýma servisákama. To že si ty vůle zkusím nechat přenastavit profíkem mě už napadlo, ale bohužel těm servisáckým nevěřím. Jsou schopni se mi na to podívat, říct si že vůle jsou v normě na max limitech, mě říct že to dělali - bude si myslet že jsem blbeček co to stejně nezjistí - naúčtuje si práci a čau.



příjde ti fakt normální, přijet do servisu, autorizáku a říct " chci nastavit vůle na horní hranici "? Myslíš si, že právě nějakej ZKUŠENEJ mechanik si nebude myslet, že jsi magor, právě proto, že je zkušenej praktik a né ten výkvět teoretiků tady co ti lahodí tvýmu egu?

V motorech se nezávisle na ventilech děje takových věcí, že zrovna jednoznačný potvrzení změny průběhu na jejich základě, je absolutní pohádka z říše snů...

Stačí abych ti dal průchozí filtr vzduchu a můžeš mít úplně stejnej pocit, nebo vyleštil kanály sání atd.

Konkrétní stejný motory dle toho jak byly zajetý se mohou lišit o několik procent výkonu, stejně jako průběhem křivky krouťáku...a ty tu budeš laborovat v rozmezí cca.0,15mm variace vent. vůle
To je zase fakt téma hodný disputace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:31 | Nahoru | #56

assassin píše: Freedom: kde pisu, ze neco tvrdíš? Ja se na neco ptal. A ano prijde mi, ze se merkama po 0,01mm měří na setiny. Stejne tak tvrdím, ze merim doma na setiny "posuvkou" kdyz zobrazuje na displeji setiny - nechapu co te na tom tak vytaci.

Mufiozo: docela zavidim tvoje rozlišovací schopnosti, kdyz poznáš rozdíl.



já tobě taky závidím ty rozlišovací schopnosti s plochejma měrkama …

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:38 | Nahoru | #57
Mufiozo>

chtěl jsem po servismanovi, aby mi mimojiné vyčistil karburátory, a samozřejmě se na to vysral, ale mě řekl, že to dělal.

Trošku jsi nepochopil o čem jsem psal,já osobně jsem celkem punťa a ojebávání nesnáším,jen je třeba vědět kde jsou hranice reálného problému a kde je to už placebo...

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:40 | Nahoru | #58

t_freedom píše: já tobě taky závidím ty rozlišovací schopnosti s plochejma měrkama …



Metrologie neni zadna moje specializace, taky tu nic "netvrdím" ale ptám se. Mam dve součásti mezi kterejma je vule - do vule vkládám merky s rozdílem rozměru 0,01 (ty maji nejakou přesnost) a jednu z nich do te mezery dostanu a tu dalsi o 0,01 vetsi uz ne - me zajima jak velke chyby měření se v tomhle pripade dopoustim, nebo respektive co by melo vést v tomto pripade k tvrzení, ze "urcite nemerim na setiny mm" - a to na nikoho neutocim, spis me to zajima jako tema.
Ale cele tema se točí kolem toho kdo je vetsi strojar a argument nebo neco věcného tu nezaznelo, jen same dojmy...

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 10:58 | Nahoru | #59
A další téma:

http://www.apriliafo...-can-have-on-running

In theory,too tight also means theyre opening the most...for the best deepest breath...heavy diesels are 'hot set' at normal working temps (ouch!) for max efficency.
But they mostly use locknut/screw system.much more accurate IMO.
'Too baggy' means noisy,not breathing as well ,maybe,and cams hammering down on the shim bucket possibly causing eventually damage.



Correct valve clearance is important especially for the exhaust.
Why? Because the heat built up in the valve during the exhaust stroke must be transferred through the seat /seal area to the top and further to the coolant every time the valve seats. Too little clearance will lead to to high temperature for the valve causing it to burn and thereby stop sealing.

Also on most engines the camshaft has a ramp sector to take out the valve clearance before the actually valve lift starts. It also close the valve to the seat with correct force and the valve spring holds it positively seated ensuring heat transfer. Over time with a too large clearance the lifter and cam can be more than normal worn.

With a too small clearance for the inlet valves it could lead to a higher HP output but mostly because of the increased valve duration.

An engine with different clearances, one large and one tight but still within spec. will most probably have erratic idle. when reving it up it will be difficult to notice.

I would reccomend using std clearance and this is the basis in every engine that must be 100 % correct before you start with balancing TB's and fine tuning of mixture & mapping. etc.



https://www.quora.co...e-power-of-an-engine

If the clearance is too loose, you will lose power due to the fact that the valve doesn’t open for the proper duration of the cam lobe. That will cause the engine to get less fuel & have a shorter exhaust expulsion. Having the clearances too tight may cause the valves to not fully close and allow compression leakage &/or proper intake/exhaust strokes. Either one of these conditions negatively affect performance.

2 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

27.8.2018 v 11:01 | Nahoru | #60
Tak on základní kámen toho měření vůlí v jednotkách setin je v počtu a způsobu měření. Vsadím své měrky (úplně obyčejné odstupňované po 0,05 mm), že když provedu opakované měření třeba 10 x, každé vždy po protočení motorem a mezi tím dám třeba jednu nebo dvě vyjížďky, tak budu rád, že se vejdu do rozptylu několika málo stovek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
najeto 200 000 km [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom Roman2bk 56 20.1.2021 v 17:19 bisop
ABS Suzuki DL 650 V-Strom medvil 11 20.1.2021 v 16:11 drak0123
Enduro stupačky - co na to legislativa Suzuki DL 650 V-Strom Erenaethan 4 18.1.2021 v 16:20 Erenaethan
stavitelné Plexi Suzuki DL 650 V-Strom standa-vstrom 1 18.1.2021 v 12:38 Snozer
Nezpevnene cesty ve dvou, s batuzkem [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom sotra 53 9.1.2021 v 14:53 Šamot123

TOPlist