globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Po tom co jsem na Stromkovi dělal ventily (avšak nejsem si úplně jist souvislostí a proto se ptám) mi Strom trošku hůře táhne v nízkých otáčkách. nejsem si jistý jestli táhne lépe ve vysokých, ale netáhne v nich hůře.

Ventilové vůle byly na dolním limitu, některé trochu pod, tzn. byly natěsno. Já jsem udělal to, že jsem všechny při jednom nastavil na maximální přípustnou hodnotu. Tedy ventily se teď později otevírají a dříve zavírají.

Mohlo by to být příčinou toho, proč Strom od 3000ot. do cca 5000ot. táhne hůře, než předtím? Rozdíl není moc velký, ale cítit jde.

Už na hornetovi jsem si po seřízení ventilových vůlí (mechanik mi tak taky dával na maximální mez) všiml změny v projevu motoru, ale nějak si nevybavuju, že by jel hůře odspodu.


Naposledy editováno 24.08.2018 23:21:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 19:10 | Nahoru | #151

kerut píše: JiriK84>jak zvetsi ?? zahrati motoru ventilovou vuli temer dorovna - na to tam ty vule proboha jsou



Tak teď jsi to zabil ale že zrovna ty, to teda koukám

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 19:26 | Nahoru | #152
JiriK84> ajeje, ted se dozvime nejakou "moudrost" z mechniky poddajneho telesa, tak prosim o vyklad, zejmena by me zajimalo proc byva na vyfukovych ventilech cca dvojnasobek oproti sacim ? a hned muzes pokracovat proc se srouby na hlave a svicky utahuji na prislusny moment (nizsi nez maximalni), pripadne srouby na turbinach a podobne ??

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 19:31 | Nahoru | #153
Spíš by to extra pro tebe chtělo moudrost na téma ironie

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 19:53 | Nahoru | #154

kerut píše: JiriK84> ajeje, ted se dozvime nejakou "moudrost" z mechniky poddajneho telesa, tak prosim o vyklad, zejmena by me zajimalo proc byva na vyfukovych ventilech cca dvojnasobek oproti sacim ? a hned muzes pokracovat proc se srouby na hlave a svicky utahuji na prislusny moment (nizsi nez maximalni), pripadne srouby na turbinach a podobne ??



Můžu tě ujistit že jsou motory, které se běžně užívali a stále ještě užívají u kterých zahřátím na provozní teplotu dojde k zvětšení ventilové vůle. A jinak ten Mafuko nebo jak se jmenuje co založil téma bude asi slušnej internetovej besedér když téma se stejným problémem zakládal už před víc jak rokem na jiných stránkách

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 20:17 | Nahoru | #155
JiriK84> ted se priznam ze vam dvema moc nerozumim, pokud to byla ironie pak se samozrejme omlouvam za spatne pochopeni..

jestli takovej motor jak pises existuje nebo ne ti vymlouvat nebudu, existuje ledacos od ruznych pokusu o perpetum mobile, pres slepe a zapomenute ulicky, takovy pisty stredovekejch vodoteznejch stroju se treba tesnili hnojem, ale uprime a logicky - k cemu by to tam proboha bylo ? abys vnasel do systemu rozvodu jeste vetsi razy ? obzvlast kdyz je drik ventilu geometricky uzpusobenej tak akorat k prerazeni a jak velky tam jsou rychklosti+sily se asi nemusime moc dohadovat

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 21:09 | Nahoru | #156
ani hnuj ani perpetum mobile. Ale obyčejný BMW motory s rozvodem OHV, jinak nejčastější s tímto jevem klasický škodovácký motory od nějakých starých octavií až po poslední felicie, ale ty neřeším, jsme na motorkářským foru, a ještě zvětšováním vůlí při zahřátí byly známé některé motory honda s rozvodem OHC, ale 16V technikou kdy je v hlavě jen jedna vačka, ale dvě další hřídele s vahadlama pro otevírání ventilů. A upřímně a logicky k čemu tam ta vůle je? No právě u těchto motorů k opačnému efektu kdy v teplotách kolem -20 -30 stupních při studeném startu mohlo dojít k nulové ventilové vůli a k pootevření ventilu čímž došlo k znemožnění uvedení motoru do chodu. Nastavovaní ventilové vůle se standartně provádí na studeném motoru protože pro běžný provoz je dostačující. Nicméně třeba u motorů OHV pokud se použily pro závodní účely bylo snahou nastavovat ventilovou vůli na provozní teplotě, neboť vzhledem k rozdílné roztažnosti materiálů na jednotlivých válcích docházello k značným rozdílům kdy na studeném motoru jsi nastavil třeba S-0,15 a V-0,20 a po zahřátí na provozní teplotu se ventilové vůle změnily a hlavně rozházely v rozsahu 0,30-0,60!!!! a tento rozdíl již byl znatelný na výkonu a chování motoru. Dále by se pak dalo diskutovat o rozdílné tepelné roztažnosti rozdílných materiálů v závislosti na jejich celkovém objemu.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 22:05 | Nahoru | #157
Souhlad.
Ventilové vule včetně pruzin a rozvodu jsou prezitek. Vsak on si je uz píst najde a přirazí do spravne polohy.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 22:20 | Nahoru | #158
Takhle, pod tezce pod vlivem, se jenom směju.
Vaše nápady moje peníze.
Trochu to mírní pocit zklamání v zákazníkových očích, "mno profi napravo-oprava evidentně převýší cenu vašeho milovaneho stroje".
Ale, život neni o penězích, ale pocitech, nebo se snad pletu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 22:36 | Nahoru | #159

JiriK84 píše: kdy v teplotách kolem -20 -30 stupních při studeném startu mohlo dojít k nulové ventilové vůli a k pootevření ventilu čímž došlo k znemožnění uvedení motoru do chodu.



tak nezlob se na me, ale priznam se ze tomuhle uplne nerozumim,... takze ventil kterej chudak mala kouka primo do spalovaciho prostoru a je dlouhej jak tejden pred vejplatou, se pri tech teplotach nekolika set °C protahne o tu cca desetinu, a rozvod kterej se zas az tolik teplotne nehybe ani pri tom zahratym motoru protoze "roztazitelny rozmery" ma podstatne mensi nez drik ventilu, a protoze primo v ty samotny hlave uz je teplota o dost mensi, rekneme +- teplota oleje (pripadne kolem hlavy, kde vedou tycinky u OHV, je jeste o hodne min), tak tenhle rozvod se pri ochlazeni o rekneme -50°C (beru +20°C jako ref. a k tomu tech -30°C ) smrskne o tu samou desetinu, nebo vlastne jeste o vic aby vytlacil ventily ze sedel ?? ...krom toho by me pri vsi ucte uz tak zajimalo, jak se prakticky meri o kolik se zvetsi vule pri provozu

nezlob se na me ale tohle moc racionalne postaveny neni, roztahuje se zejmena ventil samotnej, proto maji saci mensi vuli a vyfukovy vetsi, nic jineho v tom nehledej...

Julip> rozhodne nepletes jdem vymejslet to antigravitacni pole, to by mohlo bejt super nahodou !!

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 22:43 | Nahoru | #160
Kerut: Kazdopadne mi u golfu Mk1 ventily dělaly presne to co kolega popsal, v mrazu se vule zmenšily az tak, ze ventily na jednom az dvou válcích netesnily... prej běžný jev. Teorii si k tomu domysli sam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 22:48 | Nahoru | #161
kerut> Částečně má pravdu,třeba ta škodovka používala, tuším od favoritu,pro lepší tepelnou dilataci na sací vetil hliníkové tyčky, vůle tam je samozřejmě pro pokrytí rozdílných teplot dílů během různých provozních stavu např při tom studeném startu se zahřeje podstatně rychleji ventil než tyčka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 22:48 | Nahoru | #162
assassin> hele z fyziky mas odstudovano +- to samy co ja, tak si to preber... to budu verit spis tomu ze v tom mrazu prestala tesnit sedla (dosedaci plocha se smrskla na tolik ze tam ventil nezapadl tak jako za tepla.. analogie lisovani za tepla)

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 22:58 | Nahoru | #163

kerut píše: assassin> hele z fyziky mas odstudovano +- to samy co ja, tak si to preber... to budu verit spis tomu ze v tom mrazu prestala tesnit sedla (dosedaci plocha se smrskla na tolik ze tam ventil nezapadl tak jako za tepla.. analogie lisovani za tepla)


A prave s tim počítá navod, mereni za studena/tepla ,kdy a jak merit hladinu oleje... .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 23:00 | Nahoru | #164
[quote=Kratzmar1např při tom studeném startu se zahřeje podstatně rychleji ventil než tyčka. [/quote]

kdyz je tycce zima, tycka je kratsi (no, taky me v tomhle smeru napada jista analogie... ) - kdyz je tycka kratsi vahadlo bude zhoupnuty vic k tycce - kdyz je vahadlo zhoupnuty vic k tycce je vule vetsi - a i kdyz se ventil zahreje driv nez tycka zbude tam kousek z te vetsi vule.. abys ventil zatlacil dovnitr musel bys tycku naopak ohrat na vyysi teplotu nez na ni bezne byva, ne ?

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 23:04 | Nahoru | #165
Kerut: takze hlava se smrskne vic nez ventil co se prumeru tyka, ale co se délky tyka tak ne? Nevim nebavi me vymejslet proc to co jsem pozoroval neni mozné, proste v mrazu byly ventilove vule na dvou válcích nula a nastartovalo to jen na dva.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 23:06 | Nahoru | #166
kerut> Pohybuji se v hasicskem sportu. Upravene motory TAZ 1500 v prenosnych pozarnich strikackach...z puvodnich 1500 ccm se to prevrtava az na 2200 ccm, honi se z toho pres 200 Nm (vim, zadny zazrak, ale v porovnani s originalem..) zmerte si ventilove vule u tehle motoru za ruznych teplot, nekteri mozna budou zasnout.

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 23:08 | Nahoru | #167
assassin> uprime nevim, je to racionalni vysvetleni ktery me jako rpvni napadlo, popravde proc ne, ta tesnici plocha je zvykla na teploty studenej motor az vejs, neni zabrousena pri -20C..

kazdopadne abys dohnal tu samou vuli kterou smazne provozni teplota (na ventilu fakt nekolik set stupnu) tak bys toho golfa asi musel protahnout absolutni nulou.. vem si porad jsou to stovky °C do + vs. desitky °C do -.. a to je sakra rozdil

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 23:16 | Nahoru | #168
kerut>Ocelová tyčka, hliníkovej blok, když nastavím vůli 0 při 20C° kolik bude vůle při -20C°? No a k tomu zahřátý ventil pár vteřin po startu.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 23:20 | Nahoru | #169
Absolutní nula nebyla a vule byla nula, ventil netesnil. To je vse co vim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 23:22 | Nahoru | #170
Kratzmar1> si me zmatl, psals ze se driv ohreje ventil nez tycka, ne nez blok, kdo ma takhle vecer do tolika pocitat ted ani nevim jestli jdu na sever nebo na jih

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

29.8.2018 v 23:48 | Nahoru | #171
kerut>

kdo ma takhle vecer do tolika pocitat

Kdybys servisoval kamiony od rana do teď jako ja, tak jsi krásně svěží

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

30.8.2018 v 00:00 | Nahoru | #172

Kratzmar1 píše: kerut> Kdybys servisoval kamiony od rana do teď jako ja, tak jsi krásně svěží



Ja od rana doted kreslil Mclarena :D a jsem docela KO

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

30.8.2018 v 00:03 | Nahoru | #173
Není to sice 100% správně, protože bylo nejspíš potřeba zaplnit patřičný počet stran co nejlépe vypadajícím textem s obrázky, ale poučné to je. Rozvody motocyklových motorů, 13 stran:
https://docplayer.cz...yklovych-motoru.html

Naposledy editováno 30.08.2018 00:05:01

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

30.8.2018 v 00:23 | Nahoru | #174
Kratzmar1> Ne tak vazne, rozdil 40° na (prezeneme to hodne) delce 250mm udela cca 2,5 desetiny u Al a zhruba pulku na oceli, to je v rozdilu neco pres tu jednu desetinu (nebudeme resit prevod vahadla atd..), ty to nenastavis nulu, protoze to je blbost, ale treba na tu desetinu u saciho a dve u vyfuku (resp. spis podle manualu vyrobce, viz na konci odstavce) A to jsme fakt v extremnim extremu jak delkove (OK u nakladaku na trucktrial asi ne, ale resime moto...) tak teplotne(tady v cesku tech -20° zas tak moc casto nebejva), a uz vubec nemluve o extremu rozvodu kterej se u dnesnich motorek davno nepouziva .. jasne k tomu vsemu extremnimu se ventil se zahreje a uz jsme v zapornych cislech, OK, nicmene da se docela predpokladat ze vyrobce s tim u takoveho rozvodu (OHV) pocita a stanovi ty vule podle toho (tedy primerene vetsi.. )

kazdopadne to porad nijak nezodpovida otazku jak by mohla byt ta vule pri provozu/zahrati vetsi nez ta nastavena ...ventil se pri provozu proste zahreje vzdycky vic (podstatne vic!!) nez o kolik muze realne schladnout celej zbytek, i na ty sibiri nebo antarktide.. min nez -30°C na zemi (tam kde je asfalt, kde bydlej lidi a jezdej motorky) vetsinou fakt nebejva, zatim co tech 600, 700°C na čele vyfukovyho ventilu bejva docela bezne

Assassin> tyjo ! to zni podstatne zajimavejs nez nejaky sedacky do vlaku

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

30.8.2018 v 03:39 | Nahoru | #175
Tady někdo nechápe,že JiriK84 si tu z vás dělá jednu velkou prdel.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

30.8.2018 v 05:05 | Nahoru | #176
Tady někdo nechápe že nedělám, měli byste přestat teoretizovat a začít občas něco dělat a pak teprve přemýšlet proč to tak je. Kdo z vás a kolikrát jste měřili ventilovou vůli na teplým motoru? Já několik set krát a jak píšu po zahřátí na provozku je na OHV ventilová vůle větší než je základní nastavení na studeným motoru.

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

30.8.2018 v 06:17 | Nahoru | #177
A tomuto jevu se říká, fyzika obrácená vzhůru nohama.

Ale teď vážně. U motorů OHV se na teplém motoru ventilová vůle zvětšuje.
Takže má pravdu.

Naposledy editováno 30.08.2018 06:36:19

1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

30.8.2018 v 07:22 | Nahoru | #178
Tak tohle je nalepka z ventilovyho vika Mercedes-benz https://www.authent...SL-p/auth-003776.htm

Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

30.8.2018 v 07:32 | Nahoru | #179
A co když napíšu že to je defakto i u ostatních motoru? To nikomu z vás ještě pořád nedošlo jak to je a jak to vysvetlit?

(reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček

30.8.2018 v 07:41 | Nahoru | #180

Davecherokee píše: Tak tohle je nalepka z ventilovyho vika Mercedes-benz https://www.authent...h-003776.htm [/quote]

Konečně někdo a já vím proč tomu tak je jen čekám jestli to někoho napadne když je tady taková diskuze.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 Včera v 07:43 Rolda89
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom BTerier 10 14.3.2024 v 15:44 biosák
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy

TOPlist