Ventilové vůle byly na dolním limitu, některé trochu pod, tzn. byly natěsno. Já jsem udělal to, že jsem všechny při jednom nastavil na maximální přípustnou hodnotu. Tedy ventily se teď později otevírají a dříve zavírají.
Mohlo by to být příčinou toho, proč Strom od 3000ot. do cca 5000ot. táhne hůře, než předtím? Rozdíl není moc velký, ale cítit jde.
Už na hornetovi jsem si po seřízení ventilových vůlí (mechanik mi tak taky dával na maximální mez) všiml změny v projevu motoru, ale nějak si nevybavuju, že by jel hůře odspodu.
Naposledy editováno 24.08.2018 23:21:48
E: samozrejme ze i procenta se daji honit ledas jak, tohle je z HRC manualu pro VFR400 na TT.. ale za jakou cenu ? ..a to si troufam tvrdit ze ta uprava kanalu bude mit 10x vetsi vliv nez desetina na ventilovy vuli
Naposledy editováno 28.08.2018 14:37:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Doplním to do předchozího, ať to neplete.
Naposledy editováno 28.08.2018 16:30:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
E: verimze s Beranidlem se (mimoradne)shodnem ale pro ilustraci pro ostatni, bez osobniho integrovaneho 3Dprojektoru v palici prikladam jeste druhy obrazek - ze jde skutecne jen o ten nabeh, uz pri 1mm zdvihu to bude mene nez stupen, a peak se samozrejme nezmeni vubec ... (samozrejme mechanizmu muze byt 3 prdele, s vahadly, bez, prubehu vacky taky milion, ale tak nejak nazorne, obrazne, obecne..)
Naposledy editováno 28.08.2018 17:07:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Vačka s rovnou částí a ploché zdvihátko nejdou dohromady, zrychlení by bylo nekonečné. Musí být zaoblené zdvihátko nebo rolna.
Pro ploché zdvihátko si nakresli vačku jako dva radiusy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
ventilova vule (realne meritelne, zjistitelne) ovlivni maximalne otevirani, nikoliv casovani nebo dokonce prubeh, bohatost atd
Pokud se bavíme o vůli v rámci servisního limitu tak souhlasím a podepisuji v plném rozsahu, ale takový jeden dva mm navíc to už dělá divy.Kratzmar1 píše: kerut> Pokud se bavíme o vůli v rámci servisního limitu tak souhlasím a podepisuji v plném rozsahu, ale takový jeden dva mm navíc to už dělá divy.
jeden dva mm ??? jo, tak o tom nepochybuju, ..pokud prejdeme na tuto rovinu pak skutecne pokladam krale a bez otaleni hlasim prohru
PS ty rozvody tohle prezijou ?
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Jen bych dodal osobni zkusenost: maly ventilovy vule (mimo limit) pusobily problemy pri volnobehu. Projevovalo se to nepravidelnym volnobehem az zhasnutim motoru. Dvouval i čtyřvál.
To co napsal Beranidlo, pod to se klidně podepíší, lépe bych to nenapsal, a je zde více lidí, kteří v této otázce mají větší přehled jak já, ale ty k nim určitě nepatříš.
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
..i kdyz ted koukam na novy prispevek, ze valka v osobni rovine je mnohdy silnejsi nez ten "pud sebevzdelavani"
jinak si teda musim trosku nasypat popel na hlavu s tema desetinama/setinama,.. vcera vecer jsem (ciste nahodou, debordelizace byla zapricinena hledanim neceho uplne jineho, alekdyz uz sem mel ty desky v ruce tak jsem v ramci tehle diskuse..) nakoukl do papiru se zapsanejma vulema, abych si osvezil pamet.. a mam na NC30 predepsany 0.12-0.18 resp 0.21-0.27..
takze ty merky po dvou stovkach to uplatneni (ciste teoreticky) jaks taks maji NICMENE !! puvodni mnou zmerene vule pred mym mirnym zasahem/preskladanim podlozek (postupne jsem premeril vule i podlozky, pozvracel zpet, na papire popremyslel nad optimalizaci, nasledne prehazel, parkrat otocil motorem a znovu vse premeril viz scan.. u miniaturni V4 nekolik hodin zabavy na smutny silvestrovsky vecer ) byli hodne rozdilny a vic nez tretina byla mimo limit (od 0.10 do 0.20, a jedna vyfukova 0.18) a to s tim ten kluk v anglii s tim jezdil zavody !!... (k tomu pridam ze i kdyz jsem hledal, tak podlozky stupnovny po setinach jsem stejne nenasel, delaji se po 0.025 )
...toz asi tak k tem setinam
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Jen mě pruděj lidi, jež reagujou na běžný postup štelování ventilů, posměšným "že se to tu dělí na správné strojaře a na ty co to strojaři nejsou" - krom toho to celý uzavřou " že při montování mikroskopů se... bla bla bla...CO TO KURVA MÁ CO DĚLAT S NASTAVENÍM VENTILŮ NA SVČKU. To si sem někdo chodí plácat játra jakej je borec strojař ? Půlka zdatnejch servisáků by podle něj nebyla, protože do strojařiny patří i CIT. Já osobně viděl xkrát stavět ventily na měrky po 0,05mm - co měření to originál a podle toho co tam nedostaneš jak ti táhne o 0,05 nižší měrka se to běžně dělá. Tihle lidi tu pak plkaj jak je někdo arogantní, přitom si ve svým obluzení věku myslej, že můžou kohokoli označit jakkoli. Sami pak pláčou když se do nich někdo opře. To že ten chytrák má zkušenosti mu nidko nebere a že může mít větší než já, taky ne... ale ať se ve svým slovutným věku už naučí chovat a diskutovat jako rovnej s rovným a ne jak profesor s usmrkancema a házet to hlášky typu " nidko tu nic o motorech nevíte ...nebo cokoli tu napíšu, si jdeš vyhledat do brožurek …" ...bože můj, trochu sebereflexe.
Naposledy editováno 29.08.2018 16:10:23
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
CB600 píše: Nad tou podložkou je přeci hrníčkové zdvihátko, takže drsnost povrchu nemá vliv.
Nad tou podložkou je většinou hrníčkové zdvihátko ale třeba u XJR nebo GS500E jede vačka přímo po podložce, podložku brousit jednostraně a je to...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Davecherokee píše: Tak jsem šel do dílny a přešteloval vůle na minimum, mezitím jsem dal dvě piva a čtyři panáky slivky a pak jsem to šel projet, no jede to jak piča měl jsem to problém uřídit, nárust výkonu minimálně 50%
To ja jsem šel ještě dál. Vynechal ventily úplně a pořídil si cvajtakt.
Ovšem teď mam v hlavě revoluci, válec nahradím vrtulkou, a po dosažení 0,9Mach prepnu na rovnou trubku-otevřené sání, a otevreny vyfuk.
Pry se tomu říká se náporovej motor a např. u raket tomahawk to pry funguje výborně.
Akorat s gumama problém, odstředivou silou se neudrží na ráfku a skrtaji mi o blatniky.
E: koukam ze ty vejfuky od volny turbiny primo kolem nohou musej bejt pecka ..asi vyhrejvani na zimni jezdeni
Naposledy editováno 29.08.2018 18:52:52
1 reakcí na tento příspěvek Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Posunou velké ventilové vůle výkon do vyšších otáček
Musím dopsat
Viz výše JiriK84, chceš ještě mě přesvědčit, že tu nejsou techničtí analfabeti, můžeš se stupidní poznámkou přidat.
Naposledy editováno 29.08.2018 19:07:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 10 | Včera v 18:57 Gahan37 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |