bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cestovní enduro
Zdravím,chtěl bych radu..Rozhodl jsem se prodat choopera,i když nerad ale po delším cestování na tomhle stroji jsem přesvědčen že ho musím vyměnít za nějaké to cestovní endurko..Vůbec ale nevím k čemu víc tihnout..Sjiždím recenze,testy atd..Má představa že by to neměl být žádný malý stromek apod..prostě nic kolem šesti kilča,minimálně Tiger 800..Přechazím s 1400 obsahu,takže spíše se poohlížím,po něčem o obsahu okolo litra a přikláním se ke kardanovemu pohonu,mám v merku pár strojů např: Moto Guzzi Stelvio 1200,nebo Yamaha XT1200Z Super Tenere,případně i Triumph Tiger Explorer ale tady už je cenovka docela hodně vyšší,zase by mě zajímal ten tří hrnek no..
Děkuji za poznatky a rozumné komenty...


Naposledy editováno 23.08.2018 20:57:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:03 | Nahoru | #61
MedWed> no, skoro...proč si jinak pořizovat cenduro.? Stáhnout ty dvě zbylý procenta, tak jdu do GSA...

Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:06 | Nahoru | #62
Modla az na pudu koukam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:08 | Nahoru | #63

selkie píše: MedWed> no, skoro...proč si jinak pořizovat cenduro.? Stáhnout ty dvě zbylý procenta, tak jdu do GSA...



... nejdes, bo GSA se prodava jen po dukladnejch testech... to nedaj kazdymu!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:12 | Nahoru | #64

MedWed píše: ... nejdes, bo GSA se prodava jen po dukladnejch testech... to nedaj kazdymu!

testech na co..? VD..? IQ..?

(reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:30 | Nahoru | #65

Joker11 píše: foxdive> A co Triumph Tiger 800?Ten 3 vál musí být taky super..


nebo si počkej na 790 Adv, ta určitě pojede hodně slušně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:35 | Nahoru | #66

selkie píše: testech na co..? VD..? IQ..?



... ne, jednoznacne delka... ptaka

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:43 | Nahoru | #67
Novinka pro příští sezónu bude taky Moto Guzzi V85. Motor a převodovka by měla být z V9, což je hodně vydařená věc. Navíc s hmotností kolem 185 kg. A to by mohlo bejt ono. ...
Edit:
Asi si to chce i říct nějakej ten rozpočet, protože ceny cendur jsou taky ve velkém rozpětí ...

Naposledy editováno 24.08.2018 15:44:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:54 | Nahoru | #68

MedWed píše: ... ne, jednoznacne delka... ptaka

ahá, to já měl celou dobu za to, že prodlužuje právě až pořízení...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 15:59 | Nahoru | #69

selkie píše: ahá, to já měl celou dobu za to, že prodlužuje právě až pořízení...



... vsak ja nerekl, jaka ma ta puvodni delka byt...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 16:06 | Nahoru | #70
MedWed> pravda..no, ale zase, proč by měl být nějaký limit.?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 16:12 | Nahoru | #71

selkie píše: MedWed> pravda..no, ale zase, proč by měl být nějaký limit.?

Zdar koukám na vás jako z jara jakou mám vlastně kliku hned si to večer také přeměřím .

(reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 16:32 | Nahoru | #72

selkie píše: MedWed> pravda..no, ale zase, proč by měl být nějaký limit.?



... to se ptej u BMW... ja jsem jen oznamovatel...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 16:33 | Nahoru | #73

pavelgsxrv píše: Zdar koukám na vás jako z jara jakou mám vlastně kliku hned si to večer také přeměřím .



... nezapomen, ze vecer je clovek mensi nez rano... to je overeno

Cestovní enduro

24.8.2018 v 16:37 | Nahoru | #74
Pokud si seš jistej že to chceš na cestování třeba i po horších silnicích, vyjímečně nějaká ta rovná šotolinka, tak si kup libovolnej nadlitr s 19" vepředu a s váhou kolem čtvrt tuny.
Pokud si jistej nejseš a uvažuješ i trochu o terénu tak bych doporučil něco levnějšího, lehčího a s 21" předkem, takže asi TA650, AT750, GS650 Dakar či Sertao, možná 800GS. To ti umožní vyjasnit si co vlastně od motorky očekáváš a co budeš jezdit, těžkej nadlitr tě coby začátečníka v terénu odradí a asi ho dost omlátíš. Mlátit budeš i s tou lehčí, ale možná míň často a mohlo by to mít levnější následky . No až až budeš vědět co chceš tak mrdečku prodáš a koupíš buď ten cestovní nadlitr, nebo lehkej jednoválec kolem 600ccm, nebo univerzál v podobě nějaký dvouválcový KTM, nebo něco úplně jinýho.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 16:44 | Nahoru | #75

MedWed píše: ... nezapomen, ze vecer je clovek mensi nez rano... to je overeno

a co když vstávám večer a spát chodím ráno.?

(reakce na) Cestovní enduro

24.8.2018 v 17:40 | Nahoru | #76

selkie píše: a co když vstávám večer a spát chodím ráno.?



... to uz je hodne kdyby, ale neni nad to, kdyz se zmeris sam...

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro

25.8.2018 v 14:05 | Nahoru | #77
Ahoj kluci, taky bych potřeboval poradit ohledně cestovního endura. Jde mi o motorku na dlouhé trasy na západ a sever Evropy, takže většinou silnice než terén 90/10. Jízda většinou ve dvou. Potom je důležité kriterium pro 2 metrového chlapa a 110 kg. A teď ta důležitá věc, pro začátečníka. Přemýšlel jsem o nějaké 650 jako například
Kawasaki Versys 650. Nejsem si jistý jestli je hned super nápad na litr. Cena do 120 tis. a nižší. Díky za každou radu.

Naposledy editováno 25.08.2018 14:51:29

Cestovní enduro

25.8.2018 v 14:20 | Nahoru | #78
Strom, nenáročnej jednoduchej na údržbu. Do začátku i v litru.

(reakce na) Cestovní enduro

25.8.2018 v 17:41 | Nahoru | #79
Dejvdejv> ahoj, myslím si že bys mohl jít minimálně do 800, ten versys 650 by tě brzy omrzel,postrádal bys u něj časem výkon kor když budeš jezdit s batůžkem.. Ještě k tomu nejsi žádnej suchar ale zase je to otázka financí do těch 120 tisíc, tak ten větší stromek jak píše SPIKE by byl ideál..

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro

25.8.2018 v 18:10 | Nahoru | #80
Určitě běž do silnější mašiny, vůbec se neboj, dá se s tím jezdit uplně stejně jako se slabší a hlavně pak když chceš , tak to jede a taky, určitě pak i méně řadíš, i průžnost je jinde.

Já šel kdysik taky do 6kila....a dnes vím , že to byla chyba. A ty pokud chceš jezdit ve dvou a máš 110 kg, tak je litr jasná volba !!!

(reakce na) Cestovní enduro

25.8.2018 v 19:11 | Nahoru | #81
T.E.CH> přesně,moje řeč

Cestovní enduro

25.8.2018 v 20:36 | Nahoru | #82
Ono se dá jezdit i na 650.Někteří jezdí s mašinou kolem 30kW,ten Versys má 46kW což není úplně málo.Ale pokud to mají být delší cesty a ve dvou,je lepší něco většího...

Cestovní enduro

25.8.2018 v 21:59 | Nahoru | #83
Litroveho stromka bych na zacatel moc nedoporucoval, nema antihop jestli se nepletu... 650 treba ten versys na zacatek muze byt fajn volba, ale jestli hodlas jezdit s batuzkem pravidelne, vykon asi po case chybet bude (sedlam ho ted taky, posledni masina pred versysem bylo litrove FZS - a nenudim se, pro jednoho vykonove celkem ok). Co muze bejt horsi, jestli to fakt myslis vazne s 10% v terenu, tam tajle motorka nema co delat.

(reakce na) Cestovní enduro

26.8.2018 v 07:02 | Nahoru | #84

spike-cz píše: Novinka pro příští sezónu bude taky Moto Guzzi V85. Motor a převodovka by měla být z V9, což je hodně vydařená věc. Navíc s hmotností kolem 185 kg. A to by mohlo bejt ono. ...
Edit:
Asi si to chce i říct nějakej ten rozpočet, protože ceny cendur jsou taky ve velkém rozpětí ...


V85 má motor výrazně jiný než V9. Tam nezůstal kamen na kameni. Jak jede ještě nikdo neví. Každopádně tam je +40% výkonu navíc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

26.8.2018 v 07:26 | Nahoru | #85

Joker11 píše: foxdive> A co Triumph Tiger 800?Ten 3 vál musí být taky super..

onehdy nějaký chytrák prohlásil, ze trivalcove motory v sobě spojují výhody dvouvalcu a ctyrvalcu. Ze dole jedou a nahoře taky. Já tvrdím opak. Spojují nevýhody obou. Dole to nejede a nahoře taky ne. Dvanactkovy Triumph je takový supersport na chudach. Je to motorka, kterou jsem poměrně dost snadno dostal na limity podvozku, hned jakmile jsem s tím vyjel mimo asfalt. A to jsem měl ten nový model se semiaktivnim WP podvozkem. Na silnici se chová dobře. Ale jak jsem psal - aby to poradně jelo, musíš to držet pod krkem. V terénu nemá ten motor břink. Když potřebuješ vrknout abys třeba vyhodil kolo z drážky, tak na to prostě zapomeň. Ten motor je v terénu dost bez potenciálu, ostatně v synergií s podvozkem. Zopakuji - na silnici celkem dobrý.
Osmičkový Tiger je na tom ještě hůř. Měl jsem bohužel povinnost jet před měsícem na Tiger 800 asi 20 km středně těžkým offem v Rumunsku (Heidenau Scout) přes kamenité a blativé úseky protkanými lavory plnými vody a to byla pro mě největší zoufalost za posledních několik let. Pak jsem ten stejný úsek jel nazpátek na GS a opět tam na Stelviu a oproti tomu (papírově lehčímu Triumphu) to v obou případech byla paráda. GS mělo vpředu sjetou E10 a vzadu novou E07+. Stelvio padesátiprocentní staré E07.
Obecně - Triumph funguje na asfaltu, ale do terénu nepatří.
Co se týče offu, tak Stelvio, Afrika, dvanáctkový GS a KTM Adv všechny fungují skvěle. Pokud máš gumy a máš na to ruce. A to se nebavím jen o nějakých sotolinovych cestách s dětskou obtížnosti. Ale o opravdovým terénu. Všechny mají své lehké mouchy. Na podvozku, na motoru, ale fungují. Mají víceméně schopné podvozky, motory co tě vytáhnou ze sraček přesně v momentě když to potřebuješ, dobré těžiště a vyvážení. Trochu se drbu za ušima s Yamahou 1200, která těch much má trochu víc, ale pokud ji miluješ a budeš trosku víc tolerantní, tak si s ní uziješ taky. Hondu CT z terénu skrtni úplně. Vpodstatě i ze šotolinek. Nevypínatelné ABS a brutální hmotnost tě vyškolí hned v první rychlejší zatáčce.
Multistradu Enduro ti neřeknu. Tu jsem jezdil jen po asfaltu a v terénu jsem ji neměl.
Caponord Rally je taky dobrá volba. Skvělý, vážně skvělý podvozek. Motor má říz, což se v offu hodí. Trochu mě mrzela vyšší spotřeba a malá světlá výška. Každý větší kámen a už jsem byl na břichu.
Jak tady někdo zmínil. Kup si novou litrovou Africu. A až se to na ni naučíš a zatoužíš po větší míře zábavy, tak ji prodej. A kup něco jiného. Zábavnějšího.
Takže Jokere, srovnej si v hlavě trochu víc co vlastně chceš. Ideální stroj neexistuje. Vždy je to kolekce kompromisů. A je potřeba mezi nimi prokličkovat.
A na řeči typu “dnes jsou všechny motorky dobré a s žádnou neuděláš chybu” nedej. To je úplný nesmysl. I dnes stojí spousta motorek za hovno. Co se kardanu týče, po stovce tisíců kilometrů s kardanovou motorkou a po desítkách tisíců km s motorkami s řetězem stále neshledávám v kardanu nějaké výrazné výhody. V případě že chceš jezdit v terénu, tak je kardan spíš nevýhodou, vzhledem ke své omezené proaktivitě. Pokud ji vůbec nějakou má. Třeba Yamaha ST a Honda CT má kardany jedna veliká hrůza. BMW, Guzzi a Triumph je má mnohem lepší. A v terénu je vpodstatě nejlepší řetěz.
Co bych dělal na tvém místě já? Počkal bych si na KTM 790 Adventure nebo Adventure R

Naposledy editováno 26.08.2018 07:56:15

1 reakcí na tento příspěvek Cestovní enduro

26.8.2018 v 08:34 | Nahoru | #86
Kluci, díky za postřehy a rady. A co se týká Versys je to motorka, která se mi líbí vzhledově.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

26.8.2018 v 09:01 | Nahoru | #87
Dejvdejv> kolik váží batoh.?

Pokud hodláš jezdit do těchhle fašistickejch zemí, tak výkon nepotřebuješ, 650 bude stačit

(reakce na) Cestovní enduro

26.8.2018 v 09:08 | Nahoru | #88
selkie> nějakých 70 kg maximálně.Určitě západ a Skandinávie.

Naposledy editováno 26.08.2018 10:06:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

26.8.2018 v 15:47 | Nahoru | #89

seikos píše: Co se týče offu, tak Stelvio, Afrika, dvanáctkový GS a KTM Adv všechny fungují skvěle. Pokud máš gumy a máš na to ruce. A to se nebavím jen o nějakých sotolinovych cestách s dětskou obtížnosti. Ale o opravdovým terénu. Všechny mají své lehké mouchy. Na podvozku, na motoru, ale fungují. Mají víceméně schopné podvozky, motory co tě vytáhnou ze sraček přesně v momentě když to potřebuješ, dobré těžiště a vyvážení.



to jako vazne to GS?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cestovní enduro

26.8.2018 v 17:07 | Nahoru | #90

KubaLC8 píše: to jako vazne to GS?

jo
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Diagnostika Triumph Tiger 1200 Explorer Triumph Tiger 1200 Thomsonson 9 Včera v 12:30 Joepepek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Pyreneje,Sardinie,Korsika 2024 Yamaha XT1200Z Super Tenere 31081 11 14.4.2024 v 02:55 MiKXX
MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko [1 ... 27, 28] Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX... pkKun 838 3.4.2024 v 07:12 pkKun
XT1200Z - elektrika - Blikaju pravé... Yamaha XT1200Z Super Tenere hudekd 11 4.3.2024 v 19:22 hudekd


TOPlist