bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dušení Honda CX500
Čus . Mám problém s Hondou . Nastartuje v pohodě ale když jedu na 5-6 tis přidám víc plynu tak se jakoby uleje,začne vibrovat a zpomaluje. Ale když přidávám pomalu přeskočí to 6-7tis.ot. můžu tahat za plyn jak hovado a nic se nedusí. Synchro uděláno karbeci snad 5x rozebraný ,novej vzd.filtr fajfky...jen to sežere svíčky co cca 2tis km to pak nepředjedu ani kamion..Jakejkoliv nápad se hodí..
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500

21.8.2018 v 19:34 | Nahoru | #1
Zdar. Mě to dělá to samé,mám ale 20 kw verzi .Motorku mám teprve 2 měsíce je přivezená SRN kde ji helmut dlouho měl ve stodole značně olysanou.Děkuji za všechny postřehy a rady.

(reakce na) Dušení Honda CX500

21.8.2018 v 21:52 | Nahoru | #2
jarda139> taky 20 kw...ale mám probroušený svody na pruměr 37kW verze..ja ji mam 2.rok..no za mne vyndej motor vymen spojku,retizek olej pumpy ,tu rovnou vycisti..a z druhy strany motoru /od kardanu/ vymen rozvody,tesneni vodni pumpy a ten priblbej O krouzek na stelovani napinaku rozvodu...to jsem neudelal a celej rok mi blil olej...no ja ted sehnal 37kW karby a jdou ns ultrazvuk..doufam ze to nebude stator pac se mi nechce davat 4500kc za ignitech jednotku...

Dušení Honda CX500

30.8.2018 v 16:54 | Nahoru | #3
Sorry že vám do toho lezu ale jak fuguje napínaní řetězu cx mám tu první a furt to nepobiram.Dikes

Dušení Honda CX500

30.8.2018 v 16:58 | Nahoru | #4
Jo a jinak mě nešla vytočit přes 3/4 a byli to trisky

Dušení Honda CX500

30.8.2018 v 17:26 | Nahoru | #5
Membrány v karburátorech? Má na to věk, jsou jen z gumy.

1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500

31.8.2018 v 20:50 | Nahoru | #6
Jestli to žere svíčky tak je špatná směs. Jak vypadaj? Není to náhodou chudý?

to Beranidlo - Ne, membránama to není, VB36/26 nemají na šoupátkách membrány.

to Arko - Co je tak složitýho na tom nastavit levý píst na konec kompresního zdvihu (TDC - značka TL v inspekčním otvoru a zavřený ventily na levým válci), povolit a zas utáhnout šroub co trčí přímo nad inspekčním otvorem (adjustace napínáku, jak se to povolí tak pružina dopne vůli řetězu)?

Dušení Honda CX500

4.9.2018 v 15:16 | Nahoru | #7
Combust..napinak jak rikas..no po normalni jizde jsou svice svetly ale jak dam plnej tak v 5-6 tis strili a dusi se..chcipnu vyndam svice a jsou cerny...

Dušení Honda CX500

4.9.2018 v 15:19 | Nahoru | #8
Arko...trysky jsou osazeny dle manualu...78 a 112 jen to byla skrcena verze na 20 kW ale ke me se dostala uz s probrousenejna kolenama na 37kW ale karby jsou na 20 kW ..

1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500

4.9.2018 v 18:50 | Nahoru | #9
Přečti tento příběh o rozštelované CM400, chovala se podobně a spousta lidí si stím lámala hlavu.
https://www.motorkari.cz/tema/?t=204834
Nakonec se zjistilo, že to bylo záměnou jehly z jiného provedení nebo ročníku. To stejné může být i tvůj případ - po odstranění restrikce nebylo vše uvedeno do stavu pro příslušný výkon.
Ještě mě napadá, jestli nad šoupátkama nejsou nějaké dorazy zdvihu.

2 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500

4.9.2018 v 21:33 | Nahoru | #10
Z jiné diskuze
Combust: Clonky v kolenech jsou tak, jak píšeš, ale trysky pro obě verze jsou stejný: 78 a 112 . Volnoběžná tryska je taky stejná. Jiné jsou karburátory. Kromě nápisu 20KW nebo 37KW je to průměr toho komínku, který je ucpán gumovou zátkou: 20KW - 5,8; 37KW - 6,2. S dvacetikilowatovým karburátorem a odstraněnými clonkami v kolenech to má maximálku jako při použití karburátoru 37KW, ale v rozsahu otáček 6500 až 7000 se to hrozně dusí a je nutno ubírat plyn, ať se to nehltí vzduchem, hranici 7000 ot. překonat a pak to zase točí až nad 9000. V karburátorech může být ještě jiný rozdíl, který není "zvenku" vidět

(reakce na) Dušení Honda CX500

6.9.2018 v 10:32 | Nahoru | #11
Kohlstein> nejsou tam zadne dorazy...

(reakce na) Dušení Honda CX500

6.9.2018 v 10:36 | Nahoru | #12
grampax> BiNGO uplne presne co rikas...37 kW karby mam doma jen musim objednat repasovou sadu a jelikoz byli totalne zahnily musel jsem zkurvit tu emulzni trubicku ..ale ta by mohla pasovat z 20 kW..

(reakce na) Dušení Honda CX500

6.9.2018 v 10:36 | Nahoru | #13
grampax> BiNGO uplne presne co rikas...37 kW karby mam doma jen musim objednat repasovou sadu a jelikoz byli totalne zahnily musel jsem zkurvit tu emulzni trubicku ..ale ta by mohla pasovat z 20 kW..

(reakce na) Dušení Honda CX500

6.9.2018 v 14:16 | Nahoru | #14
combust> seš na mě jak na vlastniho,každopádně díky zase

Dušení Honda CX500

12.9.2018 v 08:59 | Nahoru | #15
Zdravím všechny s problémem dušení. Dělá mi to taky, ale na teplém motoru. Než se motor zahřeje, je to víceméně v pořádku. Typické je, přijet do obchodu bez problémů, ale po 30-ti minutách už při odjezdu je zřejmé, že motor jde špatně vytočit a nelze na něj spoléhat např. při předjíždění. K tomu jsem zjistil, že v dešti, když je na cestě hodně vody a zvlhne elektrika, má motor výpadky, místy jede jen na jeden válec. Mám nové zapalování (přes Roberta od Combusta), vyměněný spínač impulsů, nyní jsem si objednal fajfky. Možná že to dušení motoru s vysokonapěťovou elektrikou nesouvisí, až to vyzkouším (výměna fajek a káblíků k nim), dám vědět.

Dušení Honda CX500

12.9.2018 v 18:35 | Nahoru | #16
to Martin50:
Možná rezistory ve fajfkách.
Svýho času jsem měl podobnej problém s indukčkama. Byly starý a byly na nich prasklinky v místech kde ústí VN kabel. Odtud skákala jiskra za určitejch podmínek na gumovou záclonku co je navrchu na motoru. Způsobovalo to vynechávání jednoho válce a kuckání když mě např. ohodila voda od protijedoucího auta. Vezmi nějakej mechnickej rozprašovač a zkus to za pocákat když je to nastartovaný.

Dušení Honda CX500

16.9.2018 v 21:34 | Nahoru | #17
Tak vikend za nami a jeden poznatek..honda jezdi...po ruznejch spekulacich jsem zjistil ze manual je jedna vec ale zkusenosti z fichtla se vyplatily..odtrhna svici ma bejt 0,6 mm na ten to nejede..na 0,55mm to jede ale vynechava...no a na 0,3mm to jede ciste bez trhani jen na volnobeh vynechava svicky obe najednou stejny..doted byla jedna cerna druha svetla..

1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500

17.9.2018 v 14:50 | Nahoru | #18
ahoj, mám ohledně dušení stejný problém jako Martin50, tedy u teplého motoru, a to dušení není vždy ve stejných otáčkách. Nové: svíčky, koncovky, regulátor napětí (to s tím ale nesouvisí,), jiné CDI , bez efektu. Alternátor nově převinutý. Mám 20kW verzi, s odbroušenýma clonkama ve svodech, s 20kW karburátorama. Do karburátorů zakoupen keyster set, vyměněny taky sedla jehlových ventilů.
Myslel jsem, že se s tím avizovaným dušením a překonáním určitých otáček ubíráním plynu nějak srovnám, ale nakonec nesrovnám(
Nakonec jsem koupil 37kW karburátory, ten keyster tam z těch 20kW karb. přehodím, jen škoda těch sedel ventilů, ty se při demotáži zničí. Ještě jsem se t komu nedostal, pak poreferuju. Pokud ani to nepomůže, zbývají mi indučky, pak snímač impulsů statoru, ale tomu moc nevěřím

Naposledy editováno 17.09.2018 15:03:59

(reakce na) Dušení Honda CX500

17.9.2018 v 17:25 | Nahoru | #19
rtin> nevim co je ten keyster set...no ja uz nevedel co s tim zkus tu elektrodovou vzdalenost zmensit na 0,3 0,4 mm

1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500

17.9.2018 v 20:22 | Nahoru | #20
Keyster set je druhovýrobní sada náhradních trysek, jehel a ventilů pro danej karbec.

Zmenšováním mezery se ukázalo jen to co bylo už zjevný - buď je slabá jiskra nebo špatná směs, případně kombinace.

(reakce na) Dušení Honda CX500

18.9.2018 v 21:42 | Nahoru | #21
combust> asi tak ...zacnu karbecama ty mam...a pak se uvidi

Dušení Honda CX500

20.9.2018 v 23:03 | Nahoru | #22
To Combust:
Odmotal jsem černou izolačku z fajek a od indukček (bylo to tam po předchozím majiteli) sundal jsem z vysokonapěťových káblíků gumové již porézní hadičky, z indukček jsem odstranil staré steřelé gumové přechodky, ze starých fajek jsem sundal podobné přechodky a použil je na indukčky a namontoval jsem nové fajfky.
Při velkém přidání plynu v nízkých otáčkách se to už nedusí, nedusí se to po pauze s teplým motorem a jede to parádně. V otáčkách 5,5 až 7 tis. na 5. rychlostní stupeň musím plyn přidat s rozumen, nad 7 tisíc už to zase jede (zrychluje) i při plném otevření plynu bez problémů. Na 4. (a nižší) stupeň se to přes 5,5 až 7 tis. vytáčí bez problémů.

Svíčky NGK mají za sebou 7000 km, nová sada Keyster je v karburátorech, "Combustovo" zapalování je už delší dobu namontováno. Vyčistím ultrazvukem karburátory a seřídím je. Snad to pak bude OK.
Combuste, jsou ty membránky s pružinkami zboku na karburátorech pro akceleraci (při podtlaku při prudkém otevření plynu) ?
Zkoušku se střičkou (vlhkostí) na VN kablících jsem ještě neudělal, dám vědět až to provedu. Dík za tip

1 reakcí na tento příspěvek Dušení Honda CX500

22.9.2018 v 19:40 | Nahoru | #23
tak píšu další poznatky: po výměně karburátorů za 37kW žádná změna ohledně dušení, doufal jsem že se to tímhle vyřeší. Ale motorka je mnohem líp použitelná v nižších otáčkách. Takže zkusím dál vyměnit ind. cívky, pak ještě kouknu na impulzní cívky, které jsou umístěné nad statorem. Po přeměření odporů na statoru jsou hodnoty až na dvě, které jsou trošku mimo požadované rozmezí, ok.
Pak bych se chtěl ještě zaměřit na karburátory, na ten kanálek, který je ucpaný gumovou zátkou. V něm je nalisovaná tryska o průměru 0,45mm, a dočetl jsem se, že ucpání je příčinou špatného přechodu ze středních do vyšších otáček, zde nepomůže ani čištění ultrazvukem. Možnost je tu trysku vytáhnout, prostor vyčistit, nalisovat. Dělal jsem totéž se sedly plovákových ventilků (vytahoval jsem je pomocí přípravku na vytahování zalomených šroubů), ty se ale demontáží zničí. Ty dané trysky ale mají ten průměr až na jejich konci, takže by měly jít znovu použít. Někde tady jsem četl, že karburátory 20-37kW se mimo jiné liší průměrem toho kanálku, kde je nalisovaná ta tryska - 5,8 a 6,2mm. Měřil jsem to a u obou je 5,8mm. Z principu by to ani nemělo mít žádný vliv, důležitý je průměr trysky osazené v tom kanálu. Pro 37kW je to 0,45mm, pro 20kW poreferuju, až to zkusím cvičně vytáhnout.

Naposledy editováno 22.09.2018 22:15:27

Dušení Honda CX500

22.9.2018 v 19:54 | Nahoru | #24
ty membránky z boku u CV karburátorů - jsou vysunovány ze sedla podtlakem vytvořeným manualním otevřením šoupátka, a to pak zase podtlakem nadzvedává píst s jehlou a protipružinou. U mého minulého CX jsem je měl trošku porézní, ale na funkci to nemělo žádný vliv, motor bristně reagoval na povely plyn. rukojeti v jakýchkoli režimech otáček, neřešil jsem to.
combust - nevíš jestli se ind. cívky dají použít z jiných modelů Hondy?

(reakce na) Dušení Honda CX500

22.9.2018 v 23:34 | Nahoru | #25

rtin píše:


Nádherná ukázka využití lihosraček v praxi. Kdyby to jezdilo na benzín, tak se tohle nemohlo stát.

Dušení Honda CX500

23.9.2018 v 14:29 | Nahoru | #26
Membránky z boku jsou "air-cut off ventily". Reagují na velký podtlak v sání, typicky při brždění motorem nad 4-5000 otáček. Obohacuje směs co tam při tom jde a tím minimalizuje střílení do výfuku během delšího brždění.

Indukční cívky se daj použít v podstatě jakýkoliv co nemají vlastní elektroniku. Nemusí být nutně z Hondy. Jde hlavně o indukčnost primáru a převod takový cívky. Origo maj převod okolo 80:1 a indukčnost primáru okolo 2mH. V podstatě vyhoví jakákoliv cívka pro CDI zapalování, v nouzi by asi fungovala i normální cívka třeba z jawy ale ty maj obvykle převod 50:1 a indukčnost 6-8mH (tzn. že jiskra bude nabíhat pomaleji a dosahovat nižšího napětí, zas bude hořet déle). Svýho času jsem měl nainstalovaný cívky z yamahy R6, takový co se dávaly přímo na svíčku (indukčnost primáru asi 0,2mH a převod skoro 1:200, náběh jiskry byl cca 3x rychlejší než s origo) což bylo sice hezký na plnej plyn ale zas to mělo tak krátkou jiskru že to hůř zapalovalo při minimálním plynu (chudá směs chce prostě delší jiskru).

Dušení Honda CX500

17.10.2018 v 15:53 | Nahoru | #27
Ahoj. S dovolenim polozim dotaz zde.
CX500 Eurosport - chtel bych zlepsit starty po predchozim delsim stani (vice jak tyden)... Jelikoz na tom jezdim fakt malo, tak treba nekdy po mesici prijdu, a minutu startuju nez to chytne...
Teply starty sou pak uplne skvely.
Za jizdy vse OK, nedusi se, jede jak ma.
Svicky mam novy...

Dušení Honda CX500

20.10.2018 v 12:08 | Nahoru | #28
to Jirke: vyčichlej benzín, alternativně se to dá řešit nasazením gumových čepiček s miniatuníma otvorama na horní odvětrávací otvory plovákových komor karburátorů.

viz.
odvětrání

dá se to pochopitelně zkusit nějak "samodomolevně"...

Dušení Honda CX500

24.12.2018 v 14:28 | Nahoru | #29
Ještě k dušení. V jednom z výše uvedených příspěvků píšu, že projevy dušení mám na teplém motoru, vždy je to až po chvilce stání se zahřátým motorem, patrně když se ohřejou indukční cívky. Taky jízda v dešti a po dešti, když předjížděná vozidla zdvihají vodu ze silnice, mi vlhkost zúží rozsah použitelných otáček, v krajním případě na 80km/h na pětku. Při přidání plynu se to dusí, při ubrání taktéž. Jakmile cesta přede mnou uschne, problém po pár minutách ustane. Výměna fajek tomu nepomohla. Někdo z Vás v diskuzi píšete, že od problému s dušením pomohlo zmenšit vzdálenost mezi elektrodami na svíčkách. Možná tedy tyto problémy způsobuje slabší nebo v důsledku zvlhnutí cívek či vysokonapěťových kabelů slábnoucí jiskra. Koupil jsem obě cívky (použité), namontoval je, ale zatím jsem je nevyzkoušel. Až to vyzkouším, napíšu to sem.

Dušení Honda CX500

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2019 v 20:56 | Nahoru | #30
Vyzkoušeno, ujeto 130 km, nic se nedusí. Ještě zbývá vyzkoušet to v dešti. Výměna indukčních cívek, zdá se pomohla.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050
CX500 výměna budíků Honda CX 500 Toretak1050 2 7.11.2023 v 21:50 combust
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist