bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: alternátor Virago 1100
20.8.2018 v 23:33
Ahoj, potkal mě záhadný problém na elektrice. Na jaře mi přestalo jít dobíjení, ukázal se špatný usměrňovač a stator alternátoru proražený na kostru. Obojí jsem vyměnil a nabíjení fungovalo. Bohužel ne moc dlouho, teď opět nenabíjí. Usměrňovač vypadá v pořádku ale v alternátoru je zloba. Při měření naprázdno, odpojený od usměrňovače, ukazuje mezi fázemi zvláštní hodnoty. Někdy třeba jen 1V při volnoběhu, někdy kolem 5V a někdy zcela záhadně 11V, což by zhruba mohlo být. Při přidání plynu někdy napětí skoro nestoupne a někdy z těch 11 vyletí přes 60, což už není třeba ani měřit, stačí kabely držet v ruce a je to poznat :) Vždy je tam určitá nesymetrie mezi fázemi, kdy mezi dvěma je napětí zcela stejné a u třetí je nižší, třeba o půl voltu. Odpor mězi fázemi je u dvou 0,4 Ohm a u poslední 0,7 Ohm. Oproti kostře je odpor nekonečný, jak má být. Máte někdo zkušenost nebo představu co může být v háji? Zkrat někde na vinutí? Poškozené fázové vodiče? Mimochodem ty kabely mi připadají dost tenké a dost se ohřívaly. Může se takhle rychle rozpadnout nový stator? Koupil jsem od výrobce Electrex, pokud s nimi má někdo zkušenost. Další problém je ta děsivá gumová kabelová průchodka, ze starého to sundat nejde a na novém to nebylo :) Vyplnil jsem tu díru červeným tmelem, ale moc elegantně to nevypadalo :) Samotné jsem to prodávat nikde neviděl, navíc mám neblahý dojem, že to je na kabelech nandané při výrobě napevno. Budu rád za postřehy k problému, třeba se s tím někdo setkal, ikdyž obvykle čtu, že to nedává nic nebo málo, ne že si to dělá co chce. Je tam ještě něco co by mohlo problém způsobovat? Mám koupit další stator (nepředpokládám, že by se podařilo vyreklamovat stávající, přístup k reklamacím v ČR ve mě budí skepsi), nebo povolat exorcista s kyblíčkem svěcené vody? Díky za rady :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternátor Virago 1100

21.8.2018 v 10:03 | Nahoru | #1
gugo> Dal jsem tam Electrex, koupeno na wemoto.cz. Krabice byla dokonce potištěná a tvářilo se to made in england, z čehož mě popravdě jímá větší hrůza než z číny :D Kabely to mělo bez gumových průchodek a oproti originálu slabší. To co jsem vyndal ven vypadalo jako tovární vinutí, ale holt po letech shořelo. Máš tip co tam osadit? Nějak se mi nechce laborovat to metodou pokus-omyl, kdy si po dvou měsících koupím další vinutí za 2500-5000 a ono opět chcípne :) Případně jestli by nebylo lepší nechat třeba to původní převinout, cenově to sice vyjde stejně, ale třeba bude kvalita jinde. Nebo sehnat originál třeba z něčeho co umřelo?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) alternátor Virago 1100

21.8.2018 v 10:19 | Nahoru | #2
Herr_Knoedel> Nech previnout tady , dobra zkusennost.
Kazdopadne je divny ze ti to odeslo takhle rychle. To puvodni vyreklamuj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73
Vůle ventilů Virago 1100 [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago Alík76 31 11.9.2023 v 15:34 Gumovník


TOPlist