Ložisko je samo o sobě utěsněno vlastním guferem, tak by mělo těsnit. Mělo.
Mimochodem, posledních 15 tisíc kilometrů jezdím s gufery, která netěsní, vymezovací kroužek je vydřený cca 3mm-ovou drážkou z bahenních lázní, při brodění voda nateče a po výjezdu vyteče, najeto 37 a ložiska drží. Což je k nevíře. Myslel jsem si, že vydrží 20 tak jsem už nic neměnil, ale ono je to evidentně jinak. Takže gufera se asi vyplatí vyměnit v okamžiku vybroušení drážky do kroužku, kroužek otočit a ložiska mohou fungovat ještě déle.
Naposledy editováno 20.08.2018 13:04:13
podle me ma smysl akorat lehce maznout hridel pod brity gufer BTW ja jsem si na duralovejch vymezovacich co jsem tocil udelal presne pod brity lehouckej zapich 2mm sirka, radius 5mm (fakt jen lehce do hloubky 0,2mm, tak aby brity porad tesnili ale byli jen lehounce napruzeny o par desetinek a ne o pul milimetru...)
ale je to silnice a jezdit v hustsim desti s tim urcite neplanuju, natoz treba brodit
1 reakcí na tento příspěvek Vazelína mezi gufero a ložisko kola, co vy na to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vazelína mezi gufero a ložisko kola, co vy na to
karf píše: Normálně se to dělá tak, že vnitřní prostor lisem plníš vazelínou a vytlačuješ právě tu kašičku ven, tak můžeš koupit nový osy a dodělat tam tlakový mazání
Jo jo, to jde, ale musíš mít na to ty náboje uzpůsobené, jinak s tou kašičkou vymáčkneš i to gufero, případně jej zničíš. V totmo smyslu totiž záleží i na tom, jakým směrem to gufero namontuješ a jak ho pojistíš.
Tedy abys ho "nevyflusl", musí být pojištěné a pokud chceš, aby pod ním utíkala vazelína s bordelem, musíš jej namontovat pružinkou ven, protože ono je uzpůsobené i k tomu, aby při přetlaku na straně pružinky se gufero více svíralo a né naopak (krásná ukázka jsou klikovky 2T motorů, kde když to nějaký odborník dá obráceně, tak to chvilku jezdí a pak to přestane a chlapík kolem toho nevěřícně chodí a hledá chybu všude jinde ) .
Pokud bys toto chtěl vážně dělat, pak doporučuji okoukat řešení například z nábojů kol u náklaďáků, kde se nejčastěji dělá z náboje vyváděcí kanálek pro přebytečné mazivo, vytlačované novým přiváděným přes maznici. Aby se to nedostalo do bubnů, je kolem toho náboje sběrný kroužek, odvádějící přebytky mimo buben.
Nebo kdo měl doma š 120 a deriváty, tak na vodní pumpě je Staufferka a když se to přemazalo, dole na pumpě vylezlo "hovínko" staré vazelíny právě odlučovacím kanálem.
Jinak k tématu... na tato místa montuji vždy gufera s dvěma břity, tedy s těsnícím s pružinkou a tím čelním proti prachu. Dle mě životnost gufera končí tehdy, když se pod něj dostane něco nežádoucího. Jinak hřídel běžící pod břitem gufera vždy řádně přeleštím, aby nepoškozoval břit příliš drsným povrchem a namáznu, aby břit nešel na sucho a nedělal tak příliš brzo uvedené drážky do hřídele.
P. S.: Gufero aby těsnilo, tak musí mít jisté předpětí, které zajišťuje dosedací silový účinek... proto je nunté, aby bylo namontováno s předpětím třeba právě daným změnou průměru o 0,5 mm. Za prvně se gufero opotřebovává (břit i pružina), proto se předpětí mění (zmenšuje) a za druhé malé předpětí znamená malou těsnost. Prakticky je to úplně stejné, jako s předpětím třeba pístních kroužků (které prostě musí pružit) nebo "O" kroužků, kde se řeší vždy rozměr drážky, aby bylo dané předpětí dodržené... zároveň i stará ČSN rozlišovala kroužky pro spojení pevné (různá víčka apod.) a pro spojení suvná (pístní tyče, kohoutky apod.), kde se vzhledem k opotřebení vyžadovalo větších předpětí.
Howgh!