bmw_r1300gs_cartec

Téma: držák topcase na FZ1 Fazer
20.8.2018 v 10:46
Ahoj.
Chci koupit držák topcase na svoji mašinu. Včera jsem to koumal, že to objednám a přišel jsem na problém. Na mašině mám už namontovaný držák bočních kufrů. Přikládám obrázek/návod k jejich montáži. Jak je z něj vidět, pozice 2 a 3 se liší podle toho, zda budou na motorce pouze boční kufry, nebo boční + hlavní. Já už tak motorku koupil, tzn., že mám naní nyní pozici 3 a pro montáž držáku budu potřebovat pozici 2. Tu samozřejmě nemám, jako náhradní díl se prý nedá koupit. Tak se chci zeptat, není tu někdo, kdo kupoval držák bočních kufrů GIVI PLX 359 a pozice 2 (2 kusy) mu zůstala a byl by ochotný ji prodat ? Kdyby jo, tak se ozvi a nějak se domluvíme, pokud neseženu, tak budu muset nechat stočit.

Dále mě v givi.cz upozorňoval, že nosnost toho držáku topcase je pouze 6 kg. Mají to i napsané u produktu.Prý riziko prasknutí rámu a prý nedoporučují instalovat veliké kufry. Já budu používat GIVI MAXIA 52L . Takže jeden z těch největších, o menším kufru vůbec nepřemýšlím, zaprvé se mi nechce další kupovat a hlavně kupuji na 2 přilby a ty se tam vejdou jen tak tak. Celkem dost mě to vyděsilo, ale ten kufr tam doopravdy potřebuji. Koukal jsem do galerie a vidím že podobné veliké kufry máte na fazerech poměrně často, stalo se Vám tedy někomu nějaká deformace toho podsedlového rámu? Já v zadním kufru převážně vozím lehké věci, spíš slouží jako kufr pro helmy když někde motorka stojí, nebo vněm vozím stan, když jedeme někam dál.

Předem díky za info

Naposledy editováno 20.08.2018 10:48:17

20.8.2018 v 17:53 | Nahoru | #1
Já jen tak trošku k tématu. Mám na FZ1 originální boční nosiče YAMAHA s origo kufry a k tomu mám velice bytelně vyroben držák Topcase(Je udělán tak předimenzovaný, že spevňuje samotnou konstrukci bočních kufrů do velice bytelného celku).
Letos měl v Rakousku motorku dost naloženou( všechny tři kufry+spolujezdkyně) a při průjezdu velice nepříjemnou dírou na silnici někde v nějaké prdeli v lese na dojebaném asfaltu, se mi roztrhl šroub přepákování zadního tlumiče na dvě půlky!!!!! Evidentně to mělo souvislost s přetížením motorky, kdy se přidal faktor asi trošku přepnutého šroubu, náhlého rázu při průjezdu nerovnosti (tlumič šel nadoraz). Naštěstí tam jedna polovina šroubu zůstala viset a to přepákování se jen zdeformovalo.
Pointa: Ty nosnosti asi nejsou pro srandu králíkům!!!!
Dvě přilby ti topcase nepřetíží! Ale určitě vždy dodržuj pravidlo, že těžší věci patří do bočních kufrů a motorka není náklaďák!

22.8.2018 v 07:18 | Nahoru | #2
Ahoj, díky za info. Už jsem taky přemýšlel, že to nějak vystužím, ale říkám si abych neudělal víc škody než užitku. Přece jen když se zavrtí držáky kufrů, to mi nevadí (když se nebudou deformovat, nebo neuletí), ale když se vrtět nebudou, tak to půjde do rámu a to bych nechtěl. Každopádně nosnost 6 kg je výsměch. Když jen samotnej kufr má 5 kg a plotna bude mít taky nějaký deka. Každopádně nosnost 6 kg uvádí givi i pro gsr 600 a xjr 1300. U obouch motorek odzkoušeno daleko větší zatížení, u obouch používaný kufr maxia. U xjr jsme řešili nějakou výztuhu, jestli dávat nebo ne, vypadá to sní hůř, ale jelikož taky někdo plašil s prasknutým podsedlovým rámem, tak jsme ji tam dali. Musím ale uznat že třeba na gsr je ten držák bočních kufrů daleko bytelnější, než na fz1.
Takže jak píšeš, váhu do bočáků a lehký věcí do topcasu, jako jsem to řešil do teď.

22.8.2018 v 09:28 | Nahoru | #3
No tak ja na mem drzaku Givi na CBR se pise 3KG, nosnost, coz má samotný kufr . ALe davam tam tak do 10kg, vic radsi ne, ono stejne uz to pak hrozne zveda predek. Lepsi je si tam dat hlavne obleceni a tezsi veci do bocnich kufru na zadni sedlo nebo tak.

Naposledy editováno 22.08.2018 09:28:51
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spojka Yamaha FZ1 2006 Yamaha FZ1 Fazer Lajos98 21 18.1.2024 v 15:31 ja1
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N závoďáček-r1 11 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream
Oprava zipu na kožené bundě 4SR Yamaha FZ1 Fazer context 11 28.8.2023 v 12:46 honza_biker
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... KulímR1 28 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker
Jak poznat, že se jedná o stejný mo... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N ondra-krajon 5 30.7.2023 v 17:40 Ozzy_