bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zavaření oka rámu
19.8.2018 v 22:29
Čau, měl jsem pád v cca 30km/h. Padací špunt se ale místo zbroušení, zachoval jako nůžky. Šroub se zlomil a padák uletěl a vzal s sebou i půlku hliníkového oka rámu. Moje otázka zní, bude problém s pevnosti sváru a celkově s opravou? Svarece mam. Popřípadě lze dohledat typ materiálu rámu? Úlomek nemám, bude potřeba sehnat náhradu v podobě duralové kostky, která se navaří a poté opracuje. Demontaz motoru nutna, s tim pocitam. A ještě otázka, jak vytočit šroub, co tam zůstal. Buď navařit matku a povolit, nebo použít vytahovák?

Díky za odpovědi Michal



Naposledy editováno 04.12.2018 19:58:36
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření oka rámu

30.8.2018 v 11:02 | Nahoru | #31
tvoje nejlepší volba: https://www.ebay.co...p;LH_ItemCondition=4

nikdy to neopravíš tak, aby to nešlo poznat a to se ti dost projeví až to budeš chtít prodat a navíc to nebude o tolik levnější, aby to za to stálo.. takže koupit rám, nechat přerazit číslo (nedoporučuju to dělat oficiálně, je to hrozná pakárna, navíc budeš mít na rámu jak původní, tak nový VIN a budeš stejně vysvětlovat při prodeji).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření oka rámu

30.8.2018 v 12:01 | Nahoru | #32
RUTAN> To přeražení čísla (aby to bylo fakt profi) bude stát podobné peníze, jako přeskládání jeho motorky do nového rámu z ebay a postavení toho rámu na české papíry. Navíc nebude muset trnout, že se na to přijde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření oka rámu

30.8.2018 v 12:08 | Nahoru | #33

vilemx píše: RUTAN> To přeražení čísla (aby to bylo fakt profi) bude stát podobné peníze, jako přeskládání jeho motorky do nového rámu z ebay a postavení toho rámu na české papíry. Navíc nebude muset trnout, že se na to přijde.



souhlasím, ale zapomínáš na fakt, že bude mít motorku se svařovaným rámem, který stejně na svaření bude muset z motorky ven, následně lakovat atd a stejně to půjde poznat. Odhaduju, že celá ta akce se svařením vyjde tak na 5 -7 táců. Pokud to při prodeji zatají a přijde se na to, má problém. Pokud to kupci přizná, 9 z deseti se buď otočí na patě a odjede, nebo bude muset s cenou minimálně o 15 táců dolů, aby to vůbec někoho zajímalo.

moje počty:

1) zavařit - koupit bouraný rám (rekonstrukce navařením je blbost, bude to hnusné), rám ven z moto, zavařit, opískovat, nalakovat = 7tkč + ztráta na ceně při prodeji 10-15tkč

2) vyměnit rám - rám za šestku, přebuch za pětku (legálním či ofiko způsobem), výměna za čtyřku = 15tkč

Co je lepší?

Naposledy editováno 30.08.2018 12:11:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zavaření oka rámu

30.8.2018 v 12:24 | Nahoru | #34
RUTAN> Nerozumíme si. Koupí tam ZDRAVÝ rám, tady na něj přehází celou motorku a přihlásí ji jako dovoz. Takže bude mít motorku ze zdravým rámem na CZ značkách a jeden (ten původní) ulomený rám také s českým TP. Navíc prodejem poškozeného rámu s TP si sníží náklady na celou akci.

Naposledy editováno 30.08.2018 12:26:44

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření oka rámu

30.8.2018 v 13:08 | Nahoru | #35
Vilemx: rutan mysli ten fakt, ze se na novej ram musi vyrazit původni cislo - oni ti to původni(původni cislo noveho ramu) skrtnou nejakym rydlem a raznikama tam namlati novy a vypada to dost strasne - obavam se, ze treba v zahranici na tohle pri kontrole budou docela koukat.

Na novem ramu ubrat kus materialu z plochy s číslem a nechat ho tam vygravirovat nebo vyznačit jinou metodou v nejake strojírenské firme sice neco bude stat ale bude to vypadat jako u lidi.

Ja mam ram na podobném miste svarenej, ale ja uz motorku nehodlam prodávat...

Naposledy editováno 30.08.2018 13:09:25

(reakce na) Zavaření oka rámu

30.8.2018 v 13:28 | Nahoru | #36

vilemx píše: RUTAN> Nerozumíme si. Koupí tam ZDRAVÝ rám, tady na něj přehází celou motorku a přihlásí ji jako dovoz. Takže bude mít motorku ze zdravým rámem na CZ značkách a jeden (ten původní) ulomený rám také s českým TP. Navíc prodejem poškozeného rámu s TP si sníží náklady na celou akci.



jo tak:) tak to jo, souhlas!

(reakce na) Zavaření oka rámu

30.8.2018 v 13:30 | Nahoru | #37

assassin píše: Vilemx: rutan mysli ten fakt, ze se na novej ram musi vyrazit původni cislo - oni ti to původni(původni cislo noveho ramu) skrtnou nejakym rydlem a raznikama tam namlati novy a vypada to dost strasne - obavam se, ze treba v zahranici na tohle pri kontrole budou docela koukat.

Na novem ramu ubrat kus materialu z plochy s číslem a nechat ho tam vygravirovat nebo vyznačit jinou metodou v nejake strojírenské firme sice neco bude stat ale bude to vypadat jako u lidi.

Ja mam ram na podobném miste svarenej, ale ja uz motorku nehodlam prodávat...



na daytoně jsem musel po crashi řešit přesně to samé. vyražení nového VIN ofiko cestou mně stálo cca bůra a hlavně nervy. 3x na dopravce, tři týdny v prdeli a hromada papírů. K tomu jeden VIN přebuchem škrtnutý, druhý vyražený dost hnusně na podsedlovce. Následné vysvětlování kupci bylo dost náročné. Proto už jsem zastáncem toho ten přebuch udělat načerno. jsou firmy, co to udělají za stejné peníze rychleji, kvalitněji a bez problémů.

Zavaření oka rámu

20.12.2018 v 18:54 | Nahoru | #38
Tak abych dokončil téma. Oko se dovařilo, motor tedy musel ven, alespoň se všechno pořádně umyje a připraví na sezónu. Takže když bude někdo řešit podobný problém, šel bych cestou opravy svařením. Ale jednodušší je koupit ověřené padáky před hříbky.

Díky patří borcům v David moto v Mastníku u Třebíče.

Díky Michal

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření oka rámu

20.12.2018 v 19:26 | Nahoru | #39
pak vyfoť výsledek..

(reakce na) Zavaření oka rámu

20.12.2018 v 19:36 | Nahoru | #40

RUTAN píše: pak vyfoť výsledek..



Taky by me vysledek zajimal.

Zavaření oka rámu

20.12.2018 v 19:40 | Nahoru | #41
Fotky.



Naposledy editováno 21.12.2018 11:40:46

Zavaření oka rámu

21.12.2018 v 15:04 | Nahoru | #42
Rovnou se zeptám na čištění bowdenu spojky. Můžu použít na vyplavení bordelu z bowdenu čistič brzd? Vím, že by se to nemělo poté mazat, ale čistič by tomu nic udělat neměl? Že bych u páčky pořádně zatěsnil trubičku od spreje a pod tlakem to krásně vyteče druhou stranou...

Díky

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření oka rámu

22.12.2018 v 21:52 | Nahoru | #43
moc povedená oprava!

Zavaření oka rámu

22.12.2018 v 21:59 | Nahoru | #44
cože Tos vyměnil rám, ne?

Zavaření oka rámu

23.12.2018 v 09:46 | Nahoru | #45
A cena opravy?

(reakce na) Zavaření oka rámu

23.12.2018 v 10:24 | Nahoru | #46
Těší mě to, ale pochvala patří do Mastníku. Cena opravy 2700kč. Což myslím je mnohem lepší než kupovat rám z ebay a řešit přepis, pojištění a potom to peklo přeskládat.

Jinak jsem jako blázen sháněl z nějaký bouračky kus toho ramene, jak radil Rutan a nakonec než jsem skoro koupil půlku rámu za 900Kč , jsem se byl ještě jednou do Mastníku zeptat, jestli by to takto vyhovovalo. Prý než by prohřál dvě části, tak by to nebyl kvalitní spoj, nebo už přesně nevím, co říkal.Tak jsem ještě ušetřil a oko se dovařilo. Za mě obrovská spokojenost.

Zavaření oka rámu

23.12.2018 v 10:54 | Nahoru | #47
přesně jsem říkal, a ještě to zmákli celkem rychle

edit> ikdyž kdyby se Aleš snažil ještě o trošku víc, bylo by to uplně k nepoznání...

Naposledy editováno 23.12.2018 10:55:36

Zavaření oka rámu

23.12.2018 v 11:08 | Nahoru | #48
No, odvezl jsem to tam v půlce listopadu, ale protože jsem mu dodával furt nějaký věci na rovnání ( z jiné moto), tak se to trošku protáhlo. Ale to vůbec nevadí, hlavně, že jsem to nedal k Jonášovi, to bych se toho nedočkal do dalších Vánoc, dle recenzí.

Jo, a ten šroub, co zůstal v motoru, tak šel peánem vytočit. Nebyl zakápnutý zajišťovákem ani se tam neohnul, tak šel krásně ven.

Naposledy editováno 25.12.2018 14:39:28

Zavaření oka rámu

16.1.2020 v 20:34 | Nahoru | #49
Tak po najetych 10000km v roce 2019 a jednoho sklouznuti na zrni rám drží. Do sezóny 2020 přeji mnoho najetych kilometru bez nehod.

1 reakcí na tento příspěvek Zavaření oka rámu

23.4.2022 v 14:28 | Nahoru | #50
Stále to drží!

(reakce na) Zavaření oka rámu

23.4.2022 v 18:05 | Nahoru | #51

_Michal píše: Stále to drží!



Dobře vědě kam se případně obrátit a že ta oprava byla pořádná a ne jen na oko. Ale až ten kontakt budu potřebovat tak to určitě nebudu moc najít.

Zavaření oka rámu

21.6.2022 v 14:50 | Nahoru | #52
Vzhledem k tomu, že rám je odlitek (tzn. že pravděpodobně není z žádný z vytvrzovatelných slitin), tak běžně používaný přídavný materiál je chemickým složením i mechanickými vlastnostmi hodně podobný. Vyvaření a obrobení považuju za funkční opravu a nevidím důvod, proč by to nedrželo.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Řídítka Yamaha FZ6 Fazer 2005 Yamaha FZ6 Fazer BohusStejskal 4 20.12.2023 v 17:47 nevo7
Ukazatel Gipro FZ6 Yamaha FZ6 Fazer Dančák 16 22.9.2023 v 18:46 Radekkkkkkk
Středový stojan na FZ6 Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... matesh13 7 9.9.2023 v 21:06 _Michal
Zustava viset plyn Yamaha FZ6 Fazer petnek 6 13.7.2023 v 17:18 ja1
Držák SPZ Yamaha FZ6 Fazer, Yamaha FZ6 N, Yamaha FZ6 Fazer S2,... Sicco 16 1.7.2023 v 20:42 Střapoč


TOPlist