bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automaticke zapínání ventilátorů
16.8.2018 v 09:24
Ahoj, měl bych dotaz. Nefunguje mi automatické zapnutí ventilátorů, při teplotě ani do 110 stupňů. Manuálně na vypínači když sepnu kostru se ventilatory rozjedou. Měřil jsem i čidlo, když ho zahřeju horkovzduškou tak mi odpor normalně klesal. Podle Diagramu nevím přesně, odpor šel dolů. A za boha mi ventilátory nesepnou... Nevíte, kde může být ještě problém? Díky

Automaticke zapínání ventilátorů

16.8.2018 v 09:41 | Nahoru | #1
Pojistka, relé?

Naposledy editováno 16.08.2018 09:41:37

Automaticke zapínání ventilátorů

16.8.2018 v 09:56 | Nahoru | #2
Co to dělá, když odpojíš vodiče z čidla a pak když je spojíš na krátko ?

Naposledy editováno 16.08.2018 13:10:54

Automaticke zapínání ventilátorů

16.8.2018 v 22:44 | Nahoru | #3
Motory spíná ECU, přes relé. Můžeš změřit jestli se na svorkách relé objeví napětí, když se rozsvítí kontrolka teploty? Rozsvěcuje se kontrolka teploty motoru?

Automaticke zapínání ventilátorů

17.8.2018 v 06:11 | Nahoru | #4
asi pojistka, pokud jsi se ještě nedíval.

Automaticke zapínání ventilátorů

17.8.2018 v 06:39 | Nahoru | #5
Pokud to rozjede manuálně tak to pojistka nebude,ale mohla by to být pojistka cívky toho relé, pokud tam je

Naposledy editováno 17.08.2018 07:09:17

Automaticke zapínání ventilátorů

17.8.2018 v 17:21 | Nahoru | #6
Pojistky jsou ok... rele spina ok... Kontrolka se rozsviti mel jsem uz i teplotu 120 a nic neseplo pouze manualne to funguje dobre a to spínam přes relé. Takže chyba muze byt v ECU? to by bylo ale nemilé... kdyz jsem cidlo odpojil a premostil dratkem na konektoru tak se taky nerozbehly... jako nulový odpor cidla:((((

1 reakcí na tento příspěvek Automaticke zapínání ventilátorů

17.8.2018 v 18:10 | Nahoru | #7
Zkontroluj ty dva vodiče co vedou od čidla,jestli nejsou někde přerušený a jejich připojení na druhý straně,teď jsem si tvoje info tještě jednou přečetl - rozsvítí se ti kontrolka při spojení vodičů od čidla ? Pokud ne,zkontroluj jejich průchodnost a zapojení na druhý straně.

Naposledy editováno 17.08.2018 18:41:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Automaticke zapínání ventilátorů

17.8.2018 v 18:48 | Nahoru | #8
535xv> Protože kontrolka teploty se rozsvěcí, je čidlo a napojeni do ECU OK.
Takže chyba je mezi ECU výstupem a relé - objeví se napětí na výstupu ECU, když svítí kontrolka teploty?

2 reakcí na tento příspěvek Automaticke zapínání ventilátorů

17.8.2018 v 20:04 | Nahoru | #9
No ono by melo sepnout nejak kolem 105 stupnu a kontrolka cervena se rozsviti az nad 115 stupmu.. to by s tim nemelo byt spojeno... Nerad bych to pri mereni uvaril :)... kdyz propojim konektor od cidla vubec nic se nestane.... takze myslite ze je to jen nekde v kabelu, ze neni pruchodny?

(reakce na) Automaticke zapínání ventilátorů

17.8.2018 v 20:45 | Nahoru | #10

Skapi píše: No ono by melo sepnout nejak kolem 105 stupnu a kontrolka cervena se rozsviti az nad 115 stupmu.. to by s tim nemelo byt spojeno... Nerad bych to pri mereni uvaril :)... kdyz propojim konektor od cidla vubec nic se nestane.... takze myslite ze je to jen nekde v kabelu, ze neni pruchodny?



Zkontroluj vodiče vedoucí od čidla !

(reakce na) Automaticke zapínání ventilátorů

17.8.2018 v 20:48 | Nahoru | #11

Kohlstein píše: 535xv> Protože kontrolka teploty se rozsvěcí, je čidlo a napojeni do ECU OK.
Takže chyba je mezi ECU výstupem a relé - objeví se napětí na výstupu ECU, když svítí kontrolka teploty?



To jo,ale pouze když to zapne manuálně

(reakce na) Automaticke zapínání ventilátorů

17.8.2018 v 22:37 | Nahoru | #12

Skapi píše: No ono by melo sepnout nejak kolem 105 stupnu a kontrolka cervena se rozsviti az nad 115 stupmu.. to by s tim nemelo byt spojeno... Nerad bych to pri mereni uvaril :)


No jasně, ECU není hloupá, když je v pořádku, nejdřív ventilátory, pak kontrolka. Ale info o teplotě bere z jednoho čidla. Jeho zkratováním to můžeš ještě víc pokazit.

To jo,ale pouze když to zapne manuálně


Co a jak zapne manuálně? ECU pustí ovládací napětí do relé, to zapíná proud do ventilátorů.

Naposledy editováno 17.08.2018 22:41:08

Automaticke zapínání ventilátorů

18.8.2018 v 07:19 | Nahoru | #13
Mam tam vypinac a tim sepnu kostru a ventilatory se rozjedou.. takze ventilatory, pojistky musí byt ok... problem bude nekde po ceste a nebo ECU vubec nesepne proud a muze byt spatna ECU... zkusim promerit dneska ty draty od cidla do ecu jaky maji odpor a z ecu do rele.. když sepnu kostru na rele, tak rele cvakne a ventilatory jedou...takze rele taky ok.. tak to muze byt cidlo, ale to kdyz jsem to premostil dratkem taky by se to melo rozjet.. takze cidlo jsem taky vyloucil..... takže to bude asi bud nekde vedeni, konektor a nebo chyba v ECU

Automaticke zapínání ventilátorů

18.8.2018 v 10:51 | Nahoru | #14
Vodice jsem prosel na konektor k ECU a vsechno v pohode je pruchozi

Automaticke zapínání ventilátorů

19.8.2018 v 19:33 | Nahoru | #15
Tak na co se mrknout dale?

Automaticke zapínání ventilátorů

19.8.2018 v 22:06 | Nahoru | #16
Hm,sázel jsem na ten přívod od čidla.Jednotka je ta nejhorší varianta,tak se o ní nebudu zmiňovat.Pokud je to relé mimo jednotku a manuální spínání probíhá taky mimo,tak snad jak píše Kohlstein : výstup z jednotky a napojení na cívku relé,tam bude přiveden i vodič od toho manuspįnání,tak jestli není nějakej bordel tam.LPokus se najít ,jestli při
spojování a rozpojování vodičů od čidla se ti objevuje na výstupu jednotky napětí, který vede na cívku předpokládám,že veškeré zkoušení probíhá při nastartový mašině.

Naposledy editováno 19.08.2018 22:08:52

Automaticke zapínání ventilátorů

20.8.2018 v 05:22 | Nahoru | #17
Takze s premostenim cidla dratkem nemusim mit obavy at neco nespalim jo? jak tu nekdo spal a zmerit vstup na rele jestli je tam napeti.. rozumim tomu spravne?

Automaticke zapínání ventilátorů

20.8.2018 v 20:58 | Nahoru | #18
Pokud je vše ok zkus vyměnit víčko na chladiči. U mě se s tím trápil servis 14 dní a nakonec to byla taková blbost. Nebyl v okruhu správnej tlak a tak větráky nespínaly. Od té doby vše funguje.

Automaticke zapínání ventilátorů

21.8.2018 v 00:53 | Nahoru | #19
Ještě než vyměníš ecu, tak odpoj ten manuální vypínač,ať neměníš dvě, zřejmě jí nedělá dobře, posílat kostru na výstupní pin.

Automaticke zapínání ventilátorů

28.8.2018 v 18:45 | Nahoru | #20
Tak nez menit ECU me jeste napadlo.... Vzit moje ECU dat do jine R1 2007-2008 jestli to u neho sepne.... pokud jo tak uz mozna jedine to cidlo moje meni divne odpor.... ale to by mi myslim ukazovala blbe teplota na budikach... myslim ze R1 jine cidlo na teplotu nema...

Dalsi varianta je koupit - https://www.conrad....c-105-c-90-c.k419078
prilozit ho na chladic a tim spinat kostru a ventilatory... Jen nevim zda teplota na chladici bude stejna jako spina ventilatory normalne kdyz je cidlo v motoru... to by chtelo zjistit
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35275 Dnes v 19:22 Kubik19
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 Včera v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist