Téma: chyba C29
5.8.2018 v 14:59
Já měl třeba snímač v pořádku a vadný byl ovládací prvek (GSX 1400). co přesně je vadné ti moto nenapíše. Prakticky ŘJ vyšle povel ovládacímu prvku a sleduje na snímači jestli se provedl. Ovládací prvek jde vyzkoušet, motka by při běhu měla pohybovat s klapkou/klapkama snímač půjde nejspíš nějak proměřit.
1 reakcí na tento příspěvek chyba C29
Ještě jsem si vzpoměl že by měla moto zobrazovat polohu klapek před tím než ukáže kód chyby, tak by se dal vyzkoušet snímač.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chyba C29
grooll> ano,to ukazuje a to mam čáru nahoře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chyba C29
hmm21> u mé moto je výchozí poloha před nastartováním vodorovná. tzn, klapky v sání neblokují průchod vzduchu a na displeji je jakoby znaménko mínus.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chyba C29
grooll> ano mínus tam mam taky,ale co jsem si všim,tak někdo má u tzý chyby to znamínko nahoře,někdo uprostřed a někdo dole,já ho mam nahoře,což asi znamená,že to je otevřený ne?
1 reakcí na tento příspěvek chyba C29
Proměř TPS v manuálu jsou hodnoty co by to mělo ukazovat pokud je v pořádku. Tím vyloučíš co je špatně a co ne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chyba C29
hmm21> ty čárky Ti pouze ukazují zda to máš správně nastavené. To čidlo je vlastně potenciometr, takže povol šroubky a otačej s tím, a uvidíš jak se Ti hodnoty na budíku mění, resp. třeba z _ na - atd.
2 reakcí na tento příspěvek chyba C29
rekl bych, ze jste tu namixovali spoustu veci dohromady. viz treba ty "-C" podle toho minusu se steluje TPS coz je snimac natoceni primarni klapky - tzn klapky co ovladas plynem. stejnej(podobnej) snimac je tam 2x - jeden na primarnich klapkach, druhej na sekundarnich. chyby C28 C29 jsou spojene s tima sekundarnima. na nastaveni sekundarnich klapech zas az tolik info v manualu neni, protoze to se neservisuje, nenastavuje.... sveho casu se pri poruse krokoveho motorku menilo cele komplet sani za slusnej balik, tak nevim, jestli uz to u suzuki vymysleli jinak....
kazdopadne, na kontrolu, opravu a nastaveni SEKUNDARNICH klapek - serva + STPS senzoru je na netu mraky navodu. Tady si kazdej placnul svoje + vlastni tvorivost autora a nikdo nevi kde je ted chyba, evidentne sekundarni klapky nechodi jak maj - zustavaji privrene - kdyz motorka nejede jak ma.....
kazdopadne, na kontrolu, opravu a nastaveni SEKUNDARNICH klapek - serva + STPS senzoru je na netu mraky navodu. Tady si kazdej placnul svoje + vlastni tvorivost autora a nikdo nevi kde je ted chyba, evidentne sekundarni klapky nechodi jak maj - zustavaji privrene - kdyz motorka nejede jak ma.....
1 reakcí na tento příspěvek chyba C29
Měl jsem něco podobného. Jednou se objevila chyba plus byl patrný pokles výkonu.. Na předjíždění to stačilo, ale hitparáda to nebyla. Servomotor sekundární klapky byl špatnej. Navíc se to projevovalo jak kdy. Prostě se sekundání klapka občas zasekla v nějaké pozici a dál nereagovala. Řešení se nakonec ukázalo menší rozborka přepájení konektorů krokáče k DPS.
Naposledy editováno 17.08.2018 19:50:27
Naposledy editováno 17.08.2018 19:50:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chyba C29
assassin> Tim minus se steluje ta klapka,ano to chapu,kdyz je na prostredku pri zapnutem klicku,tak je to v poradku?jinak kdyz jedu a dam plyn,minus se ukaze nahore,ze jsou klapky nahore,ale ta motoeka proste nejede 😀 presne jak pise kolega pod tebou,na predjizdeni dobry,ale zadna slava
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chyba C29
hmm21 píše: assassin> Tim minus se steluje ta klapka,ano to chapu,kdyz je na prostredku pri zapnutem klicku,tak je to v poradku?jinak kdyz jedu a dam plyn,minus se ukaze nahore,ze jsou klapky nahore,ale ta motoeka proste nejede 😀 presne jak pise kolega pod tebou,na predjizdeni dobry,ale zadna slava
jsou tam dve sady klapek, primarni a sekundarni. jednu klapku ovladas ty lankem - rukojeti a druhou klapku ovlada ridici jednotka servem. aby to vse fungovalo, jednotka potrebuje znat polohu v jake se nachazi jak primarni, tak sekundarni klapka. tzn na kazde hidelce klapek je senzor polohy - na primarni je senzor TPS a na sekundarni je STPS. pres displej autodiagnostiky se nastavuje pouze senzor primarni klapky - TPS. ty mas problem se sekundarnima klapkama - obvykle je problem v servomoturku co s nima hejbe - studenak na tistaku = propajet, viz kolega s nickem CB600. po tom co to rozeberes se ale musi nastavit spravne i senzor polohy sekundarni klapky - STPS a to uz nejde pres displej autodiagnostiky, ale musi se sekundarnima klapkama otocit do krajni polohy a te musi odpovidat urcita hodnota odporu namerena na "potenciometru" STPS - detaily si nepamatuju, musel bych zase hledat, ale jak jsem psal, je toho plnej internet, staci googlit GSXR C28 C29 error.......
1 reakcí na tento příspěvek chyba C29
hmm21: chyba c28/29 je spojena se sekundarnima klapkama, jedno je snimac a druhy servo ... blby je ze to obcas hlasi chybu snimace a je to servo....
pokud jsi menil snimac na primarni klapce, rekl bych ze zbytecne... tam nebejva moc casto problem.
zkusim najit tema ktere jsem tu kdysi daval, kde je to dost detailne popsane. ono jde o to pochopit princip jak to pracuje a pak uz si k tomu dojdes.
prvni vstrikovani suzuki mely jen jednu klapku ovladanou lankem a jeden snimac TPS - fungovalo to jako takzvane "prime" karburatory u zavodaku (keihin fcr, mikuni tm)
problem je, ze to funguje jen kdyz je pilot technickej typ a nepridava vic plynu nez kolik se "libi" motoru - u podtlakove ovladanych karbcu das klidne plnej kdykoliv a soupe se otvira podle toho jak se motor roztaci. u vstrikovani pridanim druhe klapky dokazali vlastne to same - v pripade kdy ty das plnej v nizkejch otackach, tak by se motor "zahltil" - nedokaze se tak rychle rozbehnout, takze ty mas plnej, ale druhou klapku otvira "pocitac" prave tak aby to bylo OK. nema to tak rychle reakce, jako bez sekundarnich klapek, ale funguje to lip v pripade ze je ridic "jelito". postupem casu ty sekundarni klapky umoznily pridani ruznejch "map" a jizdnich rezimu - ty das na vode plnej, ale sekundarni klapka otevira pomalu a treba jen do pul plynu = reakce motoru jsou mirne. to same se ted deje u tebe, diky spatne funkci serva/snimace ty das na primarni klapce plnej plyn, ale ta sekundarni otevre treba jen napul = je tam jen pul plynu.
pokud jsi menil snimac na primarni klapce, rekl bych ze zbytecne... tam nebejva moc casto problem.
zkusim najit tema ktere jsem tu kdysi daval, kde je to dost detailne popsane. ono jde o to pochopit princip jak to pracuje a pak uz si k tomu dojdes.
prvni vstrikovani suzuki mely jen jednu klapku ovladanou lankem a jeden snimac TPS - fungovalo to jako takzvane "prime" karburatory u zavodaku (keihin fcr, mikuni tm)
problem je, ze to funguje jen kdyz je pilot technickej typ a nepridava vic plynu nez kolik se "libi" motoru - u podtlakove ovladanych karbcu das klidne plnej kdykoliv a soupe se otvira podle toho jak se motor roztaci. u vstrikovani pridanim druhe klapky dokazali vlastne to same - v pripade kdy ty das plnej v nizkejch otackach, tak by se motor "zahltil" - nedokaze se tak rychle rozbehnout, takze ty mas plnej, ale druhou klapku otvira "pocitac" prave tak aby to bylo OK. nema to tak rychle reakce, jako bez sekundarnich klapek, ale funguje to lip v pripade ze je ridic "jelito". postupem casu ty sekundarni klapky umoznily pridani ruznejch "map" a jizdnich rezimu - ty das na vode plnej, ale sekundarni klapka otevira pomalu a treba jen do pul plynu = reakce motoru jsou mirne. to same se ted deje u tebe, diky spatne funkci serva/snimace ty das na primarni klapce plnej plyn, ale ta sekundarni otevre treba jen napul = je tam jen pul plynu.
assassin> Jses dobrej,diky za rady,zacinam to celkem chapat,takze to funguje ted neco jako asr u auta,jinak jsem zapomnel napsat,ze ten snimac tps jsem asi vymenil dobre,protoze pred vymenou,kdyz jsem pustil plyn,tak motorka chcipla a pri nastartovani nedrzela otacky,coz ted drzi skvele a nechcipa,kazdopadne moc diky za rady a pokud najdes to,jak si rikal,budu rad
1 reakcí na tento příspěvek chyba C29
hmm21: u K1 mel ten TPS snimac dost casto takovou "malou" chybu - pomalu se vracel - tzn pridal jsi plyn, otevrena klapka = treba 10kOhm odpor, pak jsi zavrel plyn, zavrena klapka 0Ohm (cisla strilim od boku) jenze ten snimac po tom co jsi zavrel neukazoval nulu, ale pomalu klesal k nule - tzn klapka byla zavrena = motor nenasaval temer zadnej vzduch, ale jednotka videla jeste treba pul plynu podle tps - podle toho tam nalila benzin a byla schopna ten motor uchlastat az chcipnul. docela legrace na tu zavadu prijit :D
rekl bych, zes tam mel stejnou zavadu - u K1/2 celkem bezne. u tech sekundarnich klapek bejva problem nejvic u servomorku, je tam tenouckej tistak a na jednom konci je zapajenej konektor a na druhym moturek... a casem a vibracema se tam udela studenej spoj a blbne to, staci rozebrat, propajet a nastavit....
ad ASR - principielne presne jak rikas
edit: ted vidim, ze jsem psal ze TPS snimac nemel problemy a nasledne na to pisu, ze je to casta nemoc K1 - plati to druhe, TPS snimac opravdu problemy mival a to chovani co popisujes na nej sedi (chcipnuti po ubrani, a spatnej volnobeh po startu - znamky "uliteho" motoru)
myslel jsem to tak, ze tahle zavada na TPS se neukaze na diagnostice....
Naposledy editováno 17.08.2018 21:44:59
rekl bych, zes tam mel stejnou zavadu - u K1/2 celkem bezne. u tech sekundarnich klapek bejva problem nejvic u servomorku, je tam tenouckej tistak a na jednom konci je zapajenej konektor a na druhym moturek... a casem a vibracema se tam udela studenej spoj a blbne to, staci rozebrat, propajet a nastavit....
ad ASR - principielne presne jak rikas
edit: ted vidim, ze jsem psal ze TPS snimac nemel problemy a nasledne na to pisu, ze je to casta nemoc K1 - plati to druhe, TPS snimac opravdu problemy mival a to chovani co popisujes na nej sedi (chcipnuti po ubrani, a spatnej volnobeh po startu - znamky "uliteho" motoru)
myslel jsem to tak, ze tahle zavada na TPS se neukaze na diagnostice....
Naposledy editováno 17.08.2018 21:44:59
1 reakcí na tento příspěvek chyba C29
Co ty sekundární klapky demontovat, už jsem to párkrát viděl a moto fungovala v poho, pouze se odmontovaly ty klapky z hřídelky...
assassin> Jasne,takze snimac jsem koupil dobre nakonec 😀 a co kdybych sehnal jinej moturek?nebo mi nekdo daval odkaz na ebay,na nejakej dil,kterej se jen zapoji do konektoru misto toho moturku a snimace a je prej navzdy klid 😀 nemas s tim zkusenosti?
hmm21: ad jinej moturek - muze mit driv nebo pozdeji stejnej problem, radeji bych proletoval ten co mas. ad dil z ebay - rekl bych ze to je obdoba toho co pise dewwil, jen misto toho aby se sundaly klapky a zustala hridelka, servo a snimac, tak se to vynda komplet....
1 reakcí na tento příspěvek chyba C29
tady odkaz s navodem na opravu serva + nastaveni, kdybys mel problem s anglictinou, napis, pomuzu: https://www.motorcy...actuator-defect.html
neni tam nastaveni tps na konkretni hodnotu odporu - tzn kdyby se nedarilo podle navodu tak: "STPS ...... odpojit konektor ... rukou zavres tu horni-druhou klapku a zmeris odpor mezi zlutym a cernym kabelem ... mel by bejt cca 500Ohm, pokud neni tak povolis ten torx kterym je to STPS pridelany a kroutis s nim tak abys tam nastavil tech 500Ohm... "
neni tam nastaveni tps na konkretni hodnotu odporu - tzn kdyby se nedarilo podle navodu tak: "STPS ...... odpojit konektor ... rukou zavres tu horni-druhou klapku a zmeris odpor mezi zlutym a cernym kabelem ... mel by bejt cca 500Ohm, pokud neni tak povolis ten torx kterym je to STPS pridelany a kroutis s nim tak abys tam nastavil tech 500Ohm... "
hmm21: pojede to v rezimu bez sekundarnich klapek - tzn neco jako ty prime karbce, kdyz to otevres moc rychle, tak se to "zakucka" ale jinak rychlejsi reakce a o malinko vetsi vykon - jen pokud to udelas jak pises, bude to hlasit FI chybu trvale... ale pojede to. asi bych to radeji udelal "poradne".... tzn tak aby klapky fungovaly, nebo tak ze klapky pujdou pryc, ale nebude to hlasit error.....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1163, 1164] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 34897 | Dnes v 17:54 oxygen |
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 2 | 25.3.2024 v 11:45 Gahan37 |
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 518 | 21.3.2024 v 12:07 Ozzy_ |
Třese se předek motorky při ostrém ... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 1000 | mara-fous-k3 | 62 | 19.10.2023 v 22:13 assassin |
Kterou vybrat R1, GSX-R 1000, CBR 1... Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Eqwidirium | 3 | 10.10.2023 v 08:11 Ozzy_ |