Téma: Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
2.8.2018 v 11:33
Zdravím,
pokouším se o renovaci své cz, a poté bych ji chtěl dát na veteránské značky. Mám nádrž, která je kitovaná a má hloubkovou korozi, takže dát ji do chromu by nešlo, ale někde jsem četl, že abych získal veteránské značky, tak musí být chrom všude tam, kde dřív byl. Koupit novou nádrž s chromem není levná záležitost, a tak jediné řešení, které mi zbývá je prostě celolak a na boku stříbrná/bílá barva zbytek motorky je černá se zlatými linkami. Projde to takto veteránskou atestací? Jinak zbytek motorky je v pořádku.
pokouším se o renovaci své cz, a poté bych ji chtěl dát na veteránské značky. Mám nádrž, která je kitovaná a má hloubkovou korozi, takže dát ji do chromu by nešlo, ale někde jsem četl, že abych získal veteránské značky, tak musí být chrom všude tam, kde dřív byl. Koupit novou nádrž s chromem není levná záležitost, a tak jediné řešení, které mi zbývá je prostě celolak a na boku stříbrná/bílá barva zbytek motorky je černá se zlatými linkami. Projde to takto veteránskou atestací? Jinak zbytek motorky je v pořádku.
před zápisem do RHSV se provádí tzv. klubová atestace, když určená komise zpravidla složena z členů klubu historických vozidel posuzuje motocykl z hlediska historické původnosti...a vystavuje k tomu protokol s fotofokumentací..myslím že až tak přísné to není, pokud se místo chromu použije "stříbrná" barva, neměl by to být problém...
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
-
Naposledy editováno 20.03.2023 12:19:25
Naposledy editováno 20.03.2023 12:19:25
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
o testaci a registraci HV se tady nebo na jawamanii píše furt dokola, stačí HLEDAT, podívej se na stránky nějakých VCC a tam jsou podmínky jasně stanoveny a informuj se přímo tam. Nádrž bez chromu dnes jistě neprojde, podmínky se zpřísnily, doby kdy po Praze jezdily geply na zelených budou pryč, co jsem slyšel berou se i licence k testování. A co to děláš za renovaci když ti nefunguje kontrolka?
Mám několik motorek i na zelených tak vím asi o čem píšu a provádí se klubová a krajská testace, to jen pro úplnost.
Jinak nezapomeň, že stroj nesmí být v registru jako provozovaný a někde chtějí při registraci doklad o nabytí. Chce to vše řádně nastudovat, připravit a pak to hodit na véčka jak někteří borci co nikdy nic netestovali rádi radí.
Hodně štěstí.
Naposledy editováno 02.08.2018 13:26:54
Mám několik motorek i na zelených tak vím asi o čem píšu a provádí se klubová a krajská testace, to jen pro úplnost.
Jinak nezapomeň, že stroj nesmí být v registru jako provozovaný a někde chtějí při registraci doklad o nabytí. Chce to vše řádně nastudovat, připravit a pak to hodit na véčka jak někteří borci co nikdy nic netestovali rádi radí.
Hodně štěstí.
Naposledy editováno 02.08.2018 13:26:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
-
Naposledy editováno 20.03.2023 12:19:14
Naposledy editováno 20.03.2023 12:19:14
bakalus> Zkoušel jsem hledat, ale nikde na internetu právě nic o nádrži nebylo, jediné co jsem tam našel je právě to, že musí být chrom všude, kde má být. Ale zase jednou jsem viděl borce, co měl véčka, ale nádrž celou černou bez linek. Takže jsem se chtěl zeptat, jak to opravdu je, protože jsem nikde nenašel odpověď.
Kontrolka nefunguje z toho důvodu, že vevnitř motoru to nějaký kutil celé zbastlil, kromě svařování karterů v oblasti převodovky tam chybí celý ten mechanismus, co rozsvěcuje tu kontrolku neutrálu. Jinak motor funguje správně, řadí jak má, takže mechanicky v tom není problém a opravy byly jen vevnitř, takže pokud se celý motor nerozebere, tak to nikdo nepozná.
To, že stroj musí být vyřazen z registru vím a doklad o nabytí prý chtějí málokde.
Kontrolka nefunguje z toho důvodu, že vevnitř motoru to nějaký kutil celé zbastlil, kromě svařování karterů v oblasti převodovky tam chybí celý ten mechanismus, co rozsvěcuje tu kontrolku neutrálu. Jinak motor funguje správně, řadí jak má, takže mechanicky v tom není problém a opravy byly jen vevnitř, takže pokud se celý motor nerozebere, tak to nikdo nepozná.
To, že stroj musí být vyřazen z registru vím a doklad o nabytí prý chtějí málokde.
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
tak až tě vyperou z testace tak se odvolej na to co jsi jednou kdesi viděl. To co jsi četl je jejich požadavek, chrom tam kde byl, žádná kotelní stříbřenka a pokud vím lidovky bez chromu 450 nebyly. Nafoť tu tvoji renovaci a pošli testačnímu komisaři a jestli ten uzná, že je to ok tak můžeš testovat. Nebudu ti brát iluze a diskutovat o tom co mají stanoveno v podmínkách, znova, oslov si klub.
Jekub> nejsem člen žádnýho klubu, ale info mám a s V nemám problém. Záleží jestli máš taky totální renovaci nebo tzv. patinovku třeba předválku, kde oko zavřít musí než obyčejnou tuctovku kývačku z kurníka i když takovou s luxusníma původníma chromama mám taky, ale na bílých .
Nádrž v chromu na burze je za cenu okolo 8 tis. Neutrál je jen kontakt na bloku a proti němu plíšek na řadícím automatu. Nic co by se nedalo opravit.
Pokud chceš renovovat a udělat to pořádně , musíš do toho nějaké peníze dát. Jen pro představu , kamarádovi jsem dělal motor do Jawy 250 typ 559 sport. Díly do převodovky ( jen co bylo špatné ) 6800,- kč , výfuky s kolenama v chromu od Hadrávka 8000,- kč, lak 16 tis , ráfky ,nerezové dráty a původní středy kol 9 tis i s vypletením , potah sedla 3500,- kč . A mohl bych pokračovat dál, včetně toho , že sehnal gelovou baterii vzhledově shodnou s originalem , nechal si moto linkovat od paní z bývalé Jawy , není na tom žádný replikový díl vyrobený mimo ČR . Cena celkové renovace i s koupí motorky je skoro 70 tis.
Je to o penězích a nechce to uspěchat. Je mi jasné , že už se chceš svézt , ale neuspěchej to a udělej ji pořádně.
Toto je třeba nádrž na Čz 150 C rok 1951. Na přání majitele jsou černá a šedá obráceně. Dva týdny práce , byla slušně pomačkaná na 6 ti místech. Cena opravy s lakem 3 tis.
Pokud chceš renovovat a udělat to pořádně , musíš do toho nějaké peníze dát. Jen pro představu , kamarádovi jsem dělal motor do Jawy 250 typ 559 sport. Díly do převodovky ( jen co bylo špatné ) 6800,- kč , výfuky s kolenama v chromu od Hadrávka 8000,- kč, lak 16 tis , ráfky ,nerezové dráty a původní středy kol 9 tis i s vypletením , potah sedla 3500,- kč . A mohl bych pokračovat dál, včetně toho , že sehnal gelovou baterii vzhledově shodnou s originalem , nechal si moto linkovat od paní z bývalé Jawy , není na tom žádný replikový díl vyrobený mimo ČR . Cena celkové renovace i s koupí motorky je skoro 70 tis.
Je to o penězích a nechce to uspěchat. Je mi jasné , že už se chceš svézt , ale neuspěchej to a udělej ji pořádně.
Toto je třeba nádrž na Čz 150 C rok 1951. Na přání majitele jsou černá a šedá obráceně. Dva týdny práce , byla slušně pomačkaná na 6 ti místech. Cena opravy s lakem 3 tis.
Kolega má jistě v mnohém pravdu, slušná renovace běžné kývačky není už opravdu pro socky (soryjako ale jinak to napsat nelze), mě bez výchozího stroje vyšla od 50 do 80 (např. u 350) do téměř TOP stavu včetně testací. O některých uvedených cenách bych asi polemizoval 8 za bandasku je moc, za GO motoru platím cca stejně. Jinak tu 350 zrenovoval a zainvestoval sám synátor v 18 letech behem dvou roků.
Hrozně se mi líbí jak kdejaký nýmad co má doma kývačku ji bude renovovat jak slyším na každé pumpě, když si dávám cigáro a ti fandové se přijdou podívat na moji tuctovou leštěnku a pokecat, ale když jim naznačím cenu protáhnou xicht a odcházejí
Naposledy editováno 02.08.2018 16:29:20
Hrozně se mi líbí jak kdejaký nýmad co má doma kývačku ji bude renovovat jak slyším na každé pumpě, když si dávám cigáro a ti fandové se přijdou podívat na moji tuctovou leštěnku a pokecat, ale když jim naznačím cenu protáhnou xicht a odcházejí
Naposledy editováno 02.08.2018 16:29:20
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
ta FIVA , to je je zajímavá organizace...někdy ty jejich materiály připomínají romantickou poezii."...starý motocykl je živým organismem....v žádném případě nelze nahradit osobnost komisaře formulářem, bodovací tabulkou apod. po jejichž vyplnění z počítače vypadne ohodnocení testovaného vozidla. Ve hře je vždy subjektivní názor, znalosti a zkušenosti ... atd..."
V této poezii jde někdy a někde jen o peníze...nesleduji, kdo s testováním skončil včera a kdo má pozastavenu činnost, možná jen to proto, že někdo byl za peníze schopen zajistit klubovou atestaci korespondenčně....stačilo vozidlo dle požadavků vyfotit a předozadní a další pohledy odeslat elektronicky....bez nutnost ten ˇživý organismus" někam přistavovat...a přidat nějaký peníz...
A ta dnešní pravidla včetně etického a technického kodexu platí snad už od roku 2010, v roce 2018 jsou nějakou novinkou maximálně nové ceníky..pokud jde o 2-letou platnost obou atestací, ta je účinná už od června 2017
Závěrem - platí poezie z první věty, rozhodující je osobnost komisaře...
Pokud je podle FIVA rozhodující subjektivní pocit , to je ta osobnost komisaře...každá osobnost bude přistupovat k nádrži, kde chrom někdo nahradil hlinkovou barvou na disky kol JINAK....vše ostatní jsou spekulace...
Já se domnívám , že to projde...jde jen o tom, do jakého "stupně" historické původnosti to dotyčná osobnost zařadí...
Naposledy editováno 02.08.2018 16:59:22
V této poezii jde někdy a někde jen o peníze...nesleduji, kdo s testováním skončil včera a kdo má pozastavenu činnost, možná jen to proto, že někdo byl za peníze schopen zajistit klubovou atestaci korespondenčně....stačilo vozidlo dle požadavků vyfotit a předozadní a další pohledy odeslat elektronicky....bez nutnost ten ˇživý organismus" někam přistavovat...a přidat nějaký peníz...
A ta dnešní pravidla včetně etického a technického kodexu platí snad už od roku 2010, v roce 2018 jsou nějakou novinkou maximálně nové ceníky..pokud jde o 2-letou platnost obou atestací, ta je účinná už od června 2017
Závěrem - platí poezie z první věty, rozhodující je osobnost komisaře...
Pokud je podle FIVA rozhodující subjektivní pocit , to je ta osobnost komisaře...každá osobnost bude přistupovat k nádrži, kde chrom někdo nahradil hlinkovou barvou na disky kol JINAK....vše ostatní jsou spekulace...
Já se domnívám , že to projde...jde jen o tom, do jakého "stupně" historické původnosti to dotyčná osobnost zařadí...
Naposledy editováno 02.08.2018 16:59:22
CRF1000> i tak lze o veteránech pěkně poeticky fabulovat, atestace dělají tak akorát doktoři, ceny si určují kluby samy a pokud si nějaký nýmand nezvládl správně udělat fotky a ani vypsat žádost i to svědčí o přípravě podkladů k renovaci a pátrání po zdrojích tak si asi zaplatí někomu za čas nad tím strávený navíc, nebo dělá dnes někdo něco zadara leda tak hlupák.
Naposledy editováno 02.08.2018 17:54:57
Naposledy editováno 02.08.2018 17:54:57
Cezet123 - aha, takže pokud to chápu spravne, tak si ve stodole po dědkovi našel starou CZ, samozřejmě bez TP, nějak si to zprovoznil a teď by si to chtěl zlegalizovat...bílé papíry jsou dneska už samostatně nesehnatelné, takže to hodit na zelené atd..osobně ti doporučuju odvézt to zpátky do té stodoly a vrátit se k tomu třeba za 10,15 let, a nebo tu jebku rovnou střelit na burze a koupit si něco normálního a jezdit na něčem normálním...a nebo jestli si takový zapálený fanoušek českých strojů, tak si rovnou kup něco s TP, odpadne ti velké množství problémů
...za mě zelené značky jsou leda tak na ho.no
...za mě zelené značky jsou leda tak na ho.no
Na druhou stranu, pokud je ta motorka třeba rodinnou památkou a je dost strojů, které lidi odhlásili z registru aby nemuseli platit pojistku ale motorku si nechali "na památku" je cesta dát ji na veteránský značky pomalu jedinou možností jak ji legálně provozovat a sem tam na ní vyjet, živý papíry je prostě problém sehnat. A pokud se jedná jen o tu nádrž a zbytek motorky je v pořádku, tak by myslím stálo za to do té nádrže prostě zainvestovat. Anebo to nechat jako patinovku, nerenovovat, ono těch starých strojů v novém laku a chromu jezdí přehršel. Někteří testační komisaři spíše ocení původní vzhled i s provozními šrámy za ty desetiletí provozu stroje ( nebo uložení v kurníku či šopě ) než leštěnku která je jakoby zrovna vyšla z fabriky a ještě ji před fabrickou bránou někdo totálně nablejskal. Mám kamaráda, který mimo jiné aktivity dělá i testačního komisaře a ten jezdí na starém péráku který je právě v tom původním stavu provozní ošoupanosti a tvrdí, že kdyby udělal renovaci, ztratí ten stroj svoji historickou hodnotu. Prostě z něj bude tuctová leštěnka a to on nechce.
za mě na hovno nejsou, díky nim se vrací na silnice stroje které, by se díky naší na hovno legislativě už nepohly provozovat. Kde jste euhujerové zalezlí, proč v jiný státech v té vaší posrané eu je možné znova provozovat ohlášené? Jakoby renovace tazatele systém VRz pouze zneužívá, proto jsem pro maximální přísnost a nevím jinak co by měl mít za velké množství problémů. S papíry dnes už těžko něco koupí, trh ovládli překupníci, kteří objíždějí venkov a luxují trosky co zbyly v kurnících, viz. bazoš a nebo ať si koupí nějakou čínu.
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Jen pro zajímavost ... Nejstarší kategorií vozidel v ČR zůstávají motocykly. Jejich průměrný věk se v prvním čtvrtletí zvýšil proti závěru loňského roku o 0,9 roku na 33,4 roku. Počet strojů v registru stoupl o 5600 na 1,07 milionu ... článek z AUTO.CZ z 20.5.2016. Možná proto přísnější pravidla pro HV
sullda> ani bych se nedivil, že MD a jejich Bc. a Mgr. odborníci v chovu králíků a andragogiky z různých bambusfakult bude zase nějak uměle omlazovat registr, aby nevyčníval z průměru eu to co dokázali v minulosti tomu jen napovídá
TVL, tady je zas odborníků... By mě zajímalo, kdo z nich má reálné zkušenosti s "véčkama"...
Nádrž v laku samozřejmě projde. A komisař není žádný bůh. Vždycky je možnost ho poslat v řiť, stěžovat si na něj, nebo prostě jít jinam.
Kdyby se nejednalo o kejvačku, tak bych ti testaci domluvil. Kejvačky ale neděláme. Až budeš mít veterána, tak se ozvi.
Nádrž v laku samozřejmě projde. A komisař není žádný bůh. Vždycky je možnost ho poslat v řiť, stěžovat si na něj, nebo prostě jít jinam.
Kdyby se nejednalo o kejvačku, tak bych ti testaci domluvil. Kejvačky ale neděláme. Až budeš mít veterána, tak se ozvi.
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Sullda - tak to jsi mě moc nepotěšil. Když spočítám průměrnej věk těch šerblů na kterejch jezdím, zjišťuju že převyšuje průměrné stáří motocyklů u nás Když mě se z těch novejch nebo v současnosti vyráběnejch nic nelíbí. Vlastně jenom jeden - Royal Enfield .
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Mám 3 otestované stroje za které se nemusím stydět a žel bohu byl výchozí stav sračka takže náročná renovace. Proč někde netestují i tuctové kývačky splňující veškeré podmínky tomu trochu nerozumím tomu machrování , že to jednou jde a podruhé ne a pak vznikají averze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
bakalus> Třeba proto, že to neodpovídá zaměření klubu? Proč by např. klub vojenské techniky měl testovat - co já vím, sportovní auta? Jistě, teoreticky můžou, ale...
A když máš tři motorky na véčkách, je to takovej vopruz, jak je každou chvíli slyšet? Teda nevím, sám mám šest véčkovejch strojů a pohoda. Nadávno jsem dokonce u auta (r.v. 1935) šel obrácenou cestou, z platných bílých na zelené...
A když máš tři motorky na véčkách, je to takovej vopruz, jak je každou chvíli slyšet? Teda nevím, sám mám šest véčkovejch strojů a pohoda. Nadávno jsem dokonce u auta (r.v. 1935) šel obrácenou cestou, z platných bílých na zelené...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
sardel> píšeš až bude mít veterana, ať se ozve, no dobře. Pro mě V žádný vopruz nejsou, jsem ochotný veškeré podmínky respetovat a je to každého volba tak nerozumím neustálému remcání že jsou na hovno, tak ať jdou do zadele. Z bílých na zelené tomu rozumím .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
bakalus> No právě, pro mne je prostě veterán něco jinýho jak kejvačka (můj "světonázor", sorryjako), tak se holt nebudu angažovat. Kdyby šlo o něco pro mne zajímavýho, tak, třeba i z osobního zájmu, mu někoho dohodím. To je snad pochopitelný, ne? Jistě však najde desítky klubů, kde mu tu kejvačku udělaj. I s lakovanou bandaskou.
Jo, ti, kteří maj praktickou zkušenost, jsou s véčkama v pohodě. Jenže těch výkřiků do tmy, jak jsou na stolici, viz např. 2stroke, je spousta, ale nikdo není schopnej argumentovat, proč by měly být tak špatný. Nebo plácaj tak nehorázný blbiny, že to snad ani nestojí za reakci. Většinou jsou to stejně "znalci", kteří na véčkách nic nemají, ale "Franta z vedlejší vesnice má strejčka, kterej má kámoše a jeho dědeček to slyšel u nich v hospodě."
Mimochodem, máme jeden z nejlepších systémů veteránských čísel, ačkoliv kdekdo držkuje. (Tím však neříkám, že je dokonalý a úžasný!) Zkuste se však zeptat třeba takovejch rakušáků, jak jsou na tom s ježděním s veterány!
Jo, ti, kteří maj praktickou zkušenost, jsou s véčkama v pohodě. Jenže těch výkřiků do tmy, jak jsou na stolici, viz např. 2stroke, je spousta, ale nikdo není schopnej argumentovat, proč by měly být tak špatný. Nebo plácaj tak nehorázný blbiny, že to snad ani nestojí za reakci. Většinou jsou to stejně "znalci", kteří na véčkách nic nemají, ale "Franta z vedlejší vesnice má strejčka, kterej má kámoše a jeho dědeček to slyšel u nich v hospodě."
Mimochodem, máme jeden z nejlepších systémů veteránských čísel, ačkoliv kdekdo držkuje. (Tím však neříkám, že je dokonalý a úžasný!) Zkuste se však zeptat třeba takovejch rakušáků, jak jsou na tom s ježděním s veterány!
sardel> já bych taky rád doma šlechtil nějakou předválku - echtveterán, začal jsem nezkušený poměrně pozdě, respektuju ceny asi jednou koupím něco z venku. Ty moje jawy a čezety nikdo za veterány nebere to vím, ale dělám si ty méně rozšířené typy plus mám i kývačku a panelku na bílých. Na srazech si často na složitost véček stěžují i čobolové.
Naposledy editováno 03.08.2018 13:05:08
Naposledy editováno 03.08.2018 13:05:08
1 reakcí na tento příspěvek Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Lepší než Jawu či ČZ, kde každý komisař je chytrý a myslí si, že o nich ví všechno. Dávat na veteránský čísla motorky Japonský, kde jsou trošku vedle .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podmínky pro veteránské SPZ Cz 175
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nevysvetlitelny klepot ČZ 175/450 | yagi | 14 | 5.3.2024 v 16:52 Deadman |
ČZ 175/450 dobijení A vynechávání ČZ 175/450 | Jezdíííík | 5 | 24.12.2023 v 04:19 Hybrš |
ČZ 175 450 ČZ 175/450 | Matejj12 | 3 | 15.9.2023 v 19:24 Benda1 |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
v čepu kyvné vidlice není dírka pro... ČZ 175/450, Jawa 175/356, ČZ 250/455, Jawa 125/355 | Jirk_K | 1 | 14.8.2023 v 16:12 Krautkopf |