Téma: Volba pružin do vidlic a centrálu
Zdravím, mám pro zdejší techničtěji zaměřené několik dotazů. Přicházím na to, že budu potřebovat vyměnit pružiny ve vidlích (öhlins) a centrálu (sachs).
Nevim jestli blbě hledám ale nepodařilo se mi najít dle čeho určím jaké pružiny potřebuji.
Je někde tabulka nebo vzorec dle kterého by se dali zjistit správné typy? Origo tuším by měli být cca na 85kg jezdce což přesahuju v motohadrech o cca 20kg. Centrál už mám dotažený skoro na max a pořád je zadek moc měkkej. Předpokládám, že už bude samotná pružina taky unavená.

Pak ještě dotaz. Zkušenost s repasí Öhlins vidlic? Jdou reálně sehnat Öhlins gufera a olej? Kdyby jo, prosím kde. Případně vykoumal někdo srovnatelnou nebo lepší alternativu?
Všem předem moc díky.

Volba pružin do vidlic a centrálu

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2018 v 13:56 | Nahoru | #1
zkus tady:
racetech calculator

na druhe strance dej calculate spring rates and display available springs

pak zadas svoje hmotnosti, lowered nejspis 0, pokud nechces snizit/zvysit podvozek nebo zmenit vyvazeni

a vysledkem bude jake potrebujes pruziny pro tvuj styl jizdy

Volba pružin do vidlic a centrálu

30.7.2018 v 18:15 | Nahoru | #2
Nemáš jen po smrti zadní tlumič?

Volba pružin do vidlic a centrálu

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2018 v 18:20 | Nahoru | #3
Všechno jde sehnat. Kontaktuj nějaký ofic. servis, třeba Vangelase v Brně. Poradí ti s pružinami a případně dodá (i náhradní díly). Na Öhlins pouze originální díly, jinak nefunguje, jak má.

Volba pružin do vidlic a centrálu

Skvělá odpověď, děkuji! 30.7.2018 v 21:58 | Nahoru | #4
Öhlins řeší v Praze ofiko zastoupení Lukáš Snížek. Osobní zkušenost na výbornou.

2 reakcí na tento příspěvek Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 00:46 | Nahoru | #5
tak pokud jde o pruziny, tak zjistis orientacne spravnou tuhost pruziny tak, ze kdyz si na to sednes, tak bys mel stlacit perovani o cca 30 procent delky drahy predek i zadek.
pokud to sedne vic..zejmena zadek, tak sou pruziny slaby.. nebo pridej predpeti
navodu na postelovani podvozku je na netu dost
eagleracing
mozna zkus predtim nez zacnes menit hw, presunout vic hmotnosti na predek, popustit v brylich o par mm.. pokud ti nepude predek pri brzdeni nadoraz ..tak si tim muzes pomoct.. nebo jeste jednodussi zkus na predku zmensit predpeti pruziny.
mozna budes pak po zmene potrebovat vzadu pomalejsi rebound/mensi kompresi, vepredu vetsi kompresi/pomalejsi rebound

-v praze je i Halbich, taky dobrej

-mezi tema pruzinama nebude rozdil, dulezity je koupit spravnou tuhost

pokud jde o olej, tak staci najit ekvivalent, neni treba tam davat predrazenej ohlins
viskozita oleju

(reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 07:17 | Nahoru | #6

apropos píše: tak pokud jde o pruziny, tak zjistis orientacne spravnou tuhost pruziny tak, ze kdyz si na to sednes, tak bys mel stlacit perovani o cca 30 procent delky drahy predek i zadek.
pokud to sedne vic..zejmena zadek, tak sou pruziny slaby.. nebo pridej predpeti
navodu na postelovani podvozku je na netu dost
eagleracing
mozna zkus predtim nez zacnes menit hw, presunout vic hmotnosti na predek, popustit v brylich o par mm.. pokud ti nepude predek pri brzdeni nadoraz ..tak si tim muzes pomoct.. nebo jeste jednodussi zkus na predku zmensit predpeti pruziny.
mozna budes pak po zmene potrebovat vzadu pomalejsi rebound/mensi kompresi, vepredu vetsi kompresi/pomalejsi rebound

-v praze je i Halbich, taky dobrej

-mezi tema pruzinama nebude rozdil, dulezity je koupit spravnou tuhost

pokud jde o olej, tak staci najit ekvivalent, neni treba tam davat predrazenej ohlins
viskozita oleju


Jak říká Babica... "A když nemáte Öhlins, dejte tam kečup..."

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 07:19 | Nahoru | #7
apropos> podvozek mám v okruhovým setupu takže ve vidlích popuštěný je. Ta pružina bude na mně slabá, je vytočená (tedy s co největším stlačením) skoro na max a pořád nestačí.

Centrál bych řekl je v cajku. Byl jsem v Brně na okruhu a bylo znát když jsem mezi jízdama změnil něco na podvozku, jen mně už štve jak se to pořád potápí a naklání dozadu při přidání plynu. Už bych fakt nechtél zažít to škrtnutí v první levé na stadionu a lehký HS po tom co jsem přidal plyn a moto se zhouplo

Jinak díky moc za rady . Právě o toto mi šlo. Co se týče gufer tak jsem se taky předtim klonil variantě origo öhlins. Všichni na to nadávají že to teče ale bavil jsem se na motoskole se sršněm a ten povídal že öhlins předepisuje servis každý rok, nebo po 10000km. Gufera nejsou tak tvrdá takže vidle reaguje líp na jakoukoli změnu. Jen jsem nevěděl zda někdo nenašel lepší alternativu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 07:23 | Nahoru | #8

Mates92 píše: apropos> podvozek mám v okruhovým setupu takže ve vidlích popuštěný je. Ta pružina bude na mně slabá, je vytočená (tedy s co největším stlačením) skoro na max a pořád nestačí.

Centrál bych řekl je v cajku. Byl jsem v Brně na okruhu a bylo znát když jsem mezi jízdama změnil něco na podvozku, jen mně už štve jak se to pořád potápí a naklání dozadu při přidání plynu. Už bych fakt nechtél zažít to škrtnutí v první levé na stadionu a lehký HS po tom co jsem přidal plyn a moto se zhouplo

Jinak díky moc za rady . Právě o toto mi šlo. Co se týče gufer tak jsem se taky předtim klonil variantě origo öhlins. Všichni na to nadávají že to teče ale bavil jsem se na motoskole se sršněm a ten povídal že öhlins předepisuje servis každý rok, nebo po 10000km. Gufera nejsou tak tvrdá takže vidle reaguje líp na jakoukoli změnu. Jen jsem nevěděl zda někdo nenašel lepší alternativu.

Mně vidlice ještě za 6 let nevytekly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 08:42 | Nahoru | #9
BlackSabbath> tak to máš dobrý. Já jí koupil od kluka co jí stavěl jen na boční stojan. Já dávám stojan pod kyvku a prý na to öhlins trpí, když moto dlouho a často stojí "na boku".... Ale co, aspoň jí dám řádně do kupy přes zimu shodím kapoty a vemu to z gruntu od kol a řetězu až po doladění nějakých drobností

(reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 10:29 | Nahoru | #10

Mates92 píše: BlackSabbath> tak to máš dobrý. Já jí koupil od kluka co jí stavěl jen na boční stojan. Já dávám stojan pod kyvku a prý na to öhlins trpí, když moto dlouho a často stojí "na boku".... Ale co, aspoň jí dám řádně do kupy přes zimu shodím kapoty a vemu to z gruntu od kol a řetězu až po doladění nějakých drobností


Taky parkuju na bočním stojanu, i přes zimu

Naposledy editováno 31.07.2018 11:22:52

1 reakcí na tento příspěvek Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 10:54 | Nahoru | #11
len taka mala poznamocka, k tomu repasu a tvrdosti tlmicu. neni to vzdy len o pruzine. sam pises, ze si tazsi jak je tovarensky set up. Takze pri repase vidlice treba mysliet aj na to, lebo seriove mnozstvo oleja bude zrejme malo. Osobne si myslim, ze rozdiel 20kg oproti serii by teoreticky mohol byt este v rozmedzi mnozstva oleja vo vidliciach, ale odbornik nie som. Kazdopadne urcite bude treba aj zmenit mnozstvo oleja vo vidliciach.
Ja teda len rozpravam zo skusenosti s repasom mojho podvozku a rozhovoru s tym co to repazoval.....
A k tomu zadku, vies aj kedy a ci tam bol robeny repas?

1 reakcí na tento příspěvek Volba pružin do vidlic a centrálu

Skvělá odpověď, děkuji! 31.7.2018 v 11:09 | Nahoru | #12
Do předků určitě origo olej Ohlins, má jinou hustotu než standartní oleje 5W, 10W, 15W.

Jinak na zadní tlumič Sachs jde dat pružina z Ohlins, jsou úplně stejný na rozměry

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 12:45 | Nahoru | #13
krAlik33> diky za tip. Množství oleje prozkoumám a zkusím probrat s někým výše zmíněným kdo dělá öhlins. Osobně by mi dle standardního nastavení vyhovovala spíš tvrdší charakteristika při větším stlačení což jak jsem už koukal by měl ten ollej vyřešit ale to už bude asi spíš pokus omyl. Zrovna podvozek bych si na moto chtěl udělat sám a přijít si na to správný nastavení.
Repas myslím že dělaný nebyl ale do 18k tuším byla vedena serviska ale nevybavuju si jestli tam nějaká poznámka na tohle téma byla.

(reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 17:23 | Nahoru | #14
Mates92> doporučují Vangeles v Brně, zatím nejlepší přístup a i olej mi odlil, abych nemusel kupovat dva litry, když stál tolik. Možná mi tu i nějaký zbyl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 22:51 | Nahoru | #15

dakarista píše: Do předků určitě origo olej Ohlins, má jinou hustotu než standartní oleje 5W, 10W, 15W.

Jinak na zadní tlumič Sachs jde dat pružina z Ohlins, jsou úplně stejný na rozměry



jak jsem daval odkaz nahore...
viskozity 5W 10W atd.. - jsou vzdycky oznaceny jako 5W, kdyz spadnou do nejakyho intervalu viskozity .. viskozita merena pri 40 stupnich celsia
tj 5W motul nemusi byt jako 5W silkolene, ohlins to treba vubec nemusi uvadet, jakou viskozitu ten olej ma.
do svejch vidlic sem mel v manualu taky nejakej spec. olej kayba, nesehnatelnej..nasel jsem ekvivalent a koupil v eshopu za pusu :)

kdyz zjistis jakou viskozitu ma ohlins olej, neni problem sehnat nejblizsi olej klidne od jineho vyrobce..
melo by to mit ale podobnej viskozitni index, aby se nemenila charakteristika oleje dle pocasi/teploty, dle toho jak dostava olej zabrat
ona se ta viskozita stejne behem jezdeni meni, tak to nemusi byt uplne presne

(reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

31.7.2018 v 22:58 | Nahoru | #16

Mates92 píše: krAlik33> diky za tip. Množství oleje prozkoumám a zkusím probrat s někým výše zmíněným kdo dělá öhlins. Osobně by mi dle standardního nastavení vyhovovala spíš tvrdší charakteristika při větším stlačení což jak jsem už koukal by měl ten ollej vyřešit ale to už bude asi spíš pokus omyl. Zrovna podvozek bych si na moto chtěl udělat sám a přijít si na to správný nastavení.
Repas myslím že dělaný nebyl ale do 18k tuším byla vedena serviska ale nevybavuju si jestli tam nějaká poznámka na tohle téma byla.



mnozstvi oleje dej dle manualu a pak muzes ladit rebound/kompresi atd stelovacimi prvky.. :)

mozna bys mohl jeste vyzkouset pridat vzadu kompresi ... pridavat ji nez ti to zacne pripadat tvrdy na hrbolech,pak kousek vratit

pokud chces tvrdsi charakteristiku pruziny ve zdvihu bez vymeny pruziny (vetsi progresi), tak to muze resit i vymena prepakovani pod zadnim tlumicem za jine.. jinej rozmer tech trojuhelniku

(reakce na) Volba pružin do vidlic a centrálu

1.8.2018 v 05:19 | Nahoru | #17

apropos píše: jak jsem daval odkaz nahore...
viskozity 5W 10W atd.. - jsou vzdycky oznaceny jako 5W, kdyz spadnou do nejakyho intervalu viskozity .. viskozita merena pri 40 stupnich celsia
tj 5W motul nemusi byt jako 5W silkolene, ohlins to treba vubec nemusi uvadet, jakou viskozitu ten olej ma.
do svejch vidlic sem mel v manualu taky nejakej spec. olej kayba, nesehnatelnej..nasel jsem ekvivalent a koupil v eshopu za pusu :)

kdyz zjistis jakou viskozitu ma ohlins olej, neni problem sehnat nejblizsi olej klidne od jineho vyrobce..
melo by to mit ale podobnej viskozitni index, aby se nemenila charakteristika oleje dle pocasi/teploty, dle toho jak dostava olej zabrat
ona se ta viskozita stejne behem jezdeni meni, tak to nemusi byt uplne presne



Dá se sehnat jaká je to hustota, ale jak píšu. Konkrétně pro tyhle číslice je hustota oleje mimo standartní hustoty.

Každý tam dá něco jiného a pak se diví, že mu to nefunguje a teče.

Mám Ohlins, tak tam olejů co tam má být. Hlavně to funguje a lépe maže než obyc oleje
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Aprilia rsv 1000r přední brzdy Aprilia RSV 1000 R Matroxx 3 13.8.2018 v 10:44 pies
Koupě rsv 1000 r Aprilia RSV 1000 R Kavka86 15 2.8.2018 v 11:08 krAlik33
Mám dotaz Aprilia RSV 1000 R nebo Y... [1, 2] Aprilia RSV 1000 R Traktormen 38 28.6.2018 v 13:22 FiZzeR
Jaké brzdové destičky Aprilia RSV 1000 Factory krusi 15 5.6.2018 v 22:34 Moto68
Aprilia RSV 1000 r Někdy nestartuje Aprilia RSV 1000 R Leoš- 9 27.5.2018 v 21:37 Rorq

motozem_zari
Objednat reklamu
TOPlist