Téma: Odvetranie klukovej skrine a olej
26.7.2018 v 20:58
Mam Hondu NC750X DCT 2017 kupovanu tento rok v marci. Momentalne ma najazdenych 11500km a cera som si vsimol na padacom rame (lava strana) olejove frkanice. Zohol som sa k motorke a zistil ze cela lava cast motora ako je hadicka odvetrania klukovej skrine je spinava od oleja. Hadicka odvetrania klukovej skrine bola plna oleja a na konci ako je zatka z nej vytekal olej. Skontroloval som aj hladinu oleja po zohriati motora a je na spodnej hranici mierky. Olej bol meneny pri servisnej prehliadke v Honda servise po 1000km. Motorka zaroven po nastartovani za studena na prvykrat casto "zdochne" a na druhy pokus uz nastartuje normalne. Po nastartovani za studena vsak velmi kolisaju otacky.

Aktualizácia:
Ked som siel do servisu vycistil som hadicku a ked som do servisu dosiel (230km) bolo tam opat cca 1cm oleja (cierny). V servise mi robili aj garancku po 12.000km takze menili aj olej. Ked som dosiel domov (230km) opat tam bol 1cm oleja tentokrat uz cisty (hnedy) cize vymeneny.

Vyjadrenie servisu:

Olej v hadicke odvetrania klukovej skrine je normalny a treba ho pravidelne vypustat. Co sa tyka kolisania otacok je to normalny stav a je to dane typom pouziteho motora.

Je to podla Vas ok? Ma to tak byt, je to bezny stav?

Naposledy editováno 26.07.2018 21:04:50

1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej

26.7.2018 v 21:28 | Nahoru | #1
A ta hadicka neni na druhe strane napojena na odlucovac oleje?

(reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej

26.7.2018 v 21:30 | Nahoru | #2
Redguy> Po pravde neviem ale zrejme nie keď sa tam objavuje...

1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej

26.7.2018 v 23:55 | Nahoru | #3
Není to odvětrání klikové skříně, ale odkalovač čističe vzduchu. Na normálních motorkách ani na autech to nenajdeš, ale u NC to vypadá, že konstruktéři vymysleli ptákovinu. Odvětrání motoru je řešeno jako všude do airboxu. Pokud je řešení správné, do airboxu nebo do sacího potrubí se nedostane žádný olej, nebo jen minimální množství, které steče zpátky do motoru nebo do sání. U NC zůstane v airboxu.


Takže vymysleli průhlednou hadičku se špuntem a do návodu uživatele ti napsali, co máš dělat.

Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 07:37 | Nahoru | #4
nedivil bych se, kdyby to souviselo i s trochu absurdní specifikací oleje 10W-30, kterou Honda na několik svejch modelů předepisuje. olej je řídkej jak destilka a pak i jeho pronikání do odvětrání je snazší.

btw, ten olej je tam v týhle specifikaci proto, aby se snížily odpory v motoru a ten následně splnil nižší normovanou spotřebu a emise...

u svý CB jsem začal dávat obvyklou 10W-40 a motor se ztišil a mnohem líp řadí...

1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 08:07 | Nahoru | #5
A ja myslel ze NCcko nema zadnou chybu, vzdyt je to nejlepsi motorka na svete

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 08:15 | Nahoru | #6
gugo> Ahoj, popravde ked som tu pisal tu otazku bal som sa alebo ocakaval nejaku takuto odpoved. A cakam este jednu: ze to nie je motorka

Ale dakujem zatial za vsetky rady. Nakolko mi v servise povedali ze to tak ma byt nic ine mi neostava len s tym jazdit...

(reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 08:20 | Nahoru | #7
fotorado> no me docela prekvapuje ze tohle jsem jeste o NC nikde necetl. Jinak tedy toho oleje me prijde celkem hodne na ty kratky vzdalenosti.

Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 08:52 | Nahoru | #8
trošku mimo mísu,ale na skútru yamaze to mám stejne-z boxu ocásek a spuntik.olej mi zo tam vygazi jen když dám při výměně nad horni rysku.pak už ne.

Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 10:42 | Nahoru | #9
Tak nakolko som pisal aj priamo do HONDY EUROPE, dosla mi dnes odpoved:

-------
Tak ako vás informoval servis, voľnobeh na NC750X je kontrolovaný riadiacou jednotkou motora otváraním/privieraním obtokového ventilu vzduchu voľnobežných otáčok a obohacovaním zmesi vzduch/palivo v prípade nízkej teploty chladiacej kvapaliny a nasávaného vzduchu. V prípade studeného motora sa môže stať, že stabilizácia voľnobežných otáčok určitý čas trvá a voľnobeh po naštartovaní chvíľu kolíše. Voľnobeh nie je možné manuálne nastavovať/upravovať.

Ak máte podozrenie, že motocykel nie je v poriadku, skúste odsledovať spotrebu oleja úbytkom na mierke oleja. Pri bežných jazdných podmienkach je spotreba oleja zhruba 100 ml na 1000km, pri vyššom zaťažení motora viac. Ak nezaznamenáte vyšší úbytok oleja, motocykel má normálny výkon, nie je na panely prístrojov indikovaná žiadna chyba (MIL kontrolka), prípadne pri prevádzkovej teplote motora nezaznamenávate zvýšenú, neprirodzenú hlučnosť, nie je predpoklad, že by váš motocykel mal nejakú vadu a nič by teda nemalo brániť jeho využívaniu.
-------

Takze tak ako mi povedali aj v servise, ze je to v poriadku a vyzera ze proste niekomu to robi niekomu nie ale vzdy je to v poriadku a pocita sa s tym uz pri vyrobe. Ja odsledujem teda spotrebu oleja ale viac s tym spravit uz asi nemozem a len jazdit uzivat si a kontrolovat hadicku a vysku (spotrebu) oleja. Tak snad tato tema niekomu pomoze a najde v nej vsetky odpovede na svoje otazky ohladne NC750X ak v hadicke objavi olej alebo mu budu kolisat otacky

Naposledy editováno 27.07.2018 10:43:53

Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 11:03 | Nahoru | #10
Moc resis a malo jezdis

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 13:34 | Nahoru | #11

Beranidlo píše: Není to odvětrání klikové skříně, ale odkalovač čističe vzduchu. Na normálních motorkách ani na autech to nenajdeš, ale u NC to vypadá, že konstruktéři vymysleli ptákovinu. Odvětrání motoru je řešeno jako všude do airboxu. ....


Vzdyt ale odtokovou hadicku z airboxu ma fura motorek. Co tam ma NC tak odlisneho?

(reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 14:09 | Nahoru | #12
vilemx> jj, odtok z airboxu má kdeco. Podle obrázku je tady blbý to, že jak se jednou olej vyfoukne do airboxu, už nemůže stéct do odfukový trubky. Řešení na prasáka by bylo zarovnat tu odfukovou trubičku zevnitř airboxu do roviny, aby olej mohl odtéct zpátky...

Edit: Co sundat víko ventilů a zkontrolovat funkčnost labyrintu, který má být u vyústění odfuku? ten by měl zabraňovat vystřikování oleje ven, tak jestli na něm není něco blbě...

Naposledy editováno 27.07.2018 14:11:31

(reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej

27.7.2018 v 20:23 | Nahoru | #13

vilemx píše: Vzdyt ale odtokovou hadicku z airboxu ma fura motorek. Co tam ma NC tak odlisneho?


Na NC je odlišného, cituji sám sebe:

ale u NC to vypadá, že konstruktéři vymysleli ptákovinu. Odvětrání motoru je řešeno jako všude do airboxu. Pokud je řešení správné, do airboxu nebo do sacího potrubí se nedostane žádný olej, nebo jen minimální množství, které steče zpátky do motoru nebo do sání. U NC zůstane v airboxu.


Správně je odvětrání do odděleného prostoru v airboxu, odkud může zachycený olej stékat zpátky do motoru nebo přes nějaký ventil do sání. Filtrační vložka je vodorovně, nasávaný vzduch jde přes vložku zespoda nahoru z prostoru s odtokovou dírkou, aby nešlo např. v dešti nasát do vložky vodu. Do odtoku se nesmí dostat olej, jinak by mohlo dojít k namazání zadního kola. Vzorem může být Fireblade 954:

1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej

28.7.2018 v 18:01 | Nahoru | #14
Tak dnes som kusok pojazdil a opat mnozstvo oleja v hadicke. Nastvalo ma to a napisal som do HONDA EUROPE ako mam postupovat ak chcem motorku reklamovat lebo toto sa mi fakt nezda normalne. Od servisu po 12000km mam 300km a uz skoro 1dcl. oleja v cudu. Motorka je v zaruke nema ani pol roka a v servise sa s tym nechcu zapodievat. Tak o idem riesit formou reklamacie...

(reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej

28.7.2018 v 19:51 | Nahoru | #15

fotorado píše: Tak dnes som kusok pojazdil a opat mnozstvo oleja v hadicke. Nastvalo ma to a napisal som do HONDA EUROPE ako mam postupovat ak chcem motorku reklamovat lebo toto sa mi fakt nezda normalne. Od servisu po 12000km mam 300km a uz skoro 1dcl. oleja v cudu. Motorka je v zaruke nema ani pol roka a v servise sa s tym nechcu zapodievat. Tak o idem riesit formou reklamacie...


Předpokládám zhruba odpověď ve stylu, že spotřeba oleje do 1l/1000km je v normě.

Odvetranie klukovej skrine a olej

28.7.2018 v 20:29 | Nahoru | #16
U Yamahy byl v normě 0,5l/1000km... Mám starý TL a vezme si čtyři deci na 6000km, takže pohoda...

1 reakcí na tento příspěvek Odvetranie klukovej skrine a olej

29.7.2018 v 11:42 | Nahoru | #17
No v Honde tvrdia že všetko do 100ml na 1000km je v pohode, žiaľ ja som cez hranu tak snáď to nezmenia na 200ml na 1000km 😁

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej

29.7.2018 v 12:05 | Nahoru | #18
fotorado> Vyměň olej za 10W-40.

(reakce na) Odvetranie klukovej skrine a olej

29.7.2018 v 17:01 | Nahoru | #19
Kočí72> to by bolo riešenie ale nerieši to prečo to s 10w30 robí? Keď do 11000km ani kvapka a zrazu okamžite plná hadička. Niečo sa v tomto motore muselo stať.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750 [1 ... 85, 86] Honda NC 700X, Honda NC 700S, Honda CTX 700, Honda N... Mufiozo 2567 7.11.2018 v 19:30 kubacech
NC 750X - ukazatel stavu paliva Honda NC 750X Yura 2 14.9.2018 v 16:10 Yura
NC750X [1, 2, 3, 4] Honda NC 750X sekáčmagor 92 14.9.2018 v 12:48 Lad22
Automat nebo manuál [1 ... 10, 11] Honda VFR 1200X Crosstourer, Honda NC 750X, Honda NC... art007 330 28.8.2018 v 23:11 radi5
NC750X nebo CB500X [1 ... 5, 6] Honda CB 500X, Honda NC 750X smazany186749 179 3.8.2018 v 13:47 Jura_Penta

TOPlist