bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karburátor vs Stříkačka
 
23.7.2018 v 10:08
Uvažuji o koupi motorky a Přemýšlím jestli jít do starších ročníků s karburátorem nebo novější s přímým vstřikováním.
Poradite co a proč?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 18:40 | Nahoru | #151

dave-lister píše: assassin> To není pláč, ale tak jsem se o tom učil ve škole a lze se o tom dočíst v odborné literatuře.
Ty TOP motorky z konce devadesátých let měli vstřikování hlavně z důvodu aby si výrobce odzkoušel v praxi výrobu, poruchovost atd. Později když už emise přitvrdili museli nasadit vstřikování do všech motorek. Ale samozřejmě třeba Blackbird se vstřikováním má čistší emise a menší spotřebu než karbecová verze. Beze změny to pak přežilo nástup Euro 1 nebo 2.
Jen tak mimochodem, nejstarší auto o kterém vím že mělo vstřikování je starý Mercedes Gullwing z padesátých let. Ale tam bylo čistě mechanicky regulované vstřikování K-Jetronic. (tak nějak se zařízení od Bosche jmenovalo)


Nebylo by lepsi testovat nove technologie na levny, bezny motorce nez si posrat reputaci top modelu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 19:01 | Nahoru | #152

kerut píše: Kratzmar1> Hele jo, ale to je v meritku provozovani spalovacich motoru fakt jehla v kupce sena (viz ty maly elektrocentraly, jen tohle v trosku vetsim), resp. porovnej vykon kterej po ty dalnici za den projede s tema 0,5MW, vime

O tom přesně píšu, a teď když si rozumíme, mě napiš jak chceš celou tu dálnici dostat na elektřinu, když je problém řešit operativně i pár kW?

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 19:03 | Nahoru | #153

DRN. píše: Nebylo by lepsi testovat nove technologie na levny, bezny motorce nez si posrat reputaci top modelu?

To těžko, TOP model znamená, že má high tech. Pokud bys tam nedal to nejmodernější, co lze. Tak už by to nebyl TOP model ale propadák.

A zas tak nová technologie to v tu dobu nebyla,protože v době, kdy vsřikování začalo u mašin, tak už dávno fungovalo u automobilů, takže to bylo dostatečně odzkoušené .....

Naposledy editováno 27.07.2018 19:05:51

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 19:04 | Nahoru | #154
"duplicita"

Naposledy editováno 27.07.2018 19:05:12

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 20:12 | Nahoru | #155
DRN.> Nevím proč to tak je, možná kvůli ceně a taky aby se ukázali co všechno dokážou zkonstruovat. Všechny hi-tech novinky jsou první v těch nejdražších top modelech a postupně to doplňují do lacinějších modelů.

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 20:22 | Nahoru | #156
assassin> Co si Kefalín představujete pod pojmem "směs na výkon?
Aby byl nejvyšší výkon musí být směs lehce bohatá, to znamená že se spálí veškerý kyslík a část paliva odejde do výfuku. Ale pro správnou funkci katalyzátoru je potřeba směšovací poměr 1:14.7(lambda 1) kdy se spálí veškeré palivo a kyslík......ale v praxi se to drží spíš lehce chudé aby zbyl kyslík pro správnou funkci katalyzátoru.

Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 20:48 | Nahoru | #157
Pro dosažení co nejvyššího výkonu je vhodná mírně, skutečně jen mírně bohatá směs. Její spalování nemá na funkci ani životnost katalyzátoru žádný vliv.

2 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 21:49 | Nahoru | #158
Borci, co rikate na tyhle svicky? Menil jsem jehly a trysky (za original velikost) a zda se mi, ze to nejak malo zere, tak bych nerad, aby to bylo moc chudy. Diky



(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

27.7.2018 v 22:43 | Nahoru | #159

KubaLC8 píše: Pokud silnice tak stříkačka



Rozhodne nesuhlasim , nic lepsie v terene neni ako vstrekovanie.Mam WR , ide to stale na 100% ci zima ci leto a s takou mapou aku prave potrebujem
podla charakteru trate a s vyrazne lepsou spotrebou. Vstrekovenie sa zaviedlo aj u 2taktov a prave preto sa k 2 taktom
chcem vratit. Ziadbe nastavovanie karburatora podla teploty,nadmorskej vysky a podobne..zamiesa si to motorka sama.
Este dodam, ze u takej 450 je uprava mapou fantasticka vec. Mozes ju mat jemnu a mozes ju mat kladivo ze to ledva ustoji
top jazdec. S karburatorom neurobis nic.

Naposledy editováno 27.07.2018 22:49:57

Karburátor vs Stříkačka

28.7.2018 v 08:03 | Nahoru | #160
Nedíval bych se na vstřikování jako na něco co vzniklo jako "nutné zlo" kvůli emisním limitům.Prostě to byl přirozený vývoj,který funguje dodnes.Zapalovací soustava si tímhle prošla mnohem dřív,než došlo na nějaké emisní limity.Ale i kdyby byla spouštěčem snaha o dodržení těch limitů,pořád je to krok dopředu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

28.7.2018 v 20:34 | Nahoru | #161

Redguy píše: Borci, co rikate na tyhle svicky? Menil jsem jehly a trysky (za original velikost) a zda se mi, ze to nejak malo zere, tak bych nerad, aby to bylo moc chudy. Diky


Podle mě by svíčky byly dobré, až výborné před tím i potom.
....Ale já jsem znám jako odmitac diagnostiky POUZE podle svíček. Podle mě se na svíčkách projevuje příliš mnoho vlivů aby mohly sloužit k dalkovemu a přitom serióznímu posouzení pokusu přímo nezúčastněných expertů.
Podle mě je svíčka spotrebak, nikdy nemontují použitou svíčku zpátky.
A to platí i o diagnostice podle spotřeby. Co komu brání přidělat si na šikovně vybrané místo termistor a ten měřit, když už tedy mám zen pocit... .

Karburátor vs Stříkačka

28.7.2018 v 20:55 | Nahoru | #162
... mam "karbec" a este som don nesahol a zazrakom to funguje uz 10 rokov asi som divný že nemam vstreky

Karburátor vs Stříkačka

28.7.2018 v 21:02 | Nahoru | #163
Nelze testovat na levné modelu. Potřebuješ skupinu, která pravidelně jezdí do značkového servisu.

Karburátor vs Stříkačka

28.7.2018 v 22:01 | Nahoru | #164
A co se týče opravitelnost, jednou, před 30 lety jsem v kempu rozebral karbec u CZ. V nastalém chaosu mi jistá osoba rozšlapla botou Kanadou plovák a byl jsem v p.c..
Nejpitomejsi bylo, že ta rozborka nebyla vůbec nutná, jenom myšlenka, asi mi těžkne plovák, na sluníčku to vyschne a pak to zapalovačem zkusím zatavit... .

Karburátor vs Stříkačka

28.7.2018 v 22:03 | Nahoru | #165
A co se týče opravitelnost, jednou, před 30 lety jsem v kempu rozebral karbec u CZ. V nastalém chaosu mi jistá osoba rozšlapla botou Kanadou plovák a byl jsem v p.c..
Nejpitomejsi bylo, že ta rozborka nebyla vůbec nutná, jenom myšlenka, asi mi těžkne plovák, na sluníčku to vyschne a pak to zapalovačem zkusím zatavit... .

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

28.7.2018 v 22:45 | Nahoru | #166

Julip píše: Podle mě by svíčky byly dobré, až výborné před tím i potom.
....Ale já jsem znám jako odmitac diagnostiky POUZE podle svíček. Podle mě se na svíčkách projevuje příliš mnoho vlivů aby mohly sloužit k dalkovemu a přitom serióznímu posouzení pokusu přímo nezúčastněných expertů.
Podle mě je svíčka spotrebak, nikdy nemontují použitou svíčku zpátky.
A to platí i o diagnostice podle spotřeby. Co komu brání přidělat si na šikovně vybrané místo termistor a ten měřit, když už tedy mám zen pocit... .



To neni predtim a potom, ale stejny svicky foceny z druhy strany, byly novy, je na nich asi 1.000 km. Ta leva by IMHO mohla byt trochu bohatsi, zkusim postelovat volnobeznou smes a kdyz to nepomuze, tak pro jistotu zvednu jehlu, prece jen je to vzduchac a je vedro jak kurva.

Karburátor vs Stříkačka

29.7.2018 v 21:35 | Nahoru | #167
Mám kbc líp reaguje na plyn, táhne. Nemám však starter, což u stříkaček bývá. Horký starty jsou blbý, ale možná jen stačí lépe nastavit. Studený start+sytic=na 1. brnk opravdu.Jinak vstriky vykazují menší spotřebu paliva, což u nájezdu 5000/sezónu je znát.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

30.7.2018 v 03:00 | Nahoru | #168
Kratzmar1> tak jak jsem to uz jednou napsal - natahnout misto ni koleje a trolej.. po meste elektromobilem, na delsi trasu letadlo, vlak.. podbijecky a podobny zarizeni (MUV) budou mit samozrejme taky spalovaci motor porad, stejne jako maly elektrocentraly, to je jasny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

30.7.2018 v 10:18 | Nahoru | #169
.

Naposledy editováno 21.09.2018 10:45:16

Karburátor vs Stříkačka

31.7.2018 v 11:59 | Nahoru | #170
Jezdím s karbecema už dobrých 10 let a musel jsem na ně šláhnout jednou - když to bylo ucpané "bio" srajdou. Od té doby tankuju benzín bez bio srajdy a funguje to. Řekl bych že průměrný jezdec nepozná mezi vstřikováním a dobře fungujícím karbecem rozdíl...

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

31.7.2018 v 14:51 | Nahoru | #171
Kratzmar1> viz to co jsem psal Trubkimu (snaha vysklonovat nesklonnou prezdivku), vetsi problem je osobni doprva a lidska pohodlnost (da-li se to tak nazvat, nikdo neridi rad mnoho hodin v kuse a stejne to skoro vsichni delaji). Nakladni doprava problem neni,.. vim ze to neni ten nejlepsi priklad ale ohledne "just in time" treba ceska posta vyuziva zeleznici naprosto bezne (a zpozdeni zasilek nevznika v doprave, nybrz na SPU a pri finalnim doruceni na adresu).. ono nalozit palety na cargo vagon nebo kamion vyjde prakticky na stejno a cesta 200,500,1000km je vlakem minimalne stejne rychla, ne-li rychlejsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

1.8.2018 v 21:39 | Nahoru | #172

Redguy píše: Borci, co rikate na tyhle svicky? Menil jsem jehly a trysky (za original velikost) a zda se mi, ze to nejak malo zere, tak bych nerad, aby to bylo moc chudy. Diky





Podle mě si to trefil, jsi lehce na hranici chudoby, není to cihla, ale úplně vybělený taky ne. A jeden válec ti podle mě trosku maže do spalováku. Ale je to odjad od boku. Možná bych ji maličko smesi přidal, než to nechat příliš hřát...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

1.8.2018 v 21:53 | Nahoru | #173
t_freedom> Komprese jsou na vlas stejny na obou valcich, tak by snad olej mel jit do obou stejne.
Zkusim asi obohatit volnobeznej mix a pokud to furt nebude ono, tak zvednout jehlu, ale je mi to divny, protoze velikosti jehly, trysek, vseho jsou original a jehla je na prostredni pozici podle manualu.

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

3.8.2018 v 10:14 | Nahoru | #174
Redguy> ty svíčky nevypadá zle. A komprese s tím moc společnýho mít nebude... Jde spíš o stěráky, kdy může na jednom válci bejt trochu víc stažené břit. Moje svíčky na SSu jsou tmavší, žere mi to olej, pravděpodobně přes kruhy, ale na jiskřišti maj cihlu... Ale mám to spíš bohatý, pod 7to nejezdí, ale já mu zase dávám... Takže proto asi.
Volnoběh je jedna věc, která pro kondici motoru není až tak podstatná, jakkoli se na ní lidi hodně zaměřují. Podstatný je, aby to nebylo chudý když je to v zapřahu.

Karburátor vs Stříkačka

3.8.2018 v 11:52 | Nahoru | #175
Jestli nejsou hlavy po repasu, klidne to muze brat olej pres voditka. U guzzi bez gufirek tam byvaji zajimave vule. Ale na karburatorovou guzzi to chude je. Tuhle belobu, bych povazoval za normalni u novejsi motorky se strikackou.

Karburátor vs Stříkačka

3.8.2018 v 12:18 | Nahoru | #176
Gufera na ventilech nejsou, motor uz ma taky neco nabehano, takze olej to asi papa horem dolem
Zvednu teda jehly a uvidime.

Podle manualu by to melo zrat kolem 6,3. Sice jezdim pomalu a plynule, ale 5 je i tak malo. Nejak destrukcni to asi neni, kolena nejsou rozhaveny, ani se nijak nezabarvujou, ale bohatsi smes tomu neublizi.
Diky za rady a nazory

Naposledy editováno 03.08.2018 12:27:20

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka

3.8.2018 v 13:08 | Nahoru | #177
Gufera na ventilech byli jen u malejch guzzi a u velkejch to začli dávat až kolem roku 2007.... Některý Grisa 1100 to mají, některý ne atp. To že jsi to vyměnil může být příčina. Trysky by se teda měli časem smršťovat a zanášet, tudíž zmenšovat, ale jehla a komínek se určitě dost zvětšují, takže výměnou za nové to mohlo dost ochudit.

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

3.8.2018 v 13:42 | Nahoru | #178

mvmoto píše: Gufera na ventilech byli jen u malejch guzzi a u velkejch to začli dávat až kolem roku 2007.... Některý Grisa 1100 to mají, některý ne atp. To že jsi to vyměnil může být příčina. Trysky by se teda měli časem smršťovat a zanášet, tudíž zmenšovat, ale jehla a komínek se určitě dost zvětšují, takže výměnou za nové to mohlo dost ochudit.



To jo, zaklad zmeny je urcite nova jehla a kominek, ale velikost i pozice jehly jsou original podle manualu, takze jsem mel za to, ze to bude nastaveny jako z fabriky.

2 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka

3.8.2018 v 13:59 | Nahoru | #179
To sice jo, ale to nastavení je taky pro neopotřebenej motor a karburátor, za nějakých ideálních podmínek. Kalifornii co má kilo na krku taky neseřizuju podle hodnot v manuálu. odpojím si svíčku, seřídím si každý válec zvlášť aby utáhl i ten druhej válec a pak oba dohromady. vždycky jenom přes bohatost a doraz šoupátka. blbý je že si nemůžeš napojit podtlaky, ale tím, že ti každej válec sám pojede na stejné otáčky, tak to bude synchroní, i když by třeba podtlak ukázal, že to není. Konrétně u guzzi je to vidlicový dvouválec V 90° nezapaluje rovnoměrně po 360/720 ti stupních , ale po 270° resp. 450°.Motor se točí po směru hodinových ručiček, pokud se díváme ze předu, tudíž jako první jde pravý válec, bráno po směru jízdy. Ten zapálí a po 90 ti je ve výfuku druhý válec po 360ti je ve výfuku první válec a po 450ti jde levý do komprese a pálí. Jsme na nule. 360-90 je 270 a pálí znovu první válec. Z toho plyne, že ten slabší je levý válec a tomu musíme šoupátko pootevřít poněkud vice, pak je to sametovější. Funguje to i u vstřikování, kde se hraje s bypassem.

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

3.8.2018 v 14:13 | Nahoru | #180
mvmoto> A já si říkal, proč je v manuálu ta dementní procedura, že doraz šoupátka se nastavuje odpojením protějšího válce, nastartuje se a motor musí zhasnout po 4-5 otáčkách. To je preciznost, z toho by Japonci chcali
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist