bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karburátor vs Stříkačka
 
23.7.2018 v 10:08
Uvažuji o koupi motorky a Přemýšlím jestli jít do starších ročníků s karburátorem nebo novější s přímým vstřikováním.
Poradite co a proč?
Díky

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 17:23 | Nahoru | #91
assassin> htp ma kamaradka, uz do toho nacpala docela hodne a to jezdi akorat na chatu a zpet

Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 18:23 | Nahoru | #92
Ja mam 4vál karbce a co bych dal za stříkačku....

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 19:09 | Nahoru | #93
assassin> Souhlas.
To co vy o skodovkach vysvetluju lidem ohledně V3S. V zimě zima v létě peklo, sborka rozborka po 1500km. Ložná plocha vysoko, co jsem se s tím za 10 let v armádě najezdil. Jasně malá satisfakce ve vhodne zvoleném terénu.... .
Konec konců zažil jsem tank, TANK uvizlej středem na pařezu uprostřed louky. Diváci uchcavaji smichy a neuděláš bez pomoci vůbec, ale vůbec nic.
Jasně, pomohl by přivázat na pásy trámek, ale ten ty právě nemáš. Celá osádka se mozdi s lanem( aby ho chytla mezi pásy). Ta svině lano nad pařezem projede. Pak ho musíš sundat zkusit znova, a nakonec ho vrátit do držáku, divadlo pro pěchotu... .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 19:18 | Nahoru | #94

Redguy píše: To vypada zajimave, jen zalezi, jak moc je to presny.


Já bych ty škvírky nastavil cigaretovým papírkem.

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 19:24 | Nahoru | #95
Někdo tu psal o složitosti karburátorů na motorkách.
Jsou docela jednoduchý, dvě trysky, klapka a jehla s šoupátkem.
U aut to bývalo mnohem složitější, například u Š120 nebo i Favorita.... Vzdušníky, akcelerační pumpička, druhý stupeň, každý stupeň měl svoje vzdušníky, hlavní trysku, přechodovou a volnoběžnou...pak ještě sytič, to byl další karburátor... Pamatuju si jak jsme to ladili na učňáku....ale stačilo dodržet pár kroků a jezdilo to jak z praku....

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 19:55 | Nahoru | #96

Wenca24 píše: Využiju odpověď tobě ale mířím i na zlýho assassina, bo se chcu něco dovědět a když mě tady mojí "stříkačkofobie" zbavíte, budu jenom rád, protože zachvilku nebudu mít co si pořídit
Co je teda potřeba vzít sebou v případě stříkačky aby měl člověk šanci něco nouzově opravit a dojet? Zajímají mě teď jedno-dvouválcový (c)endura


Zeptej se kolegy s nickem se-se, ten ti poradí

Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 19:56 | Nahoru | #97
Dave: principielne je to strasne jednoduchy, v praxi je to docela alychymie, nekdy staci i beznymi prostredky nemeritelne opotrebeni a karburator uz nefunguje jak ma...

Naposledy editováno 25.07.2018 19:57:13

3 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 20:04 | Nahoru | #98
Karbce už ne.. Stačilo..Když mi na bývalým FJ oznámil mechanik cenu v řádech několika tisíců (asi7, už nevím přesně) za příruby, tak jsem se zařekl že tohle mi už nesmí do baráku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 20:16 | Nahoru | #99
Carcharot: Příruby mají i stříkačky

dave-lister: To popisuješ karbec z Jawy, a i ty měly občas sytič, takže třetí trysku. Virago má čtyři a ještě obvod pro obohacování při strmém nárůstu podtlaku. Jednokarbecové dvouválce jako jsou třeba Harleye mají i tu akcelerační pumpu, jinak by to karburátor při prudkém přidání plynu neuživil. A všechno je to háklivé na čistotu a opotřebení

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 20:19 | Nahoru | #100
Carcharot> tsss, takovy drobny ? http://www.jb-power.co.jp/info/?p=1717 ...radsi ani nehledej kurzovni listek (jako FCR jsou krasa ale docela nechapu kdo to je schopnej koupit)

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 20:29 | Nahoru | #101

kerut píše: Carcharot> tsss, takovy drobny ? http://www.jb-power.co.jp/info/?p=1717 ...radsi ani nehledej kurzovni listek (jako FCR jsou krasa ale docela nechapu kdo to je schopnej koupit)



Jsou takovi... Ja jsem ale misto starych karbcu koupil flatslide mikuni TM - keihin FCR je fakt uz moc :)

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 21:32 | Nahoru | #102
1100Virago> Popisoval jsem karbec ze Š120, ten je docela složitější než u motorky.
U motorkovýho karbecu jsem zatím vždy našel jen dvě trysky - volnoběžná a hlavní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 21:51 | Nahoru | #103

dave-lister píše: Já bych ty škvírky nastavil cigaretovým papírkem.



soupatko ma takovej tvar, ze smerem od filtru je i pri zavrenym plynu asi 5 mm mezera, takze se pouzivaji vrtaky vhodnyho prumeru na serizeni stejnyho otevreni na volnobeh , pak se otevre plyn tak, aby se vrtak dostal dal az k te nejnizsi casti soupatka, tim se nastavi, ze plyn taha za obe soupatka stejne.

jo a trysky jsou tam 3 a i akceleracni pumpicka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 22:20 | Nahoru | #104
Redguy, Dave-lister> smarja to nemate sparovy merky ?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 22:26 | Nahoru | #105

kerut píše: Redguy, Dave-lister> smarja to nemate sparovy merky ?



cece skoro bych rekl, ze o tom je ta jejich veta "soupatko ma takovej tvar..."

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 22:54 | Nahoru | #106
assassin: Tak se holt místo měrek použijou kalibry Když to jde měřit vrtákem...

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 23:28 | Nahoru | #107

kerut píše: Carcharot> tsss, takovy drobny ? http://www.jb-power.co.jp/info/?p=1717 ...radsi ani nehledej kurzovni listek (jako FCR jsou krasa ale docela nechapu kdo to je schopnej koupit)


Tak sem se na ten kurzovní lístek podíval, tak to je docela pecka no Ještě že sem měl štěstí a mám dvoje FCRka které jsem sehnal přímo s motorkama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 23:35 | Nahoru | #108

dave-lister píše: Někdo tu psal o složitosti karburátorů na motorkách.
Jsou docela jednoduchý, dvě trysky, klapka a jehla s šoupátkem.
U aut to bývalo mnohem složitější, například u Š120 nebo i Favorita.... Vzdušníky, akcelerační pumpička, druhý stupeň, každý stupeň měl svoje vzdušníky, hlavní trysku, přechodovou a volnoběžnou...pak ještě sytič, to byl další karburátor... Pamatuju si jak jsme to ladili na učňáku....ale stačilo dodržet pár kroků a jezdilo to jak z praku....


Nemyslím že karburátory u motorek jsou zrovna jednuchá věc. Dvě trysky jsou akorát opravdu u Jawy kde sytič funguje přeplavením nebo zatáhnutím clony. Jinak má každý motocyklový karburátor min. tři trysky
Když jsem to letmo zpočítal tak to dělá něco málo přes 330 součástek, tak nevím jak moc je karburátor z motorky jednoduché zařízení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

25.7.2018 v 23:47 | Nahoru | #109
assassin> ty v tloustce cigaretovyho papirku se ochotne ohnou - vyzkouseno (konkretne prave na soupatkach)

BTW tech 5mm je uz dira jak vrata, tam uz aerodynamicky nejaka ta desetinka nehraje roly, resp vetsi vliv uz budou mit skrabance na povrchu kanalu nebo do kanalku vystupujici priruby atd..

E:
mischa638> jj je to slusna palka, ale jsou fakt pekny ...tohle uz je RC30 tam uz se to skoro ztrati v porizovaci cene masiny .. ten pocet dilu karburatoru jsem pri repasovani (obou dvou, mam jeden nahradni ) karbecu do maly VFR taky pocital, uz jsem to stihl zapomenout ale myslim ze to do posledniho sroubku bylo snad pres 400 !!

Naposledy editováno 26.07.2018 01:47:01

Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 06:26 | Nahoru | #110
vstrekovanie určite lepšie ale moto si kvôli tomu nevyberám

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 06:45 | Nahoru | #111
Carcharot> https://motomike.sk...1112/article/141679/ až take strašne to nieje

Naposledy editováno 26.07.2018 06:47:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 06:56 | Nahoru | #112
mischa638> Tak nějak
A když se pak objeví netěsnící plochy,zanesené trysky uvnitř těla nebo kanálky,vytlučené jehly nebo komínky,může se člověk na hlavu stavět...

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 07:02 | Nahoru | #113
Komorerth> porucha karburatoru podla mna nastane iba ked mu nedodame čiste palivo (palivovy filter) vzduch (vzduchovy filter) mechanicke poskodenie lanko, u membranových karburatorou vekom odchadzaju membrany ktore na mieste dočasne sa daju opraviť tmelom a tomu všetkemu sa da predísť kontrolou podľa servisných intervalov , takže dodržiavať servisne , kontrolne intervaly a domov (kvoli karburatoru) dojde každý

Naposledy editováno 26.07.2018 07:10:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 07:53 | Nahoru | #114
kerut> Teďka sem dělal karbce na starou Magnu, a kdysi sem dělal VF400, to byla taky chuťovka, hlavně jak byly ty karbce malinký tak to byla pěkná piplačka. A těch V4 vždycky šílím jak mají popropojovaný ovládání sytiče několika táhlama, u řáďáku to ovládá jedna táhlo a nazdar Ale uplně nejhorší je na to dělat synchro. Bez klobového šroubováku se tam člověk nedostane ani omylem Každopádně jsou ty V4 zajímavý motory, hlavně třeba na nastavování rozvodů, řaďák udělá každý jouda, ale V4 to už je pro fajnšmekry

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 07:56 | Nahoru | #115

Anti píše: mischa638> Tak nějak
A když se pak objeví netěsnící plochy,zanesené trysky uvnitř těla nebo kanálky,vytlučené jehly nebo komínky,může se člověk na hlavu stavět...


Jj, někdy je to řádná alchymie dát ty karburátory dohromady. Hlavně třeba u 30 let staré motorky která moc péče nezažila nebo když je po zásahu tunera. Třeba teď dělám starého Fazera a nějaký chytrák dal do šoupátek tak tvrdé pružiny že něšly zvednout skoro ani prstem a když sem sundal víčka tak tam normálně nebyly membrány, někdo je na tvrdo vyndal

1 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 08:18 | Nahoru | #116
Dell Orto nastesti neni na pocet soucastek az takovy porno Chybi tam snad jen plovaky a tesneni.


A nemam obrazek jak to vypada uvnitr, ale tohle je soupatko, ta delsi cast ovlada mnozstvi vzduchu, ale smerem od filtru je videt ta kratsi a na ty se meri spary, proto je tak velka a nejde pouzit sparomerky.



Naposledy editováno 26.07.2018 08:20:26

Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 09:02 | Nahoru | #117
Kerut> přímovstřikový tam byl tuším jenom Mercedes, zbytek bylo nepřímé vícebodové vstřikování Lucas nebo Bosch.
Kouzlo je v tom, že u karbutátoru musí vzduch předtím, něž se dostane do spalovacího prostoru, vykonat nějakou práci - vytvářet podtlak nutný k nasátí paliva přes trysku. U vstřikování toto odpadá, takže motor si při každém sacím zdvihu nasaje o trochu vzduchu víc. Víc vzduchu -> víc paliva -> vyšší výkon :)

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 11:37 | Nahoru | #118
mischa638> u V4 je hlavne peklo to tam nasadit lip to jde kdyz jsou cerstvy/novy mekky priruby a uz jsem odchytil trosku nejaky finty.. ale i tak je to des bes ale zvuk V4, zvlast se 360° klikou je proste top (ty starsi VF400/500 je myslim maji taky, pak NC/RC30, 35/45 a pak zavodaky RC21x, ..napr. vsechny ostatni VFR maji kliku 180° to taky neni spatny ale uz spis tak podivne bzuci rozvodama, zni to proste jinak...)

BTW pro ostatni - kdo neveri, zvuk V4 360° vs normalni radak CBR ve stejnym objemu - nebe a dudy -

JohnnyS08> jj ty letecky motory meli hlavne vsechny kompresor, to je pak vykon/hmotnost nekde uplne jinde.. ja osobne ujizdim na hvezdicakach, to je zvukove i proti V4 masakr, a takova FW190, neskutecnej stroj (ted mylim po vykonovy strance, co se tyka vyzbroje radsi nemluvit.. celni setkani se 4 kanonama se rovnalo jiste smrti )

Naposledy editováno 26.07.2018 11:39:49

Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 11:44 | Nahoru | #119
Jednou jsem v casaku motoraj videl krasnou vetu... seriovej karbec ma minimum moznosti spravneho nastaveni a spoustu moznosti rozesrani.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

26.7.2018 v 11:47 | Nahoru | #120
Redguy> posetri original vhb a doprej v7 phf...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist