globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karburátor vs Stříkačka
 
23.7.2018 v 10:08
Uvažuji o koupi motorky a Přemýšlím jestli jít do starších ročníků s karburátorem nebo novější s přímým vstřikováním.
Poradite co a proč?
Díky
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 10:34 | Nahoru | #1
Pokud silnice tak stříkačka

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 10:51 | Nahoru | #2
ThePauli: Motorky přímý vstřik nemají Ale v dnešní době nemá cenu uvažovat o karburátorovce, pokud nejsi veteránista. Je to prostě překonaná technologie.

Na druhou stranu - na cestu kolem světa přes všelijaké prdele bych bral karburátor (a nejlépe ještě přímotah, ne rovnotlaký), protože na něm závady vidíš okem a spravíš v ruce. U stříkačky se při problémech často bez diagnostiky a dílny neobejdeš.

Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 15:02 | Nahoru | #3
mám oboje, na XJR karbec, žere to trávu kolem silnice a malý děti, ale ten zátah je prostě boží. A má dva výfuky, což se dneska obecně už moc nenosí. A pokud ti nevadí manuální sytič, tak je to celkem jedno. Občas to hodíš na seřízení a cajk. Mě ty klasiky baví, ale každý svého dortu krůjce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 19:43 | Nahoru | #4

1100Virago píše: ThePauli: Motorky přímý vstřik nemají Ale v dnešní době nemá cenu uvažovat o karburátorovce, pokud nejsi veteránista. Je to prostě překonaná technologie.

Na druhou stranu - na cestu kolem světa přes všelijaké prdele bych bral karburátor (a nejlépe ještě přímotah, ne rovnotlaký), protože na něm závady vidíš okem a spravíš v ruce. U stříkačky se při problémech často bez diagnostiky a dílny neobejdeš.



prekonana technologie je to jen z toho duvodu, ze by to neplnilo emisni normy. Jinak vyhod ma karburator pomerne dost

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 20:00 | Nahoru | #5
KubaLC8> co bys tak vypíchl? 2-3 takový main výhody?

Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 20:55 | Nahoru | #6
Ani jedna stříkačka, na které jsem jel (a bylo jich hodně), neměla ten krásný a plynulý přechod z brždění motorem do tahu, který měla moje stará R1 Yamaha s luxusně vyladěným karburátorem a božím motorem.
Pro mě je výhoda stříkačky opravdu jen v pojebaných emisních normách a v bezstarostných studených startech! Na seřizování podtlaků stříkačka musí taky.

Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 20:56 | Nahoru | #7
Ja bych na zadne sve moto strikacku za karbec nevymenil.

Pochybuju, ze treba moje TL ma Fi kvuli emisím :D

Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 21:43 | Nahoru | #8
Dobrý téma...přiznám se, že mám taky "stříkačkofobii", když vím co všechno za hejblatka tam je... Do jaké míry je to racionální, ale neumím odhadnout Myslím si, že kdyby se do toho příliš nesrali emisní normy, vlajkové lodi značek už by tu stříkačku stejně dávno měli. Na druhou stranu by bylo i poměrně dost užitkových nebo rozpočtových strojů s karbecem. Stejně tak jednoválcový enduro by se určitě taky nějaký našlo... Výrobci by měli šanci uspokojit i konzervativní část trhu, což jim někdo uměle zakazuje...

Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 21:43 | Nahoru | #9
Domnívám se,že karburátory jsou opravdu přežitá technologie.Třeba u čtyřválce, když mám čtyři a při tom jde o dost složité zařízení,které na silnici těžko opravím.To už není doba péráků a kývaček.A stříkačky pracují spolehlivě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 21:51 | Nahoru | #10

neznamyScooterD píše: KubaLC8> co bys tak vypíchl? 2-3 takový main výhody?



tak nabízí se spolehlivost, možnost opravy "u silnice"
navíc případná závada většinou přichází postupně a varuje, nezastaví se to naráz z rozsvícenou kontrolkou..
i když je na tom karbec špatně, většinou to nějak jede i když třeba blbě..
pro někoho to jsou pádné argumenty...

Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 22:16 | Nahoru | #11
u mě jedině stříkačka. U všeho. Silnice, Enduro, cross.

Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 23:10 | Nahoru | #12
Ahoj, za mě stříkačka. Měl jsem CB 750 s karburátorem a supr, ale od dvou tisíc metrů nad mořem už to nejelo a kluci se vstřikováním bez problému. Tak jsem skočil do GSX 1400.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 23:16 | Nahoru | #13
Wenca24> nějakej tip jak se opravuje třeba prasklá membrána "u silnice"?

Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 23:16 | Nahoru | #14
S karburatorama jsem si uzil spoustu legrace a v motorce je nechci ani videt. Vstriky jsou prakticky bezudrzbovy a kazi se proti karbcum minimalne. Namatkou praskly membrany, netesny jehlovy ventily, opotrebeny trysky kominky a jehly a zelenym svinstvem zalepeny cely vnitrnosti karburatoru. Fuj...

Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 23:33 | Nahoru | #15
No když srovnám jarní probouzení karburátorové GPZ (s tou jsem na jaře i běhal z kopce po ulici), poté ZXR (taky se jí po delším stání sakra nechce a je porod jí probrat) a poté stříkačky VFR a CBF, kde člověk jen cvrnkne do startéru a motka naskočí po půl roce stání, stejně jak po hodině, tak není o čem.
Z hlediska opravitelnosti uprostřed divočiny bych sedlal radši starou Afriku, než novou vyčistit trysku, seřídit hladinu, nebo vyhnat svinstvo z jehly je vždycky snazší, než na koleni pájet spečený kabely. Ostatní závady vstřiků jsou na koleni prakticky neřešitelný, pokud teda nejsi mekányk od Bosche s dílnou v kufru...
A ohledně spotřeby - ta stará mrcha se seřízeným karbecem si vezme při velmi podobném výkonu i objemu o litr na sto méně...

Resumé:
Na každodenní spolehlivé cestování po asfaltu v ČR, nebo v Evropě raději stříkačku
Na offroad výpravu do Ruska, Afriky, Asie a jižní Ameriky raději karbec
Na hodinové okruhové zápolení v Brně, Mostě, atd. starou karbecovou mrchu (nepočítám, že si zakladatel hned pořídí Panigale)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 23:44 | Nahoru | #16
neznamyScooterD> tak ze ses to ty vykradu Viraga

Jinak jak to je? Kdyz to ma strikacku znamena to automaticky ze to ma lambda sondu, ruzny klapky apod., nebo napr. ty starsi meli jenom nejaky zakladni jedno nastaveni podobne jako karbec bez dalsich serepeticek?

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

23.7.2018 v 23:54 | Nahoru | #17

neznamyScooterD píše: Wenca24> nějakej tip jak se opravuje třeba prasklá membrána "u silnice"?


Stalo se mi to v Rumunsku a normalne jsem na jeden a pul valce tech skoro tisic km dojel. Akorat jsem musel hodne premyslet pri kazdem predjizdeni, ze tam tech koni uz moc neni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 00:23 | Nahoru | #18
Wenca24> tam ale o opravě membrány na cestě není ani písmeno..

vilemx> na dvouválu s malou dirkou možná okej... na jednoválu s velkou?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 01:12 | Nahoru | #19

1100Virago píše: ThePauli: Motorky přímý vstřik nemají .


Až na jednu: Ditech a to je ta největší pomsta mechanika

(reakce na) Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 06:34 | Nahoru | #20

mischa638 píše: Až na jednu: Ditech a to je ta největší pomsta mechanika


A co takovej dvoutakt se vstřikem do přepouštěcího kanálu :)

Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 06:38 | Nahoru | #21
Stříkačky víc cukají, karburátory mají většinou jemnější přechody.

2 reakcí na tento příspěvek Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 07:01 | Nahoru | #22
Karbec jede líp. Má lepší přuběh výkonu. Hlavně ta první reakce... Stříkačka cukne a pak se dlouho rozmotava. Ale karbec se musí občas seřídit, a tady v Česku to pořádně umí málo kdo. Aspoň moje zkušenost.

Zrovna jsem kupoval něco za moji R6 2001. Chtěl jsem GSX-R 750 K8 ale když jsem to byl projet tak mi přišlo že to uspod nejede oproti R6. Jelo to až ve 12 tis. A to už bylo zas hodně, a taky všem ( byl jsem na 3) vybroval při brzdění předek. Nakonec jsem vybral Ducnu 1098

Naposledy editováno 24.07.2018 07:02:37

Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 07:06 | Nahoru | #23
na tom XJR mám najetých 92 000 km a má to karburátory, zatím nevybouchli, řešil jsem jen přervaný lanka, jinak klasická údržba dle manuálu... na VFR mám teď nějakých 72 000 stříkačka - taky to jede

a to s tím cukáním mi asi nikdy nedocvaklo, ale je to tak :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 07:08 | Nahoru | #24

Stana.k. píše: Karbec jede líp. Má lepší přuběh výkonu. Hlavně ta první reakce... Stříkačka cukne a pak se dlouho rozmotava. Ale karbec se musí občas seřídit, a tady v Česku to pořádně umí málo kdo. Aspoň moje zkušenost.

Zrovna jsem kupoval něco za moji R6 2001. Chtěl jsem GSX-R 750 K8 ale když jsem to byl projet tak mi přišlo že to uspod nejede oproti R6. Jelo to až ve 12 tis. A to už bylo zas hodně, a taky všem ( byl jsem na 3) vybroval při brzdění předek. Nakonec jsem vybral Ducnu 1098



a jsi si jistej ze gsxr proti R6dole nejede kvuli strikacce? :D taky duc dole nejede, kdyz je to strikacka? :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 07:57 | Nahoru | #25

Stana.k. píše: Karbec jede líp. Má lepší přuběh výkonu. Hlavně ta první reakce... Stříkačka cukne a pak se dlouho rozmotava. Ale karbec se musí občas seřídit, a tady v Česku to pořádně umí málo kdo. Aspoň moje zkušenost.

Zrovna jsem kupoval něco za moji R6 2001. Chtěl jsem GSX-R 750 K8 ale když jsem to byl projet tak mi přišlo že to uspod nejede oproti R6. Jelo to až ve 12 tis. A to už bylo zas hodně, a taky všem ( byl jsem na 3) vybroval při brzdění předek. Nakonec jsem vybral Ducnu 1098



No tvl... Hlavně ty vibrující předky na stříkačkách jsou průser

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 08:08 | Nahoru | #26

neznamyScooterD píše: KubaLC8> co bys tak vypíchl? 2-3 takový main výhody?



Dost bude zalezet na konkretnim motoru a motorce

davkovani plynu
reakce na plyn
zdanliva "jednoduchost"

Naposledy editováno 24.07.2018 08:09:17

Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 08:08 | Nahoru | #27
Ono asi taky bude záležet na stavu, seřízení nebo úpravách. Svezl jsem se na lc8 950 s karburátorem s 2-1 svodem do gpr koncovky a zřejmě i nějakýma úpravama a byla to "pěkně vostrá svině". Bez úprav to byla úplně hodná kočička. Až nudná. 990 se stříkačkou rok 08 má sice trochu ostřejší náběh, ale pak reaguje dobře. A reaguje pořád stejně ať jedu tady, nebo ve vyšší nadm. výšce.
Co se těch oprav týče...přijde mi lepší u starý vrány se stříkačkou třeba převentivně dát nový čidlo polohy klapky a servo a užívat si snadné starty. Ono to stejně nezdechce najednou. U V-stroma jsem několik měsíců jezdil s vadným čidlem zařazený rychlosti, což se projevovalo občas a postupně mírným cukání na vyšší kvalty a na kolísání volnoběhu při zařazení neutrálu. Ale pořád se s tím dalo jet.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 08:15 | Nahoru | #28

KubaLC8 píše: Dost bude zalezet na konkretnim motoru a motorce

davkovani plynu
reakce na plyn
zdanliva "jednoduchost"



zdanliva jednoduchost = pokud se plka na foru, je karbec jednoduchej, pokud na nem neco nefunguje, tak clovek zjisti, ze je to tak slozity, ze to ani neslozi to je dobra vyhoda

Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 08:20 | Nahoru | #29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Karburátor vs Stříkačka

24.7.2018 v 08:21 | Nahoru | #30
assassin> Tak je to jen taková bakule na sání do který vede hadička s benzínem a je tam zaháknutý lanko plynu každej asi pamatuje karbec z fichtlu jak odlepoval plovák, když to zlilo celej motor.
Předchozí
1 2 3 4 5 6... 7
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist