bmw_r1300gs_cartec





Téma: Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy
 
20.7.2018 v 00:45
Poznámka:
vzhledem k tomu, že jsem byl opět napadem některými místními "borci" jak se tady chlubím a moje motorka vypadá jak z cirkusu a další "moudra", ale nic konkrétního a konstruktivního jsem se nedozvěděl na svoji adresu, tak jsem se rozhodl, že blbosti budu mazat.

Upozornění:
Toto téma není myšleno ani jako provokace, ani zvedání svého ega či chlubení se jak jsem dobrý a kam to vlastně jedu, nebo dalších podobných záměrů, ale pouze o tom, že vyrážíme do přírody a koho to zajímá tak se může ozvat. Jestli máte někdo nějaké připomínky, či rady k tomu, co jsem níže napsal, tak sem s tím.

Původní text:
Čirou náhodou vyrážíme koncem srpna s kolegou přes Uzbekistán, kde si chceme trochu zajezdit v poušti, do Pamíru. Styl naší cesty bude tak trochu netradiční, poněvadž naším cílem nejsou známá turistická místa, hotely a focení před těmi nejznámějšími artefakty atp., ale ježdění po nejodlehlejších částech Tadžikistánu a Kyrgízie. Samozřejmě jen po cestách, protože stroje na kterých jedeme nejsou zrovna z nejlehčích. Tiger800 a Afrika1000.
Ale, protože ssebou nebereme nesmyslné a zbytečné věci, vše jsme zminimalizovali včetně nářadí a náhradních dílů, kromě teplého oblečení do hor a to vše se vejde do dvou nepromokavých pytlů na bocích motorky, pod sedalo a vybavení včetně vody a trochou benzínu navíc je na motorkách uloženo co nejníže, plánujeme i velmi špatné cesty, náročnější výjezdy a nebojíme se ani brodů. Jsme připravení proběhnout se v těch nejhorších místech vedle motorky a zatlačit. Proto žádný tankvak, ani topkejs, ani kanystry na zadním sedadle. Jako standardní součást vybavení bude lehký kladkostroj, sekera, lano a po dvou duších do každého kola.

Na místě nebudeme vůbec spěchat. Takže jestli někde budeme muset pár dní počkat kvůli vyšší hladině vody v řece, nebo zůstaneme za závalem, nezpůsobí nám to nervózní náladu a valium budeme přijímat jen v omezených dávkách. V žádném případě se nebudeme snažit překonávat řeky po dešti, nebo zajíždět na rozblácené cesty hned po dešti a pak se trápit, nebo riskovat. Proto nemáme vůbec žádný časový plán a itenerář. Alláh za nás rozhodne kam a jak a kdy pojedeme a kam vůbec dojedeme.

No a nakonec, přesun tam a zpět plánujeme tak na 800 kilometrů denně po dobrých cestách. Týden tam, týden zpět (týden má sedm dní). Celkem je to cca 5000 tam, 5000 zpět, pár kilometrů pouští a cca 4000km po samotných horách. Většinu bude samozřejmě tvořit asfalt různé i hrůzné kvality, ale těch pár set kilometrů po necestách si za ty tři týdny opravdu vychutnáme.

Jedním slovem bych to shrnul na poušť, hory, hory a zase hory. Spaní pouze ve stanu a u místních. Do hotelu za peníze nejdu, protože by se tím celá projížďka degradovala a to ani v případě nepříznivých klimatických podmínek. Když jsem přežil minulý rok sever i v tom největším hnusu kdy pršelo, sněžilo a všude bylo bláto, tak se dá předpokládat, že Pamír bude proti tomu mnohem přívětivější.

Co je velmi důležité je voda do pouště. Člověk nikdy neví a kdo nechce riskovat tak bere 10 litrů vody a 24 litrů benzínu celkem. Minulý rok jsem vezl 8 litrů benzínu do rezevy v petkách, ale letos beru jen 4 litry ve dvou kanystříkách, vzhledem k tomu, že tam jsou všude lidi a na cestách je docela rušný provoz ve srovnání se severem a těch pár litrů z uazíka každý rád daruje. Většinou

Tam jedeme na Šinko 804-805 plus bereme náhradní novou sadu 804-805 ssebou 13kg na zadním sedadle a nosiči nakonec přežijeme. Shánění gum na místě bylo zavrženo, protože nevíme vůbec kdy a kam dojedeme, poněvadž první bod naší cesty je údolí bartang, kde budeme měnit jeté (cca 6tkm) za nové. Staré u někoho necháme a kdyby bylo nejhůř, tak nám je po někom pošle. To je nejlepší způsob jak se pojistit v případě rozervané gumy. (vlastní zkušenost, naštěstí se to stalo jen jednou se zadní E09 dakar
Na druhé sadě dojedeme až domů. Cca 9tkm, což gumy po asfaltu s přehledem dají. (ověřeno z více míst zde na
fóru i z vlastní zkušenosti). Nejraději bych tam přezul na E10-E09, ale obávám se, že by nemusela vydržet těch 9tkm z největší části po asfaltu. A vracet se pro odhozené gumy patnáctset kilometrů postráda smysl. Ještě větší nesmysl je taščit ssebou druhou sadu gum do terénu, rozuměj mizerné cesty, protože hodně zvedají a posouvají těžiště a průchodnost stroje se podstatně snižuje.

Volba "špalků" namísto gum typu E07: protože stojí nové gumy srovnatelně, tak nemá cenu jet na 07 a v poušti a předhůří se na nich trápit. Stejně bychom je před horama museli shodit a dát špalkový. Navíc když zaprší, tak jsou mimo asflt E07 nepoužitelný. Další bod pro "špalky", se kterejma se v pohodě jede po asfaltu i za mokra.

Kdo namítne, že se to dá všechno odjet na E07, tak asi nechápe na co se připravujeme.

Takže takový je plán neplán a kdyby se čirou náhodou chtěl někdo přidat a vlastní odpovídající stroj který zvládne denní přesun 800km a ještě se s ním dá po horších cestách, (od 650-ky po 800-ovku na drátových kolech, s plechem pod motorem, samozřejmě bez kufrů a topkejsu) tak se může přidat. Sebevrazi a mučitelé sama sebe můžou klidně jet i na boxerech, velkých supertenere nebo velkých tigrech, ale já bych do toho osobně nešel. Nebude to žádná šotolina v Bosně ale fakt náročnější ježdění. Ideální by bylo nějaké lehké jednomístné enduro, ale na něm se tam v rozumné době nedá dojet.

Takže to je asi vše. A jestli máte nějaké konstruktivní připomínky hlavně ke gumám, tak můžete poradit.
Díky za štábní kulturu přizpěvatelů.
Z.

Naposledy editováno 20.07.2018 15:13:59

Blokovaní uživatelé: Beauty
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 01:42 | Nahoru | #1
Diky za nabidku. Jsem ale zvykly na topcase a lodak za sebou, takze dle tvych pozadavku jsem automaticky z kola venku

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 09:33 | Nahoru | #2
vilemx> Myslím, že to bereš moc striktně, volba zavazadel je samozřejmě v režii každého soudruha. Na druhou stranu si moc nedokážu představit, že narveš všechny věci do topkejsu a loďáku..

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 11:17 | Nahoru | #3
Já to striktně neberu, jen jsem napsal stručně a věcně, jak to budeme mít my a pouze a jen svoje doporučení vzhledem ke zkušenostem. Dřív jsem jezdil taky s kufry, vozil tankvak, ale v terénu se s tím opravdu nedá - je to opruz a je to nebezpečný. Jestli si ještě na zadní sedadlo a nosič přihodíš pytel se všema věcma tak to s tebou bude fakt hodně mávat a zbytečně tím zvýšiš riziko, že spadneš a něco poškodíš. Když budeš mít boční kufry, tak se pod nima motorka celá začne vlnit a taky tě rozhazovat. Navíc se někde opřeš, víko se skřiví, přestane těsnit a když se vyklopíš v brodu, tak budeš mít všechno uvnitř mokrý. Nedej bože že se ti něco stane. Navíc se kufry dlouho sundavají a někdy je potřeba to shodit hned a tlačit co nejlehčí stroj než ti voda podemele zadní kolo a nastanou opravdový problémy při propadání motorky do koryta řeky. O zapadnutí v bahně to samý. A navíc, taková noha pod hranou kufru na kterej tlačí 260 kilová motorka, nebo na kotník..... Nechci ani přemejšlet. A to ani nemusíš bourat, stačí zastavit, noha ti podjede, nebo se zaboří do bláta a už padáš, noha jede pod kufr, hrana tlačí na nohu a bez pořádnejch chráničů máš minimálně vyvrknutej kotník, nebo zlomenou nohu. Tohle u vaků nehrozí. (minulej rok jsem měl třikrát motorku přimo pytlem na noze. Jednou jsem zastavil a utrhla se se mnou krajnice a stroj se na mě skácel a podruhý na ledu, když jsem do kopce tlačil na jedničku a opět se to na mě skácelo. Přišel jsem jen o jednu přesku na botě a odřel si plast na kolenním chrániči. A pak ještě když jsem dostával motorku z bažiny a levá noha mi zajela po koleno do bahna a opět jsem měl vak na noze. To bylo hnusný, protože jsem nemohl snad 5 minut ven jak jsem byl zabořenej a už jsem sahal posekeře, že si useknu nohu abych přežil
Nemít chrániče, tak jsem skončil v nemocnici. 3x tfu tfu tfu !

Ono těch věcí zas tak málo není. Vem si jen teplý a náhradní oblečení, protože v horách může sněžit, v noci regulérně mrzne, může pršet i víc dní. Boty budeš mít v řekách a potocích plný vody a ani goretex to nevyřeší. Navíc nejet v motokrosovejch botách takovýhle cesty je přímo riskantní. Potřebuješ celoplastový chrániče s kloubem na kolena, protože ty v kalhotech jsou nedostatečný. Chráničovou bundu - páteř, břicho, ramena, lokty, ale tu nikdy nesundavám a oblíkám se přes ní. Pak potřebuješ nějaký nářadí a pár dílů na spotřebu jako desky, spojku, filtr olej, svíčku, hadičku, kousek drátu, pojistky, žárovku do blinkru a hlavní, lékárničku, pár nezbytných léků kdyby něco, ložiska do kol plus gufera, duše a ještě pár dalších detailů. Něco na vaření a jídlo, trochu benzínu, docela dost vody na poušť a do vysokejch hor, kde nic neteče a nejsou ledovce. Kompletní nepromoky a to není ještě všechno. Takže ná mám 2x40 litrů vaky a je to tak tak když tam schovám bundu, nějaký jídlo a jedu jen v chráničovce. A to jsem ještě nepromoky přesunul na zobák, aby byly mobilní a vždy po ruce. Stan spacák karymatka a oblečení na noc, když slezeš z motorky celej mokrej nebo propocenej a chceš se pořádně vyspat a ráno bejt fit. Takže na tomhle se taky nedá šetřit, protože klepání v noci kosy je nepřijatelný. Pak budeš unavenej, ztrácíš pozornost a bezpečnost se opět snižuje.
Takže si to všechno zkus na motorku nabalit, co nejvíc toho nacpi do rámu, k zadním stupačkám, ať máš toho co nejmíň do zavazadlovýho prostoru a těžiště snížíš co to jde.

Zeptej se kolegy jak si pochvaloval v Rumunsku vaky a absenci horní brašny. Jelo mu to parádně a ani jednou se nevyklopil. Kdyby si vzal kufry a topkejs, tak určitě párkrát spadnul.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 13:35 | Nahoru | #4
A takhle vypadá plně vybavenej stroj, akční rádius 350 kilometrů. 8 litrů vody, jídlo na 3 dny a v pytli mám schovanou i bundu. Někomu to může přijít směšný a zbytečný, ale většinu cesty budou kanystry prázdný a během přesunu nepovezu jídlo na 3 dny, to dá rozum

Už samo o sobě je zařízení docela těžký a tak jsem všechno umístil co nejníž, ale zase tak, abych mohl prokličkovat mezi případnými kameny na cestě, nebo projet nějakým korýtkem. (tím myslím vaky a jejich zvednutí spodku oproti kufrům, kterými jsem dříve pořád někde chytal, na předchozím stroji). Pod nosičem jsou náhradní duše, filtr, pumpičky a kanystry na benzín. Na druhé straně je vejfuk. A přídavné kanystry po 2lt na vodu před padákama jsou jako záložní. Hlavní jsou za stupačkama spolujezdce, také po dvou litrech.

Na horní nosič pod síťku se dává pouze meloun, nebo větší množství ovoce či zeleniny a dvoulitrová petka s pitím.

Alumatka na řidítkách defakto nic neváží a je na sezení když je rosa, nebo když se přes den odpočívá. Na spaní mám samonafukovačku. Před ní wc papír hned po ruce, hodí se nejen na wc a krabička s usb nabíječkou do stanu. Za plexi je brašna na hygienický potřeby, repelent, opalovadlo atp. Taky po ruce.

Všechno nářadí a pár drobností pod sedadlem. Žádný další tašky ani vaky nemám.



Naposledy editováno 20.07.2018 17:00:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 14:57 | Nahoru | #5

Beauty píše: Na Kolamadolu je rozhovor s klukama co to jeli po ose pres Uzbek, Tajik, Kyrgos .. uz nevim. Zaplat si to a poslechni si to. Jeden z nich to malem odnes. Rekou se privalila vlna zrovna kdyz brodil. Jsou to skromny kluci a narozdil ode me, asi nemaj predsudky k navonenym cestovatelum. Za jednim z nich jsem byl a bylo to prijemny setkani.


Myslýš kluky na 750SuperTenere, tuším Šamtis a spol? Ty měli zajímavý zážitky, dost je potrápily ty jejich historický stroje . I proto byl při tom zážitku s rozvodněnou řekou sám.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 15:05 | Nahoru | #6
TomElefant750> Jo. Za jednim jsem byl v Ceskym stredohori. Pomoh mi, prosli jsme spolu mapu. Ale uz jsem se mu neozval. Hamba me fackuje ... Jel na Super Tenere a porad ladil karbece a nakonec to prej bylo v kominkach? ... uz nevim. Ja to jel na 750 Africe a mel jsem ji dobre pripravenou. Chci se vratit do Pamiru na jednovalu....

Naposledy editováno 20.07.2018 15:08:12

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 15:16 | Nahoru | #7
Beauty> Jo, tak to bude ta partička kluků který znám, v rámci příprav motorek na cestu sehnali nový karbce, asi druhovýroba, a po pár tisících kiláků byly ty komínky natolik vychozený že tam vraceli ty starý který si naštěstí vzali sebou.
Já mám v historicky dohledný době (příští nebo přespříští rok) v plánu Kyrgiz, ale stylem letadlem tam, půjčit moto a pojezdit. Nějakej předběžnej tip na půjčení mám, ladit to budu přes zimu.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 15:19 | Nahoru | #8
Pár tisíc kilometrů životnost teda nic moc. To dovede cestu pěkně zadrenalínovat.
A co se stalo v tom brodu ? Kde se vzala přílivová vlna z ničeho nic ?

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 15:28 | Nahoru | #9
ZdendaZB> Jo, kdybych neměl sklerozu tak ti to popíšu přesně
Matně si pamatuju že se kluci rozdělili protože jeden z nich měl problémy s motorkou kapku větší a nechtěl je zdržovat, dali si někde sraz za pár dní s tím že ostatní pojedou delší plánovanou trasou a on si tio někudy nakrátí. No a bylo deštivo a snad to ani nebyl ofiko brod ale objížděl nějakej kus zavalený cesty, motorka mu v řece chcípla, nastartovat nešla, voda stoupala a sám ji nebyl schopnej dostat ven. Nakonec to nějak dobře dopadlo, ale detaily si fakt nepamatuju, to vyprávění jsem slyšel před pár lety, tuším na podzim 2014 v Kravíně ve Starý Huti.
Čau, Tom

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 15:46 | Nahoru | #10
Aha. Takže tam vjel asi po dešti a zrovna se zvedla voda z nějakejch přítoků a bylo. Dovedu si to živě představit, docela peklo.A s takovým velkým krámem nic nenaděláš. Zkoušel jen tak cvičně, na volnoběh vytlačit motorku z koryta řeky kde je kamení a voda pod kolena a teda, ani sem si neškrtl. Popotlačil jsem to pár metrů a došly mi síly. A to jsem sundal pytle s věcma.
Větší brod, kde se nedá motorka pořádně postavit na nohu a spravit to, je v jednom docela riskantní. Ve dvou už se dá vytáhnout a k tomu se docela hodí lano. He, vono je kolikrát i problém motorku vytlačit se zařazenou jedničkou, jak se to neustále zahrabává. Raději na to ani nemyslet.

Naposledy editováno 20.07.2018 15:48:09

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 16:08 | Nahoru | #11
ZdendaZB> No i proto odmítám jezdit mimo asfalt sám, tři lidi jsou ideál.
Čau, Tom

2 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 16:50 | Nahoru | #12
Už na začátku jsem slušně požádal o přízpěvky k tématu. Takže provokatéry a lidi co se nudí a potřebujou se každou cenu pošklebovat mažu. Je tady plno jinejch témat kde se můžete realizovat, nebo si založit téma vlastní. A rádoby moralistický řeči o svobodě projevu a další nesmysly budu mazat taky. Svoboda projevu a demokracie neznamená dělat bordel, jak si to mnoho lidí mylně vykládá.
A hlášky typu o charakteru člověka kterej ten bordel maže jsou taky opravdu na místě. Prostě a jasně, zajímá mě to, píšu, nezajímá mě to nepíšu. Je na tom něco tak složitýho že to nejde pochopit ?

Zbytečně jsem vážně a beze srandy na všechny ty kraviny odpovídal, snažil se něčeho dobrat, ale bylo to ještě horší. Takže tak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 18:22 | Nahoru | #13
ZdendaZB> Ahoj, předevčírem jsme projeli Pamir, já naložena 1200Gs, žena 650gs, asi tam před námi pršelo, protože pár mostků nebylo, tak, že přes řeku, je to jak píšeš, s tak těžkou motorkou je to boj, jinak jedu na E07 +, ale klasický cesty, zdravíme z Kazachstánu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 18:31 | Nahoru | #14

TomH píše: ZdendaZB> Ahoj, předevčírem jsme projeli Pamir, já naložena 1200Gs, žena 650gs, asi tam před námi pršelo, protože pár mostků nebylo, tak, že přes řeku, je to jak píšeš, s tak těžkou motorkou je to boj, jinak jedu na E07 +, ale klasický cesty, zdravíme z Kazachstánu.



Hlavně, že jste to dali ve zdraví. Po dešti je to mnohem veselejší a člověk si trochu zaposiluje

Jinak a samozřejmě taky zdravíme do Kazachstánu a pozor na policajty. Někde kontrolujou, měří a chtějí pokuty a jsou zlí. Ale vás se budou bát, takže v pohodě

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 18:34 | Nahoru | #15
ZdendaZB> zatím v pokutách to máme za 215 dolarů za oba

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 22:39 | Nahoru | #16
ZdendaZB/můžeš mi pls napsat (pokud víš), kolik máš suchou hmotnost Tigera, samo myslím se fšemi výmysly co tam máš, jen bez zavazadel. Prostě normální stav jak když jedeš s moto do práce..., pokud tedy pracuješ

Jináč TomH/hluboká poklona před tebou a hlavně tvojí ženou

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 22:48 | Nahoru | #17
Ještě k pneu, já jezdím osvědčenou kombinaci zadní E-09 a v předu TKC 80 (mám 21 kolo) a v loni Kazach a zpět přes 9t.km a ještě v poho dali 3t. po republice. Je ale pravda, že jezdím dálniční přesun kolem 120km/h, víc už se mi babičku trápit nechce ikdyž na to určitě má.
Shinko neznám, tu jsem v životě na moto neměl.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 23:55 | Nahoru | #18
vím to přesně, protože jsem si to všechno zvážil, když jsem to montoval, abych měl představu:

215 kg motorka bez doplňků s olejem a benzínem 19.5 lt. Sedí to s popisem v katalogu .

a tohle všechno je na motorce permanentně, nesundavám to:

24 kg přední padáky(7), zadní nosič(7), plech pod motorem(2), hlavní stojan(2), horní nosič - hliníkovej plech do L(0,5), větší plexi, lepší klakson, zásuvka USB, scottoiler a prodloužení přeního blatníku, 3x držáky na kanystry, držák tabletu, vyhřívaný rukojeti a ovladač pro vyhřívaný ponožky , hliníková schránka na vařič

7 kg nářadí, náhradní díly včetně ložisek do kol, gufer, spojkovýho obložení a brzdovejch desek (2), 4x duše(3), sekerka(1), tu mám pro odrážení gumy z ráfku a má i další funkce když se jezdí třeba po lese, alumatka, tablet(0,8) - motorka je pořád v bojovým stavu, jako když se jedu projet někam dál, protože kvůli dvoum kilům se mi nechce vyndavat a zase skládat ty věci zpod sedadla a nosiče, navíc jsou tam šrouby a kdo to má pořád vytáčet, tablet vozím taky pořád a duše jsou zamotaný do folie a taky je nesundavám

Takže motorka bez kanystrů a vaků váží 245 kilo + pytle s vybavením 20 kilo včetně bundy + můžu vzít 8 litrů vody + petláhev 2kg a 4 litry benzínu když je teda potřeba

Naposledy editováno 21.07.2018 00:04:21

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

20.7.2018 v 23:59 | Nahoru | #19
Jestli ti vydržely e09 12 tkm, tak v tom případě dám na předek E10 protože ty se mi líbí a navíc ji mám doma, před horama vyměním, projedu s nima pamír a vrátím se na nich domů. To je dobrá zpráva

Shinco má špunty příčně nedělený a menší mezery než e09, v blátě to je horší a i na kamení to je znát. Víc jak 120 taky nejezdím.

Naposledy editováno 21.07.2018 00:04:48

(reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 00:12 | Nahoru | #20
ZdendaZB> Muj prvni prvni prispevek byl spis rypnuti, kdyz jsem vcera cetl tve pozadavky na vybaveni. Pred chvili jsem (asi promazane) vlakno projel az na konec a asi bychom si nerozumeli :( Drtivou vetsinu veci, ktere popisujes jako nezbytne, totiz vubec nepouzivam a ani je nemam.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 00:21 | Nahoru | #21
Je jasný, že každej používá co mu vyhovuje a co mu připadá potřebný. Napsal jsem to co vozím já a co mi připadá nezbytný, pro udržení jistýho komfortu a pohody, a těch pár náhradních dílů, který se opotřebovávají někdy mnohem rychleji než je zdrávo.

Vilém, pošli prosím tě fotku jak vypadá tvůj stroj, když jedeš třeba někam za ural mimo silnice, nebo si zajezdit do hor, taky tak trochu mimo, ať se bavíme konkrétně. A ještě mi řekni kolik litrů mají tvoje kufry, nebo brašny celkem a kolik to tak asi váží.

A proč mají někteří lidi dojem, že to co popisuju je povinná výbava Znám lidi, co jezdí na enduru s baťohem na zádech a spacákem na nosiči, k tomu kus igelitu a jí pouze po hospodách a spí většinou v různejch hotelích. A když se něco porouchá, tak to naloží na auto a nechají si to někam odvézt, kde jim to někdo zase opraví. Klidně i tak, ale pak si nesmí stěžovat že je venku v noci zima, že je sežrali komáři, nachladli na ledviny, nebo mají zlomenej kotník kvůli nedostatečnejm botům Nemyslím to ve zlým, ale jak poslouchám během cest různý historky tak se občas musím docela smát, nebo nevěřícně kroutit hlavou.

Naposledy editováno 21.07.2018 00:41:08

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 01:09 | Nahoru | #22
No tak nic. Asi není souzeno, abych se od těch co drtivou většinu věcí nevozí a jezdí, z jejich vyplývajícího popisu s malým pytlíkem a možná baťůžkem na zádech po vlastní ose na delší dobu na Sibiř, do Mongolska, do Pamíru atak podobně., nic konstruktivního nedozvím. Docela mě zajímá, kolik dalších kritiků se ozve během následujících dní a jestli se najde alespoň jeden, který bude mluvit konkrétně a napíše něco k věci...

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 03:04 | Nahoru | #23
A cem presne je problem s E07?
Był jsem na tech gumach v Kyrgyzii a Tadzikistanu a jaksi jsem problem nemel.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 08:20 | Nahoru | #24
yeuop/ano, E-07 je velice kvalitní guma a my máme zkušenosti, že na tvrdé trávě nebo uježděné šotolině v podstatě nenajdeš rozdíl mezi E-10 nebo E-09. Jestli si někdo myslí, že na těchto površích se mu na 9 nebo 10 přední špalky budou kousat a bezpečně ho vyvedou se zatáčky ven, tak nemá zkušenost, v těchto situacích 9 a 10 kloužou stejně jako 7. Tyto gumy mají smysl v písku, štěrku, blátě, hlíně a u jiných sypkých povrchů. Ale samo, někdo to může mít jinak.

Já na daleký východ obouvám výše zmíněnou kombinaci, páč vím, že pokud nemám přetíženou moto a nepálím přes 130 po dálnicích, tak se mi krásně ojíždí a vydrží mi již zmíněných 11-13t km. Vím o čem mluvím, jezdím na nich už 15 let.

to ZdendaZB, na předek 10 nebo nedej bože 9 určitě NE, ta pneu takový nájezd nedá ani se žlutým proužkem (dakar verze) a při stylu jízdy s razantním používáním přední brzdy, se nepříjemně, nerovnoměrně a rychle sjíždí do špiček. A to nemluvím o tom, že na mokru je to trápení jezdce i moto, to TKC80 je daleko jistější volba a já měl s ní na mokru daleko lepší pocit v porovnání s 9 vzadu.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 10:02 | Nahoru | #25
Já taky dřív většinou jezdil všude na 07 mách, protože jsem extrémně šetřil, ale pak jsem jednou vyzkoušel c02 drapák na předchozí motorce v horách na urale a od tý doby jsem pochopil, že to je něco nepředstavitelně luxusního, když s naloženou motorkou projíždím úplně v pohodě tam, kde se na 07-mách dřete jak kůň a plno cest musíte vynechávat. Navíc jízda po písku a po dešti i po obyčejné cestě do zapadlejších vesnic se stává utrpením.
Ale do tý doby jsem byl taky moudrej, že 07 stačí a je nejlepší na všechno. Ano stačí, ale musíte vypustit ty nejzajímavější místa nebo začít riskovat a to nehodlám, navíc se jedná o pár tisíc na rok, což se v celkové ceně za motorku a cestovní náklady defakto ztratí.
Toť moje zkušenost, ale nikomu proboha nenutím, aby jezdil na špuntech. Záleží kam se chcete podívat a je jedno jestli je to v Rumunsku, nebo na Sibiři či Pamíru. Špunty u motorky jsou jako 4x4 u auta.

Plně souhlasím s tvrdou trávou a uježděnou polňačkou za sucha, tam je celkem jedno jestli 07 nebo špunty, ale jak psal kolega výše, jak to začne být trochu měkčí, sypký a blátivý, tak je rozdíl podstatný. Mě taky hodně pomáhají špunty na kamenitých výjezdech, kde se to líp chytají o kameny a nemá to tendenci tolik prokluzovat a ustřelovat, přestože je sucho. Ale je fakt, že někomu se jezdí po písku, štěrku a v blátě na 07-kách lépe než na špuntech

Měl jsem na předku e09 a najel jsem na ní, teď jsem se díval 8 tisíc km a ještě byla dobrá (na asfalt) a ta je oproti 10-ce řidší a všichni tvrdí, že vydrží méně. TKC80 jsem neměl, ale co jsem se bavil s několika lidmi, kteří jí zkoušeli, tak mi tvrdili, že to je téměř nastejno s 10-kou. Ale posoudit to nemůžu. Názory se celkem liší dle každého soudruha.

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 15:24 | Nahoru | #26
Dneska jsem lítal po Km a vážil moto, byl jsem na 4 váhách a výsledná váha je 221 kg stroje, který je normálně nachystaný na denní ježdění. Přidávám pouze kufry a malý tankvak který slouží jen pro nejnutnější věci a já mám rád že je vidím na očích. Několikrát co jsem vedl expedice, tak jsem domluvil váhu na zvážení našich naložených strojů a nikdy jsem se nedostal nad 250 kg, ostatní byly vždy i o 30 kg více, pouze jednou se mi přiblížila nová Afra a já 242 a on 251 kg.

1 reakcí na tento příspěvek Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 18:32 | Nahoru | #27
na E07 jsem najel pres 170tis. km a mi ta guma proste vyhovuje....
ale jestli ma nekdo chut resit prezouvani nekde v cizine, tak klidne....
pro mne je to ale naprosty nesmysl, a ta E07 je krasny univerzal..... ja stejne teren nesnasim, je to pro mne nucene zlo a mucirna

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 18:33 | Nahoru | #28
Co máš za typ motorky protože 221 kilo, ti závidím. Jsem pořád vo dvacet těžší na samotným vybaveným stroji.

Ale s nákladem jsme na tom defakto stejně, mám 20kilo + 8 litrů vody, když je nejhůř + 2kila "zbytečnejch věcí" jako je spojka, ložiska a gufera, dvě větší montpáky a 4 metry horolezeckýho lana, čemuž říkám honosně kladkostroj

Naposledy editováno 21.07.2018 18:44:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 18:35 | Nahoru | #29

yeuop píše: na E07 jsem najel pres 170tis. km a mi ta guma proste vyhovuje....
ale jestli ma nekdo chut resit prezouvani nekde v cizine, tak klidne....
pro mne je to ale naprosty nesmysl, a ta E07 je krasny univerzal..... ja stejne teren nesnasim, je to pro mne nucene zlo a mucirna



Pak je pro tebe silniční E07 ideální volba a jestli jezdíš hlavně asfalt tak 170 tisíc je za pár let ježdění takovej standardní nájezd. Souhlasím s Tebou.

Ale univerzálem bych spíš nazval něco jako je E09

Ovšem zaráží mě, že pro tebe takovýho dlouholetýho cestovatele a znalce strojů, je problém přezout během hodiny a půl, když se nedaří, dvě gumy na motorce.

Naposledy editováno 21.07.2018 18:41:42

Poušť v Uzbekistánu a ježdění po Pamíru mimo hlavní trasy...

21.7.2018 v 19:27 | Nahoru | #30
Snad se muzu pochlubit a snad je i cim, ale mi to staci.
Mam 1100 gs ala dakar , upraveny kde co, podvozek vzadu telelever s tlumicem hyperpro a zkraceny zachyt reakce a z predu jsem vyhodil paralever a namontoval klasickou vydlici usd 48 mm s Ktm lc samo s 21 kolem. Jezdim primarne s mapou pac mi to nuti vic komunikovat s okolim (coz mi problem nedela ), ale jako zalohu mam gpsmap 60 csx, nejlepsi navi-napajeni s motoi s baterii a s velkou presnosti, rozliseni displeje a podobny kraviny neresim, potrebuji blbovzdornou a nerozbitnou navi. A potem spoustu pitomin a vymyslu odrazejicich se za 15 let cestovani.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist