Téma: Málo oleje po servise
17.7.2018 v 11:24
Ahoj,
dnes jsem byl na výměně oleje v servise. Před servisem jsem nechal motorku běžet 10 minut na volnoběh a zkontroloval hladinu. Zjistil jsem nakonec, že tam bylo o třičtvrtě litru méně, než je horní ryska na měrce. Může se za těch 10 minut něco stát? A ještě: signalizuje tahle motorka nějaký opravdu limitní stav oleje? Díky.

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 11:58 | Nahoru | #1
A po jakém čase jsi kontroloval tu hladinu oleje ?

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 12:24 | Nahoru | #2
Píšeš málo oleje PO servise, ale měřil jsi PŘED servisem... Tak jak to je?

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 12:50 | Nahoru | #3
Hned po výměně. Nalil tam málo. Před servisem jako před budovou

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 13:17 | Nahoru | #4
Nepamatuju se, jak se u tohoto motoru měří olej, jestli právě musí být po nastartování nebo bez, protože má nějak rozdelenou olejovou nádrž. Ale předpokládám, že jako majitel to máš zjištěné

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 13:19 | Nahoru | #5
No málo... Ono správně by měl nalít, nechat chvíli na volnoběh probublat a pak dolít/zkontrolovat... Takže pokud sis toho všimnul ještě než jsi vyjel ze servisu a bylo to jen na volnoběh, tak si myslim že cajk... Otázka teda kolik je tam celková náplň - dle netu asi 2,6l takže tam skoro dva litry byly... To bych jen dolil a neřešil asi.

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 13:42 | Nahoru | #6
XTčku se určitě nic nestalo během 10 minut na volnoběh s 2 litry oleje - jen si to ještě změř jednou podle manuálu, abys to náhodou u servisu blbě nezměřil a nepřelil.

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 14:28 | Nahoru | #7
Ta motorka se samozřejmě zničila. Odhlaš ji z registru a odvez na skládku.

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 16:53 | Nahoru | #8
Díky Na Buznapsí ani odpovídat nebudu

1 reakcí na tento příspěvek Málo oleje po servise

17.7.2018 v 20:57 | Nahoru | #9
Hele asi si pár lidí tady moc nepochopil. Jde o to jestli si to nechal bublat deset minut a pak hned mrknul na měrku. Olej mohl být rozstříkaný. Počkej dalších cca 10 minut po chcípnutí a pak na to mrkni.

Edit: motorka byla při měření vertikálně? Tzn. Na central stojanku?

Naposledy editováno 17.07.2018 20:59:19

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 21:49 | Nahoru | #10
Ono to ani jinak zkontrolovat nejde. Při výměně oleje se tam prostě celá náplň najednou nevejde. Dají se tak cca 2litry pak se musí nastartovat aby se systém ovzdušnil a olej zahřál. Lepší možná motorku projet a zahřát jízdou. Pak se doplňuje olej podle měrky.
Celý postup máš popsaný v manuálu.

(reakce na) Málo oleje po servise

17.7.2018 v 21:53 | Nahoru | #11

MartasUS píše: Hele asi si pár lidí tady moc nepochopil. Jde o to jestli si to nechal bublat deset minut a pak hned mrknul na měrku. Olej mohl být rozstříkaný. Počkej dalších cca 10 minut po chcípnutí a pak na to mrkni.

Edit: motorka byla při měření vertikálně? Tzn. Na central stojanku?


Nejsem si uplne jistej, ale u XT se mozna kontroluje olej hned po vypnuti. Je tam totiz nejak v ramu tusim. Vic rekne manual. Chci jen rict, ze to, ze se ma olej merit az po steceni zpet do vany neplati vsude.

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 22:24 | Nahoru | #12
Výměnu oleje jste zvládli společně se servisákem na výbornou. Pokud by sis přečetl návod k obsluze, věděl bys to už dneska ráno. U XT a podobných motorů jsou proti silničnímu mainstreamu odlišné dvě věci. První je uložení klikovky na valivých ložiskách, takže i s trochou oleje může motor minuty bublat třeba i kolama vzhůru. Druhá věc je systém mazání se suchou skříní. Motor má dvě olejová čerpadla. To větší odsává olej z olejové vany do nádrže a udržuje nízkou hladinu až pod sacím košem. Menší čerpadlo tlačí do ložisek olej z nádrže, takže může fungovat ve všech možných náklonech. Ložiska nepotřebují příliš velké množství ani tlak oleje, ten je proti motorům s kluznými ložisky zhruba poloviční. Pro pochopení je důležité i tohle schema:

Olej, který se nevejde do nádrže odchází přepadovým kanálem a přes vstupní hřídel převodovky zpět do vany. Ostatní je mazáno z nádrže.
Po vypuštění oleje je prázdná olejová vana i nádrž. Do nádržky se naleje necelé 2L oleje a motor se nastartuje. Stačí chvilku, ale ani těch tvých deset minut ničemu nevadí. Olejová vana pojme asi 0,6L k sacímu koši, další deci je ve filtru. Po vypnutí motoru a několikaminutovéch ochlazení (to aby ti horký olej nevystříkl do huby) se vyšroubuje zátka na nádržce a doplní tvých třičtvrtě litru oleje. Ještě jste měli během těch deseti minut povolit kontrolní šroub na filtru, aby bylo jasné, že je olejový systém natlakovaný.
Pro rozptýlení tvých pochyb, motor je schopen na místě spolehlivě mazat, i kdyby tam mechanik nalil pro začátek jenom jeden litr.

Málo oleje po servise

17.7.2018 v 22:45 | Nahoru | #13
Servisák to asi nezná, objevil že to má dva výpušťáky?

Málo oleje po servise

18.7.2018 v 06:34 | Nahoru | #14
Jeste +1 vypustak filtr. A musi se merit opravdu striktne podle manualu. Jak jsem pockal o minutu dyl nebo min, uz to nebychazelo.

Málo oleje po servise

18.7.2018 v 15:55 | Nahoru | #15
Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jakou motorku na cestu kolem světa? [1 ... 5, 6] Aprilia RSV 1000, BMW G 650 Xchallenge, Yamaha XT 66... pylot 172 8.12.2018 v 23:15 SPIJKER
Vyšší blatník na XT 660Z Ténéré Yamaha XT 660 Z Tenere david00122 9 7.12.2018 v 10:21 Jiri_V
Albánsko - pocity, rady, trasy (S'j... [1, 2] Yamaha XT 660 Z Tenere rabdzi 46 27.11.2018 v 20:40 rabdzi
Yamaha XT660Z Tenere nepresný tacho... Yamaha XT 660 Z Tenere muchotravka 27 27.11.2018 v 11:31 dakarista
Yamaha xt 660 z tenere, laďák Yamaha XT 660 Z, Yamaha XT 660Z Tenere vesikm 17 31.10.2018 v 09:56 M1Far1osh

TOPlist