bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Babetta teplota motoru
16.7.2018 v 20:34
Zdravím,
jelikož jsem z kávovaru vykuchal teplotní spínač (na 155°C) tak mě napadlo, že by (experimentálně) šlo na babettu udělat jakousi teplotní kontrolku. Prostě bych koupil teplotní spínač/relé určitých hodnot a přidělal ho na válec nebo hlavu. Protože jak víme, tak přehřívání babett je známá věc... Každopádně bych potřeboval zjistit, při kolika °C se začne bába přehřívat. Nikde jsem to nenašel. Tak jestli by jste někdo věděl, budu moc rád za tuto informaci
Děkuji.

Babetta teplota motoru

16.7.2018 v 22:46 | Nahoru | #1
to ani nenajdeš, na ruznych mistech motoru jsou jine teploty a nikdo nevi kdy je opravdu přehřátá, záleží na počasí, dokud je dobře seřízena a táhne tak se určo nepřehřívá

Babetta teplota motoru

16.7.2018 v 23:05 | Nahoru | #2
Čau ! Ako pubík som prehrievanie B210 NIKDY neriešil. A to dostala zabrať. Vozil som kamošky, ťahal cyklistov, odpílil koleno výfuku - dala aj 60.
Olej aký som mal práve po ruke, pomer od oka približne 1:33
Vždy naštartovala, naozaj s prehrievaním som nikdy nemal problém.

Babetta teplota motoru

16.7.2018 v 23:53 | Nahoru | #3
Motor nemá všude stejnou teplotu. Pro hliníkové slitiny je limitující teplota kolem 320°C, kdy ztrácí pevnost - hlava a dno pístu. Dalším limitujícím faktorem je karbonizace oleje v drážkách pro pístní kroužky - 220°C minerál, 240°C tzv. syntetiky. U babetty se kvůli ležatému válci ohřívá kliková skříň až na 100°C, což snižuje objemovou účinnost sání. Válec může klidně dosáhnout 180°C, hlava 250°C. Záleží na vůli pístu ve válci, aby se kvůli teplotní roztažnosti nezadřel. Při klasifikační zkoušce olejů dle JASO se jde na teplotu pod těsněním svíčky 300C. Izolátor svíčky má optimálně mezi 450 a 850°C.
Ojniční ložisko, pokud je dobře mazané čerstvou směsí ze sacího kanálu, dosahuje cca 50°C. Pokud jedeš z kopce po větru, mažeš málo a ještě špatným olejem, ojniční ložisko se vlivem tření ohřeje až na 120-140°C. Špatný olej nemusí znamenat tzv. obyčejný minerál. Některé tzv. polosyntetické oleje klasifikace FC a FD nejsou vůbec syntetické, jenom mají přídavek detergentů pro snížení kouřivosti a úsad - polybuten. Ten zabraňuje nejen úsadám, ale i vytvoření mazacího filmu ve valivých ložiskách, a o to lepší musí být olej samotný. Tímto ovšem nechci říct, že FC, FD oleje jsou horší než obyčejný minerál - FC, FD klasifikace zaručuje, že lepší určitě jsou. Je ale rozdíl, zda se jedná o olej ze seznamu testovaných, a nebo jestli je na flašce napsáno něco ve stylu "receptura oleje odpovídá olejům ... FC(FD)".

Naposledy editováno 17.07.2018 00:22:04

1 reakcí na tento příspěvek Babetta teplota motoru

17.7.2018 v 07:46 | Nahoru | #4
Děkuji hlavně Beranidlovi za takovýto výpis hodnot
Ono pokud jedu na Babettě delší trasu (přes 30km) tak teď v létě musím dělat delší přestávky, jelikož jak už tady bylo zmíněno tak bába ztrácí tah. A to rychlost udržuji tak na 1/2 až 3/4 plynu po rovince.
Tak trochu přemýšlím, jestli se mi to nepřehřívá víc, než je normální...

Babetta teplota motoru

17.7.2018 v 08:54 | Nahoru | #5
Čau, chladeniu pomôžeš, keď nastavíš bohatšiu zmes, tým sa motor bude lepšie chladiť a zvýši sa aj životnosť motora. Čiže zdvihni ihlu o zárez vyššie a hlavnú trisku väčšiu. Tu chodí na fórum jeden expert na malé dvojtakty, ten by Ti napísal presne, možno sa tu ukáže, keď som ho spomenul. Držím palce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta teplota motoru

17.7.2018 v 09:39 | Nahoru | #6
0005> Jestli se ti přehřívá, tak jedeš moc pomalu. Vůbec se toho neboj, babetta snese trvalou rychlost kolem 45km/h. Větší výkon znamená vyšší hodinovou spotřebu a tím i lepší vnitřní chlazení palivem. Zastavit a vypnout přehřátý motor není rozumná varianta, potřebuješ ho ochladit jízdou.
Obohacení směsi má svoje limity, sám píšeš, že už ti to "čtyřtaktuje" - pak to i hůř jede, nejde do otáček a nespálené palivo dohořívá ve výfuku. Nejenom, že ti zmodrá chrom na koleně, ale přehřívá se i válec na straně výfukového kanálu.

Naposledy editováno 17.07.2018 09:44:16

(reakce na) Babetta teplota motoru

17.7.2018 v 11:32 | Nahoru | #7
Beranidlo> Toto bolo pekné !

Babetta teplota motoru

1.8.2018 v 12:11 | Nahoru | #8
Važený 0005, řeším teď stejný problém - teplota motoru a její vliv na další pohyb či nepohyb stroje., Babetta po výbrusu a zatím jen 250km. A proto že to mám z domu 2km do kopca s převýšením 87 tak jsem se divil že to nahoře už nejede. Nevím kolik mám naměřit a kde ale našel někde na you tube video o teploměru s čidlem a ten dotyčný ho navrhoval zabodnout do hadičky mezi žebry. Tak jsem zainvestoval asi 400,-, vrazil to tam, displej přivázal na řidítka a zjistil jsem že při tom stoupání a následně i jízdě po rovině to od 170°C pořád stoupá při 180°C už začíná dávat výkon a při 195°C už nejede vůbec zralý na kousnutí - v ten moment nezbývá už nic jiného než kouřová toto bylo i pro Beranidlo. S každým kilomentrem po výbrusu se ale stav zlepšuje. A jak jsem napsal nevím jestli měřím na správném místě a le tam jsem si naměřil mezní hodnoty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta teplota motoru

1.8.2018 v 13:20 | Nahoru | #9
deannawilliam> ????
What is the connection between B.L. Swagger-s jacket and overheating of air cooled Jawa Babetta 210 cylinder head ?
Sorry ! Dont understand.

(reakce na) Babetta teplota motoru

1.8.2018 v 15:21 | Nahoru | #10
Eastrider> Ptáš se robota, proč píše, jak ho naprogramovali?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nefunkční tachometr babetta 210 Babetta 210, Babetta 225, Babetta 215 pitbikeros 4 12.4.2024 v 21:25 pitbikeros
Babeta 210 vyčištění nádrže Babetta 210 Bluecz98 7 12.4.2024 v 21:12 pitbikeros
Babetta vynechava, už nevím co s tím Babetta 210 Martinkun 6 12.4.2024 v 09:09 JAVR
Postih za jizdu na babette bez rp Babetta 210, Babetta 207, Babetta 225 Babetta-Sam 10 12.4.2024 v 08:02 ramlik
Špatné řazení Babetta 210 GreenBean 17 29.3.2024 v 19:35 Kohlstein


TOPlist