Pádové protektory ve formě klasických hříbků nebo sliderů by byly umístěny na mechanismu, umožňujícím jejich rychlé vysunutí do stran o nějakých 10 - 20 cm (krátká teleskopická tyč z pevného materiálu, procházející příčně rámem).
V normálním stavu by byly protektory zasunuté, tzn. jen málo přečnívající přes šířku motoru. Aktivaci systému by řídilo náklonové čidlo při překročení maximálního limitu náklonu, pohyb výsuvné části s protektorem by zajišťovala pyrotechnická slož (podobně jako u airbagů). Fixaci mechanismu ve vysunuté poloze by zajišťovaly obyčejné ozuby v teleskopické tyči.
Samozřejmě by bylo možné systém zkonstruovat tak, aby se aktivoval jen jeden protektor - na té straně, na kterou motocykl padá. Materiál teleskopické tyče musel být navržen tak, aby v případě těžkého pádu / ve velké rychlosti nedošlo k odlomení výsuvné části s protektorem, ale k jejímu mírnému ohnutí a pohlcení energie.
V optimálním případě by se z motocyklu nemělo dotknout země nic jiného než pláště, vysunutý protektor a (lehce) konec řídítek či stupačka.
Je jasné, že takový systém by nebyl určen pro supersporty ani krosky ale především pro cestovní motocykly a běžné naháče.
Co myslíte - bylo by to realizovatelné?
Jiny pripad. Pad z motorky kluzmo, pred dopadem na zem mi padak prispendli koleno k asfaltu. Taky diky nechci.
Co za skvely napady mas dal?
Katapult na motorku? Brzdny rakety?
Jinak nápad je to dobrý,ale čert ví,jak by to bylo z místem na motorce pro ty mechanismy a vystřelovací patrony.
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Lad22 píše: přesně to mě jako první napadlo, že mi při pádu vjede noha mezi padák a silnici. Au.
Tak noha mezi motorkou a silnicí je blbá vždycky, ať už s padáky nebo bez ...
Ale nikde přece není psáno, že by ten padák musel vystřelovat takovou silou, že by na něch 10 - 20 cm prorazil vše, co mu stojí v cestě!
Klidně by to šlo udělat tak, že se začne vysouvat, sice rychle, ozuby přeskakují á půl centimetru, ale po nárazu na první překážku se zastaví a zůstane v poloze, do jaké se vysunul. Pojistný ventil v teleskopickém mechanismu, nastavený na hooodně malý tlak ...
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
p.a.t.r.i.k.7 píše: to už by byl lepší nafukovací pytel co ti vystřelí z boku motorky
To už existuje, akorát že je to nafukovací vesta na motorkáře.
https://auto.idnes.c...0_222016_motorky_fdv
https://www.motorkari.cz/tema/?t=171130
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Ani ne tyč nebo co, ale takový airbag který pokryje celý bok motorky včetně nohy...... Ale zase bych nechtěl aby mě motorka držela za nohu při šoupání bůhvíkam.
Jo pardon system o kterem jsem psal je ochrana pri prevraceni.....
Proste u motorek k hovnu
poulie píše: Ani ne tyč nebo co, ale takový airbag který pokryje celý bok motorky včetně nohy...... Ale zase bych nechtěl aby mě motorka držela za nohu při šoupání bůhvíkam.
Ten by se prorval o asfalt - a pokud ne, musel by být tak silný (tzn. velký a těžký), že by to zas nebylo k reálnému použití ...
Ty vyskakovací padáky a jejich mechanismus by z hlediska velikosti a váhy mohly být realizovatelné ... pokud by se tedy vyřešila jejich max. rychlost, min. energie a umístění tak, aby nezmrzačily jezdce.
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
1 reakcí na tento příspěvek Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyskakovací padáky - proč to ještě nikoho nenapadlo
Naposledy editováno 16.07.2018 17:39:39
WildOne píše: wedness> Menší možnost rozdrcení nohy těžkými částmi motorky , menší poškození stroje. Při optimálním vysunutí by zbylo více prostoru by mezi blokem motoru a zemí.
kolikrat jsi spadl z motorky? kolikrat ti motorka rozdrtila nohu? :D
ja jsem uz parkrat spadl a kotnik mi rozlouskla prave stupacka, koleno riditko... padak je kvuli neposkozeni motorky, chladice. karteru... nic vic, nic min..
to je tak kdyz ITak zacne premyslet v jinem oboru... kasli na to