bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva
Potřebuji prosím poradit. Koupil jsem Griso 1100 rok 2006.
Při cestě od prodejce se mi rozsvítila kontrolka motoru. Po zadání diag. kódu do př. štítu mi diagnostika ukázala kód na lambda sondu. Prodejce mi ji sehnal a po instalaci se kód závady opakuje.
Při demontáži původní lambda sondy jsem si všiml, že je nadměrně povrch lambdy černý od výfukových plynů (i při akceleraci je vidět za výfukem černo).
Vyměnil jsem tedy vnější i vnitřní zapalovací svíčky, ale závada se opakuje. Připojil jsem diagnostiku Guzzidiag a na napětí lambda sondy se nedostanu před 200 mV (tedy chudá směs), na vlastním napětí sondy je ale cca 800 mV (tedy bohatá směs). Vodiče mezi lambdou a ECU jsou OK (cca 1 Ohm). Zdá se tedy, že je jednotka vadná, nebo má upravený software (má nastaveno aby hlásila stále chudou směs = více paliva do válce).
Nemáte s tímto nějakou zkušenost, případně, nevíte kde stáhnout originální software ECU abych ho tam zkusil nahrát?
Uloženo je DTC P0301 a není funkčí regulare volnoběhu (cívky motorku mají cca 50 ohmů a reaguje ventil na přívod napětí).
Předem moc díky.

Naposledy editováno 12.07.2018 16:37:09

2 reakcí na tento příspěvek Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2018 v 17:49 | Nahoru | #1
Rád přispěju radou, ale zdá se mi, že mícháš více otázek dohormady.
Číslo softwaru vidíš hned po připojení diagnostiky ve spodním okně, pro Griso 1100 existuje 2229GRS1102 (03) nebo 2230GS08, software si stáhni a ulož, když mi ho pošleš, zjistím jestli odpovídá originálu, někteří tuneři se neobtěžují vlastní úpravy odlišovat jiným označením, originální SW buď mám nebo seženu.
Pro sledování funkčnosti lambda sondy si v GuzziDiag vyber parametry napětí sondy, lambda integrator a lambda regulace. Na zahřátém motoru a cca 3 min po startu by měla regulace skočit z 0 na 1 a integrator ukazovat kladné nebo záporné % korekce 1-25, napětí sondy 40-220 mV (4xméně než skutečnost). Integrator a napětí nejsou stálé, ale typicky se stále mění. Když se integrator dlouhodobě drží na 25%, bere to jednotka jako chybu regulace a zaznamená závadu. Třeba při vypáleném těsnění svodu výfuku sonda indikuje přebytek kyslíku ve spalinách a jednodtka zvyšuje palivovou dávku až k +25%, více neumí.
Neexistuje taková úprava softwaru, aby sonda stále hlásila chudou směs a jednotka obohacovala, to se dá v SW zařídit jinak. Co se týká regulace volnoběhu, radši to nech na jindy.
Geloš

Naposledy editováno 12.07.2018 17:50:01

Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

Skvělá odpověď, děkuji! 12.7.2018 v 21:13 | Nahoru | #2
Já bych si dovolil poradit sehnat někoho kdo dělá,umí Rexxer-a a přehrát mapu.Na jejich stránkách bys měl zjistit jestli to s tvou řídící jednotkou půjde A kdyby jsi neměl daleko do Lipnika nad Becvou (třeba cesta okolo) tak by se dalo něco domluvit.

(reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

16.7.2018 v 09:30 | Nahoru | #3
geloš> Moc děkuji za rady. Překvapujeme mě hodnota lambda sondy na Guzzi Diag, je opravdu max cca 200 mV, přičemž na multimetru na sondě měřím okolo 800 mV. Myslel jsem si, že je toto závada. Popravdě nechápu, proč by to tak mělo být. Je ale pravdou, že na youtube, kde se ukazuje použití GuzziDiag jsou takové hodnoty (do 200 mV) zobrazovány. Pokud je to tak, jsem na začátku :) Udělám dnes nahrávku jak videa, tak sw a pošlu.Ještě jednou díky za pomoc a rady. M.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

16.7.2018 v 22:55 | Nahoru | #4
geloš> posílám stažený s/w z jednotky https://uloz.to/!ge...WFq/zaloha-griso-bin
Prosím o kontrolu, zda je origo. Případně o zaslání origo verze.

Po stažení S/W jsem ještě zkusil změnil nastavení CO2 trimeru na mínus 10 a během kratší jízdy se závada lambda sondy neukázala. Zítra pojedu delší trasu. Posílám video aktuálních dat. Zajímavé je, že po seřízení dorazu klapky se rozběhla i regulace volnoběžných otáček.
https://photos.app.goo.gl/8mrY84dsE2dTuhhn6

Předem moc děkuji za váš čas a cenné rady.M.

(reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

Skvělá odpověď, děkuji! 18.7.2018 v 07:15 | Nahoru | #5
MT188> Pokud ti jde nastavit hodnotu CO trimeru, tak je podle mě v mapě lambda vypnutá. Protože jinak je tahle hodnota vyšedivělá a nejde změnit, určuje si jí řídící jednotka. Takže určitě by to znamenalo, že do mapy někdo šahal a lambdu zakázal.

Naposledy editováno 18.07.2018 07:15:58

2 reakcí na tento příspěvek Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

18.7.2018 v 09:24 | Nahoru | #6
Stažený software je naprosto originální, verze 2229GRS1102. Můžu ti poslat novější 2230GS08, jen mi sděl přes PM svůj mail.
Lambda regulace je nyní aktivovaná, tzn. CO trimmer je odpojený a asi jsi dělal něco jiného.
Co myslíš seřízením dorazu klapky? Dělal jsi něco v diagnostice nebo jsi opravdu sahal na dorazový šroub na levém tělese klapky?
A ještě co přesně myslíš regulací volnoběžných otáček?
Na videu mě zaujaly dvě věci :
- lambda integrator se ti stále drží na vysokých záporných číslech, -25% je maximální možná hodnota, toto je příčina indikace závady lambda sondy,
není to myšleno jako závada samotné sondy, spíš jako že regulace jede naplno a stejně nedosahuje požadované bohatosti
- hodnota throttle 5,8° není v pořádku, zatím ale radši nenapíšu více než si vyjasníme můj dotaz k seřízení dorazu klapky.

Jsem rád, že diskuse pokračuje, trochu jsem se lekl, že to tu usnulo.

A ještě k Rexxeru, z osobní zkušenosti říkám, že radši ségru v bordelu než Rexxer mapu do Guzzi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

19.7.2018 v 10:24 | Nahoru | #7
geloš> Když jsem motorku kupoval, ukazoval mi prodejce jak seřizovat volnoběžné otáčky a otáčel šroubem na levé straně tělesa klapky ( s tím, co je zabarvený a nemá s ním pohybovat). Takže jsem s tímto šroubem pohyboval tak, abych docílil stejných otáček na volnoběh při studeném i teplém motoru cca 1200 rpm. Teď bych řekl, že volnoběh je O.K. a že funguje i regulace otáček (ventil pod nádrží, který pouští vzduch navíc z airboxu). Je poznat, že si umí jednotka zvýšit otáčky, pokud je potřeba. Funguje už i test ventilu přes Guzzidiag při nastartovaném motoru (mírně se zvyšují a snižují otáčky motoru).
CO trimmer jsem změnil z 0 na -10. Od té doby se mi zatím závada na lambda sondu neuložila. Tento víkend pojedu na delší trasu, tak uvidím.
Upravil jsem tedy: 1) nastavení dorazu klapky a 2) nastavil trimer na -10
Díky za rady, email jsem Ti poslal.

(reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

19.7.2018 v 12:05 | Nahoru | #8
geloš> Já si to zatím v Milušce chválím A dotyčný co mi mapu přehrál má Rexxera v Grisu a jede mu to jak fík

(reakce na) Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

19.7.2018 v 13:50 | Nahoru | #9
MT188> To je pěkný cirkus. Dorazovým šroubem klapek se nemá hýbat, volnoběh se udržuje krokovým motorem obtokového ventilu. Volnoběh byl před tvými zásahy moc nízký nebo vysoký? Tipnul bych že nižší, přiotevřel jsi klapky a proto teď TPS (Throtlle) ukazuje více než by měl. Dá se sice diagnostikou resetovat, ale to slouží pouze k vyrovnání malých rozdílů elektrického odporu potenciometru a ne k nastavení nového počáčetního bodu po natočení klapek.
Další záhada pro mě je, že nastavuješ CO trimmer a přitom máš v softwaru aktiovanou lambda regulaci. Aspoň. že to děláš do záporných hodnot, to je to co se jednotka snaží dělat sama lambda integratorem. Vlastně by jsi teď mohl na diagnostice sledovat odezvu svých zákroků, na videu ti běhá hodnota integratoru -15% až -25%, běžně hodnota osciluje spíše jednociferně, kladná i záporná.
Jestli motor drží dobrý volnoběh, jede hladce na malý plyn a nevyskakuje závada, asi bych to takto nechal. Novější mapu s komentem ti pošlu.
Geloš

Griso 1100 - příliš bohatá směs paliva

23.7.2018 v 13:32 | Nahoru | #10
Tady v tom fóru je popsáno jak synchronizovat (sice pro Stelvio, ale u tebe to bude stejné)
http://www.guzzitech...ies-stelvio-8v.9082/

Volnoběh si pak řídí motorka sama podle software, takže určitě nezvyšovat dorazem, nebo obtokovým šroubem.

Kdyžtak pomůže překladač. Hlavně je tam popsáno na, které šroubky šahat a na které ne.

Jinak co se týče ramapu řídící jednotky, tak doporučuji www.griso.org, mám od toho kluka už dvě mapy a maximální spokojenost. Motorka jede krásně a je lepší i spotřeba. Cena taky přijatelná a co je hlavní, je s ním domluva tak ti mapu upraví podle aktuálního stavu. Podle zahraničních fór je to vyzkoušený a funkční. V nabídce na webu nemá všechny mapy, ale stačí mu napsat přes kontaktní formulář a ozve se.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nastavení zadního tlumiče Moto Guzzi Griso 1100 dzarmil 16 17.11.2023 v 15:53 fidooo
Utahovací moment Moto Guzzi Griso 1100 Kalut 3 25.6.2023 v 20:20 Kalut
Problém se startováním Moto Guzzi Griso 1100 Kalaš 13 21.10.2022 v 12:59 Kalut
Mazání kardanu a drážkového hřídele... Moto Guzzi Griso 1100 Tentum 18 10.4.2022 v 19:37 catmanPV
Moto Guzzi Griso 1100 Moto Guzzi Griso 1100 dzarmil 22 29.8.2020 v 04:48 Kubajzz


TOPlist