Mám problémy s přihlášením motorky s papírama ješte z NDR.
Motorku jsem koupil s tím pocitem že jsou papíry platné a motorka pujde bez problému přihlasit na bíle značky.
Problém nastal když jsem to šel přihlásit na ůřad. Chlápek mi řekl že mi to nepříhlásí .. prý potřebuje EU techničák. a řekl že mám 3 (4) způsoby jak to vyřešit.
1. motorku přihlásit na veteránský papíry- což nehci.
2.Od 1.7.2018 by prý měly vyjít nějaká vyhláška která by tento problém umožnila vyřešit a mělo by to jít přihlásit. Vyhláška samozdřejmě nevyšla ....
3. Zajet na německý úřad kde by to neměl být problém ... papíry jsou totiž jen v depozitu. Pro Němce je to prý platný doklad. Oni by mě prý vystavily papíry na základě kterých by to on tady mohl v Česku přihlásit. To je pro mě zatím poslední možnost
4. Řekl mě něco ve stylu.... Já ti to nepříhlásím ale někdo jiný (hloupější) by mohl. A tak se ptám - Nevíte kde a na jakým úřadě by mě to přihlásily ?
Popřípadě budu rád když mi řeknete jakou zkušenost s tímto máte Vy.
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Poblémy s přihlášením motorky z NDR
jediná otázka na úřadě byla jestli to stačí druhý den ráno.
1 reakcí na tento příspěvek Poblémy s přihlášením motorky z NDR
Bohužel, osobně se domnívám, že po sloučení NDR a NSR si každý východní němec musel postupně vyměnit všechny doklady za spolkové, včetně přeregistrace vozidel...kdo tak neučinil v zákonné lhůtě tomu vozidlo zaniklo a doklady jsou dnes neplatné, tedy k ničemu....
Podobným způsobem přeregistrovávalo Slovensko auta s registrační značkou s logem matice slovenské na značky a
logem EU, kdo se v zákonné lhůtě nepřihlásil tomu auto zaniklo
Naposledy editováno 11.07.2018 19:45:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poblémy s přihlášením motorky z NDR
NDR nikdy nebylo členským státem a NDR doklady dnes nikdo nikde neakceptuje, protože NDR neexistuje....
CRF1000 píše: lichořešnice> to není dobrý příklad, polsko je členským státem a vždy bylo polskem a pokud si ponechalo v platnosti staré papírové doklady, bude je akceptovat celá EU, stejně tak jako akceptují naše staré papírové knížky z 50 let, kde je ještě kolonka, kam se psalo povolání držitele vozidla - řezník...
NDR nikdy nebylo členským státem a NDR doklady dnes nikdo nikde neakceptuje, protože NDR neexistuje....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poblémy s přihlášením motorky z NDR
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poblémy s přihlášením motorky z NDR
Když to řeknu stručně...každý členský stát měl poskytnout Bruselu vzory platných registračních dokladů...a Brusel je následně poskytl všem členským státům...SRN poskytla Bruselu pouze vzory, kde je poslední - evropský typ dokladu a navíc českému MDCR ten předposlední....Takže jak české ministerstvo tak česká i evropská registrační místa mají k dispozici pouze vzory dokladů, používaných v SRN...s tím že jde o vzory doklaldů které jsou v SRN platné
Nejde tedy vůbec o problém českého registračního místa, pokud jsou staré socialistické doklady platné, měla to SRN sdělit Bruselu a dát všem členským státům k dispozici příslušný vzor...a pokud náš zákon číslo 56/2001 Sb. používá pojem "jiný členský stát", který definuje jako státy EU, státy dohody o EHP a švýcarskou konfederaci, tak je snad i malému chlapci jasné že to není NDR. A proto nelze použít postup o přeregistraci....pouze postup schvalování....a ten jsem vyčerpávajícím způsobem popsal....
kdyby chtěl český zákonodárce ošetřit případnou transformaci NDR a NSR na SRN, nebo rozpad jugoslávie a vznik novách členských států a následní uznávání dokladů...ošetřil by to nějakým textem v přechodných ustanoveních, napsal by tam například že po dobu 3 let se budou uznávat doklady NDR, nebo Jugoslávie.
bud předložíš doklady v SRN nebo získáš potvrzení od výrobce že typ motocyklu byl schválen v některém z členských států a požádáš o schválení
no a když jsem někdo další napíše že to jde, tak mu dej ty doklady at ti to rovnou přihlásí bez schvalování, já celou dobu tvrdím že to nejde
Naposledy editováno 11.07.2018 21:38:43
CRF1000 píše: KTM_sx_125> pokud je to pravda, tak by to šlo na nejbližším německém registračním místě...nebo na míéstně příslušném registru historických vozidel..
Když to řeknu stručně...každý členský stát měl poskytnout Bruselu vzory platných registračních dokladů...a Brusel je následně poskytl všem členským státům...SRN poskytla Bruselu pouze vzo..............
evidentně víš o čem mluvíš, o tom žádná. tohle není můj obor a dělá mi to kamarád.
za mě bych to ještě zkusil na jiném úřadě, protože vím, že co okres to jiný názor.
1 reakcí na tento příspěvek Poblémy s přihlášením motorky z NDR
Navíc můžeš si požádat o oficiální stanovisko Ministerstvo dopravy....
Mě úplně normálně přihlásili motorku, která neměla z pohledu našich zákonů (dle toho co píšeš) žádnej techničák. Jen kartičku podobnou jako má Babetta, kterou vyplňoval prodejce stroje (moto do 50ccm a 45km/h) a na úřadě nikdy nebyla. Výměnou za to jsem dostal klasickej velkej a malej techničák.
Je to ale zase už cca. 8 let, kdy ještě nebyl ani novej registr vozidel a všechno šlo nějak udělat (ale tohel bylo ofiko, bez jakýchkoliv mimosystémových pomocníčků).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3867, 3868] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116011 | Dnes v 22:04 Jirka4137 |
Replikový karburátor jawa Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 350/361, Jawa 350/360 pan... | Jirk_K | 3 | 4.3.2024 v 22:59 kokoška. |
Turecké výfuky JAWA Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | anton_ | 6 | 19.2.2024 v 07:14 cmiral |
na fichtlu přes rakousko Jawa 50/23 Mustang, Jawa 350/354 Kývačka | Matmote123 | 24 | 17.1.2024 v 19:44 Frantas |
Rok výroby mororu Jawa 350/354 Kývačka | jawari | 1 | 26.11.2023 v 23:17 Kohlstein |