chtěl bych se zeptat zejména místních uživatelů, případně lidi co s tím mají nějakou zkušenost.
Jedná se o výměnu předních vidlic na FZ1 (rv.09), zvažuji tuto možnost, ale chci vybrat asi to nejlepší co se dá sehnat za normální peníze. Neuvažuji o WP, Ohlins apod., jedná se o alternativu která by mohla být např.: R1, ZX10R apod.
Ideální stav je takový, že se vymění pouze celá vidlice a zbytek zůstane (kolo,osa,kotouče, brýle)
Co jsem našel tak mi sedne "asi" R1 (04-06), ale celkové délka je asi o 5mm menší...
Pak R1 07-08 ty jsou zase větší, ale řešil bych pouze že by se utopili v brýlích, ale zase si nejsem jist jestli by mi to sedlo s osou kola, nebo na rozměr kotouče.
Tady je taková pěkná tabulka, ale jak je to ve skutečnosti by mě zajímalo víc
Díky
Naposledy editováno 01.02.2019 06:46:07
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Sonicek píše: assassin> Já jsem zase věděl, že tam budeš, ale nevím jak tě poznat, takže jsem s Tebou nemohl ani pokecat...tak snad příště
Jezdím na krosce, myslim, zes mi pomáhal oblikat kombi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Sonicek píše: assassin> kluků co tam jezdilo na motárdech a kroskách tam bylo povíc, ale je fakt, že oblíkat kombu jsem pomáhal jen jednomu člověku je to zvláštní, ale tak nějak jsem měl tucha že jsi to ty
Me to došlo az kdyz jsem Te videl nasedat na fz1 :D SM bez svetel tentokrat jen 2, z toho jedno byl pitbike :)
řekl jsem si, že když už mám ten předek hotovej, tak udělám i něco podobného se zadním tlumičem.
Nejprve jsem spekuloval, zda použít zadní tlumič přímo na Fz1 třeba ohlinse nebo podobně, pak dál v kurzu byla varianta oem tlumiče z R1 (04-06), ale u toho tlumiče je jedna taková nevýhoda a to je, že je kratší cca. o 20mm než oem FZ1 a musel bych nechat udělat někdo toho ( https://www.instruc...pter-for-Fz8-How-to/ )
Při dalším hledání jsem narazil na něco co mi připadlo, asi jako nejvhodnější varianta. A tato varianta je tlumič z R1 (2015-2018), podařilo se mi sehnat fungl novej z R1 co šla na okruh a majitel ji dopřál to nejlepší v podobě TTX ohlinse , takže mu v tu chvíli byl OEM na prd.
Výhodou tohoto tlumiče, když pominu, že se v podstatě jedná o jeden z nej oem tlumičů tak má stavitelnou délku (resp. rozteč otvorů), takže v základu je 315mm a na FZ1 potřebujete 320mm, takže stačí povolit matici u spodního uložení, a krásně si nastavit délku jakou potřebujete. ( Abych docílil co nejpřesněji rozměru 320mm, tak jsem aretoval otvory na plocháč a na který jsem navařil kulatinu o prům.10mm, přidám výkres:
vše pak dotáhl a bylo hotovo, rovnou jsem nastavil tlumení do originálu, abych pak nemusel zase upravovat na moto dodatečně.
Jediná věc, která je ovšem blbá je ta, že tam kde byl dříve regulátor, je dnes rezervoár tlumiče, takže musite vymyslet kam s ním. Nejprve mě napadla varianta dát regler jak mají FZ8 (verze s ABS) a to na bok motoru viz.foto :
Ale na tomto místě mám již klín pod motorem a musel bych upravovat lešení a samotný plast,takže jsem včera seděl v garáži a vymýšlel jak to udělat, aby to zůtalo na stejném místě a přitom byl regulátor dobře chlazenej. Dneska Vám hodím foto jak to bude hotové, je to zatím zkouška tak uvidíme. Kdybych neměl servo tam kde je, a raději koupil servoelinátor, tak jsem nemusel řešet takovou věc a bylo by tam daleko více místa pro nějaké lepší varianty.
Zatím přikldám foto ze začátku experimentu.
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Nějaké tipy co dál? Chtěl bych ještě sehnat upravené hrdla sání, nebo koupit jedny oem a dva krajní na prasáka uřazat
Taky samotné klapky, nechat vypálit na laseru a to s tím, že budou mít vrchní klapky menší průměr a tím pádem lepší plnění...
Jinak po vánocích nová řetězová sada a pokud to půjde dobře, tak koupím QS, ale nevím jestli je to na tuto převodovku zrovna šikovné řešení...
Co Vás ještě napadá?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Sonicek píše: No popravdě jsem tápal jak to udělat, aby to trošku stálo za to. Nevím jak moc se to tam bude chladit, ale to poznáme...kdybych tam neměl servo, tak je tam dost prostoru pro lepší řešení. Použil jsem původní držák, ale proti originálu jsem musel dát regler na vrchní stranu, tím pádem jsem šel cca. od 30mm nahoru. Kdybych to dělal podobně jak jsem viděl na netu, tak se musí všechno svařovat, zbytečně složitě upravovat a bude +- stejné.
Nějaké tipy co dál? Chtěl bych ještě sehnat upravené hrdla sání, nebo koupit jedny oem a dva krajní na prasáka uřazat
Taky samotné klapky, nechat vypálit na laseru a to s tím, že budou mít vrchní klapky menší průměr a tím pádem lepší plnění...
Jinak po vánocích nová řetězová sada a pokud to půjde dobře, tak koupím QS, ale nevím jestli je to na tuto převodovku zrovna šikovné řešení...
Co Vás ještě napadá?
Upravit/vylepšit se dá téměř vše. Je to jen otázkou toho, kolik chceš investovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Co říkáte na řetězovou sadu, kdy bude upraven poměr zubů -1,+2 ? Nebude to už moc, nebo bud zase větší sranda, maximálka kolem 250-260, to přece musí bohatě stačit ne? Tento rok chci hned z jara na brzdu, nechám udělat flast oem jednotky a PC asi kopnu do prdele....viděl jsem takto odladěné Fz1 jen s výfukem a filtrem a ukazalo to kolem 170 koní
První foto - Originál VS po všech úpravách (svody + filtr)
druhá foto: to je neodladěná motorka vs odladěná při stejném setupu ( svody + filtr)
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Flash ecu vs PC zni dobre. Lehci a elegantnejsi reseni... A pepos myslim vi co dela
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Sonicek píše: BlackSabbath> tak nějak normálně ještě mě napadlo dát jiné těsnění pod hlavu, ale motor jsem měl rozhoženej loni..takže se mi to nechce zase dělat
Co říkáte na řetězovou sadu, kdy bude upraven poměr zubů -1,+2 ? Nebude to už moc, nebo bud zase větší sranda, maximálka kolem 250-260, to přece musí bohatě stačit ne? Tento rok chci hned z jara na brzdu, nechám udělat flast oem jednotky a PC asi kopnu do prdele....viděl jsem takto odladěné Fz1 jen s výfukem a filtrem a ukazalo to kolem 170 koní
První foto - Originál VS po všech úpravách (svody + filtr)
druhá foto: to je neodladěná motorka vs odladěná při stejném setupu ( svody + filtr)
Proč ne, jestli se ti do toho chce...Ale rovnou bych dal jiný vačky atd., když už v tom budeš Každopádně to pak musíš samozřejmě naladit a to nebude úplně zadarmo. K zubům ti toho moc neřeknu na téhle motorce, ale určitě budou nějaký fóra, kde budou přímo zkušenosti uživatelů. Já osobně dám příští řetěz 520tku. K tomu výkonu - není to nějak moc? Já jen, že jsem kdysi četl v Motohousu, že tam měli na dlouhodobej test FZ a origo má mít myslím 150 koní, ale neměl to ani jako nová motorka (která to taky má, že) Takže mně přijde zajímavý z toho dostat jen filtrem a výfukem (se svody) 170...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
No já bych taky chtěl dát profil 55, ale budu dělat STK, takže bych pak musel zase přehazovat a jinak s 55 má moto takové divné chování, a to jsem zkoušel ještě když jsem měl oem předek, teď mám z R1 a ty jsou o 5mm kratší, takže se obávám, že by to bylo ještě horší jak předtím.
Taky jsem koukal na 520, ale co uvadějí v tabulkách tak z hlediska nájezdu to nebude asi ideál, na závodním stroji to nikdo asi řešit nebude, ale pokud plánuji x-tisíc km, tak myslím, že 525 bude dostatečná. Jaký řetězové sedy berete? Mám stále origo, na gixeru jsem jedzil DID a teď koukám na ČZ, myslím, že tam asi nebude moc velkej rozdíl...jak to vidíte vy?
Co se týče kol, tak jedny se mi líbí, mám výhodu že tam dostanu kola jak z R1 tak z R6, jedny PVM jsou teď v DE za tuším 25tis., bude v tom velkej rozdíl? Nikde jsem nenašel bližší specifikaci.
Taky se mi zdá že Pepoš ví co dělá, když jsme se psali, tak to dávalo hlavu,patu. Určitě bych jel k němu, nemám to zas tak daleko a myslím, že v okolí stejně není nikdo kdo by to dělal líp. Ještě Frank, ale ten nebere telefon, a prej posledních pár let už to taky není úplně nejlepší.
Assassine, myslíš že bych na Tebe mohl mít prosbu? Něchtěl by se Ti udělat servoeliminátor na FZ1? Mám schéma, mám peníze...ale nemám člověka co by to udělal Měl jem od Tebe Tre na gixeru a dál o nikom nevím, že by to byl schopný udělat
Sonicek píše: assassin> Já právě aktuálně jezdím -1/0, a guma je v pořádku, takže pokud tam přidám vzadu +2, tak by šel řetěz víc nahoru, takže i tak by to mělo být lepší než stávající stav vzhledem k té vodící gumě ne?
No já bych taky chtěl dát profil 55, ale budu dělat STK, takže bych pak musel zase přehazovat a jinak s 55 má moto takové divné chování, a to jsem zkoušel ještě když jsem měl oem předek, teď mám z R1 a ty jsou o 5mm kratší, takže se obávám, že by to bylo ještě horší jak předtím.
Taky jsem koukal na 520, ale co uvadějí v tabulkách tak z hlediska nájezdu to nebude asi ideál, na závodním stroji to nikdo asi řešit nebude, ale pokud plánuji x-tisíc km, tak myslím, že 525 bude dostatečná. Jaký řetězové sedy berete? Mám stále origo, na gixeru jsem jedzil DID a teď koukám na ČZ, myslím, že tam asi nebude moc velkej rozdíl...jak to vidíte vy?
Co se týče kol, tak jedny se mi líbí, mám výhodu že tam dostanu kola jak z R1 tak z R6, jedny PVM jsou teď v DE za tuším 25tis., bude v tom velkej rozdíl? Nikde jsem nenašel bližší specifikaci.
Taky se mi zdá že Pepoš ví co dělá, když jsme se psali, tak to dávalo hlavu,patu. Určitě bych jel k němu, nemám to zas tak daleko a myslím, že v okolí stejně není nikdo kdo by to dělal líp. Ještě Frank, ale ten nebere telefon, a prej posledních pár let už to taky není úplně nejlepší.
Assassine, myslíš že bych na Tebe mohl mít prosbu? Něchtěl by se Ti udělat servoeliminátor na FZ1? Mám schéma, mám peníze...ale nemám člověka co by to udělal Měl jem od Tebe Tre na gixeru a dál o nikom nevím, že by to byl schopný udělat
Za mě Franka nedoporučuju. Řetěz. sadu mám teď 530 od Afamu. Do čeho půjdu ještě nevím (RK, Tsubaki, Afam,...).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
Tak to by se dalo určitě udělat, těsnění se dá použít toto: 5VY-11181-00-00
- komprese by měla jít na 12,4:1 (origo 11,5:1)
Vačky se dají přehodit ty z R1 (04-06)
No on motor co je v FZ1 se dá docela dobře vyšponovat, není to tak úplná klasika co mají ostatní naháče, prostě ten původ z R1 (20V) nezapře.
Originál má 110kW (150 koní) na motoru, abyčejně tak kolem 138-143 na zadním kole.
Mám komplet systém od arrow, a tam je dle výrobce +7,5Hp, + 11,96 Nm, - 9,13Kg
takže jenom s tímto jsi na motorovém výkonu 157,5 Hp, - k tomu se se upravuje sání (vykuchání takového zůžení v airboxu) + filtr
+ odladění na brzdě, a ono by tam kolem 165 koní klidně mohlo být, to je tak +- 150 na zadním kole.
Nikde na netu jsem nenašel nic třeba o systém ram air directu, myslíte, že něco takového by šlo udělat, resp. Upravit jeden plast na nádrži + udělat vstup do airboxu, nevím co by to obnášelo, ale jen mě to tak napadlo, taková ta nuda v zimě/práci
Sonicek píše: BlackSabbath>
Tak to by se dalo určitě udělat, těsnění se dá použít toto: 5VY-11181-00-00
- komprese by měla jít na 12,4:1 (origo 11,5:1)
Vačky se dají přehodit ty z R1 (04-06)
No on motor co je v FZ1 se dá docela dobře vyšponovat, není to tak úplná klasika co mají ostatní naháče, prostě ten původ z R1 (20V) nezapře.
Originál má 110kW (150 koní) na motoru, abyčejně tak kolem 138-143 na zadním kole.
Mám komplet systém od arrow, a tam je dle výrobce +7,5Hp, + 11,96 Nm, - 9,13Kg
takže jenom s tímto jsi na motorovém výkonu 157,5 Hp, - k tomu se se upravuje sání (vykuchání takového zůžení v airboxu) + filtr
+ odladění na brzdě, a ono by tam kolem 165 koní klidně mohlo být, to je tak +- 150 na zadním kole.
Nikde na netu jsem nenašel nic třeba o systém ram air directu, myslíte, že něco takového by šlo udělat, resp. Upravit jeden plast na nádrži + udělat vstup do airboxu, nevím co by to obnášelo, ale jen mě to tak napadlo, taková ta nuda v zimě/práci
Teorie je jedna věc, realita na brzdě často věc druhá (pokud nejdeš třeba do DK ). Ale třeba to je možné...
Pokud se sání od R1 liší "jen" tím vstupem, tak by teoreticky úprava vstupu ve stylu R1 mohla pomoci. A nebo ještě dát ty hrdla.
Naposledy editováno 10.12.2018 10:37:35
1 reakcí na tento příspěvek FZ1 - náhrada za originální přední vidlice
No já právě nevám, přece jen R1 má trošku jinou airodynamiku a ten nápor má v předná část, já bych musel někam jinam a nápor samostatně funguje od kolika km cca.,200km/hod.? Někde jsem četl, že R1 má trošku lepší ECU, že má X map při různých režimech jízdy a FZ1 má prostě jednu mapu, proto nevím jestli by něco takového tam šlo vůbec odladit...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rozvody Yamaha FZ1 N | Wirri | 3 | 27.3.2024 v 13:16 ja1 |
Zkušenost s Fuel-Cut Eliminator for... Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N | závoďáček-r1 | 11 | 18.12.2023 v 19:22 DeaDDream |
Baterka na fz1n a prohozené póly Yamaha FZ1 N | ondra-krajon | 14 | 22.11.2023 v 20:56 Garides |
FZ1 N 2009 - rotor a stator - amazon Yamaha FZ1 N | luke_87 | 4 | 24.8.2023 v 21:42 slejir |
Brutale 910 nebo FZ1n Yamaha FZ1 Fazer, Yamaha FZ1 N, MV Agusta Brutale 91... | KulímR1 | 28 | 11.8.2023 v 09:41 JollyJoker |