globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: výběr endura pro začátečníka
Potřebuji poradit od zkušených jezdců, vždycky jsem jezdil jen silniční motorky, enduro žádné, nepočítám teda svoji první Aprilii Tuareg 50ccm. Ted jsem malýmu koupil 50ccm čtyřkolku a potřebuju nějaký doprovodný stroj, na kterém se občas i já sám svezu. nemám žádnou extra fyzičku, necvičím, ale zase jsem automechanik, takže uplně né IT crowd :D

podmínky
- abych mohl jet za malým na polních cestách atd.
- abych se mohl sám projet
- abych mohl na cross trať, neříkám že tam budu jezdit nějak pravidelně, ale prostě abych si to mohl projet, tchán je správce jedné tratě tak možnosti mám.
- aby to nestálo kotel
- abych se v tom nemusel vrtat furt, samozřejmě když jednou za 2 roky udělám u 2T válec a píst, tak s tím nemám problém.
- nemám moc času, tak určitě nebudu jezdit furt, muj vozový park mě zaměstnává víc jak dost.
- strašně bych si chtěl zkusit takový rallye styl, třeba jet někam 50-100km po polní cestě, dát si tam svačinu a jet zpátky, nevím jeslti bych na to fyzicky měl, atd.
- chtěl bych něco co fakt "pojede" prostě u čeho za týden neřeknu že to je slaby, třeba VFR800 byla hrozně fajn, ale uvítal bych víc výkonu
- idealně aby to bylo na papírech

Kandidáti
- KTM EXC 200-300 - líbí se mi že to je lehký, agilní, zvuk 2T, jednoduchý na servis, na druhou stranu je to ostrá motorka, furt tomu prý něco je a je prý hodně tvrdá pro hobíka, že mě rozmlátí, dost bud asi i žrát, takže jet na tom někam 100km po polní cestě, nevím nevím, ale zase by se to dalo řešit tím že si vezmu olej a zajedu na benzínku, když to bude mít TP. + designove pro mě nejhezčí motorky :D
- nějaké jiné enduro dle doporučení
- Suzuki DR-Z 400s, na tu jsem dostal doporučení právě od tchána, na netu to taky dost chváli, že hodně vydrží atd, ale prosti té KTM bude hodně těžká, a asi to moc nepojede, ale asi zase idealní na to jet někam dál terénem, a asi bude i hodně usporná.
- nebo si prostě koupit todle
https://www.epitbike...LyEtevhoCiSEQAvD_BwE
nějaká sranda na tom bude, je to nový, a když mě to omrzí tak si mužu připlatit a jít do EXC, DR-Z atd který jsou za 2-3 násobek ceny.

děkuji všem za rady.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

výběr endura pro začátečníka

15.2.2019 v 10:49 | Nahoru | #91
Tak další můj vývoj.. možná budu k smíchu...
včera jsem si lehce projel xr 400r.. fakt jen lehce.. a mile mě to překvapilo.. lehká hravá.. výkon nenadchne.. ale nebylo to zly. Dát dozadu o pár zubu vetší rozetu a pořádné gumy, tak ještě lepší. jen se bojím že ten výkon mi ted akorát vyhovoval.. jako že tak akorát.. nahraně.. necítil jsem rezervu. a to jsem na enduru 8 let nejezdil. Tak se bojím že mi za chvilku přijde slabá.
Ale zase by to byl bezproblémový stroj.
kdyby nekdo vedel o hezké na prodej.. určite dejte vedet.

výběr endura pro začátečníka

15.2.2019 v 11:41 | Nahoru | #92

3 reakcí na tento příspěvek výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 07:03 | Nahoru | #93
tak přišlo jaro a už mě zase svrbí :) se svoji DRZ400E jsem spokojený, je to fantastická motorka, hlavně na naučení, naprosto plynulá gradace výkonu umožnuje jezdit i začátečníkovi a výkon nahoře zase stačí kde čemu, podvozek taky odpustí kde co. pokud s tím nechce člověk jezdit po trati, na to bych si koupil asi něco jiného (nemyslím že by to tam nemohlo,ale spíš je to těžký na nějaké výkony, spíš pro radost). no jo, jenže mě se furt v hlavě honí KTM a 2T, vždycky jsem chtěl pořádnej dvoutakt, v "dětství" jsem jezdil Aprilii tuareg 50 a RS125, a prostě mám dvoutakty rád. no a nějak jsem u kafe objevil z vedlejšího města EXC 300 za 40k, rv2003 a vypadala že uplnej šrot to není, tak si říkám, super, koupím EXC za 40, budu mít ostrou alternativu k DRZ, a kdyby mě ten 2Takt chytl a věděl bych že na to mám, tak si koupím časem nějakou par let starou EXC a zbytek prodám. no jo, jenže jsem 2 hodiny přemýšlel a mezitím zavolal další kupec a EXC je pryč. no a ted mi to furt šrotuje v hlavě, jediny rozumny EXC jsou kolem 80ti, a samozřejmě to nic nebude extra stav, ale podle mě je ve stejnym stavu EXC za 40 stejně jako za 80. Je dobře si splnit sen? nebo s tím praštím po 10min o zem a budu jezdit jen DRZ? na druhou stranu jako BMW fanda jsem vždycky chtěl BMW 645i, ale bylo třeba něco praktičtějšího, tak jsem pořidil 745Li, fantastické auto které ani nic nechtělo, po časem jsem došetřil na 645i a byl jsem strašně zklamaný, prostě jak do toho člověk sedne ze sedmičky, je to jako jít z Blackbirda na fichtla, na druhou stranu ale jsem rád že jsem si splnil sen v podobě 645i, ta pujde ted z domu a já mám další fajfku z mých snů, asi nemusí být každý sen dokonalý, ale hlavně splněný.

(reakce na) výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 07:27 | Nahoru | #94

JaraXRS píše: tak přišlo jaro a už mě zase svrbí :) se svoji DRZ400E jsem spokojený, je to fantastická motorka, hlavně na naučení, naprosto plynulá gradace výkonu umožnuje jezdit i začátečníkovi a výkon nahoře zase stačí kde čemu, podvozek taky odpustí kde co. pokud s tím nechce člověk jezdit po trati, na to bych si koupil asi něco jiného (nemyslím že by to tam nemohlo,ale spíš je to těžký na nějaké výkony, spíš pro radost). no jo, jenže mě se furt v hlavě honí KTM a 2T, vždycky jsem chtěl pořádnej dvoutakt, v "dětství" jsem jezdil Aprilii tuareg 50 a RS125, a prostě mám dvoutakty rád. no a nějak jsem u kafe objevil z vedlejšího města EXC 300 za 40k, rv2003 a vypadala že uplnej šrot to není, tak si říkám, super, koupím EXC za 40, budu mít ostrou alternativu k DRZ, a kdyby mě ten 2Takt chytl a věděl bych že na to mám, tak si koupím časem nějakou par let starou EXC a zbytek prodám. no jo, jenže jsem 2 hodiny přemýšlel a mezitím zavolal další kupec a EXC je pryč. no a ted mi to furt šrotuje v hlavě, jediny rozumny EXC jsou kolem 80ti, a samozřejmě to nic nebude extra stav, ale podle mě je ve stejnym stavu EXC za 40 stejně jako za 80. Je dobře si splnit sen? nebo s tím praštím po 10min o zem a budu jezdit jen DRZ? na druhou stranu jako BMW fanda jsem vždycky chtěl BMW 645i, ale bylo třeba něco praktičtějšího, tak jsem pořidil 745Li, fantastické auto které ani nic nechtělo, po časem jsem došetřil na 645i a byl jsem strašně zklamaný, prostě jak do toho člověk sedne ze sedmičky, je to jako jít z Blackbirda na fichtla, na druhou stranu ale jsem rád že jsem si splnil sen v podobě 645i, ta pujde ted z domu a já mám další fajfku z mých snů, asi nemusí být každý sen dokonalý, ale hlavně splněný.

A o tom to je sny se mají plnit . Jdi a kup si to exc a nemyslím že stav moto za 40 bude stejný jako u moto za 80 to asi né . A hlavně tam bude velký rozdíl v roku výroby a to je hodně znát být tebou stanovým si cenový strop a koukám na exc od r.v.2007 a novější . Já sám jezdím dvoutakt akorát to není ktm ale 300 Gas gas .

výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 07:54 | Nahoru | #95
ta za 40 byla rv 2003, a ty jsou normálně kolem 70-80, a ten člověk s tím prakticky nejezdil, klučina co tydle stroje servisuje říkal že to dlouho neviděl, ale že to je asi v ok stavu, ten člověk evidentě podstřelil cenu při prodeji.
sam to vidím u aut, pěkná sedmička stojí obvykle 200k, ale jde koupit občas i za 100k, a že koupíš za 200k automaticky neznamená že je dobrá, stejně 90 procent jsou vraky a je jedno jeslti za 100k nebo 200k, prostě každej určuje cenu jinak, a spousta lidí má vrak, at už auto nebo motorku, a myslí si co nemá a prodává draho a pak jsou lidi co to maj v super stavu ale nějak si neuvědomujou jak jsou ostatní stroje vraky a prodaj to pak za cenu vraku.
viděl jsem to při koupi VFR800, chtěl jsem motorku na silnici do 70k, objel jsem nějaké Ninje, GSXra, tuším CBR, no prostě jsme sedli par kluků do auta a jezdili do motorky k motorce, většinou prohlídka nezabrala ani 5 min, přijedem, tady to je, má to nádrž z toho, výfuk z toho, říditka tam z toho, tady je páčku, to zmáčknete a pak to tady zatlačíte, todle posunete, 2x si prdnete a můžete startovat. a tam jsou speciální karbecy a proto to tak škube, no a pak je tam speciální tryska, že to není třeba přetryskovat, taková univerzální, na všechny podmínky :D
a pak přijedu k VFR800, asi za 50, někdo si vzpoměl že ji má doma, přijedu tam, motorka ve stodole, špinavá jak prase, resp zaprašená jak prase, zaskládaná 20ti věcma, po vyprostěni ale vykouklo nádherný VFR, nezničený, nesvařovaný, nezbastlený, v suprovým stavu, a prostě skvělej kup, umylo se to a byl to jak nový.
takže ono to není uplně o penězích, ale jasně že nějaká dvouletá EXC bude jinde, ale jeslti koupím 2003 za 40, nebo 2004 za 80, tam nebude rozdíl. radši koupit stejný rok za mín a těch 40 do toho třeba dát, samozřejmě pokud to nebude vrak.

Gas gas jsem taky chtěl, jenže mi kamarád říkal že ted je trochu problém s dílama, na druhou stranu je to stejně, stejně není oranžovej, a já vím že bych koupil Gasa, a zas bych čuměl po KTMkách :D :D prostě to musí být KTM.
otázka jeslti to musí být 300, nebo stačí 200 nebo 250, abych si zas neříkal, mám 200, sakra mohl bych mít 300.

(reakce na) výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 07:55 | Nahoru | #96
JaraXRS> Tady trochu bacha! DRZ400 je výborná, stará, motorka. S měkkým podvozkem a vláčným motorem, což je na hoby enduro super!
Ale snad žádné motorky neprošly tak rychlým a radikálním vývojem jako 2T-300(250) endura... před 15ti lety to byla "sviňa arabská" s neovladatelným, agresivním motorem, odvozeným z MX a svět byl přesvědčený o brzkém vyhynutí a jediné, správné budoucnosti endura ve 4T... cca před 8-10lety s růstem popularity extrémního endura, nastal prudký vývoj a dnes, je velký enduro-dvoutak lehoučký stroj s hravou geometrií, se silným spodkem od volnoběhu, krásně hladkým průběhem motoru, bez agresivních skoků... a platí že čím mladší kus osedláš tím je "skokově" lepší ... ale 15let starý model, byť ho uvedeš do slušného technického stavu, bude spíš zděšení a odrazení od 2T....

3 reakcí na tento příspěvek výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 08:03 | Nahoru | #97
takže potom něco takového starého 7 let?
akorát ten rozpočet je uplně jinde.

https://motorky.bazo...ory-edition-2012.php

(reakce na) výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 08:16 | Nahoru | #98
JaraXRS> tenhle kus nemá startér ... tříkilo na dvoře nebo na rovné louce natočíš hravě, ale ve výjezdu, opřený ramenem o strom, je startér božííí skoro nutnost...
Enduro je v obrovské popularitě a 300/2T chce "každý"... bohužel tomu odpovídají až nesmyslné ceny ojetin a (ne)nabídka na trhu a když se slušná bazarovka v inzerci objeví, zmizí v řádech hodin....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 08:19 | Nahoru | #99
JaraXRS> 250 je hravějsí než 300. Krouťák má 300 výrazně větší, ale někdy se projevuje silným brzděním na kole, občas mi to trochu vadí.
Na druhou stranu 250 více potřebuje spojkovat, takže je spíš pro jezdce kterého baví s motorkou aktivněji pracovat, tak 300 je trochu víc do kladiva kde otočíš plynem a motor to pobere. U 250 prakticky nehrozí bloknuti kola, u 300 už jo.
Při technickém ježdění mi u 250 nikdy nechyběl výkon, když mi něco nevyšlo tak jen skrz špatnou práci s řazením a spojkou (mám 100 kg).
Oboje má hodně do sebe, určitě bych nezatracoval ani jedno. Teď bych si třeba zase raději vzal 250 :) připadá mi, že díky menší váze mě míň utahala než 300. Takové horské kolo s motorem :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 08:33 | Nahoru | #100

PetrXX píše: ...... raději vzal 250 :) připadá mi, žedíky menší váze mě míň utahala než 300.....



Dá se s tebou i částečně souhlasit... jen tady jsi vedle, 250 má u KTM, HUSQ, BETA aj. v podstatě na gram stejnou váhu i hmotu kliky jako 300...

(reakce na) výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 08:38 | Nahoru | #101

JaraXRS píše: tak přišlo jaro a už mě zase svrbí :) se svoji DRZ400E jsem spokojený, je to fantastická motorka, hlavně na naučení, naprosto plynulá gradace výkonu umožnuje jezdit i začátečníkovi a výkon nahoře zase stačí kde čemu, podvozek taky odpustí kde co. pokud s tím nechce člověk jezdit po trati, na to bych si koupil asi něco jiného (nemyslím že by to tam nemohlo,ale spíš je to těžký na nějaké výkony, spíš pro radost). no jo, jenže mě se furt v hlavě honí KTM a 2T, vždycky jsem chtěl pořádnej dvoutakt, v "dětství" jsem jezdil Aprilii tuareg 50 a RS125, a prostě mám dvoutakty rád. no a nějak jsem u kafe objevil z vedlejšího města EXC 300 za 40k, rv2003 a vypadala že uplnej šrot to není, tak si říkám, super, koupím EXC za 40, budu mít ostrou alternativu k DRZ, a kdyby mě ten 2Takt chytl a věděl bych že na to mám, tak si koupím časem nějakou par let starou EXC a zbytek prodám. no jo, jenže jsem 2 hodiny přemýšlel a mezitím zavolal další kupec a EXC je pryč. no a ted mi to furt šrotuje v hlavě, jediny rozumny EXC jsou kolem 80ti, a samozřejmě to nic nebude extra stav, ale podle mě je ve stejnym stavu EXC za 40 stejně jako za 80. Je dobře si splnit sen? nebo s tím praštím po 10min o zem a budu jezdit jen DRZ? na druhou stranu jako BMW fanda jsem vždycky chtěl BMW 645i, ale bylo třeba něco praktičtějšího, tak jsem pořidil 745Li, fantastické auto které ani nic nechtělo, po časem jsem došetřil na 645i a byl jsem strašně zklamaný, prostě jak do toho člověk sedne ze sedmičky, je to jako jít z Blackbirda na fichtla, na druhou stranu ale jsem rád že jsem si splnil sen v podobě 645i, ta pujde ted z domu a já mám další fajfku z mých snů, asi nemusí být každý sen dokonalý, ale hlavně splněný.



... nene... JaraX na motorce??

Tak jedine G650 Xchallenge!

(reakce na) výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 08:38 | Nahoru | #102
JaraXRS> mírně přehlížená a tím levnější a s větší nabídkou je BETA-300, po domácím doladění, velmi slušné moto, je i mírně drobnější, což může být výhodou pokud nemáš extra dlouhé nohy. Jen u Bety bych vynechal 250, tam je rozdíl, dík časování válce, vcelku hodně znatelný, spíš nepříjemným směrem...

(reakce na) výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 09:45 | Nahoru | #103

PETARDAK píše: Dá se s tebou i částečně souhlasit... jen tady jsi vedle, 250 má u KTM, HUSQ, BETA aj. v podstatě na gram stejnou váhu i hmotu kliky jako 300...


Tak asi fakt jen pocit :)
Takže to je o menším tahu a brzdné síle na kole.
Každopádně oboje jsou úžasné stroje.

výběr endura pro začátečníka

9.3.2019 v 12:12 | Nahoru | #104
250 a 300 je úplně stejný co se váhy motoru atp týká, jednu dobu když byl Mega hlad po 300 a nebyly se dávalo k 250 válec z 300 aby si to mohl dotyčný předělat
A exc 200 je super akorát vychází ze 125 takže tolik nevydrží jako 250/300

výběr endura pro začátečníka

22.3.2019 v 07:59 | Nahoru | #105
Medwed : já jezdil mota od základky, fichtle, Aprilia Touareg 50, 80, Aprilia RS 125, Honda VFR800, a plus spousta pujčených strojů, nejradši mám S1000RR, ale do provozu nechci s dětma.

je tu někdo na střední moravě kdo mi na 15min půjčil EXC300 ? samozřejmě za nějaký revanž, uplata, svezení v nějakém BMW autě, nebo zapůjčím DRZ400, furt nějak přemýšlím jeslti do té KTM jít nebo ne.

na Betu jsem se taky díval ale kusy s papírama moc nejsou a navíc není oranžová :D
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
pitbike 125 zvýšení vykonu Čína Pitbike pitbikeros 1 14.4.2024 v 14:47 karavanista
Red Bull polepy KTM EXC 250 EXC-Rider96 12 8.3.2024 v 13:18 TomasNBK
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 Norous123 28 22.2.2024 v 13:05 premikp
Umístění regulátoru, spojka [1, 2] Suzuki DR-Z400S Fic6 31 31.1.2024 v 16:06 Jenik789
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... jirka-čz 28 26.1.2024 v 09:46 Metric


TOPlist