globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Namazané zadní kolo
10.7.2018 v 12:06
Důvodem smrtelného pádu Williama Dunlopa bylo údajně namazané zadní kolo. Podle mechanika došlo kvůli poryvu tlaku vzduchu u tunelu mezi stromy k vypadnutí olejové zátky. Šroubovací olejovou zátku na víku nepodezírám, ta nejde povolit bez násilí. Tipuju, že na závodní R1 je odvětrání klikové skříně řešenou jen nějakým ne úplně těsným špuntem na skříni, namísto odvedení do airboxu, na obrázku je to hadice č.4.

Takže si to odpoledne u sebe radši zkontroluju ..



Blokovaní uživatelé: Uzivatel507

1 reakcí na tento příspěvek Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 12:24 | Nahoru | #1
Kdepak, opravdu vystřelila zátka olejové vany = vypouštěcí šroub. S odvětráním to nemá nic společného. A stalo se to i Jamesovi Hillierovi na IOMTT, takže to bude nějaká konstrukční slabina (krátký závit na vaně?). Nebo je možné, že na závodních motorkách používají rychlovýpušťáky, což jsou šroubovací zátky, které se samy otevřou tím, že se do nich nacvakne výpustná hadice. V tom případě mohlo dojít k selhání toho ventilu.

3 reakcí na tento příspěvek Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:06 | Nahoru | #2
Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.

Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:14 | Nahoru | #3
Je to uzavřený okruh z důvodu ekologie a za druhé, aby se tam tudy nedostával bordel dovnitř.
U dobře fungujícího motoru je toho oleje v tom odvětrání velmi málo.

(reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:16 | Nahoru | #4

mmks píše: Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.

Čau, vzduch s olejom ide najprv do odlučovaču oleju, olej stečie späť do motora a ten vzduch ide do sania, medzi filter a sacie hrdlo. Aby okolo motorky nesmrdel prepálený olej.

(reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:17 | Nahoru | #5

mmks píše: Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.


Odvětrání klikové skříně můžeš řešit odvodem kamkoliv, kde to nevadí. Nejedná se ovšem o vzduch s olejem. Olejovou pěnu, pokud dojde k jejímu vzniku, je nutné separovat, olej nesmí z motoru ven. Namísto vzduchu máš ve skříni spaliny, které prošly kolem pístu, tedy z 99% oxid uhličitý a vodní páru, zbytek oxid uhelnatý, nespálené palivo. Kvůli celkovým emisím je pro normální použití žádoucí uzavřený odvětrávací okruh zpět do sání. Problém můžou mít vznětové motory, pokud si hltnou olejové pěny, nejdou vypnout ani jinak zastavit a končívá to destrukcí motoru.

(reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:18 | Nahoru | #6

mmks píše: Jen se zeptám, proč je vzduch smíšený s olejem hnany zpět do airboxu? Viděl jsem uz úpravu, že to místo toho směřoval na řetěz, což mě přijde rozumnější, ale když nevím odpověď na první otázku, tak se mě do toho nechce.


U okruhovek je to vyvedeno do nadobky a ne do airboxu. Na retez to nema vyznam. Toho oleje tam moc neni. A navic je to teply

(reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 13:27 | Nahoru | #7

Uzivatel507 píše: Radsi si to zkontroluj, protoze bezne jezdis jako dunlop :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 14:57 | Nahoru | #8
1100Virago> Opravdu je někdo schopen instalovat si před zadní kolo třeba tohle, co je na obrázku?

Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 17:11 | Nahoru | #9
To má teda Yamaha dobře vymyšlený, docela průšvih, jestli to je jejich vada. Jinak pochybuju, že SBK mají nějaký rychlovypouštěcí ventil. Já mám kitovou vanu a matka je tam normální. Akorát na endurance strojích je rychloplnící ventil, když se připouští olej během zastávky v boxu. A k odvětrání - tam bývá na okruhy oil catch tank.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 21:59 | Nahoru | #10
Kohlstein: Myslel jsem tohle
Vypouštěcí olejový ventil
Pokud by jel bez té nasazené krytky, mohl by ten uzavírací ventil selhat a dojít k úniku oleje. Má to známý na motorce, kde je k výpušťáku mizerný přístup nářadím - plochému klíči překáží vybrání ve vaně a nástrčáku zase díly okolo, které se jinak musí pracně odmontovávat - takže to vyřešil tímhle a jen v prstech odmontuje víčko (krytku), nacvakne hadici a olej teče.

(reakce na) Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 22:35 | Nahoru | #11
1100Virago> Jedině tak. Neutažená a ztracená krytka, plus závada na ventilu samotném. Musela by selhat pružina a po ztrátě krytky by pulzace ve skříni přizvedly kuličku, jinak si to neumím vysvětlit.

Namazané zadní kolo

10.7.2018 v 22:49 | Nahoru | #12
Tady je na videu zmíněný James H. - po "doskoku" z něho vycáklo možná deci oleje.

First lap of the 2018 Senior TT motorcycle road race, and Connor Cummings leads James Hillier down through the trickey left hand turn at Barregarrow. James launches into the turn and bottoms hard, smashing his engine case and depositing a large amount of oil on the course. Moments later Michael Rutter (and later David Johnson, appearing toward the end) contacts the oil and loses traction. Due to quick action in a dangerous situation by the course marshals, the oil was treated under a yellow flag, no one was hurt, and racing continued.

1 reakcí na tento příspěvek Namazané zadní kolo

13.7.2018 v 13:10 | Nahoru | #13
Máte potvrzeno, že tam tohle používají? To by mě zajímalo...

(reakce na) Namazané zadní kolo

13.7.2018 v 20:53 | Nahoru | #14
BlackSabbath> Hledal jsem, ale nenašel. Snad jedině že Stahlbus se s tím snaží vecpat všude

2 reakcí na tento příspěvek Namazané zadní kolo

13.7.2018 v 22:17 | Nahoru | #15
Je to divný,nevím jak RR,ale na technickejch přejímkách podle FIM musíš mít výpušťák i olejový filtr přidrátovanej.

(reakce na) Namazané zadní kolo

15.7.2018 v 12:06 | Nahoru | #16

Jasek píše: Je to divný,nevím jak RR,ale na technickejch přejímkách podle FIM musíš mít výpušťák i olejový filtr přidrátovanej.


No taky si to myslím. A aby se ten šroub sám uvolnil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 00:01 | Nahoru | #17

Jasek píše: Je to divný,nevím jak RR,ale na technickejch přejímkách podle FIM musíš mít výpušťák i olejový filtr přidrátovanej.


Kdyby to byl normální vypouštěcí šroub, co způsobilo Hillierovi to ucáknutí oleje na TT, tak vyteče z motoru všechno. Ale jemu to tak zlehka ublinklo a jel dál. Takže záhada, protože podle Pravidel IOMTT musí být vypouštěcí zátky opravdu přidrátované a odvětrání klikovky nebo separátoru oleje do airboxu, strana 85:
All drain plugs must be wired. External oil filter screws and bolts that enter an oil cavity must be safety wired (i.e. on crankcases, oil lines, oil coolers etc.).
All motorcycles must have a closed breather system. The oil breather line must be connected and discharge in the airbox.
Where breather or overflow pipes are fitted they must discharge via existing outlets. The original closed system must be retained; no direct atmospheric emission is permitted.

Jedině, že by přidrátovali plastové víčko, které pak po doskoku přišlo do kontaktu s vozovkou a kousek rozdrceného víčka uvolnil tu kuličku ve ventilu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 09:26 | Nahoru | #18
Mně připadá, že ten (asi klasický) výpušťák asi dostal ránu, čímž se střihnul závit ve vaně. A pak ho olej při dalším silném propružrení vyrazil ven - sice asi na drátku, ale stačilo to aby olej vytekl na zadní kolo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 09:46 | Nahoru | #19
1100Virago> U Dunlopa to tak možná bylo. Ale co ten Hillier? Zajiskřilo se, ucáklo to, ale pokračoval v krasojízdě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 09:57 | Nahoru | #20

Kohlstein píše: 1100Virago> U Dunlopa to tak možná bylo. Ale co ten Hillier? Zajiskřilo se, ucáklo to, ale pokračoval v krasojízdě.



nema ta motorka suchou skrin? od vyroby/modifikace ... to by pak vyteklo jen male mnozstvi co je ve vane...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 10:20 | Nahoru | #21
assassin> I kdyby měla suchou skříň, tak do ní přece stéká olej, odkud se čerpá do olejové nádrže. S dírou v nejnižším místě skříně se moc daleko dojet nedá.
Hledal jsem na stránkách toho belfastského webu, odkud Italové údajně citují, ale nic
https://www.newslett...k/author/Kyle.White1

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 10:24 | Nahoru | #22
Kohlstein: Je možné, že Hillierovi při dopadu vana "propružila" a krátce se zdeformovala, čímž se na nějakém místě odchlípla od karterů a tou škvírou vyprsknul olej. A pak se vrátila do původního tvaru. Jiné logické vysvětlení mě momentálně nenapadá.

(reakce na) Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 14:18 | Nahoru | #23
1100Virago> Tak pro Hilliera mám jakési vysvětlení. Jezdí Kawasaki, kde je u posledních modelů výpušťák směrem dozadu, vodorovně. Pokud by ztratil krytku z toho ventilu od stahlbusu, tak při svisle směřovaném nárazu může na okamžik dojít vlivem setrvačnosti k vychýlení kuličky z jejího sedla.
Olejová vana hír:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 14:20 | Nahoru | #24

Kohlstein píše: assassin> I kdyby měla suchou skříň, tak do ní přece stéká olej, odkud se čerpá do olejové nádrže. S dírou v nejnižším místě skříně se moc daleko dojet nedá.
Hledal jsem na stránkách toho belfastského webu, odkud Italové údajně citují, ale nic
https://www.newslett.../Kyle.White1 [/quote]

netusil jsem ze pak jel vesele dal

Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 21:15 | Nahoru | #25
Jsem zvedavy, jestli presny duvod uniku oleje nekdy nekdo pusti na verejnost....

Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 22:35 | Nahoru | #26
Tak pád W.D. někdo natočil, video zde, bez komentáře, snad jen že ten mnou zmiňovaný tunel asi znamenal část silnice lemovanou stromy z obou stran, s korunami úplně zakrývajícími vozovku.
https://www.reddit.c...d_audio_may_he_rest/

Naposledy editováno 16.07.2018 23:08:18

Namazané zadní kolo

16.7.2018 v 23:03 | Nahoru | #27
A tady je to původní interview , zmiňující pravděpodobnou příčinu nehody - na trati je něco jako "lavor", motorka propružila, ale byla to taková šupa do země, že se urazila vypouštěcí zátka:
Initial reports on Saturday suggested an engine failure in the Yamaha R1 had caused the fatal accident, but Mr Martin said a broken sump spilled oil on to the rear tyre, resulting in the high-speed crash.
“The bike did not blow up – no. Alister (Russell, William’s mechanic) went down to see the bike and we know what happened,” Mr Martin said.
“There’s a ‘bomb hole’ as you come out from the trees at Sam’s Tunnel and the bike bottomed out and pulled the sump plug out of the sump.
“The oil went on to the back wheel and that is what caused William to crash – identical to what happened to James Hillier this year at the Isle of Man TT at the bottom of Barregarrow.
“There was no error on William’s part and it absolutely was not his fault – he did nothing wrong. I imagine there will be an investigation but I’ve never been in this position before, so I’m not sure what the process will be.

(reakce na) Namazané zadní kolo

17.7.2018 v 09:55 | Nahoru | #28

assassin píše: netusil jsem ze pak jel vesele dal


Máš pravdu, z toho videa není poznat, jestli Hillierovi docvaklo, že nepřejel veverku, ale udělal díru do vany. Možná se mu podařilo zastavit u dalšího maršála a ti si pak přes vysílačky řekli. Ti dědci ve žlutém, co stáli přímo v zatáčce měli docela opožděnou a nepřiměřenou reakci na olej na trati.
James Hillier said:
“I knew the pace was going to be hot today and while 134 to 135mph was probably going to be out of my reach, I felt I could have pushed for the final podium position.
“I made a conscious effort to have a real good go on the first lap and felt like I’d put a good first sector together which was borne out in the time. I was just settling into the race but when I went through the Bottom of Barregarrow, there was a big bang and a lot of smoke.
“I thought initially it may have been the tyre but it turned out the sump had cracked. I pulled in at Westwood but my race was over before it had really begun.

Tento seděl před zatáčkou


Naposledy editováno 17.07.2018 09:58:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1172, 1173] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35183 Dnes v 19:19 LukynO17
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 530 Dnes v 15:07 IvanDvoutakťák
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist